torstai 30. maaliskuuta 2017

Kunnon kummitusjuttu.


Jonnan lukunurkka avautuu pitkän tauon jälkeen ja millaisella kirjalla! Nyt kaikki lukemisen ystävät silmiä hörölle.

Sain blogin kautta arvostelukappaleen Peter Jamesin uutuuskirjasta Kirottu Talo. Peterhän on tuttu jo täällä Nonnulassa, arvostelin lukunurkassa viime kesän loppupuolella hänen Roy Grace -sarjasta yhden kirjan, Kuolema Peittää Jäljet. Ihastuin silloin ikihyviksi Peterin tapaan kirjoittaa ja luoda jännitystä, joten olin aika lailla innoissani kun kuulin tästä uutuudesta. 

Kirottu Talo ei ole liitoksissa Roy Grace -sarjaan vaan on ihan oma itsenäinen kirjansa. Se on saanut innoituksensa tapahtumista, joita Peter James itse oli kokenut perheensä kanssa ostettuaan vanhan talon kodikseen. Olen suuri kummitustarinoiden ja -juttujen ystävä, joten sormet syyhyten odotin tämän ilmestymistä.




Tarina alkaa 80-luvulta, jolloin nelihenkinen perhe on matkalla uuteen kotiinsa, Cold Hillin kartanoon. Perille päästyään tapahtuu kamalia ja outoja asioita, jotka sinetöivät perheen kohtalon.

Alun jälkeen tehdään aikahyppy nykyhetkeen, jossa kolmihenkinen Hartcourtin perhe on ostanut kyseisen kartanon ja tekee sinne muuttoa. Heti muuttopäivänä alkaa tapahtua kummia ja selittämättömiä asioita, jotka pahenevat tarinan edetessä koko ajan. 

Miten Hartcourtin perheelle käy? Mikä tai kuka talossa ei halua heitä sinne?


Kirottu Talo on ehdottomasti yksi parhaimmista ja jännittävimmistä kummitustarinoista, joita olen koskaan lukenut. Kirjan tarina eteni aivan fantastisella tavalla ja välillä tarinan tapahtumat tulivat mulla jopa uniinkin asti. Hyvä kummitusjuttu pelottaa oikeasti ja sen tämä kyllä teki. Mietin monta kertaa lukiessani tätä, että tästä saisi huikean elokuvan. Toivottavasti joku leffamoguli ottaa tästä onkeensa!

Peter James on kyllä uskomattoman hyvä kirjailija. Olen pikkuhiljaa kerännyt Roy Grace -sarjan kirjoja itselleni, mutta monta osaa vielä puuttuu. Rakastan kirjoja, joiden tarina on vaivatonta lukea ja joiden juoni etenee tasaisesti ja hyvällä tempolla. Peter James taitaa juuri tämän kirjoittamisen taidon. Hän on muuten valtavan hurmaava persoona myös. Postasin tästä kirjasta kuvan instaani ja tottakai laitoin hästägin peterjames. Parin tunnin päästä minua alkoi seuraamaan itse herra James ja mä olin siinä kohtaa aivan starstrucked, silleen tähtipölyssä kuten meillä Suomessa tavataan sanoa. En meinannut todeksi uskoa. 

Noh, nythän me ollaan jo Peterin kanssa ihan etunimituttuja instassa ja ollaan heitetty läpykkää mm. tästä kirjasta. Kysyin onko häneltä tulossa lisää kummituskirjoja (koska tämä oli niin uskomattoman hyvä), niin hän vastasi minulle: 

Ahhh, thank you Jonna. Don't worry, there shall be more to come :)

Ja mä siihen, että wonderful wonderful

Että ihan BFF -matskua, mä ja Peter.


Mikäli sellainen ihokarvoja nostattava kauhu iskee, niin suosittelen todellakin lukemaan tämän! Tämä on todella hieno moderni kummitustarina, jossa riittää käänteitä ja väänteitä ja loppuratkaisu ei ole ehkä ihan perinteisin, mikä on vain hyvä asia.

Mutta ennen kuin spoilaan enempää, usutan teidät kirjakauppaan tai kirjastoon ja hakemaan tämän kirjan luettavaksi, sillä tämä on erinomainen!

Iskeekö kummitustarinat?

Kirja saatu kustantajalta arvioitavaksi.

6 kommenttia:

  1. Hui! En tiedä mikä on iskenyt, mutta lasten saamisen jälkeen en ole kauhukirjallisuutta uskaltanut enää lukea. :D Nuorempana suorastaan ahmin sitä. Mutta laitan tämän vinkin korvan taakse, jos vaikka jossain vaiheessa uskallan palata vanhan lukuharrastuksen pariin.
    Ihanaa tuo tähtipöly! 🌟

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla uppoaa kauhu -sekä kirjoina että leffoina- mutta sellaista hullun raakaa väkivaltaviihdettä en oikein enää pysty katsomaan lapsen saamisen jälkeen. Puhumattakaan nyt jostain missä lapsia kohdellaan huonosti.

      Tähtipölyä pitää olla vähän elämässä :)

      Poista
  2. Kuulostaa hyvältä, aina uudet kirjailijat kiinnostaa. En ole hänen teoksiaan aiemmin lukenut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen lämpimästi Peterin kirjoja sulle, aivan huikean hyvä kirjailija! :)

      Poista
  3. Aaaaa!!! Pakko käydä ettimässä tää. Rakastan kauhukirjoja. Suosittelen sulle sellasta kirjaa kun Kuokkamummo joka kans nostatti ihokarvoja. Kirjailija oli muistaakseni joku Marko... Tai jos haluut niin voin postittaa sen sulle lainaan jos et oo lukenu :)
    MissAria

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei mä tiedän sen Kuokkamummon! Olen ajatellut hankkia sen omaksi kun seuraavan kerran tilaan Adlibrikselta jotain :) joten älä suotta lähetä, kiitos kuitenkin muru kun tarjosit sitä mulle <3

      Poista

Kiitos kommentistasi :)