maanantai 9. tammikuuta 2017

Tyrmäävää tyrniä.


Hyvää tekevä tyrnimarja on päässyt latvialaisen ihonhoitosarja BIO2YOU:n päätähdeksi. Olen joskus vuosia sitten koklaillut tämän luonnonkosmesarjan tuotteita ja niistä jäi silloin hyvä fiilis. Nyt sarja tekee vähän uutta tulemista Suomen markkinoilla ja sain testiin muutaman uudistetun tuotteen.

Jos tykkäät lukea sarjan syntyperästä ja ideologiasta enemmän, klikkaa tänne.



Silmäympärysihonhoito on mulle sydämen asia. En laiminlyö sen alueen hoitoa milloinkaan. Ja mun iässä se ei olisi kovin järkevääkään. Olen hoitanut sy-aluetta 17-vuotiaasta asti ja täytän tänä vuonna 41. Mulla ei ole sy-alue huonossa kunnossa ja olenpa joskus kuullut ihmettelyä siitäkin olenko tosiaan jo 40-vuotias. Geeneillä on myös oma osansa rypyttömyydessä, mutta väitän että myös säännöllisellä ihonhoidolla. Mikään voide ei poista ryppyjä, mutta säännöllinen kosteutus sekä hoitaminen madaltaa sekä häivyttää niitä. Hyaloronihapot ja vitamiinit ovat aina iholle iso plussa.

Olinkin siis ihan liekeissä kun sain testattavakseni tämän herkun; Natural Anti-Ageing Eye Contour Serumin. Huomatkaa muuten pullokoko! Yleensä sy-voiteet ovat pakattu 15 ml pakkauksiin, mutta tässäpä onkin tuplat! Ja pumppupullo, harasoo!

Kyseessä on siis sy-alueen seerumi. Seerumihan on aina tiivistettyä ja jytympää kamaa kuin pelkkä voide. Seerumi sisältää runsaan pakan kaikkea herkkua iholle; kollageenia, hyaloronihappoa, tyrniä ja aloe veraa. Sy-alueelle on luvassa kosteutusta, täyttöä, silotusta, kimmoisuutta, mikroverenkierron parantumista, uudistumista ja suojaa myös UV-säteiltä. Eipä tässä kuluttaja voi enempää juuri vaatia tuotteelta.

Seerumi on läpikuultavaa ja aavistuksen geelimäistä. Se imeytyy ihoon sekunneissa ja jättää jälkeensä mitä parhaimman tunteen. Oma sy-alueeni on suorastaan rakastanut tätä. Ehdottomasti yksi parhaimmista silmänympärystuotteista joita olen testannut.

Mutta! Eräs puoli tässä on, joka on (pitkähkö) miinus. Nimittäin tuoksu. Jos sanon nätisti, niin tämä tuoksuu erittäin luonnolliselle. Siis jos ymmärrätte mitä tarkoitan? Erittäin luonnolliselle. En tiedä kuuluuko tämän oikeasti tuoksua ihan NÄIN erikoiselle mille tämä minun putelini sisältö tuoksuu? Nimittäin tuoksu muistuttaa oikeasti....noh, -kakkaa. Mietin ensin, että onko kyseessä minun ihoni ja minun nenäni, mutta testautin tätä Isännän iholla ja kysyin häneltä miltä tämä tuote hänen mielestään tuoksuu. Isäntä -kenellä on vähän huonohko kakkanhajun sietokyky- katsoi minua hitaasti sekä pitkään ja kysyi lopulta hämmentyneenä miksi laitoit tällaista tuotetta mun ihooni? Tää haisee oikeasti ihan kuolemalle!

Ainesosaluettelossa on mainittu viimoisena ainesosana parfum, joten oletan tämän olevan hajustettua? Valitettavasti tuoksu on niin voimakas ja niin ulkohuussimaisen luonnollinen, että se tekee ison miinuksen tämän käyttömukavuuteen. Toki on totta, että kauneuden eteen naiset käyttävät ihoonsa paljon kyseenalaisempiakin juttuja ja erikoisen tuoksuisia tuotteita, mutta en tiedä voiko kukaan oikeasti väittää, että paha tuoksu ei häiritse muka yhtään? Minua valitettavasti häiritsee, koska tuoksut ovat minulle tärkeä osa tuotetta. Sy-alueen tuotteen ottaisin muutenkin kaikkein mieluiten tuoksuttomana versiona. Ainakin jos vaihtoehtona on tämä tuoksu.

Tämä on siis ristiriitaisin tuote ikinä. Tehot ja koostumus ovat niin huikeat kuin vaan voivat, mutta tuoksu vetää turpaan todella ikävästi. Olen käyttänyt tätä tuoksusta huolimatta, toivoen koko ajan että tuoksuun tottuisi -edes jotenkin. Vielä en ole ihan sinut tämän odöörin kanssa, mutta ehkäpä jossain vaiheessa? Haluaisin rakastaa tätä tuotetta ihan ehdoitta, mutta se on tosi vaikeaa tuon tuoksupuolen vuoksi.

Suosittelen tätä tuotetta kuitenkin kaikesta huolimatta tosi isosti -uskokaa huviksenne. Ja tuoksutkin ovat todella henkilökohtaisesti koettavia juttuja. Toisen henkilön nenään tämä ei välttämättä ole niin paha ollenkaan, mutta valitettavasti meidän perheessä itseni lisäksi myös Isäntä koki tuoksun aika hurjana. Tuotteen teho ja koostumus ovat tosiaan mitä ihanimmat ja mietinkin monesti, että kunpa tämä olisi tuoksuton, palvoisin tätä sataprosenttisesti.

BIO2YOU:n tuotteita myy mm. ihana verkkokauppa Cosmerya, jossa tämä kyseinen seerumi kustantaa 27,80 €.

Palaan ylinnä olevassa kuvassa näkyviin BIO2YOU kasvokuorintaan sekä -naamioon toisessa postauksessa. Sen verran voin paljastaa, että niissä kummassakin tuoksu on ihana :)

Onko BIO2YOU tuttu?

Tuote saatu testattavaksi blogiin.

9 kommenttia:

  1. Voi vitsi mä tyrskähtelin tätä lukiessani. Kakkan hajuista sy-seerumia 😄

    VastaaPoista
  2. Mulla on ollut näitä Tyrni-tuotteita joskus käytössä. Tuoksu on jännä mutta ei estänyt käyttöä, tykkäsin tuotteiden tunnusta ja on oikeastaan vähän ikävä tätä sarjaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä muistelen, että silloin joskus aiemmin kun käytin sarjan tuotteita, tuoksu oli joissain niissä aika erikoinen myös. Mutta tämä on jotenkin ihan nature calls -osastoa!

      Poista
  3. Tossa eye seerumissa taitaa sitten olla sama haju kuin sarjan seerumissakin, jota olisin rakastanut, mutta on harvoja tuotteita, jonka hajua en vaan kestänyt. Sitten kun levität sitä koko kasvoille ja se ei vaan haihdu, en vaan pystynyt. :( Kyllä harmitti, sillä tuote oli muuten loistava. Mä en osannut kanssa selittää sitä hajua oikein, se oli jotenkin sellainen, että mulle tuli siitä tukala olo. :D Ehkä se sit haisi kuolemalta, harvoin jätän tuotteita hajun takia käyttämättä, sen jätin. Mut esim. Taina ei muistaakseni koe sitä hajua ollenkaan yhtä epämiellyttävänä, joten henk.koht. asioita nämä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ei haihdu ei :( Mä muistelin käyttäneeni sarjalta joskus ajat sitten yhtä seerumia ja siinä oli kyllä tosi erikoinen tuoksu kans, varmaan samaa jota sä oot käyttänyt. Se oli sellainen vitamiiniporetabletti gone bad -tyyppinen tuoksu.

      Joo, mulla on vähän sama juttu, että harvoin tulee vastaan näin ristiriitaista tuotetta :/

      Poista
  4. Mulla on tällä haavaa käytössä Bio2You:n anti-ageing kasvoseerumi, joka sisältää siankärsämöä ja tyrniä, mutta eivät ne onneksi tuoksu mun nenääni oikein miltään. Ehkä seerumissa siankärsämön parempi (!) tuoksu peittää alleen sen tyrnin vähän huonomman tuoksun? ;) Olen käyttänyt seerumia vasta muutamia päiviä, joten en osaa sanoa miten noin niin kuin muuten vaikuttaa. Selviää tuonnempana:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus kauan sitten käytin BIO2YOU :n yhtä seerumia, joka ei myöskään tuoksunut hyvältä. Mutta siinä ei ihan näin hurja tuoksu ollut, se oli vaan erillä tavalla paha :D

      Poista
  5. Itsellä on ollut käytössä sarjasta useampikin tuote eikä kakkahajua ole ainakaan omissa tuotteissa ollut :-) Olisko sulle sattunu joku kikkarekappale? Rehellisyyden nimissä täytyy kuitenkin sanoa, että sarjan tyrni on melko haastava tuoksu, jos ennen on käyttänyt selektiivistä kosmetiikkaa, joka on usein voimakkaastikin parfymoitua, että raaka-aineiden tuoksut saadaan peitettyä. Vaati siis joidenkin tuotteiden kohdalla tottumista ensin ennen kuin nenä hyväksyi tuoksun, vaikka olen vuosia käyttänyt 100% luonnonkosmetiikaa. Sama reaktio oli luomuarganöljyn kanssa: se haisi ensin nenässä vähän liiankin luonnolliselta, mutta nyt nenä tunnistaa tuoksun. Suosittelen siis ottamaan myyjään/ maahantuojaan, jos tuote haisee oikeasti pilaantuneelta. Uskon, että he mieluusti vaihtavat tuotteen ja selvittävät enemmän asiaa. Ja samaan hengenvetoon suosittelen lämpimästä sarjan geelilappuja silmänymräysiholle sekä Omegaseerumia. Laput tekee ihmeitä ja seerumi on kultaa pullossa <3

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)