keskiviikko 7. syyskuuta 2016

Kamalan huono ja oikein hyvä.

Kun ripsarituubissa lukee waterproof kuinka moni alkaa miettimään siinä kohtaa samaa kuin minä: millä tämä saa ripsistä helposti pois? Vedenkestävässä ripsarissa on se etu, että se sopii minun tönkköripsilleni erinomaisesti. Taivutukset pysyvät kauniina ja ripsari pysyy paikoillaan koko päivän. Sateesta, itkemisestä ja muista kosteuksista huolimatta.

Mutta se poisto. Pahimmillaan se voi olla aivan karseaa. Ihastuin kesällä Maybellinen wp-ripsariin, mutta sen poistaminen vaatii aikamoisia konsteja. Misellivedellä on turha yrittää ja kovin rakastamani kaksoispuhdistuskin ei välttämättä ole se tehokkain.

Päätin kokeilla vanhan koulukunnan kikkaa eli silmämeikinpoistoainetta. En ollut herraties kuinka moneen vuoteen käyttänyt kyseistä tuotetta, koska nykyajan misellit ja tosiaan tuo kaksoispuhdistus, mutta nyt koin, että ei tässä muukaan auta.

Ostin tämän:


Garnier Eye Make-up Remover 2in1. Kahteen osaan leikkaantuva öljypohjainen poistoaine vaikutti ensin ihan lupaavalta tapaukselta. Vähän vaati hinkkaamista, mutta laitoin sen ripsarin syyksi. Se kun on vaan niin kovaa tavaraa, että siihen ei meinaa purra mikään. Näin ajattelin ja jatkoin tällä poistamista.

Käytin toisen kerran, kolmannenkin. Ihan en ollut tyytyväinen. Aine kirveli silmiä ja aiheutti sellaista ärsytysreaktiota silmän ulkonurkissa, että joku ulkopuolinen olisi voinut luulla mun joutuneen nyrkkitappeluun. Silmänympärykset olivat täynnä punaisia näppylöitä ja iho kuivui ihan älyttömästi. Aloin olemaan jo epätoivoinen, että millä mä saan muuten niin superhyvän ripsarin pois ilman, että mun silmänympärystä raastuu hengiltä.

Sinnittelin puoleen väliin asti pulloa ja sitten totesin fuck it, tätä en enää käytä. Todella ärsyttävää kamaa, mielestäni tässä saisi olla melkeinpä tämä varoitusmerkki.


Pohdiskeltuani mikä neuvoksi ja useita silmämeikinpoistoaineita kaupassa hiplattuani, päädyin Liiteri -reissulla tähän. Silmämeikinpoistoaineet maksavat yllättävän paljon (ihan nää markettikamatkin), joten en halunnut ostaa taas mitään yli 6 euron tuotetta todetakseni, että paskaa on.

Ostin siis Lidlin edullisen 2,99 € version. Ja koska pullossa luvataan also removes waterproof make-up, tää oli niin myyty mulle. Lidlin kosmelaatu harvemmin on ollut huonoa, joten luotto oli suuri.


Luojan kiitos Lidliin voi luottaa tässäkin. Silmämeikki lähti ilman suurempia tuskanhuutoja ja mistään ärsytyksistä ei ollut tietoakaan. Herramunjee. Alle kolmella eurolla irtosi tuote, joka oikeasti poistaa jämäkääkin jämäkämmän vedenkestävän silmämeikin.

Olen tehnyt nyt niin (ihan kovia kokeneen silmänympärysihoni vuoksi), että muhitan silmämeikkiä ensin puhdistusöljyllä ja poistan suurimmat sen avulla. Sitten normaalisti kaksoispuhdistuksen toinen osa (puhd.maito tai geeli tai vaahto -mitä nyt sattuu käytössä olemaan sillä hetkellä). Lopuksi olen viimeistellyt tällä koko komeuden. Ja kaikki lähtee pois eikä ripset eikä iho tipu lattialle.

Olen myös poistanut ripsaria niin, että olen aloittanut puhdistamisen tämän avulla. Hyvin toimii niinkin, ei mitään valittamista. Tuotteessa on kätevä pumppusysteemi, joka annostelee juuri oikean määrän poistoainetta vanulappuun. Tuoksu on miellyttävä ja koostumus kosteuttaa mukavasti ihoa. Annan 6/5. Jos se on mahdollista.


Taas kerran tuli todistettua, että ei se edullisin aina huonoin ole. Garnier on toki myös edullinen markettibrändi, mutta Lidlin versio on siitäkin puolet halvempi. Ja kymmeniä kertoja parempi! Vahva suositus Cienin poistoaineelle! Toimii!

Millä sinä poistat wp-silmämeikin? Mikä on sinun suosikkituotteesi siihen hommaan?

42 kommenttia:

  1. Lumenella lähtee :) Tosin oon nyt jo ehkä vuoden käyttänyt vaan 38:a, joten jopa annoin vedenkestävän silmämeikinpoistoaineen kaverille. En lopulta kuitenkaan tykännyt siitä öljyisyydestä. Ja mulla vedenkestävä ripsari töhrii todella, se vaan, niin käsittämättömältä kuin voi kuulostaakin, tekee mulle mustat silmänaluset aina. 38:n poistan tavallisella silmämeikinpoistoaineella. Tykkään siitä enemmän kuin pelkästä vesipesusta, koska ei tartte hinkata, on nopeampaa eikä tartte keräillä ripsarin paloja pitkin naamaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lumene on kuulemma todella hyvä :) Pitää ottaa ehdottomasti se testiin :)

      Poista
  2. Itse puhdistan yleensä silmämeikin erillisellä silmämeikinpoistoaineella aina vaikka käytänkin kaksoispuhdistusta :D Tuota Garnierin olen itsekin testannut ja muistelisin ettei myöskään omaksi suosikiksi noussut.. Tällä hetkellä luottotuote tällä saralla löytyy Lumenelta, mutta tuota Lidlin tuote pitää ehdottomasti joskus testata :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lumene on saanut muiltakin lukijoilta suitsutusta, pitääkin kokeilla joskus sitä :)

      Poista
  3. Lidlillä on monia hyviä tuotteita kosmetiikassakin.

    Juuri tuon puhdistuksen vuoksi olen ollut ihastunut japanilaisiin/ korealaisiin vedellä lähteviin ripsareihin. Shiseido ei mielestäni tosin ole paras, ei lähtenyt niin helposti kuin jotkut muut. Reissusta toin kyynelehtiessäkin pysyvää ja upeat ripset loihtivaa joka lähtee helposti. Sitä aion jatkossa tilata netistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todella on :) Olen tosi tykästynyt Lidlin suihkusaippuoihin ja silm.ymp.voiteeseen :)

      Poista
  4. Itsellä ollut luottotuotteena Lumenen vedenkestävän silmämeikin poistoaine. Lancôme on yhtä hyvää, mutta ainakin kolme kertaa kalliimpaa, joten sitä tietty ei ole tullut ostettua. Viime vuonna LivBoxista tuli Nivean wp-poistoaine ja se nousi uudeksi suosikikseni! Tehokasta, hellävaraista ja halpaa. :)

    Mulle muuten oma silmämeikinpoistoaine on aina ollut itsestäänselvyys... Mulle aukeni vasta alkaessani lukea kosmeblogeja muutamia vuosia sitten, että niin monet poistavat silmämeikit tavallisilla kasvojenpuhdistuaineilla! :D En tienny että semmonen on mahollistakaan. :D :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lumene saa hehkutusta nyt niin monelta, että se on vaan pakko ottaa testiin :D

      Poista
  5. Kiitos vinkistä, kokeiluun menee heti:)

    VastaaPoista
  6. Mä taas tykkäsin tosta Garnierista. Ei mitään valittamista :o tosin käytän vaan vesiliukoista ripsaria. Cieniä vois testata kun seuraavan kerran tarttee ostaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vesiliukoinen ripsari saattaakin tuolla irrota helpommin. Jokin tosin tuon koostumuksessa ärsytti ihoani tosi paljon :(

      Poista
  7. Mä puhdistan puhdistusöljyllä, toiset niistä putsaa silmämeikin paremmin kuin toiset. Mutta ainakin Sensai ja Guinot irrottaa tosi hyvin, samoin Elizabeth Arden. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Arden oli tosi hyvä, käytin just pullon loppuun :)

      Poista
  8. Itse siirryin kanssa käyttämään piiiitkän tauon jälkeen waterproof silmämeikkiä ihan jokapäiväisen urheilun vuoksi... Ja alkuun taistelin Lorkun silmämeikin poistoaineen kanssa... Täyttä kuraa! Sitten ostin Tokmannilta (kyllä!!) Yven merkkisen Eye make-up remover ja vielä waterproof leimalla! Kyllä lähtee ja hinta 2,90€! Samalla skannailin merkin muita tuotteita CosmEthics sovelluksella ja nehän on hyviä 😘 Ostin siis pesuaineet ja rasvat! Vaikuttavat oikein hyviltä! Suosittelen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei mahtavaa, kiitos vinkistä! :) Tokmannilta tekee aina välillä hyviä löytöjä!

      Poista
  9. Mulla on nyt Niveaa mutta siitä en tykkää, kirvelee...Lumene on hyvä. Hyvä että postasit tästä koska olisin seuraavana ostanut Gartsua. Mutta ehkä uskaltaudun kokeilemaan tätä Cieniä...ei ainakaan mene rahat hukkaan jos ei toimi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, mullakin on ollut Niveaa ja siinä on kyllä jotain happoa mukana, kirveli niin hemmetisti :( Lumene saa nyt monilta pointseja eli sitä on hankittava kyllä kokeiluun :)

      Poista
  10. Mulla on kuule just tota Garnieria ja puhdistuksen jälkeen silmät on kuin Närpiöläisellä tomaattikauppiaalla, jolla on näytteet päässä.
    Pakko testaa Lidl:n Cienia.
    Kiitti vinkistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :'D toi vertauskuva oli kyllä aivan paras! :D

      Hanki ihmeessä ja heitä se Garnier hemmettiin :D Oleppa hyvä!

      Poista
  11. Mä olen käyttänyt tota Cienin silmämeikinpoistoainetta jo monta puhelua. Ihan parasta<3

    VastaaPoista
  12. Niveasta en tykännyt itse. Tätä täytyy kyllä kokeilla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nivea kirveli mullakin :( Koklaa ihmeessä! :)

      Poista
  13. Lumenelle menee munkin ääni :) Mut tekis mieli kokeilla tota Cieniä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun taas täytyy ostaa sitä Lumenea :D se on nyt saanut niin monta ääntä :D

      Poista
  14. Tossa garnierissahan on sitä kohuttua syöpäainetta mukana! Itse istin kans Cienin kun en halunnut käyttää Garnieria. En tiedä mitä liimaa on ripsarini, mutta Cien ei hievauttanutkaan ripsareita, vanulappu oli edelleen valkoinen! Sitten ostin Tokmannilta tämän Yven-merkkisen silmänpoistoaineen ja TOIMII.Pakko oli ottaa kans saman sarjan Q 10 yövoide, koska inci oli sen verran vakuuttava ja hinta alle 3 euroa!!!! Wuhuu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onko??? Oh my! No sekin vielä :O

      Tuo Yven sai kehuja toiseltakin kommentoijalta, pitääkin ostaa se kokeiluun :)

      Poista
  15. Mulla toi Garnier taas on oikeastaan ainut vedenkestävän silmämeikin poistava aine, joka todella toimii eikä kirvele tai aiheuta mitään allergista reaktiota :D Lumenen on supertehokasta, mutta mulla se lopulta "poltti" ihon rikki ja alusta asti kirveli käytettäessä :/ Cieniä voisin kyllä testata!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No näin se vaihtelee tämä sopivuus :D Koklaa ihmeessä Cieniä :) se on ainakin edullinen, että jos ei toimi sinulla, ei mene iso raha hukkaan :)

      Poista
  16. Minäpä testasin Cieniä, mutta ei Lancomen waterproof lähde mihinkään, ei hievahdakaan. Garnierilla sentään lähtee ripsari, mutta silmät kärsii. Haen testiin heti tuota Yveniä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä meinaan kans kokeilla tuota Yveniä! :)

      Poista
  17. Mä en käytä waterproof-ripsareita, koska niiden poistaminen on tuskaa :D. En tykännyt tuosta Garnierista, koska se on musta tehoton jopa vesiliukoisen ripsarin kanssa, vaikka moni siitä tykkää. Käytän siis eniten öljyjä niiden hellävaraisuuden takia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ni! Eli ei ollut käyttäjässä siis vika :D Huojentavaa!

      Poista
  18. Mä käytän vain wp-ripsareita ja kookosöljyllä ovat lähteneet. Öljyä vanulappuun ja sit muhittelee hetken. Voilà! :)

    VastaaPoista
  19. Cien on yllättävän laadukas merkki! Harmi, että moni yhdistää sen halvan hintansa vuoksi ei-laadukkaaksi. Cieniähän on nyt oiken alettu mainostamaan :) Ahistaa, ku netti on täällä Kreikas ihan megasurkea ja en oo saanut aikaseksi luettua muiden postauksia :D Yritin eilen jo kommentoida tähän, mutta ei tullu mitään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on! :) Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että automaattisesti oletetaan edullisen olevan huonoa. Mulla on ainakin kosmen suhteen niin avoin mieli, että kokeilen ensin ennenkuin dumaan :)

      Poista
  20. Mä olen jo vuosia käyttänyt Maybelline Cils Demasq 2in1, poistaa hyvin vedenkestävänkin silmämeikin, eikä ärsytä (ainakaan minun) herkkiä silmiä. Saa usein tarjouksesssa 5-6 euron hintaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä mullakin on joskus kauan sitten tainnut olla, jos oikein muistan :) Se olikin muuten hyvä tuote! Kiitos kun muistutit siitä mua :D :)<3

      Poista
  21. Moikka. Mulla on kans hyvä vedenkestävän silmämeikin poistoaine hakusessa. Lumene kirvelee ihan sairaasti! Eli ei ääntä täältä sille. Myös Nivea ja Garnier on huonoja. Maybelline olis puhdistusteholta ja kirvelemättömyyden puolesta paras, mutta siinä on sitä syöpäainetta :( käytin sitä iät ajat, mutta enpä viitsi sen kohun jälkeen enää... Täytyy tuo lidlin putsari katsastaa, että mimmonen inci siinä on :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka Mia! Koklaa ihmeessä tuo Cienin :) Eipä ole ainakaan hintava :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)