perjantai 29. heinäkuuta 2016

Tänään tasavuosia.


Hellou pliis. Mä oon nyt 40! Tänään klo 12.19 mittariin pamahtaa 40 vuotta. En vieläkään oikein sisäistä tätä 40-kerhoon siirtymistä. Justhan mä täytin 20! Mutta siitä taitaa olla tosiaan 20 vuotta aikaa. Mä edelleen kuvittelen jotenkin, että 90-luvusta on 10 vuotta...jooei siitä ole. Mutta hei 70-luvusta on 40 vuotta! Mä olen todiste siitä, koska tänään täytin ton 40.

Sanoinko jo, että 40? Nel-kyt. Neljäkymmentä. Neljä ja nolla.

Mutta kuten olen hokenut jo parin vuoden ajan: 40 on uus 30. En halua sanoa 20, koska en halua olla enää kakskymppinen. Oikeastaan jos ihan tarkkoja ollaan uus 40 on 40. Just hyvä ikä. Ennen vanhaan (eli 80-luvulla) neljäkymppiset olivat todella vanhoja. Sellaisia kunnon keski-ikäisvanhoja, koska 30-vuotiaathan olivat silloin jo keski-ikäisiä. Kakskymppiset olivat nykyajan kolmekymppisiä ja sen ajan teinit aikuisia. Mutta silloin kuoltiinkin 60-vuotiaana sydäntauteihin, joten...

Onneksi nykyään eletään 100-vuotiaiksi tuosta noin vain. Ainakin siitä päätellen kuinka iso valikoima Hallmarkilla on 100-vuotiaiden synttärionnittelukortteja.


Mut joo 40. Onhan siinä hetkeksi makusteltavaa kun on tottunut, että ikä alkaa kolmosella. Mä aion kuitenkin rokkailla tän uuden vuosikymmenen kanssa ihan hyvinä ystävinä. Ottaa vastaan tämä uusi nelosella alkava ikä. Ihminenhän on just niin vanha kuin tuolla korvien välissä tuntuu. Hirveä klisee, mutta tänään kuuluu tiputella vähän tällaisia Hidasta Elämää -viisauksia. Koska aikuiset tekevät niin ja nelkyt vee on jo aikuinen. Kait. Ainakin vähän.

Luin muuten just lehdestä jonkun härön brittitutkimuksen, jonka mukaan somen käyttö tulis lopettaa viimeistään 49-vuotiaana, pillifarkkujen käyttö 48-vuotiaana ja pitkät hiukset pitäisi leikata lyhyiksi 46-vuotiaana.

Mikäli näitä mittareita tulee totella, mulla ei ole noidenkaan puolesta vielä hätää. Nuori tyttöhän tässä vielä. Pillit jalkaan ja tukka auki somettamaan. (Pokemongohon en oo tosin lähtenyt mukaan. Vielä.)


Synttäripäivää vietetään siis tänään ja katsellaan tuleeko asiasta jotain lisäraporttia tänne blogin puolelle :) Ans kattoo ny mihin mua tänään ehkä viedään.

Kivaa viikonloppua kaikille! (Ja mulle hyvää synttäriä! Koska 40!)

48 kommenttia:

  1. Hyvää ja onnellista syntymäpäivää :)
    Mä olen jo viidenkympin kynnyksellä, täytän n.puolentoista vuoden päästä.
    En tiedä onko tässä juurikaan muutosta tapahtunut mihinkään suuntaan, paitsi ruumiin kremppoja on enenevässä määrin, kyynisyys uhkaa ottaa vallan ja viisastumista ei taida tapahtua tämän elämän aikana. Ainakaan ihmissuhteissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Heli <3 :)

      Noh, c'est la vie :) Pitää muistaa olla itselleen myös armollinen <3

      Poista
  2. Onnea oikein paljon...niin, se ikähän on vaan numeroita, eikö vaan...t: yksi jo 40 vee täyttänyt...hui! <3

    VastaaPoista
  3. Onneksi olkoon:) Upeeta syntymäpäivää!
    Minä niin toivoisin, että lukemani alkaisi nelosella, kun se seuraavaksi alkaakin jo kutosella, eikä siihen mene kovin montaa vuotta:( Vuodet menee niin hemmetin äkkiä. Nauti, olet vielä nuori likka!

    VastaaPoista
  4. Onnea!! 40 on just hyvä. Hyvän matkaa jo itsekin mennyt 4 alkavalla luvulla :)
    Eli Ihanaa synttäripäivää!! Tanssihan kannat kattoon ❤

    VastaaPoista
  5. Ihanaa syntymäpäivää Jonna, olet upea ja oikein hehkut! Blogiasi on kiva seurata, kirjoitat niin aidosti. 😊 kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana, kiitos! <3 Kauniit sanasi lämmittävät mieltä ja sydäntä <3 :)

      Poista
  6. Oikein ihanaa syntymäpäivää tätäkin kautta! Nelikymppisenä on hyvä olla :D

    VastaaPoista
  7. Isosti onnea ja tervetuloa nelos kerhoon :D

    VastaaPoista
  8. Älyttömän paljon Onnea! Nyt se elämä vasta alkaa :) t kohta 45 v

    VastaaPoista
  9. Mulla on hirveät kriisit jo siitä että kolmen vuoden päästä alan kolmosella.. :D:D
    Paljon onnea sinä ihana ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä muru turhaan kriiseile <3 Kiitos ihana <3

      Poista
  10. Paljon onnea, täältä tullaan ens vuonna perässä. :D

    VastaaPoista
  11. Onnea onnea! Välillä ärsyttää ja ällistyttää olla jo lähellä viittäkymppiä, mutta toisaalta moni asia on paremmin kuin parikymppisenä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos! :) Joo, ei täälläkään kaivata sinne kahdenkympin puolelle! :D

      Poista
  12. Onnea! Ikä on vain numeroita ;)

    VastaaPoista
  13. Ihanaa synttäriä Ihana ♥
    Mulla ei ole koskaan vielä ollut mitään ikäkriisiä (no okei, olen VASTA 32 vee...) mutta monilla mun kavereille on ollut ja aina ihmettelen että mistä se oikein juontaa juurensa. Että ihminen alkaa kriiseilemään omaa ikäänsä...?!?
    Mä en ainakaan enää haluis olla yhtään nuorempi mitä oon. Mielestäni olen ainakin fiksuuntunu tässä samalla kun vuosia on tullut lisää. No okei, ulkonäkö on menetetty jo kauan sitten, mutta how cares...?! Pääasia että itse viihtyy itsensä kanssa.
    Ihanaa synttäripäivää!!! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sinä ihana <3

      Jep, mitä turhaan kun se on asia mille ei mitään voi :D Mä ainakin koen olevani myös armollisempi itselleni kuin nuorempana <3 Sitä kai kutsutaan aikuistumiseksi :D

      Poista
  14. Onnea hirmuisesti! <3 Mulla on seukkina 30 täynnä. :D

    VastaaPoista
  15. Paljon onnea synttäreiden kunniaksi! :)
    Kintsu

    VastaaPoista
  16. Onnittelut! Eihän 40-vuotias vielä mikään vahnus ole. Itse kun täytin 40 sain onnittelun, jossa luki: ensimmäiset 40 vuotta ovat aina ne lapsuuden vaikeimmat. Pitänee paikkansa, ainakin minun kohdalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Juu ei todellakaan ole! Hahaa, toi oli hyvin sanottu :D :D

      Poista

Kiitos kommentistasi :)