torstai 9. kesäkuuta 2016

Vintagemekko.

Minä jos kuka rakastan kierrättämistä. Kavahdan ajatusta siitä, että kaiken pitää olla uutta. Olen aiemminkin kertoillut blogissani siitä miten minun omia lapsuuden aikaisia vaatteita on vielä tallessa. Ja miten olen nyt pukenut tytärtäni niihin.

Tällaiseen vintagemekkoiluun tuli taas hyvä sauma kun olimme menossa juhlistamaan ukin 70-vuotispäivää. Puin Mimulle mekon, joka on ollut käytössäni kun itse olin 3-vuotias. Ja sehän oli juuri hiljattain vuonna 1979.






Mekko istui Mimulle kuin tehty ja pitihän neidistä ottaa kuvat tämä uusvanha mekko päällä. Hän esitteli mammalle ja ukille ylpeänä, että mulla on äidin vanha mekko päällä.



Tässä kaksi kuvaa vuodelta 1979, äitini 25-vuotissynttäreiltä. Minulla on kyseinen mekko päälläni kun istun mammani sylissä. Äidilläni on muuten upea hiusmalli :D Alimmassa kuvassa mulle on sattunut joku haaveri, on niin itkuinen nassu. Mamma ja äiti koittavat lohduttaa kovasti.

Kun tavaroista ja vaatteista pitää hyvää huolta, ne kestävät aikaa.


Kaunista torstaita kaikille!

11 kommenttia:

  1. Todella ihana mekko, ei ikinä uskoisi, että on 70-luvulta, värikin sellainen tosi neutraali. Katselin muuten äitisi hiuksia, että ne todella kuvastavat hyvin tuota aikaa. Yhtä vaikeaa käsittää tuo hiusten latvoissa oleva permanentti ja edestä kulmikas malli kuin oman nuoruuden otsaheitto, never again. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanos se :) Tuo mekko oli siihen aikaan nimeltä safarimekko :D

      Eikö olekin mahtava kampaus meidän äidillä :D Ukkini oli sanonut tuon nähtyään, että "näytät ihan eksoottiselta hullulta", mikä se sitten ikinä onkaan :D Ja meidän äiti on tosiaan tuossa 25! Nyt 62-vuotiaana hän näyttää paljon nuoremmalta kuin tuolloin :D

      Poista
  2. Ihana mekko ja ihana malli <3 harmittaa niin ettei itsellä ole tallessa paljoa vanhoja juttuja. Kilpatanssi hameet on kyllä mutta ne onkin sitten melkein ainoat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) <3 Mä tulen suvusta missä kukaan ei ikinä heitä mitään pois :D Joten siksi näitä kaikkia on (onneksi) säästössä :)

      Ai sä olet harrastanut kilpatanssia! Se on hieno laji! :) tee joskus postaus aiheesta, jooko?

      Poista
  3. Ihana tuo mekko! Tosi hyvän mallinen kun ei näytä selvästi miltään retrolta :-) Ja ihana pikku malli tietenkin♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. <3 kiitos! :) Juu, mekko on yllättävän modernin mallinen :)

      Poista
  4. Ihana mekko ja tyttö :) sulla on kiva blogi jota olen vähän yli vuoden lukenu, oon saanu täältä hyviä kosmetiikkavinkkejä. Kiitos! :)
    T:Salla

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)