maanantai 20. kesäkuuta 2016

Kulmien kohottelua.


Näitä kuvia ottaessani, ajatuksenani oli tehdä postaus täysin muusta aiheesta kuin siitä mistä aion nyt kirjoittaa. Ajatus tähän aiheeseen lähti, kun sain viime viikolla anonyymin kommentin joka kuului näin:

Sä voisit opetella tekemään kauniimmat/luonnollisemmat kulmat.

Lyhyesti ja ytimekkäästi tämä kehoitus pompsahti hyväksyttävien kommenttien listalle.
Olen kohta 6,5 vuoden ajan kasvattanut itselleni niin tiheän blogiturkin etten loukkaannu enkä ota itseeni vaikka joku kokeekin välillä älytöntä tarvetta huudella ulkonäöstäni tai jostain muusta minua koskevasta. Mikäli negatiivinen kommentointi kohdistuu lapseeni (voi kyllä, niinkin on käynyt), silloin älähdän ja lujaa. Mutta jos joku tuntee olevansa sellaisessa asemassa elämässään, että katsoo oikeudekseen huudella rumuuksia, loukkauksia ja idioottimaisuuksia minulle, niin siitäpä sitten vaan. En minä siinä itseäni tee tyhmäksi. Kyllä se on joku aivan muu.

Mikäli lähtee huutelemaan nimettömänä vieraisiin pöytiin, on syytä varautua siihen, että joskus huuteluun voidaan jotain vastatakin.

Tänään on se päivä jolloin tulee vastausta takaisin.


Saan aika vähän loppupeleissä negatiivisia kommentteja, mutta kyllä niitä vuoteen aina jokunen mahtuu. Valitettavasti. Yleensä jätän sen kaltaiset kommentit julkaisematta ja täysin omaan arvoonsa (eli roskakoriin). En suinkaan siksi, että haluaisin siloittaa/kaunistella blogiani vaan ainoastaan siitä syystä etten halua antaa palstatilaa nimettömänä asiattomuuksia huuteleville tyypeille. Koen netissä tapahtuvan provoamisen ja ärsyttämisen todella lapsellisena ja vähä-älyisenä toimintana. Sellaista tekevä ihminen on kyllä aika pölö, ihan näin arkikielellä sanottuna. Puhutaan nyt siis sellaisilla termeillä, jota nimettömänä negatiivisuutta jakavat henkilötkin ymmärtävät.

Bloggaaja on helppo kohde juuri sellaiselle loan heitolle. On sairaan helppoa huudella sieltä takarivistä omia kaikentietäviä mielipiteitään, varsinkin kun sen tekee ilman kasvoja ja ilman nimeä. Siitä vaan törkeyksiä, vihaa, v*ttuilua ja muuta paskaa ilmoille, -hieno tunne kun saa sielunsa kyllyydestä päästellä! Ja kohde on täysin tietämätön kuka siellä huutelee. Mutta mitäs sen väliä kunhan itselle tulee toisten mollaamisesta hyvä fiilis.

Se, mikä sellaisen huutelun motiivina on, on jotain täysin mun järkeen käymätöntä. Oma paha olo? Itsetunnon pönkitys? Kateus? V*tutus? Vai ihan vanha kunnon idiotismi? Sellainen vinksahtanut ihmislaji, joka nauttii toisten kiusaamisesta. Sille lajille ei minulta sympatiaa heru. Ei nyt eikä ikinä.

Lähtökohtaisesti nimettömänä tapahtuva nettikommentointi on äärimmäisen helppoa. Voit sanoa töksäyttää ihmisille mitä tahansa ja kukaan ei tiedä kuka olet. Olen joskus miettinyt ovatko nämä ihmiset todellisessa elämässä samanlaisia. Jos tämä anonyymi, kulmistani ärsyynyt henkilö olisi tullut minua vaikka kadulla vastaan, olisiko hän pysäyttänyt minut ja sanonut tuon saman kommentin ääneen, päin naamaani? Vai olisiko kävellyt ohitseni ja kotiin päästyään avannut kommenttilootan ja antanut palaa sinne kaikki pahat olot kulmieni luonnottomuudesta?

Who knows.



Miksi siis kulmakarvakommentti osui kirjoitushermooni niin, että päätin kirjoittaa asiasta kokonaisen postauksen? Päästinkö kenties kommentin ihoni alle? Ehkä vähän, mutta sinne se meni monestakin syystä. Ensimmäisenä ja varmasti kaikkein inhimillisempänä syynä heti kommentin luettuani, oli puolustaa kulmieni muotoa. Annan tässä kulmilleni puolustuspuheenvuoron, koska koen, että ne ovat sen ansainneet. Ovatko ne oikeasti niin kamalat, että jonkun piti asiasta oikein erikseen huomauttaa? Kehoittaa opettelemaan tekemään ne paremmin?  Kommentti tuli postaukseen missä kerroin ripsiväristä ja pääosassa eivät olleet kulmakarvani. Olin postausta varten puolihuolimattomasti näyttänyt kulmakynää kulmilleni ja räpsinyt sen jälkeen kuvat ripsistäni. Myönnän, että kulmani olivat hieman epäedustavat sen postauksen kuvissa, mutta että luonnottomat?
Bloggaajan arki postausten suhteen voi joskus olla vähän hektistäkin ja silloin sitä menee mieluusti siitä mistä aita on matalin. Eli jos kerron ripsistä, en välttämättä ala puleeraamaan kulmiani kuosiin sen kummemmin (ilmeisesti olisi kuitenkin pitänyt). Hei mäkin oon vaan ihminen, give me a break! :D

Ja hei, en ole ammattimeikkaaja. Sellaista en ole koskaan väittänyt missään. Minua on monesti luultu ammattilaiseksi, mutta korjaan heti, että olen harrastaja ja itseoppinut, en ammattilainen. Itseasiassa harhakäsitykset ammattilaisuudestani saa minut aina superhämilleen.

Kulmieni laiton olen tottunut tekemään tietyllä tavalla ja olen tykännyt niistä tämän muotoisena kuin ne ovat. Kulmieni muoto on luonnostaan melko lailla juurikin tuo, korostan niitä vain hieman kulmatuotteilla. En siis oikein ymmärrä tätä ehdotusta,että minun pitäisi opetella tekemään niistä luonnollisemmat? Tarkoittaako se, että en käyttäisi niissä mitään kulmakynää tai muita kulmatuotteita? Antaisin olla ihan au naturel? Se toki jos mikä on luonnollista.

Nämä ovat näitä klassisia kauneus on katsojan silmissä- tapauksia. Se mikä minun mielestä on kaunista ja luonnollista, onkin toisen silmissä ihan päinvastaista.


 


Toisekseen tämä anonyymin kommentti inspiroi minua kirjoittamaan postauksen, koska en kestä epärehellisyyttä. Kommentti itsessään oli varmasti jättänsä mielestä aivan superrehellinen. Ja oikeutettu. Siinähän oli suora kehoitus minulle tehdä rumille kulmilleni jotain. Ei kai tuon pervorehellisempää enää voi olla. Rehellisyyden puute piilee kuitenkin kommentoijan nimettömyydessä. Ja ehkä vähän siinäkin ettei tämä anonyymi kulmakarvojen asiantuntija kertonut minulle millaiset kulmat olisivat sitten juuri ne oikeat. Siis hänen mielestään. Minun mielestäni juuri oikeanlaiset kulmat minulle ovat nuo jotka näette kasvoillani näissä kuvissa. En ole niin ammattilainen (koska en ole ammattilainen ollenkaan), että näkisin kulmiani kovinkaan paljon näistä kuvista poikkeavina. Mikäli tämä kommentti tuli ammattilaiselta tai itseäni kovemman luokan harrastajalta, niin kuulisin mielelläni toki vinkkejä miten näyttää paremmalta.

Kehoituksesta ja toisen ihmisen neuvomisesta lähtee vähän pohja jos ei kerro mikä sitten olisi se parempi tapa. Toteaa vaan ykskantaan, että rumat on, tee jotain niille, -juu heippa! Eihän se nyt niin voi mennä! Kritiikkiä saa toki antaa, mutta pitää muistaa antaa myös se parannusehdotus. Muutenhan mikään ei kehity eikä muutu. Mikäli muutosta kaipaa.




Kolmas ja ehdottomasti tärkein syy tähän postaukseen oli ihan puhtaasti se, että en siedä kiusaamista missään muodossa. Se on tässä varmaan kaikille käynytkin jo selväksi. En yritä tehdä itsestäni mitään vapahtajaa enkä täydellistä ihmistä tämän postauksen valossa, mutta sen voin käsi Raamatulla vannoa, että ketään en kiusaa, enkä loukkaa tahallisesti. Minulla on nollatoleranssi sen suhteen jos joku katsoo oikeudekseen mollata toista ihmistä. Kiusaamiselle ei koskaan ole hyvää syytä. Tämä kulmakommentti ei tosiaan ollut pahinta mitä minulle on sanottu tai ylipäätään pahinta nettikiusaamista, mutta se on vähän veteen piirretty viiva. Seuraava kommnetti voisi olla jo paljon loukkaavampaa matskua.

En tiedä lukeeko tämä kulmakarvojen erikoisasiantuntija tätä postausta, mutta jos lukee, niin toivon hänen miettivän seuraavan kerran vähän tarkemmin miten itseään ilmaisee.  Kommentti kulmakarvoistani oli selkeästi negatiivisessa mielessä jätetty. Sillä tavalla hieman ylimielisesti heitetty. Näin minä sen ainakin koin. Asiat kun voi esittää niin monella eri tapaa. Se, että osaa olla tahdikas, onkin sitten eri asia. Jos väität ylpeästi olevasi suorapuheinen, mieti hetki oletko sittenkin vain tahditon? Miltä suorapuheisuutesi kuulostaa toisen ihmisen korvaan?

Minä kohottelen kulmiani ihmisille, joilla suu on sitä varten missä sammakot asuvat.

Minulle jäi nyt ikuiseksi mysteeriksi millaiset kulmieni tulisi olla, jotta ne olisivat kauniit ja luonnolliset. Itse olen ollut aina tyytyväinen kulmieni muotoon ja olen ollut siinä käsityksessä, että osaan ne jotenkuten kivasti laittaakin. Ilmeisesti kuitenkin asiassa olisi vielä petrattavaa, JOS jaksaisi kuunnella nimettömänä huutavia erikoisasiantuntijoita.

Mutta minä en tosiaan jaksa. Maailmassa on paljon parempiakin asioita kuunneltavana. Jokaisella on oikeus toki omaan mielipiteeseensä, mutta se kannattaa aina esittää rehdisti joko omalla nimellä tai ainakin nimimerkillä. Varsinkin silloin jos lähdet niin asiantuntevasti neuvomaan ja kehoittamaan.

Haluan vielä korostaa tähän loppuun, että minulle saa edelleenkin jättää myös nimettömänä kommentteja. Valtaosa minulle nimettömänä tulevista kommenteista ovat täysin asiallisia, kannustavia ja hyväntahtoisia. Niitä vastaan minulla ei luonnollisestikaan ole mitään :)
Kritiikkiä ja parannusehdotuksia tottakai saa myös jättää jatkossakin, mutta muistetaan siinä kohtaa ne hyvät käytöstavat, jookos.

Kohtele muita niinkuin haluaisit itseäsi kohdeltavan.

Kaunista alkavaa viikkoa jokaiselle ja muistakaa olla toisillenne ystävällisiä!

(Postauksen kuvat otin alunperin ajatuksella esitellä teille perusarkimeikkini eli ns. luottomeikkini. Menkööt tässä sivussa sekin :))

45 kommenttia:

  1. Mun mielestä sulla on aivan ihanat ja aina niin huolitellut kulmat. Itse näytän ihan metsänpeikolta kulmakarvoineni. Aina nuo ikävät anonyymit kommentit vähän käy jäytämään, mutta eikö vaan tehnytkin hyvää päästellä pahat olot ulos. Loistava paikka tämä blogi on siihenkin puuhaan.
    Kaunista maanantaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos :) mutta ei ne kyllä ole aina huolitellut :D ja et tosiaan ole mikään metsänpeikko, hassu! Ei tämän postauksen tarkoitus ollut tosiaankaan, että nyt kaikkien pitää alkaa kehumaan mun kulmia vaan tosiaan, että tuollainen nimettömänä huomauttelu on asiatonta ja turhaa. Halusin tuoda sen ajatuksen julki etten hyväksy moista.

      Kaunista maanantaita myös sulle :) <3 toivon mukaan se on aurinkoinen.

      Poista
  2. Mua huvittaa nyt lähinnä se, että en oo aiemmin sun kulmakarvoihin kiinnittäny mitään huomiota. :D Koska ne on luonnolliset ja nätit tuollaisina.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mietin ihan samaa, että enpä ole tätä ennen sun kulmiin juurikaan huomiota kiinnittänyt, juurikin sen vuoksi, että ne on mukavan luonnolliset :) Nyt kun huomio on niihin kiinnitetty, niin ihmettelen kyllä miten noista voisi edes parantaa! Hyvältä näyttää, siis :)

      Poista
  3. Hei :) mä en olekaan tainnut koskaan sulle kommenttia kirjoittaa, vaikka blogiasi säännöllisesti seuraankin. Mutta nyt niin tuohdutti, että on ihan pakko.
    Mä en mitenkään pysty ymmärtämään tätä nykypäivän tyyliä arvostella ja haukkua ihmisiä! Se on ihan käsittämätöntä. "Minä olen vain rehellinen ", "sanoin vain mielipiteeni " jne on aina selitys.
    Mutta olisi hyvä muistaa, että jos ei ole hyvää sanottavaa, ollaan hiljaa!
    Ja sun kulmat on just hyvät!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, näitä "rehellisyyksiä" on aina kiva ottaa vastaan. Rehellinen ja suorapuheinen ei ole sama kuin tahditon. Esim. joku voi "rehellisesti" sanoa, että "ootpa lihonnut". Kyllä varmaan se lihonnut sen tietää! Mua kans risoo nämä "totuuden torvet". Siksi tästä kirjoitinkin :D

      Ja hei kiitos <3 :)

      Poista
  4. Hei, olen lukenut sun blogia pitkään ja kommentoinut vuosien varrella varmaan yhden kerran. Nyt on kuitenkin pakko avautua: kirjoitat tosi vetävästi ja aidosti, ja postaukseesi liittyen: minustakin kulmasi ovat kauniit. Ihanaa juhannusviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, ihana kuulla! Kiitos oikein paljon kommentistasi :) <3 olen otettu!

      Ihanaa juhannusviikkoa myös sinulle :)

      Poista
  5. Itsellä on kulmat aina miten sattuu ja tuskailen niiden kanssa jatkuvasti. Omat kulmakarvat ovat täysin värittömät ja ne on piirrettävä joka päivä. En ole hyvä piirtämään... :D Kukaan ei varmaankaan kehtaa sanoa, kuin hirveät ne on.
    Mutta, en nähnyt silloin kommenttia minkä sait (täytyykin katsoa). Olen monissa blogeissa huomannut, että jos tulee jotain negatiivista/arvostelevaa tms. tyylistä kommenttia, siitä vetää joku bloggaaja heti herneen nenään. Mielestäni pitää hyväksyä julkisena bloggaajana se, että joku on eri mieltä ja sen voi sanoa. Ja "ei_niin_samaa_mieltä" olevien kommenttien poistaminen on sitä, että valikoi vain esille hyvät kommentit. En missään nimessä arvostele, ei ei ei. :)
    Olen erittäin samaa mieltä siitä, että palaute pitäisi antaa kauniisti, eikä töksähtelevästi ja rumasti. Kuten ilmeisesti tässä oli tehty. Eli kulmakommenttisi kirjoittaja voisi kyllä nyt katsoa vähän peiliin!
    Ja ei, mielestäni kulmissasi ei ole yhtään mitään vikaa. 8)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa, no näinhän se menee! :D Kiitos hyvästä kommentistasi! <3

      Poista
  6. Loistava postaus!!
    P.s. Mun silmiini sun kulmakarvat ovat todella kauniit ja luonnolliset :)

    VastaaPoista
  7. Sulla on niin kauniit kulmat, just sun kasvoihin sopivat <3. Itse kipuilen koko ajan eriparikulmien kanssa. Ei annetta huutelijoille tilaa meidän elämässä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Huutelijat voivat huudella :D haters gonna hate jne.

      Poista
  8. Hellurei! Sulla kyllä on harvinaisen kauniit 'kulmat' :)
    Ehkä nuo 'opettele tekemään' jutut pitää vaan ohittaa ilman kummempaa ajatusta!
    Mutta kyllä kai bloggaajat jotka lärvinsä (:D) ruutuun tällää, saavat kommenttia suuntaan jos toiseenkin.
    Ja tuo 'lärvinsä ruutuun tällää' on tarkoitettu hauskaksi lausahdukseksi, ei siis millään muotoa negatiiviseksi, sitä on vain näin kirjoituksen muodossa vaikea 'pukea' hauskaksi :D
    Varmasti lukijoissa/kommentoijissa niitä jotka tahallaan vääntävät kaiken ikäväksi, jotkut jopa tahattomasti.
    Eikö joskus ollut kommentointia sun silmien värin epäaitoudestakin.. Itsekin saan välillä (livenä) kommenttia miksi käytän värillisiä piilareita - juu en käytä!
    Ja itse asiakaspalvelutyötä tekevänä saan toistuvasti jotain ulkonäkökommentointia(livenä siis), yleensä sentään positiivista :D Mutta tarkoitan sanoa, että kommentointi on ja pysyy!
    Oli tarkoitus sanoa sun kulmia kivoiksi, ei mainita itsestäni :D Mutta kyllä live-kommentoitikin voi välillä olla raskasta :D Juu on ihan kiva, jos asiakas huomaa käyneen kampaajalla, mutta kyllä jotkut luomivärien maininnat menee överiksi :D
    Mutta me 'esillä olevat', työ, blogi... tyypit ollaan oivia maalitauluja! Huh, onneks en oo julkkis :D
    Ihanaa kulmien kohottelua :D sulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, onhan tosiaan joskus tullut kommenttia ottaa nää "piilarit" irti :D Kyllä tänne maailmaan tätä puhetta mahtuu. Kirjotin tästä aiheesta siksi, että halusin tehdä selväksi kantani siihen mitä mieltä tällaisista huutelijoista olen. Sympatiaa ei vaan heru :D

      Kiitos! <3 Ihana kommentti! :)

      Poista
  9. Hei! Mä en tiennyt, että sulle voi nykyään jättää nimettömänä kommentteja. Muutama vuosi sitten yritin käydä jättämässä, mutta silloin sulla oli nyymiökommentit pois päältä. Pari vuotta sitten koin sua kohtaan jonkinlaista netti-ihastusta ja olisin vaan halunnut käydä kertomassa, kuinka kaikin puolin ihanan ja kauniin oloinen nainen sä olet. Nyt, muutama vuosi eteenpäin, olen edelleen samaa mieltä ja sun supersinisten silmien lumoissa. :) Nykyään uuden mausteen näihin mun hyvän mielen blogivierailuihin tuo teidän rakkauden murunen, minineitonen, isän ja äidin kulta. Liikutun joka kerta, kun luen postauksia, joissa typy esiintyy. Pitkäaikaisena lukijana tiedän, ettei lapsen saaminen ollut teille itsestäänselvyys. Postauksista huokuu niin suuri rakkaus ja varmaan kiitollisuuskin, että mun on vaikea lukea niitä kuivin silmin. En oo ite koskaan halunnut lapsia, enkä tietääkseni kärsi lapsettomuudesta, mutta hyvien ihmisten onni vaan liikuttaa mua suuresti. Hyvää jatkoa Jonna, koko teidän perheelle. Meitä on täällä ruudun takana moneksi, niin kuin tuolla kaduillakin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa Päivi! Joo, se ei tosiaan aina ole ollut päällä, mutta sain palautetta siitä, että olisi kiva kommentoida vaikka ei mitään Google-tunnareita tai muita olekaan, joten päätin antaa mahdollisuuden :)

      Voi aivan ihana kommentti, kiitos! <3 Sanasi menivät minulla sydämeen asti. Kiitos oikeasti todella paljon <3

      Poista
  10. Olis kyl sen kulmakarvakommentin nätimminki voinu esittää. :/ Olisin mäki pahottanu mieleni. Mut toisaalta ehkä se kommentoija kuitenki tarkotti ihan hyvää, vaikka töksäytti?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaikea sanoa mikä oli hänen tarkoitusperänsä kun tuo oli ainoa mitä häneltä irtosi :D

      Poista
  11. Ei mitään vikaa kulmissasi ja oih, miten söpöt kuvat taas tässä postauksessa. Terkkuja muru!

    VastaaPoista
  12. No onpa kamalat kulmat...not :D mulla ne vasta on huonosti meikatut ja tyhmät. Kun ne eivät kasva tasatuuheina! Onneksi kuitenkin on hyviä meikkejä joilla niistä saa nätimmät. Vielä kun pääsisi ammattilaisen tuoliin joka näyttäisi mulle miten ne meikataan vielä paremmin :) vai voisko tämä kulmakarva-ammattilainen tulla sanomaan miten ne pitäisi meikata?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä mielelläni kuulisin häneltä myös tosiaan vinkkejä kulmien laittoon :D Ehkä jäämme odottamaan vastausta?

      Poista
  13. En nae sun kulmissa mitaan vikaa. Tommonen anomuumien puskista huutelu on ihan yksinkertaisesti huonoa kaytosta, ja haluaisin nahda kuinka moni kayttaytyy oikeassa elamassaan samoin? Miksi he luulevat, etta netissa niin voi tehda, saavatko he siita oikeasti jotain iloa irti? En vaan voi ymmartaa..

    VastaaPoista
  14. Mun mielestä sulla on hyvä muoto kulmissasi! Ja tää on nyt humoristista heittoa: "Pahempiakin on nähty" ;) Sitä paitsi, vaikka sun kulmien muoto onkin lähellä ihannekulmakarvoja, kaikki eivät edes halua muovautua perinteisiin kauneusmuotteihin. Jos esim. joku kokee, että haluaa viirukulmakarvat, jotka eivät ole kovin luonnollisen näköiset, sitten hän meikkaa kulmansa niin, jos on itse onnellinen :) Tarviiko kaikkien kulmakarvojen olla samanlaisia? Ei. Kunhan itse on tyytyväinen, se riittää. Elämä menee liian vaikeaksi, jos pitäisi alkaa miellyttämään kaikkia muita...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa, kiitos muru :D <3 Joo, mä olen täysin samaa mieltä, jos joku viihtyy piirretyissä tai muuten erilaisissa kulmissa, niin siitä vaan :D Jokaisen oma asia :)

      Poista
  15. No huh huh.... Olen sanaton.
    Sekä sun kauneuden edessä ♥ että noiden törppöjen. No, niitä riittää. Jätetään ne omaan arvoonsa.

    P.S. Sanoinko jo että olet kaunis ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ♥ ♥ ♥ oot ♥ ♥ ♥ Kiitos maailman ihanin Nanne ♥ ♥

      Poista
  16. "Juu ei millään pahalla, mutta..." eli todellakin pahalla. Ihan kuin tuo lause soisi jonkun vastuuvapautuksen sitä seuraavasta paskaryöpystä. Sananvapauden ei selkeästi pitäisi olla syntymäoikeus kaikille. Sitten kun musta tulee diktaattori, kiellän anonyymin huutelemisen. (Vitsivitsi, EI MILLÄÄN PAHALLA.) Itse olen sen verran pieni bloggari, etten saa anonyymejä ilkeilykommentteja. Tavallaan olisi kiva voida murskata joku tyyppi kommenttikentässä, mutta toisaalta, ei tuollaiset kommentoijat varmaan superhyvin voi. Eli tavallaan jopa säälittää.

    Näytät muuten superihanalta, etenkin tuo alin kuva tuo hymyn huulille.<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, toi on kyllä ihan klassikko toi "ei millään pahalla, mutta..." Ai jusupliuta!

      Ihana! Mä kannatan sun nousua diktaattoriksi! :D :D Joo säälittäviähän nuo huutelijat ovat. Sellaisia pikkusieluja joilla on lapsena ollut se yks lelu. Ja se on ollut siellä patterin takana jumissa.

      Voi kiitos sinä ihana ♥ oot ♥

      Poista
  17. Voi ei miten ihana tän postauksen viimeinen kuva! :)

    Hei kääks, jos sun kulmakarvoissa on muka jotain vikaa niin mähän en sitten ikinä kehtaa laittaa nettiin kuvaa omistani.. :| :D Mä en ole sun kuvissasi koskaan edes kiinnittänyt huomiota kulmiisi :D eli kyllä ne mun mielestä ihan luonnolliset on, kun niihin ei edes katse osu sen erityisemmin, paitsi tietysti nyt kun aihe on tämä.

    Mä olen myös nyt pari-kolme vuotta blogannut ja sinä aikana olen saanut muutaman anonyymin kommentin - nimenomaan tällaisen ilkeähkön. En oikein ymmärrä miksi pitää vajota niin alas, ettei voi omalla naamallaan sanoa asiaansa? Mun mielestä tuo kulmakarvakommentti olisi ollut ok, jos sen olisi tämä joku laittanut rehellisenä omana itsenään. Mutta se että piiloutuu anonymiyyden (onko tuollaista sanaa :'D) taakse, tekee siitä jotenkin ilkeäsävytteisen. Ja kuten itsekin sanoit niin neuvoja ja ohjeita kehiin sitten siitä että MITEN niistä sitten voisi tehdä vielä luonnollisemmat.

    Palaan vielä kommenttini alkuun ja mainitsen että odotan kauhulla sitä päivää kun "paljastan" blogissani omat kulmani... :D Että jos sinä anonyymi nyt luet tätä, niin mahdatkohan tipahtaa penkiltäsi kun näet minun silmänyläpuolikarvani. ;)

    Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos - sä olet ihana juuri tuollaisena! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Katri ♥

      Näinhän se toimii parhaiten, että jättää omaan arvoonsa nämä huutelijat :) Nyt vaan piti vähän alleviivata, että mä en todellakaan siedä moista käytöstä :D

      Poista
  18. Musta kulmakarvat on silloin hyvät kun niihin ei kiinnitä huomiota ja mä en ole koskaan kiinnittänyt huomiota sun kulmiin, koska ne istuu sun päähän niin hyvin. Mutta joo anonyymina on kovin helppo antaa ohjeita. Itse en anna niitä lähimmille ystävillenikään, jos eivät niitä minulta kysy niin kaikista viimeisimmäksi alkaisin niitä tuntemattomalle anonyyminä kysymättä huutelemaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No näinhän se on aivan täysin. Kun joku asia ei hyppää silmille, niin silloinhan se on luonnollinen, eikö? :D

      Poista
  19. Sulla on somat kulmat <3

    Mä muistan ikuisesti sen piilolinssi -kommentin :D :D :D voi juku!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kultapieni <3

      No sen kyllä muistaa aina ja ikuisesti :D Oli se niin härö.

      Poista
  20. Lienee parhaat kulmat ne sellaiset, mitkä tuntuu omasta mielestä parhailta. Oli ne sitten luonnottomat, luonnolliset tai yliluonnolliset x)

    VastaaPoista
  21. Tämä ei liity kulmakarvoihin, mutta muistin, mistä olen lukenut samanlaisesta käytöksestä. Anna-Leena Härkönen (kirjassaan Heikosti positiivinen) oli saanut vauvan ja tunsi olonsa sairaalassa epävarmaksi ja masentuneeksikin. Joku hoitaja oli nakannut Anna-Leenalle että "Sun pitäis pikkuhiljaa alkaa hoitaa tota sun vauvaa." Eli tällainen jopa nöyryyttävä kommentti tuli ikään kuin ylemmältä alemmalle eikä sisällä mitään ehdotuksia, miten asiat puhujan kannalta paranisivat. Miksi tämä hoitaja ei sanonut esim: "Jos haluat, niin voin tulla mukaasi kylvettämään vauvaa jos haluat apua."Ja tämä kulmakarva-kommentoija olisi voinut ehdottaa parannuksia (jos edes osaa ehdottaa mitään...) eikä vain heittää tuollaista näennäisen huoletonta kommenttia.

    Tää on niin tätä tämä maailma... hyvät kulmat sulla on, älä anna muitten uskotella muuta!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä! Asiat kun voisi esittää niin monella eri tapaa, mutta se toki vaatii taitoa ja sitä, että osaa lähestyä ihmistä ihmisenä :)

      Voi kiitos :) <3

      Poista
  22. No nyt tuli kyllä niin puskista (hehheh) tuo anonyymin kommentti! Eipä ole koskaan tullut kuvistasi mieleen, että sinun pitäisi tehdä kulmillesi jotain! Hienosti näyttävät sopivan kasvoihisi ja mielestäni kyllä oikeinkin luonnollisen näköiset ovat. :) Toki niitä mielipiteitä maailmaan mahtuu ja näkemyksiä asiasta kuin asiasta. Jotenkin itelle vain iskostunut sellainen ajatus, että toisen ulkonäköä ei mennä arvostelemaan ellei asiaa suoraan kysytä. Ja vaikka naama olisi ihan intterwepissä! Varmasti ihminen itse meikkaa/laittaa hiuksensa/pukeutuu niin kuin kokee itselleen parhaaksi/sopivaksi/mitennytonvaansinäpäivänäsattunutjaksamaan. Miten jonkun toisen mielipide tai näkemys pitäisi parantaa tilannetta tai mahdollisesti saada jotain muutosta aikaiseksi? Ainakaan ilkeästi esitettynä. Varmasti ihminen pahoittaa mielensä ja aivan turhaan, koska jos tässä nyt alkaisi joka toista vastaantulijaa kuuntelemaan, niin naamaansa saisi olla mukauttamassa tuon tuostakin! Elikäelikä, jatkossakin vain iloisena kulmiasi värittelet ja ajattelet, että onpa hienot ja juuri minun naamaani sopivat kulmat! :) Ja intoa blogeiluun jatkossakin!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)