torstai 12. marraskuuta 2015

Ihana turmelus.


En tiedä tuleeko tästä postauksen kirjoittamisesta mitään, koska mä olen niin hurmioitunut. En pysty lopettamaan ranteideni nuuhkimista, mihin olen suihkauttanut kuvassa näkyvää hajuvettä. Marc Jacobsin Decadence on uutuustuoksu, jonka vertaista ei toista ole.

Herrajumala. Ei tässä muuta voi todeta.


Luin tästä kaimani ja kollegani Keyword:Love-Jonnan blogista ja olin lähes täysin varma, että tämä ei ole mun tuoksuni. Pulloa toki kuolasin ensinäkemältä, mutta sisältö kuulosti siltä, että juuei.

Väärässäpä olin.

Pääsin tuoksuttamaan tätä viime viikolla blogitilaisuudessa ja se oli sitten menoa se. Olen sanonut ennenkin, että tuoksu on kuin hyvin istuva kenkä; se loksahtaa heti paikalleen. Tämän kanssa loksahdus oli kovaääninen ja todella selkeä. Voiko mikään tuoksu olla ihanampi kuin tämä. Sanon, että haastavaa on.


Tuoksun nenänä toimii Annie Buzantian, joka on suunnitellut Marc Jacobsille muitakin tuoksuja. Pullon malli on otettu MJ:n klassikoksi muodostuneesta laukkumallista. Pullon muoto on saanut useat naiset ymmyrskäisiksi ihastuksesta. Eikä ihme. Tämä oli melkein sellainen pullo minkä olisi ehkä voinut hankkia vaikka itse tuoksusta ei olisikaan pitänyt.

Mutta mä onneksi pidän. Ah. Decadence on kyllä vedenjakaja, oikein kunnon sellainen. Tätä joko rakastaa tai sitten tälle nyrpistää nenäänsä oikein kunnolla. Tämä ei ole kenenkään mielestä ihan ookoo tai ihan hyvä. Tämä on joko tai.


Alkutuoksussa on makeaa luumua, herkkää iiristä ja itämaista sahramia. Sydäntuoksussa sekoittuvat Bulgarian ruusu, sambac jasmiini ja orris. Pohjatuoksu on täynnä meripihkaa, vetiveriä ja papyrus-puuta.

Decadence on metsäinen tuoksu, mutta minun iholla se on raikas ja sitruunamainen, vaikkei tässä ole mukana yhtään sitrushedelmää. Ainoa sitruksinen elementti on pohjatuoksun vetiver, joka minun ihoni ph:n ansiosta puskee hyvin läpi.

Olen täysin hurmioitunut tähän tuoksuun. Voisin jopa väittää, että tämä on paras tuoksu, jota olen ikinä käyttänyt. Jos tuoksuun voi rakastua, mä olen nyt rakastunut.


Kaunista alusta loppuun. Suosittelen tätä lämpimästi kaikille niille, jotka todella haluavat jotain erilaista hajuvedeltään. Haluavat erottua, olla hyvällä tapaa vähän turmeltuneita, nauttia kaikesta - olla rehellisesti hedonisteja.

Tuoksu, johon haluaa uppoutua. Tämä on tuoksu, jossa on monta kerrosta ja jokaisella niistä on oma tarinansa.

Decadence - my love.

Uskallatko sinä nuuhkaista tätä tuoksua?

Suositushinnat:
Marc Jacobs Decadence 30ml, 62,50€
Marc Jacobs Decadence 50ml, 94,30€

Tuoksu saatu maahantuojalta. Mielipiteet bloggaajan omia.

16 kommenttia:

  1. Tää kyllä tuoksuu sun iholla tosi sitruksiselta, aivan erilaiselta kuin mulla. Sulla on se metsäisyys siellä pienestä taustalla, mutta ei ollenkaan hallitseva niin kuin omalla iholla. Oli tosi mielenkiintoista haistaa tää tuoksu sulla, koska ihan kuin olisi eri tuoksua haistellut kuin itselläni, kuitenkin tunnistin tämän silti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin tuoksuu! :) Se on kyllä niin jännä miten ihon ph vaikuttaa niin isosti!

      Poista
  2. Tää on aivan ihana. <3 Silkkaa rakkautta. :3

    VastaaPoista
  3. Näin tämän Sokoksella, sokaistuin, kävelin ohi ja tajusin vasta kotona, että niin.. Olisihan sitä voinut tuoksutella samalla :D Ehkä raaskisi ostaa, jos saisi alelapun ja käyttäisi lahjakorttia vielä välikätenä.

    Pullo on kyllä hieno!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kieltämättä tämä on kallis, mutta on tää niin ihanakin <3 oijoi <3

      Poista
  4. Tästä on tullut myös mun lemppari <3 Ihanan erilainen..

    VastaaPoista
  5. Tuo pullo. Ihana väri ja hauska idea.
    En ole vielä sisältöä tuoksutellut, mutta pakko kokeilla, kun hajuvesihyllyille eksyn.

    VastaaPoista
  6. Tässä taas osoitus siitä, miten eri tavalla ihmiset kokee tuoksut. Odotin tämän olevan mainstream- tuoksuksi jotain tosi erilaista, ja siltä osin jäi kyllä odotukset täyttymättä. Kiva tuoksu, mutta musta tää ei ole tuoksultaan lainkaan erikoinen :D Uppoaa kivasti sinne makeiden, täyteläisempien hedelmätuoksujen joukkoon jotka tällä hetkellä on tosi suosittuja. Erityisesti Armanin Si on tyylillisesti tätä tosi lähellä. Eli aika helppo ja neutraali tuoksu mun mielestä. Tosin mä nyt oonkin nuuhkinut satoja tuoksuja, joista moni on niche-tuoksuja, joten mun mielipide voi selittyä jo sillä :D Tästä löytyy sitä samaa makeutta, mitä monista muistakin mainstream-tuoksuista ja mikä taas uupuu niche-tuoksuista täysin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinhän se menee :) Mulle tämä on tosi erilainen ja jännä, mutta mulla onkin tosi rajallinen tuntemus yhteenkään niche-tuoksuun. Ehkä olisin sun kanssa enemmän samoilla linjoilla jos olisin niihin tutustunut laajemmin :)

      Poista
  7. Tiäks mitä!? Mä olin Wikkellä maanantaina ja halusin haistaa sellaista Marc Jacobsin kukkakorkkituoksua. Mietin sua jo kun menin sinne tuoksuosastolle: siis sitä, että olet niin tuoksufani :). Sitten sättäsin jotain sen pullon kanssa niin, että siitä tuli iso lorahdus (!) untuvatakkini rintaan.... Nyt takki tuoksuu ihan huolella ja olen todellinen Jacobsin ilontuoja minne ikinä menenkin :D. Ja sun jos jonkun pitää kuulla tämmönen kiva niksipirkka eiku niksipiia... Hih!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D voi ei, hajuvesiäksidentti! Mutta onneksi kyseessä oli hyvä tuoksu :D ei haittaa vaikka vähän enemmän tuoksahdatkin <3 :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)