keskiviikko 5. elokuuta 2015

Ajaton mekko.



Leiki kaikki leikit lapsuuden,
leiki kun on leikin aika.
Naura, laula, kanssa lintujen,
siitä alkaa sadun taika.



Kierrätys on asia, jota minä kannatan. Ei kaikkea tarvitse aina ostaa uutena. Varsinkaan vaatteita. Kun vaatteita huoltaa oikein ja pitää niistä hyvää huolta, ne kestävät aikaa.

Mimulla on kuvassa päällään minun vanha tunikamekko. Kyllä, kankaan alkuperä on retron alkulähteillä, 70-luvulla. Ja eikä tässä vielä kaikki! Kangas tunikaan on tullut äitini äitiysmekosta, jota hän käytti minua odottaessaan vuonna -76.



Tunika on täydellinen meidän 2-vuotiaalle, vaikka todellisuudessa se on ollut minulla pitkähkönä mekkona käytössä kun olin vauva.

Kuosi on kaunis, sinisen eri sävyjä, vihreää, punaista, valkoista. Kangas voisi olla valmistettu joko tällä vuosituhannella tai sitten tosiaan siellä 70-luvulla. Ajaton kuviointi.




Meillä on muuten alettu piirtämään entistä enemmän. Pääjalkaisia tyyppejä ilmestyy paperille tuosta noin vain. Ja piirrustuksen lomassa selostetaan kovin mikä piirrustuksen aihe on. Tässä kuvassa on äiti ja isi, kuten hyvin varmaan hahmotatte. Äidillä on kuvassa pitkä tukka ja isillä on silmät.


Mutta semmoinen vaatekierrätys meillä täällä. Kolmen sukupolven naiset ovat käyttäneet tätä mekkoa jossain muodossa elämänsä aikana. Siinä on kyllä todella ilahduttava ajatus. Kierrätys on kaunis asia.

Miten sinä kierrätät vaatteita?

3 kommenttia:

  1. Ihana mekko/tunika, ihan mahtavaa, että teillä on säilynyt tollaisia aitoja retrovaatteita. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, näitä on vielä lisääkin :) pitää varmaan tehdä joku toinenkin retromekkopostaus :)

      Poista
  2. Voiii mikä ihana kiharapehko!<3 Mulla oli pienenä aivan korkkiruuvikiharaa tukka täynnä ja omalla lailla sitä onkin ikävä :')

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)