keskiviikko 29. heinäkuuta 2015

Neljänkympin korvalla.


Mä täytän tänään 39 vuotta. Olen siis neljäkymppinen. Siinä nelissäkymmenissä. Keski-ikäinen.

Mutta ei se pahalta tunnu. Kolmekymppisenä neljänkympin ajatteleminen tuntui ihan kauhealta. Se oli kuin olisi ajatellut olevansa 100-vuotias. Ehkä vähän vanhempikin. Muistan kun olin 18-vuotias, mun äiti täytti 40. Tuntui, että äiti oli just sellainen keski-ikäinen ja elämän ehtoopuolella, vaikka todellisuudessa näin ei tietenkään ollut. Äiti on aina ollut nuorekas ja tyylikäs. Mutta kaipa 18-vuotias voi ajatella, että nelikymppiset ovat kalkkiksia ja tylsiä.
 
Mulla itsellä on todella nuoret vanhemmat verrattuna omaan tyttäreeni. Hän tuskin voi koskaan sanoa, että mä muistan kun äiti täytti nelkyt, mä olin silloin kolme.... että niin. Lapsiparka kun sillä on näin ikäloppu mutsi.

Mulla on ollut tasan yksi pelottava ikä ja se oli 27. Muistan, että parikymppisenä oikeasti tunsin pahaa mieltä jonkun puolesta jos se ihminen oli JO 27. Säälin mielessäni kaikkia sen ikäisiä ja ajattelin hiljaa itsekseni, että voi niitä parkoja, ovat niin vanhoja.
Kun lopulta itse täytin sen pelottavan 27 vuoden iän, ei se enää tuntunutkaan miltään! 27 oli mulle ilmeisesti joku ihmeen nuoruuden loppumisrajapyykki. Nykyään 27 tuntuu niin kaukaiselta iältä, että apua.

Vaikka mä nyt olen "jo" 39, ei musta siltä tunnu. Tuntuu ihan samalta kuin kolmekymppisenä, paitsi paremmalta. Tämä on oikein hyvä ikä. En kaipaa mitään levottomia, lapsellisia kaahovuosia kun olin kaksikymppinen. Tai siinä kolmenkympin korvalla olevaa myllerystä, että mitäs nyt pitäisi tehdä; olenko jo aikuinen vai joku myöhäisteini?
Elämä on hyvä just nyt. On lapsi, on hyvä aviomies, on koti, on hyviä perusasioita, joita osaa arvostaa. Rahaa voisi olla tietty enemmänkin, mutta niin sitä aina. Tarttee varmaan alkaa taas lottoamaan. Eikös keski-ikäiset tee niin?

Tänään en nyt suuremmin juhlista. Illalla ehkä kakkua perhepiirissä. Ens vuonna onkin sitten eri juttu. Silloin kilistellään, kakutellaan ja juhlistellaan ehkäpä oikein aamuun asti.

Loppuun pikkuinen retki meikän lapsuuskuviin :) Ja hei onnea kaikille synttärikaimoille, mikäli sieltä ruudun takaa sellaisia löytyy! Kaikille muille kivaa keskiviikkopäivää :)










28 kommenttia:

  1. Aivan mahtava kuva tuo ensimmäinen. Ja tietenkin - paljon onnea muru!

    VastaaPoista
  2. Hyvää syntymäpäivää :)

    Mä täytän parin kuukauden päästä 30 ja oon viime päivinä kovasti asiaa miettinyt. Lähinnä sitä, että pysyykö sitä kuitenkin aina samanlaisena. Kun toki sitä junnuna ajatteli, että aikuisena olo on kovin erilaista. Mutta mä koen edelleen olevani sama minä, vaikkakin vähän vanhempi.

    Tulevista pyöreistä ei onneksi mitään kriisiä ole, johtuu tod näk siitä että olen elämässä aika pitkälti siinä missä koen että mun kuuluukin olla; Mies, koti, vakituinen duuni, pari kissaa ja hyviä ystäviä. Elämä on sopivan aktiivista, mutta esim duunin osalta mä olen hoksannut että oravanpyörästä pääseekin pois. Mulla siis on vaihtoehtoja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon <3 :)

      Juu ei iästä kannata stressata :) Se kun on asia mille ei oikein mitään voi, kaikki vanhenee, väistämättä :) kaikki iät ovat olleet kivoja ja niin sen kuuluu ollakin :)

      Poista
  3. PALJON ONNEA! M:ssa on kyllä paljon samaa näköä kuin äidissään, nyt kun näin näitä sun lapsuudenkuvia. :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos muru <3 :) Niin hänessä on :) Tosi moni sanoo, että Mimpe on ilmetty isänsä, mutta kyllä hänessä vähän äippääkin on mukana :)

      Poista
  4. Onnittelut syntymäpäiväsi johdosta!
    Tyttäresi on kyllä ihan näköisesi. Samanlaiset ilmeetkin. Ihania kuvia. :)
    Ikä tuo tietynlaista tyyneyttä tullessaan, allekirjoitan tuntemuksesi kokolailla.
    Nuoruusvuosia en minäkään kaipaa, en jaksaisi sitä kaahottamista enää.
    Mikä vanhenemisessa huolestuttaa on ruumiin rapistuminen, vaikka ei se aamuisin peilistä takaisin katsova kummituskaan mitään riemunkiljahduksia aiheuta. Sen verran turhamainen pitää kuitenkin olla. :D
    Ja ikää mulla on sinua reilusti enemmän, vuoden lopulla täytän jo 48. Kuka olisi ikinä uskonut että sekin päivä vielä koittaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanainen <3 :)

      Niin hän on, minunkin mielestäni :) ainakin kun katsoo tosiaan näitä meikän lapsuuskuvia :)

      Se on totta, ei tässä nelikymppisenä jaksa enää hötkyillä ja tosiaan on lupa nauttia ihan tavallisistakin asioista :) <3 Kropassa tuntuu täälläkin jo, niveliä kolottaa ja liian lyhyet yöunet eivät ole hyväksi :D Mutta ei sen pahempaa vielä :D

      Poista
  5. No nyt kun näin nämä kuvat, niin pakko sanoa, että Mimpe on kyllä aivan samannäköinen kuin sä pienenä! <3

    Onnea ihana! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin hän kyllä on :) <3 Minime :D

      Kiitos muru <3

      Poista
  6. Oikein Paljon Onnea! Olen 43 v ja voin kertoa että naisen elämä alkaa nelikymppisenä :D eli tervetuloa uudelle kymmenelle sitten vuoden päästä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :) <3 No näin mäkin sen olen ajatellut, että kohti parhaita vuosia tässä ollaan menossa, eikä mitään sen vähempää :D <3 hyvä me nelikymppiset!

      Poista
  7. Onnea! Ikä on vain numeroita ;)

    VastaaPoista
  8. Paljon Onnea! Blogistasi tekee mukavan kun kirjoitat syvällisemmin välillä elämästäsi eikäkosmetiikkahömppää kokoajan, tykkään! :)

    VastaaPoista
  9. Onnea!
    Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän vakavasti sitä ottaa itsensä ja sen, mitä muut minusta ajattelevat.
    Huolestunut tonttu on ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)

      Juurikin näin! :) <3 ja se tunne on IHANA! :D

      Joo, ekana jouluna vuonna -76 vähän jännitti tonttua :D :D

      Poista
  10. Olen syntynyt samana päivänä ja samana vuonna. Komppaan ajatuksiasi täysin! Toivotan näin jälkikäteen onnea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä! :D Synttärikaima! <3 Iih! Hei onnea myös sulle :) <3

      Poista
  11. Myöhäiset synttärionnittelut sinulle Jonna <3
    Mulla taas on hirvee ikäkriisi ja tässä kuussa tulee taas yksi vuosi lisää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ♥ ♥ Kiitos muru ♥ ♥

      Älä nyt turhaan kriiseile siellä :) Isäntä näki yks ilta sängyssä sun profiilikuvan mun puhelimesta kun selasin facebookia ja hän kysyi kukas tuo kaunis nainen on? Sanoin, että mun blogikaveri Marina, joka on mun kanssa vähän samaa ikäluokkaa, niin Isäntä totesi, että "aijaa, mä luulin, että hän olis ollut sua paljon nuorempi" :D Niin, että ihan turhaan kriiseilet :) ♥

      Poista

Kiitos kommentistasi :)