torstai 11. kesäkuuta 2015

#TBT 20 vuotta sitten.

Kakskyt vuotta. KAKSKYT vuotta. Sen verran tuli tänä keväänä kuluneeksi siitä kun pääsin ylioppilaaksi. Hesus.


Täsä mä ole. Keväällä 1995. Suomi voitti ensimmäistä kertaa jääkiekon maailmanmestaruuden ja minä pääsin ylioppilaaksi. Merkittäviä tapahtumia siis.

Kyllä sitä tuossa kuvassa on niin nuori. Apua, 19 -vuotias, mutta omasta mielestä täysin aikuinen. Nyt kun katson tuota kuvaa, niin aivan pentuhan tuossa on. Keväällä -95 muutin vanhempien luota ekaan omaan kotiin, joka oli ruma kerrostalokaksio Turun Runosmäessä. Keittiössä oli vauvan kakan väriset kaapit ja tiilenpunainen katto. Olkkariin ostettiin sini-lila-pinkki kuvioiset mikroblyysi (!) sohvat Sotkasta ja ne oli hienot. Sinä kesänä hommattiin myös eka kännykkä, joka maksoi monta tuhatta markkaa ja oli mallia tämä. Ei ollu värinäyttöö eikä biisejä soittoääninä. Tekstareita pystyi vastaanottamaan, muttei lähettämään.

Tuossa kuvassa mulla on päälläni äitini ompelema bleiseri. Kangas on verhokangasta. Kyllä vaan. Mutku oli niin hieno kuosi, että siitä oli pakko saada ylppärijuhliin bleiseri ja sou vot jos kangas nyt oli tarkoitettu verhoihin. Hyvin se tuossakin meni. Jakun kanssa mulla oli saman lohenpunaisesta leveälahkeiset housut, jotka myös äiti ompeli. Jalassa oli hienot valkoiset slingback-kengät. Tyylikäs ylioppilas.

Kauan on aikaa mennyt ja paljon on tapahtunut. Sellainen throwback Thursday tänään :)

Mitä vuosi 1995 tuo sulle mieleen? 


18 kommenttia:

  1. Ihana muistelo Minullakin oli 90-alkupuolella Ericsonin kännykkä, jolla pystyi vain vastaanottamaan tekstareita. Kaameen kätevää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ne ekat tiiliskiven malliset kännykät oli kyllä tosi käteviä :D :D

      Poista
  2. Eiiii ♥ ihana kuva!!!! Nää on niin hauskoja nämä vanhat kuvat!!
    Just puhuttiin työkaverin kanssa eilen, että nyt sitä on jo tarpeeksi vanha siihen että pystyy nauramaan omille kuville. Joskus nuorempana omien vanhojen kuvien katsominen vielä hävetti.
    Teiän äiti on ollut/on taitava ompelemaan. Samoin mun äiti. Se ompeli itselleen häämekonkin ja mulle morsiuspuvunmekon. Löytyisköhän jostain kuvaa, jos mäki julkaisisin jotain ihania vanhoja kuvia?! ☺

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, tee ihmeessä tällainen Throwback -postaus! :) Mä ajattelin aloittaa tästä uuden juttusarjan, joka torstai tulee throwback thursday-aiheinen juttu :) lisää siis näitä noloja kuvia tiedossa :D

      Poista
  3. Hihiii...ihania muistoja sinulla! Tuli mieleen sama kevät, olin Helsingin yliopistolla opintojeni loppusuoralla kun se jäkisvoitto tuli, ja kun en asunut siellä olin yön hotellissa, koska oli vielä kahtena päivänä hommaa opintojen kanssa.

    Oltiin opiskelukaverin kanssa hiukan rillutttelemassa samaisessa raflassa kuin nämä kiekkopojat ja yksi niistä seurasi minua itsepäisesti kun menin huoneeseeni. Oven tempomisen jälkeen hän pääsi huoneeseeni ja - nukahti heti humalassa sängyn päälle. Oli hiukan töitä saada hänet hereille ja ulos... Ei mitenkään "romanttinen" vierailu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D hahaaaa! Tais olla leijona juhlinut vähän liikaa :D

      Poista
  4. Hahaha, upeeta! :D Mulle vuosi ´95 on yhtä kuin ala-aste, ensimmäinen leirikoulu ja ensimmäiset hitaat poikien kanssa, eka tai toka permis, eurodance-musiikki, Kiss FM -radion aloittaminen, yleensäkin oman "aikuisen" musiikin kuuntelun aloittaminen (esim. E-rotic :D ), semmonen huomattavasti "isompi ja vanhempi" olo siinä 11-12 -vuotiaana muutenkin. :D :D

    Niin ja ai että kun en päässyt Ruisrockiin kattomaan Bon Jovia sillon enkä päässyt myöskään Rantarockiin!!! Ai juma että se oli niin väärin! Ikää 11 vee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika jännä ettet ihan 11-vuotiaana päässyt Ruisrockiin :D Etkä Rantarockiinkaan :D Mulla on yhtä katkeria muistoja kun äiti ei päästänyt mua Dingon jäähallikeikalle kun olin 9-vuotias! :D Mikä vääryys!

      Poista
  5. Menin naimisiin -95 :) Seuraavana vuonna ostettiin isompi asunto ja siitä vuoden kuluttua syntyi esikoinen. Tulee olo, että on syntynyt jurakaudella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D hah, niin tulee! Mä menin ekan kerran naimisiin vuonna -97, se sen ajan häämuoti on kans aikamoinen käsite :D Huh!

      Poista
  6. Aika hyvin jos oot jo 19-vuotiaana ajatellut olevasi aikuinen, kun en sitä itse vielä 29-vuotiaanakaan ajattele olevani :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, siis mä olin kakskymppisenä täysin varma, että nyt olen aikuinen, oikein isolla A:lla :D Onneksi se olotila on mennyt ohi ja enää en ajattele niin :D

      Poista
  7. Mä valmistuin sinä vuonna kosmetologiksi :) Ai kauheeta miten tää aika oikein sujahtaa ohi :D

    VastaaPoista
  8. Ihana postaus. Lisää tämmöisiä hyvän mielen postauksia kehiin vaan.
    Kivaa kurkkia millaista elämä olikaan silloin "ennen vanhaan"... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näitä alkaa tulemaan joka torstai :)

      Poista
  9. Juurikin nuo jääkiekon MM-kisat, niitä ei hevin unohda! Ihana muistelu. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, kyllä se sellainen yksi merkittävä suomalainen merkkipaalu on :) kiitos muru <3

      Poista

Kiitos kommentistasi :)