sunnuntai 24. toukokuuta 2015

HUOMIO: Blogi muuttaa!


Rikon blogitaukoni kertomalla teille uutisen. Blogini muuttaa pois Purkkimafia-portaalista.
Olin kovin innoissani ja otettu kun sain alkuvuodesta mahdollisuuden päästä Suomen ensimmäiseen kauneusbloggaajien portaaliin, Purkkimafiaan. Mukaan pääsi kova joukko kollegoja, joilla on aivan huikeat blogit. Oli siis ilo kuulua moiseen seurueeseen.
Miksi siis lähden nyt pois? Kevään aikana huomasin, etten ole täysin kotonani tässä portaalissa. Huomasin kaipaavani monta kertaa itsenäisyyttä ja yhteisöllisyys tuntui vieraalta. Tottakai pelästyin omia ajatuksiani ensin ja olin vähän vihainenkin, että miksi en voi olla tyytyväinen kun olen näin hienon tilaisuuden saanut.
Ihminen on hassu olento. Joskus pitää käydä kaukana, jotta voi nähdä lähelle. Minun piti kokea tämä, jotta ymmärsin ettei tämä yksinkertaisesti vaan sovi minulle. Minulla oli koko portaalissa olemisen ajan olo, että olen kylässä, en kotonani. Olen ulkopuolinen, olen vieras.


Minulla on myös blogini suhteen isoja toiveita, tavoitteita ja haaveita. Koin, että ne kaikki jäivät jumiin enkä päässyt kulkemaan niitä kohti sillä tavalla kuin olisin alunperinkin toivonut kun lähdin mukaan portaaliin. Lopulta pitkien pohdintojen ja unettomien öidenkin jälkeen päätin tehdä ratkaisuni: Haluan pois portaalista.
Otan tämän kuitenkin positiivisena kokemuksena, vaikka tämä ei ollutkaan minun juttuni yhtään. Positiivisuus piilee siinä, että tämä kokemus opetti sen mihin suuntaan blogiani en halua viedä. Portaalissa mukana oleminen tässä muodossa ei sovi blogini tavoitteisiin. Haluan olla blogini kanssa paikassa, joka tarjoaa  jotain muuta kuin mitä portaali minulle tarjosi tälläisenaan. Jokainenhan haluaa olla siellä missä itse viihtyy ja kokee olonsa kotoisaksi. Niihin asioihin vaikuttavat eri ihmisillä eri asiat ja omalla kohdallani kotoiseen oloon Purkkimafia ei valitettavasti antanut minulle eväitä.
Rakas ystäväni ja kollegani sekä kaimani, Jonna Keyword:Love-blogista ilmoitti omasta muutostaan myös muutama päivä sitten. Kuten Jonna myös minäkin, koimme hyvin samankaltaisia fiiliksiä poislähtemisen suhteen. Ajatuksemme lähtemisen perusteista ovat hyvin yhteneväiset. Minäkin Jonnan tapaan kysyin kotona mieheltäni mitä mun pitäisi tehdä ja viisas, rakas mieheni kehoitti kuuntelemaan vaan vaiston ääntä sekä sydäntä.


Kun päätös lähtemisestä oli tehty ja asiasta ilmoitettu asiaankuuluvalle taholle, sydämeltäni putosi iso, painava järkäle pois. Olin niin monta viikkoa paininut Jaakobin painia tämän asian kanssa, että se alkoi saada minusta liian ison otteen. Tunteet ovat myllertäneet epäuskosta ja -toivosta riemuun ja hysteriaan. Ja kaikkeen siltä väliltä. Päätin, etten halua bloggaamisen muuttuvat minulle negatiiviseksi asiaksi ja siksikin tein tämän peliliikkeen. Blogin pitäminen näiden viiden vuoden aikana on antanut minulle niin paljon, etten halunnut luovuttaa sen suhteen kovin helpolla. Portaalissa aloin kokemaan kuitenkin enemmän negatiivista oloa kuin positiivista, joten ratkaisu oli tehtävä.
Toivon, että lukijat ymmärrätte tämän ratkaisuni. Tämä on teillekin taas muutos ja pahoittelen siitä jo etukäteen. Kuitenkin muutos on kovin pieni: blogini muuttaa takaisin 1.6.2015 sinne missä se oli alunperinkin eli Bloggeriin. Tämä päätös ja ratkaisu ei syntynyt tosiaan yhdessä yössä eikä siihen vaikuttanut mikään yksittäinen asia. Se syntyi ajan kanssa, mutta kuitenkin aika pian portaalin avaamisen jälkeen. Purkkimafiahan on ollut olemassa vasta 3, 5 kk. Mutta joskus sitä huomaa olevansa väärässä paikassa hyvinkin nopeasti, ei siihen välttämättä tarvita vuosia. Olen tyytyväinen, että havahduin omaan pahaan olooni ajoissa enkä turhaan jäänyt räpiköimään paikoilleni.


1.6. alkaen päätän myös viikko sitten alkaneen blogitauon ja jatkan kirjoittelua taas teille. Huomenna alkavan viikon hoidan blogin siirtoon liittyviä asioita, mutta tosiaan heti kesäkuun alussa palaan takaisin tuttuun kirjoitusrytmiin, tutussa ja vanhassa paikassa, Bloggerissa.
Te jotka luette Bloggerin kautta blogiani tämä siirto aiheuttaa pienen toimenpiteen tekemisen:
Avaa Bloggerin lukuluettelo ja napsauta kohtaa ”lisää”. Naputtele avautuvaan osoitekenttään blogini uusi osoite http://nonnula.blogspot.com ja napsauta alakulman Lue-nappulaa. Näin blogi päivittyy jatkossakin lukulistallenne.
Facebookin, Bloglovinin ja omien kirjamerkkien kautta lukevat lukijani, teidän ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin jatkaa juttujeni lukemiseta jatkossakin ;)
Näin se elämä vaan joskus kuljettaa paikasta toiseen ja kolmanteenkin. Koen, että tämä ei missään nimessä loppu. Tämä on paluu kotiin ja kaiken uuden alku. Eli kiitos Purkkimafia, tää lähtis ny <3 moikka="" p="">Nähdään taas osoitteessa: http://nonnula.blogspot.com 1.6. alkaen!




 

3 kommenttia:

  1. Tällaista se elämä on, valintoja, mutta myös vaihtoehtoja :) Säilyn edelleen lukijanasi ja täytyy tunnustaa, että tuolla Purkkimafian sivuilla ei ole juurikaan tullut käytyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin se menee :) Ihana kuulla! <3 Olen kuullut jo monelta ihmiseltä, että tämä Bloggerin kautta seuraaminen on useammalle helpompaa kuin PM:n alustan kautta :)

      Poista
  2. Seuraan sinua edelleen, vaikka olenkin kommentoinnissa nynny. Itse taas olen haaveillut portaaliin pääsyistä, mihinkä vaan. Nyt kun juttuja kuuntelee, niin alkaa minuakin ahdistaa :D

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)