perjantai 10. huhtikuuta 2015

Mitä käsilaukkuni on syönyt?


Jokin aika sitten blogeissa kiersi laukkuhaaste, missä bloggaajat esittelivät käsilaukkunsa sisällön lukijoilleen. Kukaan ei minua haastanut, mutta ajattelin ihan muina naisina toteuttaa tämän laukun sisällön esittelyn blogissani! Sitä onko kukaan tästä kiinnostunut, on vielä epäselvää :D Hah! Joten here we go! Käsilaukkunani on jo muuten pidempään ollut kirppikseltä 7 eurolla kotiuttamani Marimekon Urbaani-laukku. Se on ihanan tilava ja helppo kantaa olan yli laitettuna. Ja se on klassikko.


Avaimet. Näissä roikkuu kotiavain sekä kärryavain. Ja kyllä, olen 80-luvun avainlapsi, jolle on jäänyt avaimien roikottaminen kaulassa päälle. Eivais. Tämä juontaa juurensa siihen aikaan kun meillä oli vielä Mopsimöpsyläinen ja kun lähdin hänen kanssaan (kesäaikana eritoten) lenkille, mulla ei välttämättä ollut housuissa taskuja jonne olisin saanut avaimet. Joten laitoin ne roikkumaan kaulaan lenkin ajaksi. Mopsi on jo tähtenä taivaalla, mutta avainnauha on mulla edelleen käytössä.
Kukkaro. Sen virkaa on toimittanut jo tovin Avonilta ostettu vaaleanpunaista käärmeennahkaa (!) oleva lompuuki. Jossa on hopeinen rusutin. Ylisöpö ja toimiva rahapussi. Mahtuu kivasti kaikki sen seitsemän miljoonaa korttia, jotka mulla on. Harvemmin kukkarossani on rahaa, koska maksan aina muovilla.
Pari kynää. Never know kuka julkkis tulee vastaan keneltä tarvii pyytää nimmari. Ja muutenkin. Kyllä kyniä ny tarvii ain!
Mynthon aski. Hmmm, en edes muistanut näiden olemassaoloa laukussani. Joten tiedä sitten miten vanhoja ovat. Ehkä kuitenkin viimesyksyistä Mynthonsatoa, koska silloin olin yli kuukauden tappoflunssassa ja söin yhden rekkalastillisen kurkkupastilleja.
Purkkapussi. Mulla on aina purkkaa. Tapa joka on ollut mukanani niin kauan kuin poltin tupakkaa ja melkein kolme vuotta vielä tupakanpolton lopettamisen jälkeenkin. Fiksu tapa.


Aurinkolasit. Pakko olla aina mukana kun ei koskaan tiedä milloin se mollukka alkaa yhtäkkiä taivaalla paistella. Nämä ovat jotkut mitkälie halpisaukat. Vähän niinkuin hätävaralasit.
Mopsinnaamapussukka. Isännältä viime jouluna lahjaksi saatu ihana pikkupussukka, jossa asuu kuvassa näkyvät käsilaukkuhuulirasvani. Niitä on neljä ja kolme niistä on sävyllisiä.
Nenäliinoja. Niin, koskaan ei tiedä jos vaikka alkaa itkettää. Joko minua, Isäntää tai Mimpeä. Tai räkä alkaa valua nenästä. Tai että sormissa on jotain tahmaa. Paperia on siis hyvä olla.
Vampire Blood. Joo tämä on käsidesiä. Suoraan Ameriikasta. Haisee muuten niin tömäkälle, että jos bakteerit eivät muuten kuole, nin ainakin hajuun pökertyvät.
Hello Kitty kynsiviila. Hätäviila jos sattuu joku kynsiemergency on the road.
Purkki Vitalista. Ettei pakkanen pure naamaa. Omaa tai lapsen.
Kampa. Joskus tätäkin voi tarvita.
Peili. Kuten myös tätäkin.


Kirpparikassi. Kyllä, mulla on Yves Rocherin ostoskassi, jota kuljetan käsilaukussani kirppiskassina. Ja kyllä, kehtaan käyttää sitä. Olen nolo. Tiedän.
Apinapussukka. Jonka sisältä löytyvät kuvassa näkyvät kaikki lääkkeet (närästyslääkettä ja särkylääkettä, ilman näitä kahta droppia en lähde mihinkään!), hiuspompula, kuulokkeet puhelimeen ja kas, pari huulirasvaa lisää. (Mulla on siis se huulia hullun tavalla kuivattava huulirutto, siksi näitä huulivoiteita on vähän joka paikassa...)


Tämän vuoden kalenteri. Noh, tämä on tärkeä. Yleensä muistan hyvin kaiken sovitun, mutta joskus on vaan pakko kirjoittaa jotain tapaamisia ja menemisiä ylös.
Lapseni neuvolakortti. Tämä on aina mukana.


Kasa kuitteja. Niin ihan hyvä, että tämä laukkuhaaste tuli tehtyä, koska samalla tuli siivottua käsilaukku. Mulla on näköjään paha tapa tunkea kauppakuitit vaan laukun pohjalle ja tässähän niitä on jokunen. (kuvan ottamisen jälkeen he lensivät roskiin)

Olen sen verran ihana ja laitan tämän laukkuhaasteen tottakai nyt eteenpäin! Ottakaahan koppi: Glitz&Glam, Mennentullen, Minäkö Keski-ikäinen?, Kissis, Neiti Kameleontti ja in this part of town.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)