maanantai 12. tammikuuta 2015

80-luvun tuoksu.

Jossain vaiheessa olin jo aivan varma, että emme enää tapaisi. Sinua oli vaikea löytää mistään ja hävisit käytännössä katsoen kokonaan vain pois. Minulla jäi sinua kova ikävä.

Mutta tänä jouluna tapasimme taas. Se tuntui aidolta joulun ihmeeltä.

Rakas aviomieheni oli ostanut minulle Cacharellin Loulouta joulupakettiin. Olin tehnyt hänelle joskus listan tuoksuista jotka joskus haluaisin ja tämä ihanuus oli siinä listassa mukana. Ja tämän Isäntä valitsi minulle pakettiin. Voi rakkaus!

Cacharellin Loulou on yksi ikonisin 80-luvun tuoksu ja olen todella iloinen, että sitä on jälleen markkinoilla saatavilla. Ostin ensimmäisen pulloni tätä kun olin seiskaluokalla, vuonna 1989. Ja käytin tätä useamman pullollisen aina siihen asti kunnes tämä poistui Suomen markkinoilta, en kylläkään muista, että milloin.

Loulou on tuoksuna aivan mieletön. Alkutuoksussa on Tahitin Tiare-kukkaa, orvokkia, luumua, mustaherukkaa ja anista. Sydäntuoksussa on ruusua, appelsiininkukkaa ja ylang ylangia. Pohjatuoksussa tuntuvat kurjenmiekka, tonkapapu ja vanilja.

Nämä kaikki muodostavat todella hykerryttävän ja hyvällä tavalla pyörryttävän, makean ja salaperäisen tuoksun. Voisin nuuhkia tätä tuoksua loputtomiin, enkä kyllästyisi ikinä. Jonkin tutkimuksen mukaan (jonka luin sata vuotta sitten jostain naistenlehdestä) tämä on tuoksu jonka miehet kaikkein mieluiten valitsivat naiselleen. Muistan, että lehdessä oli jonkun miehen lause sitaattina missä hän kertoi rakastuvansa joka päivä uudelleen vaimoonsa tämän tuoksun ansiosta. Vähän ehkä over the top, mutta ihan ihana ajatus kuitenkin.

Loulou on EdP ja se myydään 30 ml ja 50 ml:n vaaleansinisessä pullossa. Jos tämä tuoksu herättää sinussakin nostalgisia fiiliksiä, sitä voi mm. tilata täältä.

Käsi ylös kuka muu pitää tästä?

16 kommenttia:

  1. En enää muista miltä tämä tuoksui, mutta voisiko mikään olla riemukkaampaa kuin löytää vanha tuoksu uudelleen. Oli riemun päivä, kun Escadan Island Kiss lanseerattiin uudelleen Escadan 20-vuotissynttäreinä. Joten ymmärrän niin hyvin tuon fiiliksen kun saa kaivatun tuoksun hyppysiin :)

    Kivaa päivää. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä niin ihanaa! :) Mulla on tulossa toisestakin "vanhasta" tuoksusta postaus tässä lähiaikoina :)

      Mukavaa päivää myös sulle <3

      Poista
  2. Loulou oli aikoinaan minunkin suosikkini. Noin 5v sitten löysin sitä laivalta, mutta enää sen tuoksu viehättänytkään, mutta käytin urhoollisesti pullon loppuun arkikäytössä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus aika valitettavasti tekee tehtävänsä, myös tuoksuissa :(

      Poista
  3. Tunnustan , nostaligia nousee esiin :)

    VastaaPoista
  4. "Muistan, että lehdessä oli jonkun miehen lause sitaattina missä hän kertoi rakastuvansa joka päivä uudelleen vaimoonsa tämän tuoksun ansiosta."

    No niin! Kaivelen oman Louloun esiin. :D Minulla on tosiaan sellainen minituoksu tätä. Voi miten tuo pullo ja pakkaus on ihanan "retroja". Kai kasarista voidaan puhua retrona? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D hahaaa! Joo, kyllä kasari alkaa aikast retroa olemaan :D

      Poista
  5. Hymm, en kyllä tiedä minkä tuoksuinen tuo on. Oon liian nuori sille ;) Mutta hajuvesissä tuo tonkapapu on aina vähän sellainen, joka jotenkin kolahtaa negatiivisella tavalla mun nenään. Mutta pitää tätä käydä jossain nuuhkimassa joskus, jos tuleepi vastaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sä olet kyllä ihan vauva vielä :) <3 Mutta nuuhkaise ihmeessä jos tulee mahis, saatatpa vaan tykätäkin :)

      Poista
  6. Sniff, mulla tulee tästä mieleen Rauma ja opiskeluajat ja se ilta, kun tapasin ex-mieheni. :D Olen ollut monta kertaa aikeissa Escentualilta tämän tilata, mutta rohkeus on pettänyt aina viime hetkillä. Entäs jos tää muistuttaakin mua liikaa siitä ex-miehestä. :p Tuli varmaan selväksi, että rakastan tätä. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä tuli! :D Osta tämä ihmeessä, teet tämän kanssa uusia, ihania tuoksumuistoja <3

      Poista
  7. Awww, on muuten aika mieletön mies sulla!!! :) Itse en tuosta tuoksusta tiedä yhtään mitään, mutta kyllähän tuo houkuttaisi tuoksuttelemaan. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää kyllä myöntää, että hän on kyllä aikast ihana :)

      Jos tulee mahis, niin käypä nuuhkaisemassa :) Laivallakin tätä on saatavilla, muistaakseni :)

      Poista
  8. Tää taitaa olla mun eka täyskokoinen hajuvesi, sain noin 5-6-vuotiaana. Rakastin yli kaiken lapsena. En pystynyt sietämään enää yli 10-vuotiaana. :D Mutta vahvat muistot tulee mieleen lapsuuden meikkileikeistä,

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D ai että! Säkin siis kuulut näihin lapsiin ketkä ovat saaneet aika täsmätuoksun iälleen sopivasti :D Mä sain meinaan 11-vuotiaana Poisonia :D :D

      Poista

Kiitos kommentistasi :)