maanantai 4. elokuuta 2014

Ei pysty ei kykene ei ehdi.



Helle. Kuka muu on mun kanssa samaa mieltä, että nyt on ollut liian kuumaa? Mä en oikeasti enää jaksa tätä kuumuutta. Älkää käsittäkö väärin, mä olen kesäihminen sieluani myöten, mutta en pidä paahtavan pistävästä helteestä. Kun lämpömittarin elohopea kipuaa yli +28 asteen, alan olemaan jo tuskastunut. Ja ärsyyntynyt.

Suurin syy miksi kammoan tälläistä kuumuutta on se, että kuumuus ottaa niveliini tosi pahasti. Mulla tuli Mimun syntymän jälkeen reumaattisia oireita (joita tutkitaan edelleen) ja kuumuus tuntuu olevan ihan myrkkyä tulehtuneisiin niveliiini. Joten jatkuvissa kivuissa vellominen ei ole mukavaa.

Ja koska on näin kuuma, en vaan pysty meikkaamaan. Hyvä kun edes viitsin kasvojani rasvata. Totta puhuakseni olen skipannut koko tämän hellejakson ajan kasvojeni kosteutuksen kokonaan. En vaan näe mitään järkeä laittaa voidetta kun sen kohta hikoilee pois. Sama koskee vartalovoiteita. Iltaisin suihkun jälkeen olen käyttänyt vartalosuihkeita ja mielellään niitä joissa lukee refreshing.


En vaan ymmärrä miksi Suomen kesässä lämpötilat on joko on tai off.  Ennen juhannusta satoi vielä räntää ja nyt on niin kuumaa, että aivot sulaa. Voi luoja, miksi ei vaan voisi olla sellainen normaalikesä, +22 ja välillä satelisi vettäkin?

Mä olen ollut iltaisin niin rättipoikki, että ajatuksetkin ovat harhailleet ties missä. Hyvänä esimerkkinä miten helle on pehmittänyt mun ajatuksenvirtaani oli se, että eräänä iltana suihkussa pesin meikit kasvojenkuorinta-aineella. Ja siis myös silmämeikit. Tiedätte varmaan tunteen kun hierotte puhdistusainetta antaumuksella silmiin ja tajuatte siinä hetkessä, että puhdistusvaahto onkin tosiaan kuorintaa.....Ai että. No eipä ole ainakaan kuivat silmät kun tuli ne kuorittua tuossa ohimennen.

 

Koska tämä kuumuus on tehnyt tehtävänsä mun väsyttämisen suhteen, tunnustan, että mulla ei ole mitään energiaa kirjoittaa nyt meikkipostauksia. Totta puhuakseni, mulla on myös hieman kiirus viikko edessä. Monenlaista hommaa ja paikkoja käytävänä. Halusin kuitenkin tulla kertomaan tämän teille, koska en halua roikottaa lukijoitani epätietoisuudessa mihin yhtäkkiä poistuin. Blogini päivittyy niin säännöllisesti, että koen velvollisuudekseni ilmoittaa jos tulee jokin muutos.

Tämä viikko siis huilataan ja pidetään pieni siesta. Mulla on vaikka mitä kivaa juttua tulossa tänne kunhan vaan kelit hieman viilenisi, että meikistä ehtii ottamaan kuvan ennenkuin se sulaa pois naamalta.

Palaan mestoille kun kiire ja säätilat antavat periksi. 
Helle 1 - Bloggaaja 0
Mites sulla, onko helle jees vai nou?

27 kommenttia:

  1. Sama juttu. En kestä. Ja vielä vähemmän mä kestän niitä ihmisiä, jotka hokee 'ei saa valittaa helteestä, kohta on talvi'. No shit, Sherlock. Sitä odotellessa. :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis toi muakin kypsyttää, että sen talven tulemista hoetaan koko ajan. No hyvä, että edes silloin viilenee! Ei mua talvellakaan kiinnosta ne -25 asteen pakkaset, liika on liikaa myös niissäkin.

      Mutta bring it on syksy ja talvi, lupaan etten valita kun ekat pakkaset tulee! :D

      Poista
  2. Tää helle on kyllä tosi paska juttu. Mulla on pari koiraa, joilla on kuitenkin paksuhko turkki. Vanhempi on 12 v ja kyllähän sillä on kuuma. Tuuletin on koko ajan päällä ja ulkona käydään lenkillä myöhään illalla tai aikaisin aamulla. Päivällä vain pikaisesti kadun toisella puolella pissattamassa ne. Ja silti ollaan kaikki ihan läkähdyksissä. Vanha kivitalo, ylin kerros, ei mahdollisuutta läpivetoon. Asun siis saunassa. Rakastan saunaa, mutta en kyllä ihan tämmöistä saunaa. Ugh. Nyt olen avautunut täälläkin asiasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sauna on jees, mutta siellä voi olla alasti. Alasti ei oikein voi kulkea julkisilla paikoilla :D Kyllä tämä kuumuus on liikaa, eläimille ja ihmisille :( Mä olen kans miettinyt sitä, että voi kamala jos meillä olisi vielä Bruno-vanhus :( olisi poika ollut kyllä ihan läkähdyksissä.

      Poista
  3. Nautin tästä lämmöstä! Toki ymmärrän, että ei ole kivaa, jos helteestä aiheutuu kipuja. Tammikuun pakkasissa kaikki kai kaipaamme näitä kesäviikkoja :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en kyllä kaipaa tälläistä kuumuutta, mutta tottakai kesää talvella kaipaa :)

      Poista
  4. Vaikka ei todellakaan ole kivaa kuulla miten vaikeaa sinulla on ollut helteillä, on kuitenkin lohdullista kuulla, että en ole ainoa, johon se vaikuttaa noin vahvasti. Mä olen niin paljon väsyneempi koko ajan, ja monena päivänä on tuntunut, ettei mikään vaan onnistu tai toimi. Monet valittavat miten eivät saa nukutuksi kaupunkiasunnoissaan, vaan sinnittelevät muutaman tunnin unilla. Rakastan kesää, enkä valittaisi helteestä jos minun ei tarvitsisi tehdä mitään, mutta kun työt ja normaali arki. Huhhuh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin rakastan kesää, mutta tälläisistä +30 asteen lämmöstä en välitä :( just nivelkipujen vuoksi ja inhottaa kun koko ajan on nihkeä olo :( Ei ole vain mun juttu.

      Poista
  5. Kesä on tottakai kiva (kyllä sitä kohmeista talvea sitten taas riittää..), mutta tää +32 ja yötä päivää jatkuva nihkeys on inhottavaa :S Onneksi meillä töissä on hyvä ilmastointi, työvaatteina kun kuitenkin on farkut ja 3/4 hihaiset paidat niin ei oo ollenkaan hiki - siis oikeasti ei ole :) Muuten työnteko olis silkkaa tuskaa. Mutta meidän pieni kerrostalokämppä on kyllä kuin pieni turkkilainen sauna ja parvekkeen ovea nyt ei voi kuvitellakaan pitävänsä auki..

    Joten saako toivoa jo syksyä, saako?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellakin saa toivoa! Mä ainakin toivon! :D

      Poista
  6. Hyvä, että ilmoitit tauosta, koska just ajattelin "reklamoida", että kaipaan juttujasi :). T. Piia

    p.s. tuleekohan kommenttikin nyt tuplana...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Reklamaatio huomioitu! :D palaan mestoille jahka ehdin/jaksan/kykenen :)

      Poista
  7. Tsemppiä, kyllä tää takuulla parin viikon aikana alkaa helpottaan.

    Mä itse taas elän näistä keleistä, jos näitä ei olisi, mun olis varmaan harkittava asuvani muilla leveysasteilla. Tosin onni on se, että meidän kämppä ei tule edes +30 keleillä tukahduttavaksi, joten sisällä on ok olla, jos aurinko alkaa polttamaan. :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti!

      Meillä lämpenee kämppä ihan hemmetisti, tämä on kuin sauna :(

      Poista
  8. Voi harmitus nivelkipujasi... Toivotaan että hellittävät sekä kivut että tukala helle. Joo, kesäinen sää kivaa, mutta rajansa kaikella. Terkkuja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti helle hellittää kohta! :)

      Terkkuja!

      Poista
  9. Vinkki vitonen, ruusunmarjajauhe on nivelille hyväksi, http://www.life.fi/MOVO-jauhe. Itsellä oli viime syksystä asti polvien kanssa vähän ongelmia, ne olivat välillä tosi jäykät ja jalat muutenkin väsyneet:( Nyt keväällä ostin tuota jauhetta purkin ja uskoisin sen ja säännöllisen liikunnan ( juoksun ja pyöräilyn, ovat varmasti vahvistaneet jalan lihaksia )auttaneen, en ole kärsinyt mistään kolotuksista :O Toki voi olla, että jos kipusi johtuvat reumasta, niin tuo jauhe ei välttämättä auta. Mutta ei kai siinä mitään menetäkään, jos tuota kokeilee, paitsi vähän rahaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon vinkistä! Pitääkin kokeilla, ei siinä tosiaan mitään häviä :)

      Poista
  10. Mulla puhkesi selkärankareuma kuopuksen (nyt 11kk) syntymän jälkeen. Toivottavasti sinä et ole saanut reumatautia kiusaksesi. Tämä kesä on helteineen ollut monelle reumaatikolle täyttä tuskaa.Päätin, etten ala syömään vahvoja kipulääkkeitä. Aloitin treenaamaan PT:n ohjeistuksella ja samalla jätin ruokavaliostani maitotuotteet, lihan ja gluteeniviljat. Pam, kolme viikkoa ja olin täysin kivuton.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, niin mäkin toivon, mutta mulla on sen verran monella isän puolelta suvussa nivelpsoriasis (joka on nivelreuman yksi muoto), että 90 % todennäköisyydellä sairastan sitä :( mulla on alkanut tulla koko ajan enemmän ja enemmän siihen viittaavia oireita joten todnäk on sitä. Menen syyskuussa (taas) lääkäriin.

      Poista
  11. Mä niin tahtoisin olla toi siili nyt! Töihin paluu lomalta ei ollut niin ahdistava, kun siellä on ilmastointi..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilmastointi on parasta <3 semmoisen haluaisin myös tänne kotiin!

      Poista
  12. Helle ei ahdista jos ei tarvii olla töissä. Mun hoitohuoneen lämpötila on 31 astetta, joten siinä on oikein kiva tehdä jalkahoitoja ym. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahdistaa se täällä kivitalossakin joka lämpeää ihan perhanasti :D mutta onneksi nyt alkaa jo ulkona viilenemään <3

      Poista
  13. Heeeeiiiiii! tuu leikkimään, täällä huutaa Piia. Minne hävisit :(?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taukoa on ollut, koska on ollut kaikenlaista. Palaan kyllä takaisin, ei hätää <3

      Poista

Kiitos kommentistasi :)