perjantai 4. heinäkuuta 2014

Tähtituotteet sekaihon/epäpuhtaan ihon hoitoon.

Luonnonkosmetiikan ykkösnimiä on ehdottomasti Dr.Hauschka. Sain erinomaisen tilaisuuden testata muutamia sarjan tuotteita ja tänään kerron teille kahdesta tuotteesta jotka ovat nousseet testaamisen myötä ihonhoidossani kärkikaartiin.

Kasvoöljy ja Melissä Päivävoide. Kummatkin tuotteet ovat tarkoitettu epäpuhtaan/rasvaisen/sekaihon hoitoon. Oma ihoni on sekaiho, mutta silloin tällöin myös epäpuhdas.

Melissa päivävoide on vastaus monen sekaihoisen rukoukseen. Miten kosteuttaa ihon pintakuivia kohtia samalla kun rasvaisempia pitäisi saada mattapintaiseksi? Melissa voide tasapainottaa juuri nämä kaksi ongelmaa. Sitruunamelissa rauhoittaa ihon kiiltäviä kohtia mattapintaiseksi samalla kun se tuo kosteutta kuiville alueille. Voide sisältää mm. porkkanaa, taikapähkinää ja masmaloa jotka yhdessä rauhoittavat herkkää, punoittavaa sekaihoa.

Voide on pakattu tuubiin joka on aina iso plussa minun maailmassani. Voide on väriltään vaaleankeltaista ja tuoksuu raikkaalle sitruunalle. Se levittyy iholle hyvin ja jättää erittäin pehmeän tunteen. Se imeytyy nopeasti joten sopii myös erinomaisesti meikin alle. Itse olen kovin ihastunut tähän voiteeseen. Ihoni on herkkä reagoimaan esim. lämpötilan vaihteluihin ja tämä voide on ihanasti rauhoittanut mm. sitä ongelmaa. Iho tuntuu hoidetulta ja hyvin voivalta. Se on pehmeä, tasainen ja kosteutettu.

Tuubin koko 30 ml ja hinta noin 28 €.

Tämä oli tuote jonka ihan ehdottomasti tahdoin testiin. Kasvoöljy joka on tarkoitettu rasvaisen/epäpuhtaan ihon hoitoon. Mutta eihän rasvaiselle iholle voi laittaa öljyä? Vai voiko?
Dr.Hauschka neuvoo, että voi.

Kasvoöljyn sisältämät ainekset auttavat ihoa vähentämään rasvan/talin tuotantoa ja iho rauhoittuu. Mm. porkkana, kehäkukka ja manteliöljy ehkäisevät ja parantavat tulehduksia ja hillitsevät ja normalisoivat ihon rasvantuotantoa. Ihohuokoset supistuvat ja ihon kunto paranee.

Kieltämättä olin hieman skeptinen sen suhteen miten öljy voisi toimia sekaiholla saati sitten epäpuhtaalla iholla? Jotenkin aivan kummallinen ajatus, mutta tätä testaillessa on ollut pakko niellä epäluulot ja myöntää, että toimii!

Öljy ei ole maailman paksuinta ja rasvaisinta öljyä. Se imetyy ihoon todella hyvin eikä jätä jälkeensä hullun kiiltelevää pintaa. Öljy on tarkoitettu enemmän yökäyttöön ja siinä minäkin olen sitä käyttänyt. Sen verran tujakkaa tavaraa tämä on, että päälle en ole kaivannut mitään kasvovoidetta enää vaan öljy on riittänyt tuomaan tarvittavan kosteuden kasvoille. Talviaikaan saattaa olla eri homma, kun iho kiristää normaalia enemmän.

Öljy on todella riittoisaa, muutama pisara (tai sitten noin maapähkinän kokoinen pisara) riittää koko kasvoille helposti.

Tuote on pakattu 30 ml:n pulloon ja hinta on noin 28 €.

Oletko sinä Dr.Hauschkan tuotteiden ystävä?

Tuotteet saatu blogin kautta.


27 kommenttia:

  1. Alkoipa kiinnostaa tuo Melissa! Olen Kvitten-voidetta käyttänyt, se on myös ihana tuote. Herkän ihon naamio oli talvella iholleni todella tärkeä, rauhoitti huikean hyvin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on todella hyvä voide, suosittelen lämpimästi! :)

      Poista
  2. Tuo öljy alkoi kiinnostaa. Nyt täytyy alkaa vaan ensin käytellä vanhoja varastoja pois kaikesta kosmetiikasta ennen kuin ostaa uutta. Päätin lähteä suorittamaan vielä yhden tutkinnon, joten tässä on hyvä alkaa karsia ostoksiaan ja hillitä shoppailuvimmaa. Ensi syksynä sit ihmetellään, että mihin ne rahat oikeasti riittävät :) Suurimpia ongelmia tulee olemaan se, ettei voi ostaa niin paljon kosmetiikkaa kuin haluaisi. Jep, nämä ovat niitä first world problems-osaston ongelmia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis kyllähän se on ahdistavaa kun joutuu karsimaan kosmetiikan ostamisesta! Se on yksi hauskimpia asioita kuitenkin elämässä :D Tai ainakin mun mielestä! Kosmetiikan ostaminen saa aina hyvälle tuulelle :)

      Poista
  3. Dr. Hauschkan tuotteet on yllättävän hyviä! Mä ainakin vakuutuin, kun ensi kertaa kokeilin. Mun ylivoimaisin suosikki Dr.Hauchkalta on Puhdistusvoide :) Tuota Melissa päivävoidetta oon myös kokeillut ja tykkään kyllä siitäkin. Tekee mitä lupaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on ihania! Mulla on tulossa vielä parista eri tuotteesta tässä jossain kohtaa juttua :)

      Poista
    2. Kiva, jään odottelemaan! :) Multa on myös tulossa juttua Dr. Hauschkan tuotteista ;)

      Poista
  4. Kyllä epäpuhdas iho kaipaa kosteutusta, mutta valitettavan usein öljyt lähinnä tukkivat sitä. :( Mulla näin, en uskalla kokeilla enää mitään öljyä kasvojen iholle (monia olen kyllä kokeillut ja aina sama juttu, räjähdys). Eli tää on tosi yksilöllistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, näin on, monta kertaa epäpuhdas iho on todella pintakuiva ja voi jopa hilseillä :(

      Poista
  5. Mä en tykkää Hauschkasta juurikaan, se ei kolahda muhun ulkonäöllisesti ja inhoan niiden tuotteiden tuoksua. Ei vaan yhtään mun juttuni. Tosin tuota kasvoöljyä olen kyllä käyttänyt, mutta en huomannut ihossa mitään eroa :/ Sopii varmasti jollekin toiselle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinhän se menee kosmetiikassa (ja muussakin elämässä), että yks tykkää yhdestä ja toinen toisesta :)

      Poista
  6. Olen, suorastaan fani. Toki kaikki tuotteet eivät ole just makuuni, mutta yhteenkään huonoon Dr. Hauschkan tuotteeseen en ole törmännyt. Sitäkin enemmän käytössäni on vakkarituotteita, joita ostan aina uudestaan. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama juttu, kaikki mitä olen merkiltä nyt koklannut ovat olleet mun makuuni aivan täysin :)

      Poista
  7. Mä olen kans tykännyt tosta öljystä, etenkin talvisin. Iho on rasvainen/sekaiho, mutta silti talvella tuntuu sellaselta pintakuivalta. Öljy on ollut hyvä ratkaisu pakkasen kuivattamalle iholle.

    VastaaPoista
  8. Hauschka on ihan parasta! Jos ei olisi blogia, ja siksi siis 'pakko' (ei mikään negatiivinen pakko, vaan hyvällä tavalla :) kokeilla aina uutta, en varmastikaan käyttäisi enää muuta ihonhoidossa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) joo, mä olen samaa mieltä :) Lavera ja Hauschka ovat mun lempparimerkit luonnonkosmessa.

      Poista
  9. Just näitä katselin Wikkellä. Mua viehättää toi pakkausten koruttomuus ja simppelit nimet = kasvoöljy

    VastaaPoista
  10. En siis ole kokeillut, mutta himoinnut ja testiläästinyt kylläkin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa ehdottomasti kokeilla :) ihania tuotteita!

      Poista
  11. Käytin lähes vuoden tuota kasvoöljyä, ja kokemukseni siitä ovat hyvät. Melissa-päivävoide on aivan mahtava tuote, jota minäkin ehdottomasti suosittelen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä rakastuin siihen sulta saatuun kasvoveteen! Se oli ihan mahtavaa kamaa :) kiitos vielä siitä <3

      Poista
    2. Mahtavaa, kun sille tuli käyttöä! :) Itsekin olen saanut sulta juttuja, joista on tullut suosikkeja. Erityisesti se yksi hiusten muotoiluvoide <3

      Poista
    3. Juu todellakin tuli! :) mä olen käyttänyt jo sen pullon! :D

      Kiva kuulla! :) Tehdään taas kosmevaihtareita jossain kohtaa :)

      Poista
  12. En ole vielä kokeillut, mutta tuotetestauksesi tulokset kuulostavat hyviltä. Minulla on sekaiho ja sen kuivat ja rasvaiset kohdat eivät koskaan keskustele keskenään. Minkään voiteen kanssa. Tästä sain uutta toivoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kokeilla näitä ehdottomasti :) itse tykästyin todella paljon!

      Poista
  13. Käytän nykyisin ainoastaan Dr. Hauschkan tuotteita ihoni hoidossa meikinpoistotuotetta lukuun ottamatta. Olen tykännyt todella paljon ja ihoni on voinut paremmin kuin aikoihin.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)