maanantai 21. heinäkuuta 2014

Kun meikki ei onnistu.

Tiedättekö sen tunteen kun ensin suunnittelee mielessään superhienon silmämeikin ja kun pääsee toteuttamaan sen, se meneekin ihan päin mäntyä ja lopputuloksena on kamala värien sekoitus ja päivä on pilalla? Siis tätä osastoa first world problems...!

Mulle kävi niin tässä muutama päivä sitten.

Näin jossain internetin syövereissä kuvan todella kauniista silmämeikistä jossa oli käytetty lilaa ja vaaleanpunaista. Inspiroiduin siitä sen verran, että ajattelin tehdä samanlaisen.

Juuei menny ihan niin kuin Strömsössä. Yritykseksi jäi.

Meikkiä tehdessä alkoi tulla jo epätoivo. En saanut värejä häivyttymään kauniisti ja muutenkin homma tuntui takkuavan ihan valtavasti.


En saanut meikistä yhtään sellaista mikä oli alkuperäinen inspiraationi lähde. Valitsin täysin väärän vaaleanpunaisen ja lilakin oli liian vaalea. Ei paljon auttanut, että ängin hätäpäissäni mustaa ulkonurkkiin, pahentui vaan entisestään. Ja pohjustajakin unohtui laittaa! Mikä aloittelijan virhe! Argh. Lopputuloksena siis silmäni näyttivät väsyneiltä ja allergisilta, meikki näytti vanhanaikaiselta ja rumalta. Fiasko siis.

Ja lopuksi koko homma eskaloitui täysin katastrofaaliseen huulipunavalintaan. Hellou kasari! En vaan tajua mitä tässä tapahtui, mutta koko meikki meni aivan alamäkeen niin, että sujahti.

Kun meikki epäonnistuu, on kyllä todella epämukava olo. Uhmasin kuitenkin fysiikan lakeja tosin niinkin paljon, että lähdin kauppaan tällä naamalla. Kyllä siinä universumi varmaan vähän nytkähti paikaltaan koska tuntui, että kaikki tuijottivat tätä väri-iloittelua naamallani. Oikein tuplasin häpeäni ja kävin Kickissä ja Stockmann Beautyssa. Kyllä siellä myyjät tekivät varmaan ristinmerkkiä ja vetivät rauhoittavia kun pölähdin tämän näköisenä liikkeeseen.

Että tämmöinen kokeilu tällä kertaa. Ehkä mä unohdan jatkossa vaaleanpunaiset ja lilat :D Ei vaan  sovi mulle. Uskottava se on!

Onko teillä ollut meikkimokia lähiaikoina? Vai meneekö aina putkeen?

26 kommenttia:

  1. Tiedän ihan täysin tunteen! Mulla kävi vähän vastaava moka ihan pari päivää sitten,ja ai että ketutti. Mun silmään tää on oikein nätti meikki,mutta ymmärrän kyllä että tekijää ottaa päähän! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana <3 Mutta joo, sitä on tosi vaivaantunut olo ja ihan pois itsestään kun meikki on jotain muuta kuin sen piti olla :/ tympeetä!

      Poista
  2. Niin tuttu tunne, vaikken paljon värikkäitä silmämeikkejä taitelekaan. Pinkki+violetti-yhdistelmä taikoo minulle poikkeuksetta musta silmä -lookin, en onnistu koskaan noiden värien kanssa, vaikka netti on pullollaan toisten ihania luomiväritaiteiluja. Toisekseen, se mikä joskus kuvissa toimii, ei toimi sitten millään luonnossa ja kaupassa käynti hävettää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, sellainen turpaan vedetty-look tämäkin oli :/ Jep, ei ihan toiminut tämä look mulla ainakaan :D :D

      Poista
  3. Minusta tämä on tosi kiva ja huulten väri hyvä! Sopii hiuksiin ja muutenkin. Ehkä ne katseli kadehtien?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi sua ihana <3 en ihan usko kyllä tuohon teoriaan, mutta kiitos kun piristit mua :D

      Poista
  4. Ei tuo nyt niiiin hirveä ole, ihan makee itseasiassa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se aika hirveä on :D mutta kiitos ihana <3

      Poista
  5. Mä nauran niin paljon sun kirjoitusta :D, etenkin vierailua Kicksiin :D. Mä en käytä yhtään pinkkejä, ja harvoin lilaakaan silmämeikissä. Jotenkin se on jäänyt traumaattisesti mieleen, kun äiti on sanonut, ettei ne sovi punahiuksisille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, mulla on vähän samanlainen ajatus, että lilat ei sovi punahiuksisille, mikä on ehkä hieman väärä luulo, mutta minkäs teet kun sellainen ajatus on päähän istutettu :D

      Joo, kyllä ne siellä Kickissä oli varmaan, että tuo on kyllä nyt meikannut pimeässä...! :D :D

      Poista
  6. Mitä ihmettä Jonna? :D Mun mielestä tässä meikissä ei ole mitään vikaa, nätti se on!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ollut yhtään omissa nahoissani tässä meikissä! Mutta ihan kiva että ulospäin ei näyttänyt niin kauhealle kun luulin! Mutta en mä silti toistamiseen tee tälläistä samanlaista :D Ei ole mun juttu.

      Poista
  7. Ai että, ihanaa itselleen nauramista! Pyrskähdin ääneen viimeistään sanan "ristinmerkki" kohdalla hihhihiihhiiii! Eihän tuo meikki todellakaan ole paha, mutta tiedän tosi hyvin tunteen, kun jälki ei TODELLAKAAN vastaa visiota :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D hahaa, joo, pakko oli heittää huumoriksi! Kyllä tuo niin koominen väri-iloittelu oli :D

      Poista
  8. Pakko sanoa, että vaikutat tosi hyvältä tyypiltä. Sun jutuista huokuu ihana positiivisuus ja hyvä meininki.

    Eikä tuo meikki nyt niiin paha ole. Tunne on kylläkin valitettavan tuttu. Onneksi se on vaan meikkiä ;)

    //Fanni
    http://mennentullen.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos todella paljon, tuli kyllä hyvä mieli varsin kivoista sanoistasi <3 :)

      Jep, onneksi se on tosiaan vaan meikkiä :D aina voi tehdä uuden ja paremman :)

      Poista
  9. Mulla EI todellakaan mene aina putkeen vaan yleensä päin peetä, varsinkin mitä enemmän oon suunnitellu meikkiä tai ihan mitä vaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä on huojentavaa saada tietää, että en ole ainoa jolle sattuu näitä kömmähdyksiä :D

      Poista
  10. Voi Sinä ihana! Ei se niin pahalta näytä kuvissa kuin sun kuvaus. Ja ihanat siniset silmät sulla :) Omia meikkimokia on kasassa iso liuta, oh dear. Nykyään en enää uskalla mitään kokeilla kun aina tuntuu menevän vituralleen :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! <3 Saattaa olla, että tämä meikki näyttää toisen silmin katsottuna ok:lta, mutta itseäni tämä ei miellyttänyt yhtään! :D

      Poista
  11. Joo, kyllähän niitä pieniä aamukatastrofeja aina välillä tulee. Omani oli sellaisena aamuna, jolloin olin lupautunut pitämään asiantuntija luennon paikallisessa koulussa. Nolotti, vaikka eihän se luennoijan krapulameikki sinne takariviin näkynytkään....

    VastaaPoista
  12. Ei mee, siksi skippaan usein luomivärin tai laitan sitä ruskeaa... :D

    VastaaPoista
  13. Munkin mielestä toi on ihan nätti meikki! :D Mutta juu, tiedän tunteen... Mulla kävi viime syksynä koulussa ehostuskurssin joko kokeessa tai kurssin tutkintonäytössä, en muista kummassa, vastaavasti. Eikun molemmissa. :D Mä en osaa meikata varsinkaan muita, ja kokeessa tuli niin ihmeen väriset luomivärit että malli näytti turpaan saaneelta. :D Näytössä tuli täydet kasarihuulet parikymppiselle mallille, ja kun tajusin sävyn, silmät suureni ja olin että voooooiiiiiihan pee... Aikaa vaan oli niin pirun vähän kokemukseen nähden, niin ei siinä kerennyt todellakaan mitään vaihtoehtosävyjä pohtimaan. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi että, omasta mielestä tämä oli ihan kauhea ja nyt kaikki kehuu :D

      Elämän tähtihetkiä tuollaiset :D Mäkään en osaa meikata muita ihmisiä, multa aina välillä pyydetään, että tekisin meikin ja sitten tulee kauheat paineet...en mä osaa maalata kuin omaa naamaa ja sitäkin näköjään vaihtelevalla menestyksellä :D

      Poista

Kiitos kommentistasi :)