maanantai 9. kesäkuuta 2014

Puhu minulle rakkaudesta.

Viimeisin hajuvesihankintani on tässä. John Gallianon Parlez-moi d'Amour. Ostin tämän, koska edullisesti sain ja jotenkin olin siinä käsityksessä, että tykkään tästä tuoksusta. Muistelin, että olen tätä tuoksutellut jossain Sokoksen tai Stokkan tuoksutiskeillä ja ihan tykkäillyt tästä.

Joko muistikuvani petti tai sitten en ole koskaan edes tuoksuttanut tätä. Nimittäin en oikein meinaa päästä sisälle tähän tuoksuun. Tämä on VAIKEA. Kauhean voimakas, suorastaan jopa pelottava vaikka pullon ulkonäkö hönkii yltiöromanttista maailmaa kaunokirjoituksineen ja kultaisine korkkeineen. Minun nenääni tämä tuoksuu noh, -mummolle. Ja eittämättä se on se iänikuinen arkkiviholliseni ruusu joka sen mummoisuuden tähän tekee.

Mä olen niin herkkä aistimaan tuoksuissa mummoa. Useat tälläiset ruusupohjaiset tuoksut menevät mulle mummokategoriaan. Mua niin harmittaa, että en pääse tämän kanssa kavereiksi. Olin niin varma, että tämä on täysin mun tuoksuni ja varmistin vielä fragranticasta notet ennen kuin tilasin tämän. Mutta silti tuli huti.

Pullo on kaunis, sitä ei voi olla pitämättä. Mutta toi tuoksu. Pääsenköhän sen kanssa sinuiksi? Pitää varmaan vaan käyttää tätä ja koettaa päästä tämän vaikeaan maailmaan sisälle. Tuoksu on huippukukkainen, tyrmäävä, voimakas, ehkä vähän maskuliininenkin? mutta kuitenkin naisellinen. Ihan järkyttävän vaikeaselkoinen ja aikuinen. Siksi mua ihmetyttääkin, että tuoksun mainoskasvona toimi Gossip Girlin Taylor Momsen joka on sellainen kapinateini.

Ehkä mä annan tälle aikaa ennen kuin myyn pois. Katsotaan mitä tuleman pitää.

Onko joku muu kohdannut samanlaisia tuoksuongelmia?


10 kommenttia:

  1. Voi ei! Tosi harmi jos et tykännyt. Itse asiassa mun oli pakko hieman tehdä tutkimusta tän tuoksun suhteen. Onko sulla siis Eau de Parfum, näkyy hieman blurrattuna tuossa ensimmäisessä kuvassa? Itse nimittäin sain tämän tuoksun (EdT?) viime vuonna LivBoxista ja ihastuin heti. Ostin melkein samantien 80 ml testeripullon tätä linkittämästäsi edullisesta nettikaupasta. Mun mielestä tämä taas on kepeä, helppo ja nuorekas tuoksu, ja aivan täysin minua, enkä siis ole kovin aikuismainen tai tyylikäs. :D

    Mua jäi häiritsemään tämä ristiriita, koska mun mielestä tykkäät myös kevyistä ja nuorehkoista tuoksuista? Tarkistin, että itselläni on tosiaan EdT ja kävin myös Fragrantican sivuilla. Tästä tuoksusta on todella monta eri versiota, ja tuosta normi Parlez-Moi D'Amour:istakin (ilman Editioneita ja Eau Fraicheja) on siis tavallinen ja Parlez-Moi D'Amour Eau de Parfum. Onko tässä kenties käynyt niin, että olet tuoksutellut EdT:tä, mutta ostanut sen EdP:n, joka onkin kuin eri tuoksu (esim. Dieselin Loverdose on myös ihan eri maailmasta EdT:nä ja EdP:nä)? Tosi harmi jos näin on käynyt, mutta selittäisi tuon outouden..., On vaan vaikea hyväksyä, että tämä on mielestäsi todella vaikea mummotuoksu. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ni! Sieltä se selitys tuli tälle! Mulla on tosiaan EdP, joten EdT:tä olen varmaan nuuhkinut! Argh!

      Poista
  2. Mä olen tykännyt tästä tuoksusta, ihme kyllä sillä en mäkään suurin ruusun ystävä ole :D Mulla oli joku deluxe-sample tästä aikanaan ja se tuli käytettyä ilolla loppuun. En kuitenkaan hankkinut täysikokoista missään vaiheessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Henna, osta multa tämä pois :D en mä vaan pääse tähän kiinni yhtään! Voin laittaa samassa paketissa Avonien kanssa?

      Poista
  3. Höh, mulla on ollut pari kertaa näistä Encore-versio ostokorissa, kun on ollut Emotionissa alessa, mutta viime hetkillä olen aina vienyt takaisin hyllyyn, mutta se on ihana! Tätä en ole koskaan muistini mukaan nuuhkaissut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä on kyllä hurja tuoksu! Pitääkin käydä nuuhkimassa se Encore-versio! :)

      Poista
  4. Ihmettelin ensin, että miten me voidaan aistia sama tuoksu niin erilaisena. Mielestäni tämä on kirpsakka, raikas ja superhelppo päivätuoksu. Mutta joo, mulla on se edt. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua niin harmittaa, että ostin tämän EdP:n! Argh! En tosiaan edes tiennyt, että niiden kahden välillä on noin hurja ero :( Damn!

      Poista
  5. Luinkin tässä kommenteista, että sinulla on EdP. Muistaakseni LivBoxista tuli EdT ja itse ihastuin siihen. Aivan ihana tuoksu! :)

    Hutiostoksia sattuu tuoksuissa, vaikka olisi konkreettisesti nuuhkinut ja testaillutkin. Minulla on Calvin Kleinin Euphoria sellainen. Ostin laivalta, koska se oli olevinaan ihana. Käytin sitten kotona sitä, enkä koskaan ole päässyt sen tuoksun kanssa kavereiksi. Teen aina silloin tällöin testejä, eikä se vain miellytä minua. :( Olinkohan silloin vähän liian merellisissä tunnelmissa, kun uusivuosi oli? Liikaa shampanjaa tai jotain? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se EdT olis vissiin munkin ollut tarkoitus ostaa :D

      Mulle on sattunnut huteja kosmetiikan saralla just eniten tuoksuissa. Ensin voin olla ihan in lööv, mutta parin kerran jälkeen tuoksu alkaakin tökkiä pahasti :( Kamalan kranttu tuoksunenä mulla! :D

      Tuo merellisissä tunnelmissa tuoksujen ostelu voi olla vaarallista :D tiedän kun joskus on käynyt niin!

      Poista

Kiitos kommentistasi :)