maanantai 31. maaliskuuta 2014

Ökyvoiteet.

Kirjoitan tosi harvoin mistään selektiivisestä kosmetiikasta ja syy on yksinkertaisesti se, että olen vaan niin pihi, etten raaski ostaa esim.kasvovoidetta joka maksaa yli 50 €. Haluaisin kovasti käyttää luksustuotteita, mutta kotiäidin kukkaro ei välttämättä anna periksi vaikka kuinka haluaisi.

Olin helmikuun alussa Sensaisti-Marin luona miitissä ja sieltähän saimme melkoiset luksusgoodiebagit mukaamme. Tänään kertoilen teille parista tuotteesta joita bagista löytyi.

Sisley Restorative Facial Cream. Sisley on merkkinä jo sellainen, että hintoja katsoessa alkaa heikottaa. En löytänyt tälle tuotteelle miltään suomalaiselta sivustolta hintaa, mutta eräs jenkkisivusto myy voidetta hintaan 180 $.

Voide lupaa paljon: se suojaa ihoa ulkoisilta haittatekijöiltä kuten saasteilta, se korjaa ihon vaurioita kuten auringonpolttamia ja hilseilyä. Se rauhoittaa ja uudelleen rakentaa ihoa. Ja se sopii koko perheen voiteeksi 3-vuotiaista lapsista ylöspäin.

Me saimme kokeiluun 4 ml:n tuubit jotka näin äkkiä katsottuna näyttävät hurjan pieniltä. Itsekin mietin ensin, että tästä varmaan kokeilee sen kaksi kertaa, mutta ei! Voidetta piisasi, -get this, melkein kahdeksi viikoksi ja vieläpä aamuin illoin! Melkoisen riittoisaa kamaa siis.

Olihan tämä ihana, ei siitä mihkään pääse. Voide imeytyi todella hyvin ihoon ja iho tuntui tykkäävän. Olisin toki toivonut, että tämä olisi ollut ihan totaalihuonoa eikä missään nimessä mitään ihanaa, koska ilman lottovoittoa mulla ei ole varaa tätä ostaa :D

Tuoksu oli melko voimakas, mutta hyvin miellyttävä. Kaiken kaikkiaan ei mitään huonoa sanottavaa. Paitsi tuo hinta.

Toinen kokeilemani voide oli Ecological Compound. Kaikille ihotyypeille sopiva, päivä- sekä yökäyttöön. Tämä tuote lupaa samoja asioita kuin edellinenkin, mutta sillä erotuksella, että tämä valmistelee ihoa muita ihonhoitotuotteita varten. Tätä voi käyttää tälläisenään tai sitten seerumin tapaan päivä-ja/tai yövoiteen alla.

Tämän koostumus oli astetta juoksevampaa kuin edellisen voiteen joten tämä ei ollut ihan niin riittoisaa. Sama 4 ml:n tuubi kesti hädin tuskin viikon aamu- ja iltakäytössä. En rakastunut (onneksi) tähän yhtä paljon kuin edelliseen mikä on hyvä asia koska googlaamalla tämän hinta on edellistäkin suolaisempi, noin 250 $.

Sisley on todellinen luksusmerkki, mutta ovatko tuotteet ihan sen arvoisia, että niistä kannattaisi maksaa useita satoja euroja? Hmm...ehkä ei. Tai minä en välttämättä maksaisi. Nämä kaksi voidetta olivat tosi hyviä, mutta eivät kuitenkaan niin ihmeellisiä, että oikeasti raaskisin ikinäkään maksaa näistä näin paljon. Mutta hauska tälläisiä ökyvoiteita on kokeilla :) eli kiitokset vielä Marille näistä :)

Käytätkö sinä Sisleyn tuotteita? Missä hinnoissa sinulla kulkee kipuraja kun puhutaan ihonhoitotuotteista?


20 kommenttia:

  1. En todellakaan maksaisi tuolalisia hintoja, mä käytän ihan halpiksia, kun ne kerran mun iholla toimii, nyt on käytössä siskon Saksasta tuoma Essencen kosteusvoide, ja se on ihan huippua, pitää Hampurista tuoda pari purkkia jemmaan itelle :) (pek.le kun tuota essenceä ei myydä Suomessa, niin on hinta ja laatu niin kohdallaan kyllä :) )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne Essencet ovat sikahyviä! Mäkin ostin jotain niitä Saksassa käydessäni muutama vuosi sitten :)

      Poista
  2. Mä en tykästynyt noista kumpaankaan. Ehkä onneksi, mutta kumpikaan ei tuntunut mun iholla mitenkään ihmeelliseltä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkäsin tuosta Restorative-voiteesta :) mutta ei sekään NIIN ihmeellinen ollut.

      Poista
  3. Kallein ihonhoitotuotteeni on ollut Bioeffectin seerumi, joka maksoi 135€. Mutta olin kokeillut sitä testerin, ja totesin sen auttaneen silloin tosi pahana riehuneeseen suunympärysihottumaan, tuskin olisin muuten ostanut. Lisäksi koko valmistusprosessi ja käytetyt raaka-aineet ovat tosi hyvin ja läpinäkyvästi selostettu, eli tiesin saavani laatua tuohon hintaan. Selektiivista ihonhoitoa käytän aika vähän, koska inciltään todella harvoin ovat hintansa arvoisia. Päin vastoin, kun vertaa esim. luonnonkosmetiikkaan, voidepohjat ovat monesti todella halpoja (ja mun tarpeisiin ja toiveisiin luokattoman huonoja!). Imagolisää voin maksaa meikeissä, mutta ihonhoidossa jostain syystä en missään nimessä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, paljon selektiivistä hehkutetaan ja varmasti osassa tuotteissa hehkutus on paikallaan, mutta osassa ei. Esim. mulla on yks Sensain seerumi (ovh.80 €) ja ihan skökködöödöötä on. Siis ei todellakaan hintansa väärti :(

      Poista
  4. Mä en ole edes uskaltanut kokeilla noita vielä-juuri siitä syystä että pelkään että rakastun ja sitten itken kun ei ole varaa. Ehkä mä vielä joku päivä kokeilen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile vaan, ei nämä niin ihmeellisiä olleet :D paitsi toi Restorative oli tosi jees, mutta en mä siitä tuota hintaa maksaisi :D

      Poista
  5. Sisley ei oo ollu mun lemppari koskaan. :( Näitä en oo vielä testannut, en muista tosin oonko aiemmin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se sulta ostamani meikkivoidepuuteri on kyllä ihana <3 kiitos vielä kun luovuit siitä :D

      Poista
  6. Kerrankin blogissa näkee Sisleyn tuotteita! :) Kommentoin tähän mielelläni, koska mulla oli pari kolme vuotta taaksepäin kausi, jolloin käytin ainoastaan Sisleyn tuotteita. Eli kyllä, maksoin noista molemmista ja muistakin tuotteista täydet hinnat, kun Sokokselta tuotteita ostin. (Paloihan niihin rahaa, ja hurjasti!) Tuo Reparatrice on tosi hyvä voide varsinkin talvi-aikaan ja kesälläkin, kun iholle haluaa tehohoitoa. Sen hinta on muistaakseni Sokoksella noin 120 euroa, tuubi on 40ml. Tuoksu on erilainen, mutta itse ainakin tykkäsin siitä. Tosi hoitava voide siis kyseessä, parantaa esim. auringossa kärsineen tai pakkasen kylmettämän ihon, arpia jne. Tuo Emulsion Ecologique on tarkoitettu käytettäväksi aamuin illoin Sisley-voiteen alla, ei siis yksinään :) Siksi koostumus on niin juoksevaa, koska se on vähän kuin seerumi, joka tehostaa muiden Sisley-voiteiden vaikutusta. 125ml pullo maksaa tosiaankin lähemmäs 180€, mutta pulloa saa myös pienemmässä koossa, silloin hinta on noin 100€ paikkeilla. Emulsion Ecologique on kautta aikojen yksi mun Sisley-lemppareista, varsinkin kun sitä käyttää jonkun Sisley-voiteen alla! Moni muukin on kehunut sen parantavan ihoa ihan hirveästi ja itsekin voisin kehua tuota emulsiota maasta taivaisiin :) Tykkäsin todella ja tykkään edelleen. Täytyy jossain vaiheessa kirjoitella blogiini tarkemmin näistä Sisleyn tuotteista. Vaikka kalliita ovatkin, sarjasta löytyy monta upeaa ja toimivaa tuotetta :)

    http://beauty-highlights.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoittele hei ihmeessä! :) Itse tosiaan tykkään Sisleyn meikkipuuterista jonka ostin Kissikseltä :)
      http://nonnula.blogspot.fi/2013/11/kissiksen-kosmekatkoilla.html

      Poista
  7. Mun kipuraja on ihonhoituotteissa ehkä 30€ paikkeilla, meikkituotteessa 50€. Satasta en maksaisi varmasti mistään. Mulla on nää Sisleyt vielä korkkaamatta, olisi kyllä kamalaa rakastua koska Suomessa nuo ovat varmasti vielä jenkkihintojakin kalliimpia... :D Mutta vau, tosi pitkään sulla riitti tuo minituubi kyllä! Koitan pyrkiä samaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla menee tuossa samoissa aika pitkälti :) paitsi toi 50 € on sellainen jonka maksan vain hajuvedestä, meikistä en niinkään :)

      Joo, pitkään riitti! :) ihmettelin itsekin, että eikö tämä lopu ollenkaan :D

      Poista
  8. Mun kallein itse ostamani ihonhoitotuote on Bakelin Collagen tehoseerumi n. 140 €. Voin laittaa tuon summan helposti, jos tuote toimii ja se on riittoisaa. Ihonhoito on alue, josta en tingi. Hyvistä raaka-aiheista olen valmis maksamaan. Luulen, että 200 € olisi ehdoton kipuraja, (tarvisi olla kyllä ihmeitä tekevä tuote, jos tuon summan pistäisin) Meikkien suhteen olen paljon tiukempi. :D Sisleyn tuotteita en ole koskaan kokeillut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oh my, mulla menee kipuraja jo paljon aiemmin rikki :D Mutta laadusta toki kantsii maksaakin :)

      Poista
  9. Loistavasta ja riittoisasta meikkipohjasta voisin maksaa 70€, huulipunasta en ikinä maksaisi paria kymppiä enempää. Hyvästä kosteusvoiteesta voisin ehkä pahimmillaan maksaa juuri 70€, tosin silloinkin varmaan pyytäisin sen joululahjaksi tai jotain.

    Ja koskaan en ole kokeillut mitään Sisleyltä. En koskaan edes käy kyseisen merkin osastolla esim. Stockalla. Ulkomuoto ei mitenkään houkuta enkä oikeastaan ole kuullut kenenkään luotettavan lähteen niitä kehuvan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkäsin Sisleyn meikkivoidepuuterista ja täällä sitä kehuinkin, toki toivoisin olevani edes jollain tasolla luotettava lähde, mutta ilmeisesti en ole ;D mut joo, onhan nämä ihan kivoja, mutta ei ehkä ihan hintansa väärtejä. Hur som helst, makuasioitahan nämä.

      Poista
    2. Olet toki luotettava lähde, mutta kun mä en osaa käyttää meikkivoidepuuteria! Useampia olen kokeillut enkä koskaan ole tyytyväinen jälkeen, eli nykyään vaan ignoraan jos näen jonkun arvostelun. Kohta kaksi vuotta olen käyttänyt Youngbloodin mineraalipohjaa isolla kabukilla siveltynä.

      Ai niin, sulla oli se tunnustuspostaus jokunen aika sitten jossa puhuit ruotsinkielestä. Jag funderade att kanske jag i fortsättningen kommer och skriver en kort hälsning i din blogg varje dag på svenska och så kan du svara på svenska :)

      Poista
    3. Oij, det skulle vi göra! :D

      Poista

Kiitos kommentistasi :)