keskiviikko 26. helmikuuta 2014

Voiko hajuvesiä olla liikaa.

Vastaan, että ei voi. Ylipäätään kosmetiikkaa ei voi olla liikaa. (Hoen tätä lausetta varmaan myös siinä vaiheessa kun 50 vuoden päästä minusta tehdään jakso Himohamstraajat -ohjelmaan. Asun talossa joka on lattiasta kattoon asti täynnä suihkugeelejä ja vartalovoiteita......)

Mutta josko nyt eletään vielä ihan tätä päivää eikä mennä asioiden edelle. Ostaa päräytin taas muutamat tuoksut joista nyt vähän enemmän.

Kissiksellä on joku ehtymätön kosmetiikkahana varmaan sen himassa. Tyypillä on aina jotain tälläisiä ässiä hihassaan joita se myy ihan kreisiin (lue: siis älyttömän edullisesti) hintaan kamuilleen. Jokin aika sitten Kissis kaupitteli uutuutta Downtownia ja mä nappasin heti kiinni tarjoukseen. Olin nuuhkinut tätä Sokoksella ja päättänyt, että tää pitää saada. (Onnistun kehittämään aina itselleni näitä pakkomielteitä hajuvesiin...)

Downtown on Kalevi Laineen uutukaisin(?) (korjatkaa jos olen väärässä..) ja tuoksumaailmaltaan ihan tosi kiva arkituoksu. Kivan raikas ja naisellinen, sellainen kepeä ja huoleton. Ei ehkä maailman mieleenpainuvin, mutta ei myöskään sellainen johon kyllästyy viidessä minuutissa. Kestää pidempää käyttöä ja toimii mainiosti päivätuoksuna.

Fragrantica sanoo näin:
The composition opens in a foamy and dashy way, with notes of Italian lemon, bergamot, Tunisian neroli, green pear and aquatic plum. The heart incorporates gentle gardenia petals combined with pink pepper and violet leaves on a base of cedar from Texas, incense, vetiver and velvety musk.

Kiitos Kissis kaupoista! Sä oot niin paras :)

Heipparallaa ja terkkuja Amerikan maalta. Juu ei, en mä siellä ole käynyt, mutta pari kaveria kylläkin ja heidän kauttaan olen tämän Fab Fiven tilannut. Victoria's Secret on yksi lempimerkkejäni ja yksi syy miksi voisin muuttaa Amerikkaan. Toki VS:iä saa tilattua myös tänne, mutta pienenä miinuksena on järjettömät tullimätkyt ja muut valtion määrämät höpöhöpö pakkomaksut. Mööh. Joten ei näitä auta kun tuotattaa vaan röyhkeästi niillä ihmisillä ketkä Jenkeissä matkustavat.

Such a Flirt, Pure Daydream, Sunny Bright, Forbidden Vanilla ja Citrus Dream ovat edt-tuoksuja ja kaikkiin löytyy myös vartalonhoitotuotteet. Pullokoko on 30 ml. Nämä ovat mitä parhaimpia arkituoksuja, pysyvät iholla yllättävän kauan ja koska pullokoko on pienehkö, nämä kulkee myös käsilaukussa kivasti mukana. Nämä kuuluvat Fantasies-sarjaan ja jatkuvaan tarjoukseen 5 kpl 30 dollarilla (= n.22 €)

Vierailimpa taas Nettioutletissakin taannoin ja sillä kertaa mukaan lähti mm. tämä, Alexander McQueenin My Queen. Enpä ole tähän törmännyt missään muualla ennen ja koska hinta oli taas jotain ihan naurettavan vähän (alle 20 €), ostin tämän kokeiluun. Tuoksu on huikean jännä! Muistan, että lapsena söin Ruotsissa Viol-karkkeja jotka maistuivat sille miltä tämä tuoksuu! Orvokkia, puuteria, laventelia, vaniljaa...jotain näitä mä haistan tässä. Ihana ja tosi erilainen tuoksu.

Fragrantica sanoo näin:
The notes of almond, and violets open the fragrance and slowly turn into the pure scent of orange, white musk, heliotrope, and white flowers. The fragrance further develops towards the notes of patchouli, cedar and vetiver, and finally ends with notes of iris and vanilla. 

Toinen Nettioutletin ostos oli tämä, Rihannan Nude. Olin tätä nuuhkutellut joskus aikoja sitten Kicksissä ja se oli jäänyt kummittelemaan mieleeni. Koska tämä(kin) oli myynnissä halpaan hintaan (muistaakseni 16 €), ostin pois kuleksimasta.

Tämä on ehkä suurin suosikkini julkkistuoksuista. Tämä on todella todella hyvä. Pehmeä, makea, naisellinen, herkullinen, nuuhkuteltava. Olen käyttänyt tätä jo niin ahkerasti, että uuden pullon hankita on kohta edessä ja aion seuraavaksi ostaa suuremman lekan, mikäli tätä vielä saa Nettioutletista.

Fragrantica sanoo näin:
Fruity aromas of guava, mandarin and pear are located at the opening of the composition. The heart is blended out of white flowers: gardenia petals, velvety Sambac jasmine and creamy orange blossom. The base consists of sandalwood, vanilla orchid and "second skin" musk. 

Alkaa muuten kylppärin kaappi olemaan jo melko täynnä meikäläisen hajuvesiä. Pitää varmaan ostaa toinen kaappi :)

18 kommenttia:

  1. Nuuh! Tuoksut kyllä aivan oma ihana maailmansa ja pullotkin monesti niin nättejä että ne pitäisi saada esille...mikäköhän olisi siihen hyvä ratkaisu?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pukeutumishuone jossa on seinän kokoinen lasivitriini (valaistu) <3

      Poista
    2. Ah, näen tuon satumaisen kuvan sieluni silmin! Ihanaaaaaaaaa :-)

      Poista
  2. Kiitos vaan! Mä sitten kävin tilaamassa tuon Alexander McQueenin tuoksun - tai oikeastaan sen uudemman version eli My Queen Light Mistin. Ja sitten tietysti naamalle aurinkorasvaa samalla Shiseidolta (toivottavasti ei ole vanhentunut). Mutta joo, kukkaroni kiittää sua :P

    VastaaPoista
  3. Pakko sanoa että voi, mulla on ainakin niin moni hajuvesi jotenkin kulahtanut tuoksultaan ajan saatossa, että hamstraan enää vaan puuterisia tuotteita, ja niistäkin olen pyrkimässä liiasta eroon :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D lucky you! Olet selkeästi parantumaan päin! :D

      Poista
  4. Mä haaveilen siitä, että mulla olisi sellainen iisi 10-20 tuoksun kokoelma joka tilanteeseen sopivia tuoksuja... :) Mulla on tapana innostua etenkin vaniljaisista gourmand-tuoksuista. Jos siihen lisätään vielä hedelmää ja kukkia, niin that's for me! Mun on kyllä jossain vaiheessa tilattava se Hypnotic Poison, voisin oikeesti uida siinä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mussa on varmaan joku luonnevika, mutta mä oikeasti haaveilen jostain kymmenien pullojen kokoelmasta jossa olisi klassikoita ja uutuuksia ja harvinaisuuksia...ja siis kaikkea :D

      Nyt nainen menet ja TILAAT sen Hypnoticin! :D <3

      Poista
  5. Mä olen luovuttanut jo kauan sitten ja mulla on tuoksuille ihan omat laatikot, joissa säilytän niitä. :D Vaihtelen sesongittain: talvituoksut lähtee kesäki omiin pakkauksiinsa jemmaan ja samalla nostan kesätuoksut esiin. Lukuunottamatta paria harvaa tuoksua, joita käytän ympäri vuoden. Ex-mies sanoi, että voisin alkaa pitämään kauppaa, sen verran niitä löytyy. Tosin annan myös kavereilleni, jos huomaan, että joku tuoksu jää vähälle huomiolle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei tänne saa kans tehdä lahjoituksia jos siltä alkaa tuntua! :D

      Poista
  6. Juu tuoksuja ei voi olla liikaa! Ei muuta kun kaappiostoksille. ;)
    Julkkistuoksuista tuli mieleen, ootkos muuten tuoksutellut Christina Aguileran Unforgettablea? Aivan törkyihana! Enemmän tosin talven tuoksu (vanilja, luumu, tonkapapu, jasmiini), nyt kevättä kohden haluaa ehkä jotain raikkaampaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole sitä tuoksuttanut, mutta moni on sitä kehunut! :) Pitääkin hetimiten korjata tilanne ja käydä nuuhkuttamassa :)

      Poista
  7. Tuoksuja ei voi ikinä olla liikaa! Mun kokoelma on vielä varsin maltillinen, taidetaan olla vielä alle kymmenen. Sitä kompensoidaan sitten hurjalla määrällä muuta sälää..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D joo, myös täälläkin on sitä MUUTAKIN sälää!

      Poista
  8. Mulla taitaa olla joku tuoksukausi päällä, uusia (ja myös vanhoja) tuoksuj tuntuisi vaan löytyvän. Eikä nuo halvat nettikaupat kyllä yhtään helpota. ;) Tuo Alexander McQueenin tuoksu kuulostaa aivan ihanalta. Harmi, ettei tuolta löydy sitä McQueenin ensimmäistä parfyymiä, sen nappaisin heti.
    Minulla on Victoria's Secretin Forbidden Vanilla vartalovoide ja tuo hajuvesi on varmasti aivan mielettömän ihana. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei sama juttu! :D

      Mun pitikin laittaa sulle viestiä, että haluisitko ostaa multa tuon Forbidden pois? Mä olen sitä kerran suihkaissut ja se ei ollutkaan ihan mun juttu :(

      Poista
    2. Voisin ollakin kiinnostunut. Katsotaan, jos vaikka törmätään jossain vaiheessa. Tuoksulla ei ole mikään kiire. :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)