torstai 20. helmikuuta 2014

Älä säästele. Ikinä.

Kuinka moni jakaa sen tunteen kanssani, että kun on jokin oikein ihana kosmetuote, sitä alkaa pihistelemään? Siis käytännössä katsoen sitä ei kohta raaski käyttää ollenkaan? Ajattelee vaan, että mä käytän tästä ensin nämä sata pari muuta vähän vähemmän kivaa pois ja SITTEN mä alan käyttää tätä ihanuutta.

VIRHE!


Näin siinä sitten kävi. Kasa kuolleita Victoria's Secretin vartalovoiteita. Kaikki tietävät mun palavan rakkauden vartalovoiteisiin, eikö niin? Noh, nämä Victoria's Secretin voiteet ovat mun maailmassani HG-kamaa ja olen kohdellut näitä todella varjellen. Eli suomeksi olen pihistellyt näiden käytön kanssa ja säästellyt näitä todella tarkkaan.

Mutta eipä olisi kannattanut tehdä niin, koska nämä ovat menneet pilalle! Joo, mä tiedän, ampukaa mut NYT HETI. Miten vartalovoidefriikillä voi mennä voiteita vanhaksi? No näköjään voi kun oikein alkaa kitsastellen käyttämään.

Näissä oli tuoksut muuttuneet aika lailla jäätäviksi ja koostumus oli leikkaantunut kahteen osaan (vettä ja voidetta). En ehkä kehtaa tunnustaa ääneen, että vähän pääsi itku kun tämä tragedia kävi ilmi, mutta tunnustan nyt kuitenkin. Näitä kun on niin hemmetin vaikea saada Suomeen ja niissä nettikaupoissa joissa näitä myydään Suomeen toimitettavaksi, nämä maksavat ihan honunkia.

Kyllä ihminen on pöljä. Ei voi muuta sanoa.

(Lohduttakaa mua ja kertokaa, että joku muukin on kokenut vastaavaa)

45 kommenttia:

  1. Ei ole enää niin vaikeaa saada, kun laivalta saa :) http://www.ostolakossa.com/2014/02/victorias-secret-tuotteita-myos-siljalla.html

    Ja pitäisköhän sun nyt jättää noi purkit kuitenkin lojumaan ja ostaa uudet, että sitten raaskit ne uudet käyttää ku nään on muistuttamassa miten niille kävi?
    Mulla käy monesti niin, että oon käyttäny tuotteen melkein loppuu, mut sitten viimesiä liruja rupee säästelemään, että ku tää kohta loppuu. Siksi pitää aina loppuvaiheessa käydä ostamassa uusi (siis jos on sellainen tuote mistä tykkäsi), että raaskii sen ensimmäisen käyttää loppuun :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu totta, näitä saa nykyään laivalta, mutta ei ihan kaikkia tuoksuja, esim. näitä kuvassa olevia ei kaiketa saa :(

      Nämä on jo lentäneet roskiin :D Mutta hyvä idea olisi kyllä ollut.

      Poista
  2. Voi sua :( Uskon että harmittaa!! Mä lähden viikon päästä laivalle, haluatko tehdä tilauksen? :) Katsoin juuri eilen Viikkarin hinnastoa, ja nämä on mielestäni siellä todella edullisia! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kultaseni, mutta me ollaan varmaan itse menossa tässä jossain kohtaa Piknik-risteilylle joten varmaan shoppaan sieltä parit VS:t...jos tältä häpeältä pystyy mitään enää ostamaan kun näillekin kävi näin nolosti :(

      Poista
  3. Voi ei! Siis joo, mulle on myös käynyt noin. Se on herätyksen paikka, todellakin. Nyt olen itse pitkällisen työn jälkeen päässyt siihen että mun jemmoissa ei ole juuri vuotta vanhempia tuotteita, ja koitan saada sitä aikaa lyhennettyä vielä. Olen paljon antanut lahjaksi kavereille ja myynyt kun tuntui että jono on niin hillittömän pitkä. Mutta samaistun kyllä todellakin tuohon, tulee kamala morkkis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ihan hullua touhua, ottaen huomioon, että käyttöönhän nämä on tarkoitettu eikä säästeltäväksi. Huh, no ensi kerralla viisaampi. Pitäis vaan osata raaskia käyttää näitä erikoisempiakin tuotteita vaan ihan reilusti. Saahan näitä aina sitten joskus lisää. Mulle meinaa käydä nyt vähän samalla lailla Marin goodiebagistä tulleiden selektiivisten kanssa, en millään meinaa raaskia kokeilla niitä :D

      Poista
  4. Voi eiiii! Mä niin ymmärrän tuon tunteen. Olen itsekin aika kova hamstraamaan vartalovoiteita ja tunnistan hyvin tuon "tämä on niin ihana etten raaski käyttää" -kuvion. Vaikka niitä ei tosiaan kannattaisi säästellä, kun koostumus ja tuoksu tosiaan muuttuu mun havaintojen mukaan aika helpostikin. Tsemppiä! Ja nyt sitten vaan yrität jatkossa käyttää niitä ihanimpia juttuja heti, olet sen ansainnut! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kohtalotoveri! Ihan hullummaista touhua, että ostaa kalliilla rahalla ihania tuotteita ja sitten niitä pihistelee niin kauan, että tuote menee pilalle. Näinhän siitä on kaikkein eniten iloa...eiku. Ei sittenkään. Noh, ensi kerralla viisaampi :)

      Poista
  5. Voi ei! Ois kyllä tullut itku multakin :( Oon kyllä ihan samanlainen jemmari, toimikoot tämä nyt opetuksena mullekin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmaan joku pitää ihan hulluna, että sitä voi tirautella itkua kosmetiikan takia, mutta kyllä voi! :(

      Joo, pitää vaan reilusti ottaa käyttöön näitä ihanuuksia, eikä säästellä.

      Poista
  6. Jep, on käynyt vastaavia. :D Voi miten tyhmäksi itsensä silloin tuntee. Säästää ja pihistelee, sillä välin se tuote pilaantuu. Ei mitään järkeä! :D

    Voiteet ja seerumit ne minullakin ovat joskus päässeet vanhoiksi. Joskus joku unelma huulikiilto, jota ei raaski käyttää loppuun jne. On näitä. *lohduttaa*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huojentavaa, että löytyy muitakin pihisteleviä kosmettiikkahulluja :D Kiitos Minna vertaistuesta!

      Joo, just voiteiden kohdalla piheys iskee pahiten! Ja toinen on suihkugeelit, ainakin mulla :D

      Poista
    2. Voiko suihkarit mennä pilalle? Sitä ei ole tainut minulle sattua.

      Muuten tuosta itkujen tirauttelusta... minähän itkin about vuosi sitten, kun Milla pudotti melkein täyden Lancômen meikkivoiteen lattialle. Kallista, kuin mikä, sävyä 005 Teint Idole Ultra 24H -meikkivoiteesta ei löytynyt siihen aikaan Sokoksilta. Se harmistus oli silloin suuri! Oli muuten tyttärenikin pahoillaan vahingostaan, joka ei ollut hänen syy. Itse olin ansoittanut meikkauspaikkani niin, että jos otti harjan laatikosta, niin föönin johto pääsee liikahtamaan ja se johto kaatamaan kaiken pöydällä ja mitäs jätin sen meikkivoiteen pöydän reunalle? Äidin oma syy, mutta sepäs siinä varmasti eniten itketti... oma tyhmyys. :D

      Poista
    3. Voi, mulla oli mennyt yks Lidlistä ostettu suihkari vähän kummallisen hajuiseksi, joten päättelin sen menneen pilalle :(

      Tuo on kyllä harmittanut varmasti ihan älyttömän paljon! :( Tuli varmaan sellainen olo, että miks just TUO meikkivoide??? :(

      Poista
  7. Hei Shopping4net.fi myy 11€ hintaan VS vartalovoiteita ja suihkeita! :) ja sinne löytyy 5€ alekoodikin kun Googlaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti infosta! :) Muistelinkin, että se firma on ainakin myynyt Victoria's Secretiä, mutta en ollut vieraillut heidän nettisivuillaan pitkään aikaan.

      Poista
  8. Itsehän istahdin vauhdilla eilen illalla sohvaan enkä huomannut hyvin maastoutuneita VS-rintsikoita jotka oli jääny pyykinlajitteluprojektin yhteydessä siihen lojumaan. Voi voi, nyt on kyllä melkoisen vinot kaaret :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No justiinsa :( meillä on näköjään VS:t nyt kokenut kovia!

      Poista
  9. Huh, ottaiskohan tästä opikseen nyt ajoissa. :D

    VastaaPoista
  10. Harmittava juttu. Onneksi itse suhtaudun kaikkeen kosmetiikkaan kuin käyttötuotteeseen enkä jemmaa mitään. En toki yliannostele jotain erityisen kivoja tuotteita, mutta en myöskään pihistele sen nimissä, että "en raski" käyttää. Diorit, Lorkut, Lumenet ja Estee Lauderit kaikki menee sulassa sovussa niin työkokouksessa kuin maitokaupassa.

    Olen siinä suhteessa myös varsin erikoinen tapaus, että tyydyn vartalovoiteiden ja suihkusaippuiden kanssa ihan perus Aqualaniin ja Palmoliveen. Otan mielummin sen ihanan tuoksun ja oikeasti tuoksusta, enkä vartalovoiteesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kunpa osaisi itsekin tuon taidon! Pitää vaan alkaa opettelemaan! :D

      Poista
  11. Älä huoli, joidenkin tuotteiden pilaantuminen on mullekin tuttua :( Harmittaa ihan älyttömästi, kun joskus joutuu heittämään tuotteita roskiin tyhmästä syystä. Mutta se on kai ihan normaalia ihmiseltä, että haluaa jonkun kivan asian säilyvän itsellä mahdollisimman pitkään :) Ja saa noita aina lisää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vertaistuesta! :) Ja totta, saahan näitä lisää! :)

      Poista
  12. Mie juuri eilen kävin hakemassa VS:n paketin, kun tilasin heiltä itseltään voiteita. Suihkeita ne ei toimita Suomeen, mutta nuita kaasuttomia kyllä sekä vaatteita.

    Tosin, en kaikkia käytä itse, vaan annan/arvon ne, kun käytin tarjouksen hyväksi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, mä olen tilannut just kuvassa näkyvät raadot VS:n omilta sivuilta Jenkeistä :)

      Mä tulen osallistumaan arvontaan jos sellaisen järkkäät :)

      Poista
    2. Onkos mitään juhlaa tulossa, kun viime arvonta oli Ystävänpäivänä? Pääsiäisen kunniaksi hemmottelua ;D

      Fruttineita (luin myöhemmin tulleet kommentit) löysin joskus Sokokselta, kun oli jotkut 3+1 päivät ja Carlsonilla oli myös, mutta vain muutamaa eri tuoksua.

      Poista
  13. Voi ei!!! :'( I feel you sis'! Tämä oli nyt minullekin muistutuksena; minä olen jemmaillut yksiä Fruttineita kuin ydinsotaa odotellessa, mutta kohta kyllä lähtee käyttöön! Vielä eivät kuitenkaan ole pilaantuneet.

    Sen sijaan mullakin on vanhentunut mm. lempituoksuja, sekä tänä talvena eräs helvatan kallis Lancômen Nutrix Rich -voide, jättikoko. Viimeisin ei ole suosikkini eikä jemmailut johdu siitä, vaan yksinkertaisesti siitä, että olen odotellut niitä kunnon pakkaskelejä, kun iho kuivuu tarpeeksi, että tätä voisi käyttää. Pöljää. Miksen ole vain uskonut, että ei mulla ole niin kuiva iho, että tarttisin tällaista naamankiillottajaa?!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mullakin on Fruttinijemma :D Mutta niitä ei tosiaan saa kuin Tallinasta? Vai saako nykyään?

      Poista
    2. Ei saa, mitä välillä Emotionin alesta, sitä ainaista Lime Mintiä tai Cranberry Chocia. :D
      Mä oon pyytänyt noi äidiltä ja yheltä kaverilta Saksasta ja Tallinnasta joskus, ja ostanut itseasiassa itekin Saksasta. :D Saa toki Fruttinin omalta nettisivultakin tilattua, postikulut lähemmäs 20 e.... :/

      Poista
    3. Vähän karsii ostohimoja kyllä tollaiset postarit! :(

      Poista
  14. Tosi kurja juttu ja varmasti harmittaa... Se on älytöntä kyllä säilöä niitä ihania juttuja spesiaalitilaisuuksiin kun sitten jonain päivänä huomaakin, että tuote on jo ehtinyt pilaantua. Itselläni on käynyt niin huulipunien ja muutaman hiustuotteen kanssa ja kyllä on harmittanut! Pitäisi enemmän tehdä arjesta luksusta ja käyttää niitä ihania juttuja kun ei ne mitkään putelit kertakäytöstä heti lopu. Siinä on kyllä opettelemista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, ihan hassuahan se on säästää kun käyttöön nämä ovat tarkoitettu, mutta silti niin vaan tekee. Kyllä ihminen on välillä outo :D

      Poista
  15. Jos tämä oli herätys siihen, että ostolakko olis paikallaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ostolakko olisi varmaan hyvä rankku tästä, mutta tuskin lähden niin äärimmäisiin toimenpiteisiin :D

      Poista
  16. Voi ei, miksi just VS:n voiteet..! En yhtään ihmettele jos pääsi itku, mä olisin varmaan saanut pienimuotoisen raivokohtauksen (kohdistuen itseeni) samassa tilanteessa. Tää kyllä muistutti mua itseäkin siitä ettei niitä ihanimpia kannata säästellä vaan ne kannattaa käyttää hetimiten pois.

    VastaaPoista
  17. Tylsä homma :(.

    Minä en kyllä tunnusta erityisesti säästeleväni lemppareita, tosin joskus käytän ensin jonkun kesken olevan (esim. suihkugeeli) loppuun ja korkkaan sitten vasta sen uuden. Mutta yritän -joskus paremmalla, joskus huonommalla menestyksellä- pitää mielessä myös tän säilyvyysasian, erityisesti luonnonkosmetiikan kohdalla, etten hamstraisi liikaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luonnonkosmetiikka ja LUSHit ovat sellaisia, jotka on vaan pakko käyttää pois melko nopsaan, koska niissä tulee päiväys vastaan vielä nopeammin. Mulla on vaan vaikeeta käyttää Snow Fairyakään mitenkään kauhean usein, koska sitäkin saa ostaa vaan sen kerran vuodessa :D

      Poista
  18. Voi vitsi, tuo harmittaa! :/

    Sama juttu on käynyt myös mulle, tosin meikkivoiteiden kanssa, ja olenkin ottanut sellaisen kerran täällä vain eletään -aseteen, ja käytän hyväksi havaitun ja lempparijutut heti samantien. Tulevat ainakin käytettyä sitten. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä olen ottanut nyt saman filosofian! Käyttöön vaan! :)

      Poista
  19. Heippa! Tämä on jo vanha juttu, mutta kiinnostaa että eikö näitä saa vieläkään suomesta? :o Itse asun Torniossa, joten haaparannalla tulee käytyä usein, siellä myydään kympillä näitä.. :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)