perjantai 6. joulukuuta 2013

Lapsuuden tuoksut.

Tuleeko teillä jostain tuoksuista lapsuus mieleen? Mulla tulee. Muistan, että äitini yöpaita tuoksui sellaiselta pehmeältä, puhtaalta puuvillalta. Sanoinkin aina lapsena "haisee ihan äidiltä". (Ja for the record, olen varsinais-suomalaisesta perheestä, meillä täällä Turun seudulla ei koskaan mikään tuoksu vaan siis tosiaan haisee. Hyväkin haju haisee.)

Toinen juttu miltä äitini aina tuoksui oli tämä:

Yves Rocherin Hamamélis vartalovoide. Taikapähkinää sisältävää voidetta on ollut myynnissä ranskalaisella poikaystävällä jo miljoonia vuosia. Ja tosiaan tämä oli äitini suosikki kun olin lapsi.

Nyt kun tein jättimäistä kaakao-tilausta Rocherilta, nappasin tämän putelin ostoskoriin mukaan, ihan vaan tehdäkseni tuoksumatkan lapsuuteen. Tämä oli hyvässä tarjouksessa (4,90 €, norm.9 €).
Pullo on iso 300 ml joten nostalgiatrippejä voi tehdä kauan tämän parissa.

Olen tätä nyt testaillut muutamana iltana suihkun jälkeen ja onhan tämä ihana. Todella hyvä perusvoide, joka tosiaan tuoksuu hyvältä. Mukava, raikas tuoksu joka jää kivasti viipyilemään iholle. En ihmettele, että äitini on tätä aikoinaan käyttänyt pullon jos toisenkin.

Eräänä iltana tätä levittäessäni iholle, ajattelin että tuleekohan tästä tuoksusta myös Mimulle sellainen lapsuuden ajan tuoksu? :) Sanookohan hän joskus aikuisena tätä tuoksutellessaan (jos tätä siis saa vielä joskus vuonna 2033...), että äiti tuoksui tältä kun olin pieni :)

Mikä on sun lapsuudenajan tuoksu? Ja onko tämä tuttu tuote?

15 kommenttia:

  1. Mun miestä ärsyttää suunnattomasti, kun mulle hyväntuoksuiset haisee ja pahantuoksuiset lemuaa. Hän kokee haisee sanan negatiivisenä, kun itselleni se on positiivinen. :D Olen sentään kuitenkin opetellut kirjoittamaan sanan tuoksuu. :p

    Oma lapsuudenajan tuoksu on mummon Tosca-hajuvesi, harmi, että sitä ei saa enää mistään. Tunnistaisin sen tuoksun mistä vain. ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi mä en muistanutkaan tota Toscaa! Joku minunkin sukulaisnainen tais käyttää sitä....Vitsi kun sitä pääsisi tuoksuttelemaan jossain :) Tulis varmaan aika nostalginen olo! :D

      Poista
  2. Mun lapsuudenajan tuoksut on raskaat hajuvedet, joita äitini tykkää käyttää: Opium, Obsession, Poison, CKone jne. Tykkään Poisonista itsekin kovasti ja se tuo mieleen sellaisen nostalgisen fiiliksen. Yves Rocherin Hamaméliksestä en ole oikein ikinä tykännyt, koska se ei ole kauhean raikas eikä makea vaan jotenkin sellainen kasvimainen... If you know what I mean! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Poisonista mullekin tulee lapsuus mieleen, mutta siksi, että mua vanhempi serkkuni toi mulle sitä tuliaisiksi laivalta kun olin 11 -vuotias :D Aika täsmätuoksu muuten sen ikäiselle! :D

      Poista
  3. Hamamélis on vanha ja uskollinen tuttu! Meillä on nykyään käsisaippuanakin vaan tota kun sitä saa täyttöpusseissa. Ja tuon se erikoispehmeä suihkusaippua on kanssa IHANA!

    Kun olin pieni,äiti käytti paljon Diorin Poison-hajuvesia,ja niistä tulee aina lapsuus mieleen-kuin myös leikatusta nurmikosta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tota vois kyllä hommata käsisaippuanakin, hyvä kun sanoit :)

      Mä tuossa askelta ylempänä just kerroin mun Poison -taustaani :D Juu, lapsuus tulee kyllä mieleen siitäkin.

      Poista
  4. Onhan mullakin muutama tietty tuoksu, joista tulee lapsuus mieleen, mutta en osaa oikein sanoa, mistä tuotteista ne on tulleet... Varmaan jotain aika perusvoidetyyppisiä. Niin ja se Aaprin tuoksu, äiti käytti sen merkin tuotteita aikoinaan. :D Samaten Cacharelin Eden-parfyymi on aivan "äidin tuoksu", mutta se on lanseerattu '94, joten olen ollut silloin jo kouluikäinen. Täytyykin ehkä ottaa paremmin selvää, mitä tuotteita on mun lapsuudessa käytetty. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Aapri ei kylllä sano mulle mitään! Mikä sellainen tuoksu on ollut?

      Poista
    2. Se oli ihonhoitosarja, ja nyt kun googletin, se on edelleen hengissä ja nimenomaan siis kasvokuorintatuotteita.
      http://www.aapri.co.uk/
      Muistin, että ois ollut muitakin, mutta ainakin kasvokuorinta on jäänyt mieleen. Tuotteet perustuvat aprikoosinkivijauheen kuorivaan vaikutukseen. Tuotetta sai ainakin T-kaupasta ja äidillä oli sitä AINA. :D

      Poista
  5. PS. Eikös se Mimun äiti koko ajan vaihtele tuoksuja, vartalovoiteita ja suihkugeelejä....? ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niimpä! Ei tyttöraukka varmaan osaa sanoa miltä äiti on tuoksunut kun hän oli lapsi kun äiti on tuoksunut niin monelta tuoksulta :D

      Poista
  6. Mulle lapsuuden tuoksu on äidin nahkatakki. Edelleen nahan tuoksusta tulee mieleen, miten olen painanut kasvot äidin takinkaulukseen kun on aamulla pitänyt jäädä päiväkotiin. :)

    VastaaPoista
  7. Tuote on tuttu, tätä on myyty _aina_
    Itsekin otin nostalgiavimmassani suihkugeeliä viimeisimpään ranskalaisen rakastajan tilaukseen:)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)