maanantai 9. syyskuuta 2013

Maailman helpoin ja nopein marjapiirakka.

Jos olen perso kosmetiikalle, olen sitä myös ihanille leivonnaisille. Ajattelin tänään jakaa maailman helpoimman marjapiirakan ohjeen teidän kanssanne! Tämä on nopea tehdä jos vaikka sattuu yllätysvieraita oven taakse :)



Marjapiirakka

2 munaa
2 dl sokeria
3 dl vehnäjauhoja
2 tl vaniljasokeria
1,5 tl leivinjauhetta
150 gr voita
1 dl maitoa

n. 3 dl marjoja

Sekoita kananmunat, jauhot, sokeri, vaniljasokeri ja leivinjauhe. Lisää seokseen sula voi ja maito vuorotellen. Kaada päälle marjat. Paista 200 asteessa noin 30 min.

Tadaa! Valmis!


Itse käytin tähän piirakkaan punaherukoita, jotka ovat muuten käytettäväksi hieman happamia. Tälläisessä piirakassa ne menevät oikein mainiosti ja kun kyytipojaksi lisää vielä vähän Vanhan Ajan Vaniljakastiketta, niin voi namskis!

Mukavaa alkanutta viikkoa! :)

6 kommenttia:

  1. Tää on helppo! Muutaman kerran itsekin tehnyt makeannälkään. :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) siihen nälkään tämä on täydellinen!

      Poista
  2. Kiitos pikareseptistä :) Ovat aina tarpeellisia! Muistaakseni ennen sun blogin tekstiä ei pystynyt copy pastettamaan, mutta nyt sain tallennettua ohjeen wordtiedostoksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oleppa hyvä :) juu, mä olen poistanut sen kopioinnineston kun siitä tuli vähän risuja mulle :)

      Poista
  3. Toi piirakka on ihan täydellisen näköinenkin! Mun piirakat on yleensä mallia, ruma, mutta hyvä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Kiitti Heidi! Tämä on kyllä niin helppo, että aika vaikea tätä on rumaksi saada :D

      Poista

Kiitos kommentistasi :)