maanantai 24. kesäkuuta 2013

Oh Roberto.


Sain ystävältäni tässä taannoin Roberto Cavallin Eau de Parfumin, koska hän ei itse pitänyt siitä. Eka nuuhkaisulla tuntui, että onpas vaan tujakka tuoksu ja onkohan tämä ihan minunkaan juttuni? Mutta kun suihkaisin tätä iholle ja annoin tuoksun kypsyä hetken, olin jo myyty.

Roberto Cavalli oli mulle entuudestaan melko lailla outo nimi, koska en pahemmin high fashionia seuraa/käytä. Toki tiesin miehen hänen seepra-kuviollisista kuoseistaan ja taisipa herra tehdä jonkin malliston Hooetämmälle joitakin vuosia sitten? Mutta hänen hajuvesistään olin aivan pihalla.

Tuoksusta voisi saada ennakkokäsityksen, että kyseessä on ns. varttuneiden naisten tuoksu ja jossain määrin kai tämä sellainen onkin. Joku voisi saada mielikuvan, että tätä käyttää 45-50 vuotias toista nuoruuttaan elävä daami joka pukeutuu mielellään johonkin kissaeläinkuosiin. Tai seepraan.

Mutta ei se asia välttämättä niin ole. Tuoksu yllättää sillä, että se onkin pohjimmiltaan melko nuorekas eikä tunkkainen vanhojen muijien tuoksu. Pullon ulkonäkö on pelkkää kultaa ja krumeluuria, mutta suotakoon se Robertolle.

Mikään kevyt päivätuoksu tämä ei kuitenkaan ole vaan sopii ehkä vähän enemmän dramaattiseen iltamenoon. Fragrantica kuvaa tuoksua näin:

The fragrance is an intense oriental - floral and is based on notes of orange blossom, symbolizing Italian femininity, sensuality and extravagance. There are also ambery - oriental nuances of benzoin, pink pepper, tonka and vanilla.

Juu-u, semmoinenhan tuo täysin on. Ja vaikka en mikään tulinen ja sensuelli italiatar olekaan, niin koen että aivan hyvin voin tätä tuoksua käyttää ja olla silti uskottava :)

Onko joku muu ihastunut tähän? :)

5 kommenttia:

  1. Hui, kuulostaa just niin ei mun jutulta!
    Olen nirso tuoksujen suhteen. Uskallan käyttää vain yhtä tuoksua kerrallaan ja se on pitkä prosessi se uuden löytäminen!

    Toisaalta, en niin hirveästi tykkää Cavallin muotituotoksistakaan. Tai siis tiedän monia italialaisia suunnittelijoita ja muotitaloja joiden kädenjälki on kivempaa mielestäni.

    Sitä paitsi tuoksuthan reagoi ihan eri tavalla jokaisen iholla, että ehkä sulla on just hyvä ph/aura/karma juuri tätä tuoksua varten :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kieltämättä tämä tuoksu on ehkä hieman sellainen vedenjakaja, ei todellakaan sellainen johon kaikki ihastuu. Itse tykästyin tämän dramaattisuuteen :)

      Poista
  2. Mulla taas ihan päinvastoin, tää kuulostaa kuvailuun perusteella juuri mun tuoksulta. Täytyykin käydä tuoksuttelemassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) mä kyllä suosittelen tämän nuuhkuttelua, itse tykkään kyllä kovin! :)

      Poista
  3. Täällä toinen ihastunut! Tuo on tällä hetkellä kovassa käytössä, itseasiassa mun on jo hetki pitänyt tehdä postaus kyseisestä hajuvedestä :D

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)