tiistai 19. maaliskuuta 2013

Oikeesti....miksi?

Sanon nyt kaikille epäilijöille, että ei, blogini EI ole muuttumassa vauvablogiksi vaikka välillä saatan sivuta täällä aihetta. Kuten esim. tänään.

Mutta nyt on vaan pakko!

Sain viime viikon lopulla äitiyspakkauksen ja olin siitä ihan, että jee! Olin kovin odottanut sen saamista ja enkä ollut käynyt kuin vaan kerran kurkkaamassa Kelan sivuilla mitä siellä mahdollisesti olisi mukana. Halusin säilyttää jännityksen loppuun asti.

Hypistelimme Isännän kanssa yhdessä vaatteet läpi ja olimme iloisesti yllättyneitä siitä miten kivoja vaatteita pakkauksessa oikeasti on.

Sitten pääsin laatikon pohjalle ja mitäs sieltä löytyikään:

SAMMAKKOLAKANA! Oikeesti tuli sellainen olo, että olenko piilokamerassa? Sain melkein sätkyn kun tämä kammotus osui käsiini. Ja niin sai varmaan Isäntäkin kun siivitin tätä omaa sätkyäni mojovalla KÄÄK-huudolla. Mulla on siis ihan järjetön sammakkokammo, pelkään niitä olioita ihan tosissani ja nyt Kelan mielestä mun pitäisi laittaa mun vauvani nukkumaan tälläisen lakanan päälle? Not gonna happen.

Mä saan aina naureskelua ja vähättelyä osakseni kun kerron pelkääväni sammakoita. Joo, mä todellakin tiedän, ettei ne tee mitään. Ei mulle sitä tarvitse kertoa. Olishan se varmaan loogisempaa pelätä vaikka käärmeitä, mutta minkäs sille nyt voin etten niitä pelkää.

Moni varmaan ajattelee tästä lakanasta ettei tuo niin paha ole. Ehkä ei, mutta mun mielestä on. Ja ihan rehellisesti, onko tuo nyt oikeasti söpö edes niiden silmissä kenelle sammakot ovat vaan sammakoita eivätkä mitään pakokauhua aiheuttavia pikkuperkeleitä? Ja mitä nuo keltaiset siittiösolun näköiset jutut tuolla välissä on? Nuijapäitäkö? No HYI hemmetti. Puistatus.

Mjooh, oli pakko avautua tästä. Surkuhupaisaa, että nääkin kuosit varmaan vaihtelee vuosittain ja sammakkokammoiselle sitten osuu tämä. Jackpot!






29 kommenttia:

  1. Voi ei. Itse olisin ollut innoissani sammakoista. Mun mielestä ne on söpöjä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valtaosa ihmisistä ajattelee kuten sinä :) Mä poikkean kaavasta tuossa kohtaa.

      Poista
  2. Awww... Minusta tuo on hurjan söpö, mutta ymmärrän täysin tuntemuksesi. En minäkään haluaisi kääröni nukkuvan hämähäkkien tai käärmeiden kanssa. On muuten omituisia nuo nuijapäät, näyttää ihan tosiaan siittiöiltä :D

    Btw, Finlaysonin Aappa-kuosi on I-H-A-N-A. En tykkää lapsista ja tuskin omia koskaan saan, mutta tuo kuosi on jotain niin söpöä etten kestä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmasti moni tykkää, että tuo lakana on söpö, mä en vaan tykkää niin! Myönnän, että on olemassa söpöjäkin sammakkokuoseja, esim. Kermit-kuosi olisi ollut miljoona kertaa kivampi :)

      Se on ihana :) Olen kattellut niitä kans ja ehkä jotain meinaan hommatakin sillä kuosilla meidän typykälle :)

      Poista
    2. 2 asiaa jotka nousi mieleen kun näitä kommentteja luin: mitä jos äitiyspakkauksen sisällön saisi valita irtokarkkityyppisesti ja hui kamalaa miten vaikeaa olisi olla se ihmispolo joka tekee nämä päätökset! Eihän koskaan voi miellyttää kaikkia tulevia vanhempia...

      Hullareilta on ainakin aiemmin aina saanut apinoita alennushinnoin :)

      Poista
    3. Tuo on loistava idea! :D Nyt laittamaan Kelalle viestiä :)

      Mä ajattelin katsoa niitä Tuurista kun mennään sinne tuossa huhtikuussa ostoksille :) Sieltäkin saattaa saada hyvällä hintaa :)

      Poista
  3. Mun mielestä tuo on ihan hirveän ruma lakana. En myöskään laittaisi lastani siihen nukkumaan, eikä mulla ole mitään sammakoita vastaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Duvessa, en voisi olla enempää samaa mieltä sun kanssasi! Mä olen aivan samaa mieltä, että tuo on lakana on ruma (se on jo ruman värinenkin), vaikka sammakot eivät olisikaan mitään vihollisia.

      Poista
  4. Ymmärrän paremmin kuin hyvin! :D Itse pelkään kuollakseni ampiaisia, eikä sitä fobiaa kyllä mitkään "ei ne sulle mitään tee" -mantrat paranna. En itsekkään laittaisi lastani millekkään ampparilakanalle nukkumaan, vaikka olisi kuinka suuret silmät otuksilla. Karmivaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, kiitos kommentistasi! :D Tuli huojentunut olo, että maailmasta löytyy muitakin ihmisiä jotka ymmärtävät tämän fobioiden aiheuttaman tuskan myös tälläisissä asioissa.

      Mäkään en pidä ampiaisista yhtään, ne tulee pakokauhu-listallani heti hyvänä kakkosena. Olen niin allerginen, että jos mua ampiainen pömppäisi, joutuisin sairaalaan. Todellakin karmivaa! Kamalilla otuksilla suuret silmät eivät pelasta mitään, päinvastoin, karmaisee vielä enemmän! Hui hemmetti! :D

      Poista
  5. No siis toihan on ihan hirveä. Ja vaikka nuo sammakot olisi sellaisia tiedätkö "söpöjä" sammakoita niin värit on aivan kamalat. Saati huo siittiöt, graaaah :D

    Ja hei, mä pelkään kuollakseni perhosia. Että silleen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eikö vaan olekin? Värit ovat ihan karseat ja muutenkin toi on matskuna jo tosi kamalaa, kuin peltiä! Ja keltaiset siittiöt, morjes!

      Tuo perhoskammo kuuluu varmaan samaan kategoriaan sammakkokammon kanssa, aina saa olla selittämässä ihmisille, että miks niitä pelkää. Ärsyttävää. Mä näin joskus ohjelman näistä eri kammoista ja siinä yks tyyppi pelkäs paidannappeja ja toinen keitettyjä papuja. Noihin verrattuna meidät perhoset ja sammakot on pretty much normal :D

      Poista
    2. Joo mä oon kans nähny jonkun saman tyyppisen ohjelman jossa joku pelkäs omia polviaan. Se itki jo siitä kun näki niistä valokuvan.

      Että juu, normaalin rajoissa porskutellaan :D

      Poista
    3. Me muistaakseni joskus sun kanssa juteltiinkin tästä :D Polvet! Mieti, että sillä ihmisellä on RANKKAA! Aina kun laittaa shortsit jalkaan, saa paniikin! :D Tai mites toi suihkussa käynti? Ei tartte varmaan paljon alespäin kattella :D Ai kauhea!

      Poista
  6. :D Voi ei!

    Mä en ottanut äippäpakkausta Veetille, koska Millan vauva-ajoilta oli kaikki tallessa. Vuooden 2008 pakkauksessa oli muistaaksein joku nalleja ja kukkia lakana. Materiaali on yllättävän kovaa. Minusta toi sammakkolakana olisi kiva, jos muutaman värinen sammakko olisi jätetty pois. Liian montaa ei yhteen sointuvaa väriä. Pelkät mustat tai vihreät sammakot (ilman nuijapäitä) olisi ollut kiva ratkaisu.

    Eikö olekin I-H-A-N-A-A hypistellä niitä vauvanvaatteita? Vauvan tulo niin konkretisoituu, kun niitä vauvantavaroita alkaa ilmaantua. Veetin kohdalla en enää samalla tavalla kokenut, mutta se esikoinen Milla. Voi niitä hypistelyn ja huokailun aikoja. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oih, oliskin ollut nalleja! Mutta ei, näitä yliruman värisiä sammakoita :/ Ja totta, tuo matsku on kuin peltiä. En ymmärrä miten tuollaista materiaalia voi laittaa edes lähellekään vauvan herkkää ihoa? Hyi.

      Se on NIIIIIIIN ihanaa :D näkisit hei meidän huushollin, vauvakamoja on siellä täällä, kirjastohuone on täynnä vaatepusseja :D Me lähdetään Tuuriin kk:n päästä ja Isäntä oli silleen jo mulle, että "eihän sitten osteta ihan kauheasti niitä vauvanvaatteita sieltä kun niitä on nyt jo paljon". Jooei varmaanka :D Luulen, että tämä mama sekoaa siellä ja ostaa varmaan kaiken mikä miellyttää silmää :D

      Poista
    2. Hurahtakaa ihan vapaasti miehenne kanssa. Olette sen ilon ansainneet. :) Toki ei ehkä ole järkevää ostaa älyttömiä kasoja vaatteita, sillä ne oikeasti ei mahdu kauaa. Tai noh, Millalle mahtui, mutta Veetille ei. Milla söi (ja syö edelleen) vain sen minkä välttämättä tarvitsee ja kasvu oli hieman hitaanlaista, kun taas Veeti on nyt 3 kk vanhana isompi, kuin Milla 6 kk vanhana. :O Pojalle ruoka maistuu ja kasvukin on sen mukaista. Vaatteet jää pieniksi, sillä 62 cm kiristää ja 68 cm on juuri sopiva. Milla on sellainen hoikka tyttö, mutta pituutta on ihan hyvin tällä hetkellä.

      Oikein ihanaa vauvanodotusaikaa! <3

      Poista
    3. Joo, noit kaikkein pienimpiä vaatteita en aiokaan ostaa kovinkaan paljoa, just 62:sia ja 68:ja ehkä enemmänkin :)

      Kiitos Minna <3 :)

      Poista
  7. Ai ei sammakot tee mitään? Niitähän on olemassa ihan über-myrkyllisiäkin otuksia (ei Suomessa), jotka ymmärtääkseni riittää tappamaan ihmisenkin, joten ei tuo fobia ole mitään liioittelua! ;) Itse en kammoa sammakoita, mutta ei tuo kuosi kyllä mikään kaikkein kaunein mahdollinen ole.

    Mä oon aina pelännyt pöllöjä ja muita petolintuja, näin niistä pienenä aina sen saman tietyn painajaisen. On mullekin tästä kuittailtu, mutta ei voi mitään, ne päätään pyörittävät vihasen näköset kyylärit on todella karmivia... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan! Maailman myrkyllisimpiin elukoihin lukeutuu nimenomaan monta sammakkolajia, mutta en viitsi sanoa enää siitäkään kun sitten saan kuulla, että "no ei niitä ole Suomessa" :/

      Poista
  8. Myy mulle toi,sain hyvän tuunausidean kun näin kuosin =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oikeasti tiedä kehtaako tuosta ottaa mitään hintaa, saat postareiden hinnalla mokoman :D Mä laitan sulle viestiä Facebookissa :)

      Poista
  9. Vaikka mun mielestä sammakot on ihan ok otuksia, niin mä todellakin toivon että kunhan mun on joskus tulevaisuudessa aika hankkia äitiyspakkaus, niin siinä EI ole tommosta lakanaa mukana. Ihan kamala. Lapsiha saa tosta viä traumoi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanos muuta! Todella ruma, vaikka muuten tykkäiskin sammakoista.

      Poista
  10. No ei toi mikään estetiikan riemuvoitto ole. ;-) Mutta rahahan näitäkin valintoja ohjailee ja jos nyt sattui rumahko sammakkokuosi olemaan halvin niin sitä sitten. Pehmenee muuten varmaan pesussa. Ainakin vähän.

    Lueskellessani noita kommentteja tuli perhosista ensin mieleen, että niitä mä en kyllä pelkää. Mutta hetimiten sen jälkeen tuli mieleen joku muisto, missä perhonen oli istahtanut mun iholle ja sain kauhean sätkyn. ;-D En siis pelkää niitä noin muuten mutta iholleni en niitä kyllä halua.

    Kerran lomareissulla Airistossa ovenpieleen oli parkkeerannut jumalattoman iso rupisammakko (tai en mä tiedä oliko se rupisammakko, ihan helkkarin ruma kuitenkin) ja meidän Hilda (se russelineito) tuijotti sitä silmät kiiluen, naru tiukalla ja toivoi varmaan sata lasissa, että pliis, päästäkää mut sen kimppuun, pliis! Piti ottaa siitä sitten kuvia tietysti ja myönnettäköön, että mua vähän pelotti sitä kuvata. ;-)

    Hämähäkkejä mä sitten jo oikeasti pelkään. En ihan fobiaksi asti (mun sisko on aika araknofoobikko) mutta olen mä mm. kirkunut kurkku suorana (semmoista King Kong-sankarittaren elokuvakirkumista) ihmisten ilmoilla, koska semmoinen pitkäkoipinen lukki kiipesi mun olkapäälläni. :-D

    Ampiaisia pelkään ihan sikana. Mua ei ole koskaan ampiainen pistänyt, mutta mun veli on pahasti allerginen ja sen pitäis kanssa suunnistaa välittömästi sairaalaan jos sitä amppari pistää (sillä pitäis olla myös Epipen mukanaan, mutta ei kyllä ole), joten minä pelkään niitä senkin takia kun en tiedä olenko allerginen vai en.

    Eihän tämmöiset kammot ihan fiksuja ole mutta niille nyt ei vain voi mitään. Olen minäkin monet kerrat yrittänyt rauhoitella itseäni, että ei toi pikkuhämppy mitään tee, kiva pikku hämis. Ja sitten kun se vähän liikahtaa niin minä jo juoksen. =) Jo pelkkä liike silmäkulmassa saa toisinaan sydämen hypähtämään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No näinpä! Oikeesti hassua kun vaatepuolella on kuitenkin Tuttaa, Lassieta ja Ivana Helsinkiä ja sitten vuodevaatteissa on tälläistä matskua? Höh. No en mä kyllä valita, mielummin otan laadukkaita vaatteita ja tingin sitten näistä petivaatteista kun näitä voi kuitenkin ostaa itsekin, eikä ne maksa omaisuuksia.

      Hyi, tuota rupisammakko juttua! Ne on kyllä jo niin kaamean kokoisia, että vaikka ei muuten niitä pelkäiskään, niin ne alkaa varmaan oleen jo pelottavia?

      Joo, en mäkään hämähäkkejä rakasta. Enkä tosiaan ampiaisia. Enkä paarmoja. Enkä muuten hiiriä ja rottiakaan. Mutta sammakot on mulle pahimpia pakokauhuja. En vaan osaa selittää, mutta sellainen halvaannuttava pakokauhu niistä iskee.

      Poista
    2. Perhoset räpistelee POIKKEUKSETTA suoraan päin naamaa. Ja ne on sellasia ihme holtittomia. Lentäisivät suoraan perkele. H-Y-I.

      Poista
  11. Mun tuurilla paketista tulee sitten dinosauruslakana, kun on joskus on sen aika :D En kyllä uskaltaisi edes koskea sellaseen, joten pisteet sulle kun pystyt olemaan samassa tilassa tuon kanssa! Ja miksi ihmeessä siinä täytyy olla noin ruma kuosi :D Hirveät noi nuijapäät ja sammakot ovat niin värikkäitä..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oikein pystykään! On se niin ruma!

      Poista

Kiitos kommentistasi :)