perjantai 22. helmikuuta 2013

Varaslähtö kesään.

Olen sitä ihmistyyppiä, että kun haluan jotain, haluan sen heti. Maltti ja kärsivällisyys eivät ole ystäviäni ja odottaminen on maailman tylsintä.

Muutama viikko sitten menin tuoksuttelemaan Sokosella Escadan kesän uutuutta ja se oli menoa sitten.

En ostanut sillä kertaa tuoksua vaan tein sotasuunnitelman, että tilaan sen joltain ystävältäni kuka on menossa laivalle. Syystä, että laivalta saa ostaa isomman lekan ja sen isomman putelin hinta on sama kuin maissa pienemmässä pullossa, about. Suureksi onnekseni eräs ystävättäreni menikin hiihtolomalla risteilemään ja minätyttö lykkäsin tilauksen mukaan. Tadaa, siinä tämä ihanainen tuoksu nyt on kuvassa, kaikessa kauneudessaan ja söpöydessään.

Päätin etten tee samaa virhettä kuin tein Taj Sunsetiä ostaessa. Aloin silloin pihistelemään 10 euron takia ja ostin vaan 50 ml:n pullon. Nyt päätin aloittaa ihan reilusti heti 100 ml:stä, saapahan suihkia vähän runsaammin eikä tarvitse pelätä, että heti loppuu.

Kirsikka on taatusti monelle kirosana, niin tuoksuna kuin makunakin. Itselläni ei moista ongelmaa ole, rakastan kirsikoiden makua (syön siis joskus jugurtin kanssa cocktailkirsikoitakin...gröhöm, salaisia paheitani) ja kosmetiikkatuotteissa tykkäilen myös tuoksusta.

Tämä Cherry in the Air ei kuitenkaan tuoksu ihan perinteiselle kirsikalle. Tuoksuun on sekoitettu mukaan vaahtokarkkeja ja santelipuuta jotka muodostavat todella hauskan ja jännän tuoksukombon keskenään. Itse olen haistavinani tästä myös vadelmaa ja mansikkaa, mutta virallisen tuoksumääritelmän mukaan niitä ei ole matkassa. Blogikollegani Panda kuvaili tuoksua samaksi miltä mansikka Mehukatti tuoksuu :) Eli kyseessä on siis kovin kesäinen, marjainen ja makea tuoksu.

On sanomattakin selvää mikä on lempparituoksuni tällä hetkellä. Ja vaikka lukijoistani löytyisi joku ketä ei kirsikkaa siedä missään muodossa, kehotan tuoksauttamaan tätä kun tämä tulee vastaan jossain. Yllätys voi olla melkoinen paatuneellekin kirsikanvihaajalle, nimittäin tämä vie mukanaan :)

Escada Cherry in the Air 100 ml 57,90 € (tax freehinta Viking Linellä)

25 kommenttia:

  1. Tuo on aivan ihana tuoksu! Mä oon nuuhkinu tota kans joka kerta Sokkarilta ohikävellessäni. Tuo on vaan pak-ko saada! <3 <3

    VastaaPoista
  2. No niin... Mulle se esanssinen teollisuuskirsikka todellakin on kirosana, niin makuna kuin tuoksunakin. Mutta tuo Escada, hmm.... on TAI-VAAL-LI-NEN. Siis ehkä yksi parhaita ikinä noista Escadan kausituoksuista, ja mä sentään oon haistanut ne kaikki, ja moni on itellekin uinu kaappeihin. Tuo nyt vaan on pakko saada. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä tämä mullakin meni heti must-have-kategoriaan! Aivan mahtava tuoksu! :)

      Poista
  3. Tuo on ihana kyllä! Itse en voi sietää kirsikan tuoksua, sellaista esanssista. Mutta erehdyin sitten nuuhkaisemaan tuota muutama viikko sitten ja nyt tässä ajattelin Kicksin -20% kupongin tuohon käyttää. Muutenkin olen lähdössä ulkomaille ja mikään ei ole sen ihanampaa kuin ottaa uusi hajuvesi ulkomaille mukaan niin että myöhemmin siitä tuoksusta tulee ihanat muistot mieleen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just näin! Tuoksumuisti on kyllä ihana juttu :) Tuoksun kautta voi palata ihaniin aikoihin takaisin <3 :)

      Poista
  4. Minä taas rakastan esanssikirsikan tuoksua ja heti kun kuulin Escadalta tulevan tämmöisen, olin suorastaan innoissani :D Sitten luin tosiaan tuon Pandan artikkelin ja eräs tuoksuttelemaan päässyt kaverikin kertoi, ettei nyt ihan kauheasti kirsikalle tuoksu. Lopulta sokkarille asti päästessäni oli pakko todeta että ei tuoksu kirsikalta ei ): Mikä pettymys! Ihan kiva tuoksuhan tuo on kuitenkin ja saa nähdä tuleeko tässä kesän aikana se hankittua, mutta odotin tosiaan jotain kirsikkaisempaa. Nyyh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirsikanvihaajat ihastuvat tähän ja kirsikkafanit pettyvät :D Kovin kirsikkainen tämä ei ole, mutta mä kyllä tykkään silti :)

      Poista
  5. Mie kävin tuoksuttelemassa tuota uutuutta jokin aika sitten Stokkalla, mutta en oikein tykästynyt siihen. Ei vaan ole mun tuoksu se.

    Mutta Taj Sunset ois ihan varmasti ollu mun tuoksu, mutta minä tyhmä en raaskinut sitä ensin ostaa ja sit ku oisin raaskinu, ei sitä enää mistään saanut :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinhän se menee, ettei kaikki tykkää kaikesta :)

      Taj Sunset on kyllä ihana! Mulla on vielä 1½ pulloa sitä tuolla jemmoissa :)

      Poista
  6. Minä ostin tätä laivalta sen 100 millisen lekan teinittärelle. Tykkään kyllä itsekin tuoksusta, sellainen herkän kepeä ja iloinen. Minun nenääni se tuoksuu eniten juurikin kirsikalta ja vieläpä hyvällä tavalla. Ei sillä, että minulla mitään kirsikoita vastaan olisi (tosin en välitä niitä juurikaan syödä). Harmikseni Cherry in the Air ei vain pysy minun ihollani kovin kauaa, kestää ehkä kolmisen tuntia ja sitten se on kadonnut. ;-( Muuten aivan ihana tuoksu kevääseen ja kesään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä olet ihana äiti sun tyttärelle :)

      Poista
  7. Tuoksufriikkinä (kokoelmassa noin 30tuoksua tällä hetkellä) nuuhkin aina kaikki uutuustuoksut läpi vaikka tiedän, etten kaikista pidä. Tähän tuoksuun suhtauduin varauksella, koska pidän kirsikoista vain tuoreina, muuten en voi kirsikoita ja niiden tuoksua saati esanssia sietää. Tämä tuoksu yllätti positiivisesti, pidin kovasti eikä kirsikan tuoksu ollut yhtään "paha" kirsikka. :) Taidan laittaa ostoslistani jatkoksi, listan ykkössijaa pitää tällä hetkellä ansaitusti Dolce&Gabbanan Pour Femme EdP, oletko tätä (voimakasta) ihanuutta haistellut? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, pitääkin tuoksutella tuo D&G:n tuoksu! Kiitos vinkistä :)

      Poista
  8. Tää on ihana! Vannoin joululahjahajuveden jälkeen, etten osta enää ainuttakaan. No empä. Ostin tän tax freestä paljoo miettimättä, ihana ihana ihana! Ja kohtuullisen mieto, että oon jopa uskaltanut suihkauttaa töihinkin tätä, vaikkei siellä hajusteita saiskaan olla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen päättänyt ajat sitten, ettei mun kannata tehdä mitään lupauksia eikä vannomisia kosmetiikan suhteen :D Ne ei vaan pidä. IKINÄ! :D

      Poista
  9. Mää tykkään kirsikoista oikeastaan kaikissa muodoissa ja tykkään tuosta Escadan tuoksustakin. Mun nenään se tuoksuu juurikin kirsikalle, mutta ei onneksi ole niin escadamaisen äklömakea ja voimakas, kun niitte monet muut tuoksut.
    Tuli vaan noista kommenteissa mainitusta tuoksumuistista kauhee ajatus, kun just otin uuden hajuveden käyttöön. Pelkään nimittäin nyt, että yhdistän loppuelämäni sen tuoksun graduun :)
    Ja nyt muuten alko tekeen mieli rommi-kirsikoita. En kyllä niitä oo nähnyt vähään aikaan missään, mutta jospa niitä edelleen myytäis...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Johis, ehkä sun kannattais vähän vaihdella tuoksua gradua tehdessäsi, niin et ehkä assosioi sitä hommaa pelkästään yhteen tuoksuun. Tosin voihan siinä sitten käydä niinkin, että siinä menee kerralla parikin tuoksua gradun mukana...

      Poista
    2. Ah, rommikirsikat <3 Toinen hyvä maku on suklaa-kirsikkajäätelö :P~~ Slurps!

      Poista
  10. Escadan kesätuoksut on aina pakko hankkia, eipä ole vielä yksikään pahalta tuoksunut! Tämäkin menee ehdottomasti hankintaan, oma "nimikkotuoksuni" :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, harvemmin (siis ei koskaan) Escadan tuoksut ovat pettymyksiä :)

      Poista
  11. Oli myös pakko hankkia (tai sain oikeastaan ystävänpäivälahjaksi mieheltä). Harvoin tulee tällaisia tuoksuja vastaa, joita ei voi kerta kaikkiaan vastustaa. Ja minä en todellakaan ole koskaan pitänyt Escadan tuoksuista :) ''Ei koskaan'' toteutui jälleen kerran..

    VastaaPoista
  12. Mulla on tallessa Moon Sparkle. Taj Sunsetia en ostanut, ja jälkikäteen olen muutamia kertoja sitä harmitellut. Mutta tämä! Riemastuttavin Escadan kesätuoksu vuosiin (ellei ikinä). :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ihana se Moon Sparkle! <3 Mulla on sitä vartalovoiteena vielä.

      Tämä on paras! <3 :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)