keskiviikko 6. helmikuuta 2013

Vanhoja kuvia.

Facebookissa leviää taas vanhojen kuvien aalto ja itsekin lähdin siihen mukaan. Olen tykännyt katsoa myös kamujen vanhoja lapsuuden ja teiniaikojen kuvia, hauskaa nähdä miltä kukakin on lapsena/nuorena näyttänyt! :D

Ajattelin laajentaa tätä ideaa myös tänne blogin puolelle ja heittää esille muutaman lapsuuden/teiniajan kuvan. Sokeriksi pohjalle laitan muutaman kuvan näytille kuinka monta eri hiusväriä ja -tyyliä on tässä allekirjoittaneen hiuksissa ollut ajan saatossa :D


Ylimmässä kuvassa meikäläinen kesällä 1977. Ollaan äidin kanssa mun enon mökillä ja alimmassa kuvassa on mun eka joulu eli joulu -76. Seurani on mamma ja ukki :) Rakas ukkini kuoli kun olin 8-vuotias, mutta mamma on edelleen voimissaan ja täyttää tänä vuonna 90 vuotta!

Mamman juhlaklänninki ja vanhat pitsiverhot, ei siinä muuta tarvittu kun minä muuntauduin morsiammeksi :D Kaikki hää- ja prinsessaleikit oli ihan ykkösiä kun olin pieni.

 5-vuotiaana vuonna 1981.

Minä ja huoneeni vuonna 1990! :D ai hyvänen aika! Huomatkaa jääkiekkomaila! Siinä on TPS:n 1989-90 kokoonpanon pelaajien nimmarit! Silloinen Tepsin pelaaja Kari Jalonen oli äitini työkaveri tuohon aikaan ja minä kovana kiekkofanina valjastin äidin pyytämään Jaloselta kaikkien pelaajien nimmarit. Jalonen sitten hommasi mulle tuon :) Vähänkö olin tuosta ylpeä!

Sama vuosi eli -90. Olen 14-vuotias ja sylissäni on ystäväni mäyräkoira. 

Peruskoulu on just loppunut ja ollaan kavereiden kanssa lähdössä juhlistamaan sitä. On vuosi 1992 ja olen kuvassa 15, parin kuukauden päästä 16. Kiva Brooke Logan-tukka! Ja minullahan on siis jalassani BERMUDA-SHORTSIT, punaiset tottakai. Valkoinen bleiseri ja musta t-paita. Voiko tämän tyylikkäämpää enää olla? Toi meidän sohva jolla istun on myös kyllä niin ysäri...huhhuh!

Ylioppilas 1995. Muistan, että äitini ompeli mulle tuon raidallisen bleiserin ja mulla oli sen kanssa tuollaiset korallinpunaiset leveälahkeiset housut.....tyylikästä.

Mutta nyt niitä hiustyylejä! 

On vaaleaa, pitkää punaista, lyhyttä punaista jossa mustia raitoja, lyhyttä punaista jossa vaalea raita edessä.....

Alle kolmekymppisenä mulla oli tälläinen shokkiväri-aikakausi. Ensin oli shokkipunaista sitten shokkipinkkiä. Shokkia sen piti olla. Nyt kun näitä kuvia katsoo niin tulee mieleen, että mitä ihmettä mun päässä on liikkunut kun olen tälläisiä värejä pitänyt hiuksissani :D Apua!

Pinkkien ja punaisten jälkeen olin maanläheisesti vaalea.

Mutta ei liian luonnollisesti eikä liian kauan. Alaosa värjäytyi ensin mustaksi, sitten punaiseksi ja sitten lilaksi.

Päälle kolmekymppisenä olen ollut vuoroin tumma, vuoroin vaalea.


No niin ja otetaas sokeriksi pohjalle tälläinen ultimate-kuvahirvitys!

Vuosi on 1998 ja mä olen 22-vuotias vaikka näytän aivan hemmetisti paljon vanhemmalta tuon yliruman poikatukkani kanssa! Tuo on ainoa kerta aikuisiällä kun mulla on ollut NOIN lyhyet hiukset ja jos ei pakko ole, en enää koskaan leikkaa tuollaista mallia. Mulle ei vaan lyhyet hiukset sovi. Lyhyt malli vanhentaa minua :/

Ja tasapuolisuuden nimissä laitan myös Isännästä muutaman lapsuuden/teini-iän kuvan :D

:D pieni pellavapää! Isäntä varmaan arvostaa todella paljon kun kerron, että häntä luultiin pienenä tytöksi tämän tästä. Wonder why? Ehkä syynä oli nuo ihanat, vaaleat kiharat :)

 17 vuotias punkpoika! :D Vai grunge? Vai hiphop? No joku näistä genreistä anyway :D

Haastan muutkin kauneusbloggaajat tähän kuvajuttuun mukaan! Rohkeasti vaan esille vanhoja kuvia hius- ja meikkityyleistä :D

22 kommenttia:

  1. :D Ysärimuoti on kyllä ollu jotain aivan käsittämätöntä... :D Mullakin oli n.12 veenä ('95-96) semmonen vyötärömittanen peplum-helmanen beige bleiseri, se oli jotain aivan parasta ikinä, ja sillä mentiin laivalla ja oltiin niiiin vanhaa että... Ja korkkiruuvipermis myös, tietty. Voi luoja... :DD

    Mulla oli myös kymmenen vuotta sitten vähän aikaa poikatukka (se tuli vahingossa, kun kampaaja ei ymmärtäny mun toivetta), ja se oli jotain niin karseeta, itkin niin paljon sen tukan takia. Musta ei oo onneks siltä ajalta yhtään kuvaa. :D

    Ja lopuksi tämmönen paljastus, että kuolasin yläaste-ikäsenä juuri precis tuon näköisten ja -tyylisten miesten perään, jolta sun mies on 17-veenä näyttäny. :D Pidä varas! ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ne ysäribleiserit! Oikeesti! :D Ollaan mun yhden kamun kans naurettu miljoona kertaa sitä, että me 17-vuotiaina pidettiin aina bleiseriä ja bermudashortseja kun lähdettiin just laivalle tai johonkin muualle viihteelle :D

      :D sulla on hyvä miesmaku! Pitääkin kertoa Isännälle terkut! ;D

      Poista
  2. Hahahahha...tuo morsian-kuva on niin paras :D :D

    VastaaPoista
  3. Haha toi sohva herättää muistoja! Meillä oli pari vuotta aivan samaa kuosia nojatuolin hirvitys poikaystävän peruja kunnes eräs ystäväiseni kaatoi siihen punaviinit sain viimein innon verhoilla sen uudelleen! ;) Riemu kun sain raastaa ton kauhtuneen kankaan pois ja korvata sen uudella! ;) Ihana myös tuo sun oma huone, niin todellisen kasari!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D muistan kun porukat osti tuon sohvan, se oli niin HIENO! :D

      Poista
  4. Ihania otoksia,ja muistoja pullollaan.
    Vanhenemisessa on sellainen lohduttavakin piirre että kaikenlaiset "Hyi helveet"-kuvat muuttuu ihaniksi muistoiksi =)

    Valitettavasti mulla ei teinari tai parikymppis-kuvia oikeastaan ole tallessa,pistin kaikki niin sanotusti roviolle joskus aikoinaan.Inhosin niitä niin hirveästi.
    Nyt kyl harmittaa,voi niitä värejä ja väkästyksiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Höh, ikinä ei pitäisi heittää mitään vanhoja kuvia pois :( Harmittaa jälkeenpäin.

      Poista
  5. Oot kyllä ollut varmaan ihan huipputyylikäs silloin ysäriaikaan. ;) Ei kyllä taida oikein enää upota tollainen pukeutuminen? :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No enkö olekin! :D Juuei uppoa! :D :D

      Poista
  6. ihan huippua :D Jääkiekkomailaan en kiinnittänyt huomiota, kun jakamattoman huomion siinä kuvassa vei sun hiukset :D Toisaalta ei voi nauraa, kun kaikista ihmisistä löytyy arkistojen kätköistä omat kuva hirviöt :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla meni teini-iässä yhtäkkiä hiukset ihan kiharaksi, lapsena oli ollut lähinnä vaan taipuisat, mutta kun murkkuikä tuli, sen myötä mun hiukset pörrööntyivät. Näissä kuvissa olen jo hieman oppinut hallitsemaan kiharoitani :D Ja vuonna -90 tuo malli oli just sitä kuuminta hottia :D :D

      Poista
  7. Ihania kuvia! Ja hauska nähdä noita erilaisia hiuslookeja. Mulla on yksi postaus jossa muutama kuva mun hiushistoriasta, mutta se on hassusti yhdessä tunnustus-postauksessa jossa tunnustan värjääväni hiuksiani. ;-D

    Katsotaan, jos vaikka jonkunlaisen nostalgiapostauksenkin saisi joskus aikaan. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oij, tee ihmeessä tälläinen nostalgiapostaus! :)

      Poista
  8. Sulle sopii kaikista parhaiten vaaleat hiukset. Tummat vanhentavat sinua hurjasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No vaaleana ollessa olenkin ollut nuorempi kuin nyt olen :D Mutjoo, olihan tuo vaalea nätti väri, mutta nyt on tosiaan mustat hiukset, siitä ei niin vaan vaihdetakaan enää blondiin :(

      Poista
  9. Pakko tulla kommentoimaan tuota lyhythiuksista kuvaa, jossa sanot hiusten vanhentavan sua. Kun mun mielestä oisit hyvin voinut sanoa, että olet kuvassa 15vee ja olisin uskonut ihan täysin! Mun on ehkä vaikea uskoa,että olet siinä oikeesti 22 :oD!
    Hienosti muuten korostuu sun tosi siniset silmät joissain noissa kuvissa.
    Hauska postaus, toivottavasti muutkin innostuvat tekemään näitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D ai hyvänen aika! Omasta mielestäni olen aivan kuin nelikymppinen tuon tukkani kanssa tuossa kuvassa! No mutta tässä se taas nähdään, että kaikki tälläinen on niin katsojan silmässä :)

      Kiva kuulla! Tätä postausta oli hauska kirjoittaa :)

      Poista
  10. Hei oon lukenut blogias tässä tämän päivän ja aivan ihana blogi! <3

    Sulle sopii väri kuin väri hiuksiin! Mahtavia kuvia :) Mutta pakko kysyä: Muistatko millä olet värjännyt tuossa missä sulla on pitkät tummanpunaiset hiukset? Todella upea väri!

    Kiitos vielä blogistasi, liityn lukijaksi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentistasi! :) Ja lämpimästi tervetuloa lukijakseni! Toivottavasti viihdyt hyvin pikkuisen blogini parissa :)

      Kuule juu, muistan, mutta sitä väriä ei enää saa :( Se oli Wellan kestoväri jota myytiin ihan ruokakaupoissa ja sävy oli Strawberry Daquiri. Mutta sen myynti on loppunut ajat sitten :( Harmi, koska se oli ihana punainen.

      Poista

Kiitos kommentistasi :)