maanantai 11. helmikuuta 2013

Ninalta kyssäreitä.

Ihana ystäväiseni Nina vastaili omassa blogissaan liutaan kysymyksiä ja koska olen aivan hulluna tälläisiin "galluppeihin", sain häneltä luvan myös vastailla näihin kysymyksiin :)

Here we go! (Kuvituksena tässä postauksessa vielä muutama lapsuuden/nuoruuden aikainen kuva, jotka jäi viime viikon Vanhoja Kuvia-postauksesta pois, eivät siis liity kysymyksiin mitenkään :))


1. tatuoinnit vai neitseellinen iho?
- Kummatkin käy. Itsellä tosin on kolme tatuointia ja lisää otan ehdottomasti jossain kohtaa. Tatuoinnestani olen kertonut täällä.

 1 vuotta.

2. rusketus vai luonnonkalpeus?
-Ehdottomasti rusketus. Kyllä sitä vaan terveemmän näköinen on. Mutta mutta. Luonnonkalpea olen 99 %:sesti vuodesta eli sen puolesta pitäisi varmaan vastata se? Mä en vaan rusketu, muutun punaiseksi ja kasvoihini ilmestyy miljoonaa pisamaa.

 Eka joulu -76.

3. unelmiesi matkakohde euroopassa?
-Mjaah, mikähän se olisi? Ehkä Barcelona? Gdanskiin olis kans todella kiva päästä ja sinne olisi tarkoitus tässä jossain kohtaa mennäkin.

1-vuotias menomimmi.

4. tahtoisitko ennemmin pystyä juoksemaan maratonin vai nostaa 100 kg penkistä?
-Maraton, paitsi että en ikinä pysty kyllä sellaiseen suoritukseen :D Inhoan juoksemista. Mutta näistä kahdesta ehdottomasti tuo juoksu. Kammoan lihaksikkaita naisia enkä missään nimessä halua olla sellainen! Apua!

Ihan itte söin mustikkakiisseliä.

5. oletko miettinyt jo nuoresta asti, minkä nimen tahtoisit antaa lapsellesi?
-Kyllähän noit nimiä on tullut monesti mietittyä ja ne lempparinimet ovat muuttuneet moneen kertaan. Kun olin pikkutyttö, mielestäni Inkeri ja Kristiina olivat todella kauniita nimiä. Joskus teini-iässä päätin vakaasti, että jos saan joskus pojan hänen nimekseen tulee Cedric. (Onneksi en ollut teiniäiti...voi sitä lapsiparkaa kun sillä olisi ollut tuollainen krumeluuri nimihirvitys...) Vuosikausia ajattelin, että Rasmus olisi myös kiva pojan nimi, mutta en ole ehkä ihan samaa mieltä enää. Sitä nimeä on liian monella lapsella. Kammoan muutenkin lapsille annettavia nimiä joita on jokaikisellä pennulla! Eli sitten kun sen aika on joskus, annan lapselleni nimen jota ei ole ihan jokaisella mukulalla. (Ja ei, tuo Cedric se ei tule olemaan :D)

Rakkaimmat leluni tuohon aikaan.

6. jos sairastut flunssaan, syötkö mieluummin lääkkeitä oloa lieventämään vai uskotko luomuparantumisen voimaan?
-Både och. Riippuu flunssan laadusta. Pyrin välttämään turhaa lääkkeiden syömistä eli jos kyseessä on pikkuköhä, uskon teen ja hunajan parantavaan voimaan.

 Katri-Helena ja minä. Olen siis tuo pieni ruutumekkoinen tyttö tuossa etualalla. Katri-Helena piti lasten konsertin Turun Konserttitalolla 1979 ja olin kuullut, että hänellä oli tapana valita lavalle lapsia yleisön joukosta laulamaan ja leikkimään. Olin vakaasti päättänyt, että minä ainakin menen sinne. Kun konsertti alkoi, K-H kysyi "kenetkäs minä valitsisin tänne..? Ennen kuin hän ehti ketään valita, minä seisoin jo hänen vieressään siellä :D Äiti ei ehtinyt tehdä mitään kun olin ampaissut kuin salama tuonne lavalle! Muistan kun K-H huomasi minut siinä vieressään, hän sanoi iloisesti "ai sinä tulitkin jo siihen" :D Tuossa kuvanottohetkellä lapsia oli tullut lavalle jo enemmänkin, mutta mä olin siellä ekana :) Tämä oli minun lapsuuteni tähtihetkiä.

7. mikä on parasta puuroa ikinä?
-Vispipuuro! Osaan tehdä ihan killerihyvää vispipuuroa :) Ja riisipuuro on kans herkkua. Kaurapuuroa en pysty enää syömään. Puistatus.

 Päiväkodin joulujuhlissa olin joulunäytelmässä karhu.

8. onko sinulla lempinimiä? mitä? kutsuvatko eri ihmiset sinua eri nimillä?
-Bloginimeni on ukkini antama lempinimi minulle kun olin pieni. Oikea nimeni ei ala N-kirjaimella. Äh, voin kai nimeni tässä paljastaakin, olen oikeasti Jonna :) Isäntä kutsuu mua yleensä Kultsiksi tai Pömpyksi. Kaverit kutsuvat mua Jonnaksi tai Jonskuksi. Teini-iässä olin todella coolisti Jonde. Hauskimpia lempinimiäni taitaa olla Isännän siskonmiehen keksimä Jone joka välillä vääntyy myös Jonserediksi :D

Pienestä pitäen olen rakastanut kosmetiikkaa ja koruja. Huomatkaa lakatut kynnet ja tuo sormus, jonka ihan itse sain valita ja se piti ehdottomasti saada laittaa sormeen tähän kuvaan :)

9. minkä värisen vaatteen ostit viimeksi? miksi? oliko hyvä ostos?
-Shokkineonpinkki paita :) juu, oli hyvä ostos! Ihana pirtsakka väri ainakin! Jaa miksikö? Ne just tuon värin takia :)

Pikkuveljeni ja minä, jouluna -85 :D Äiti oli ommellut meille uudet kylpytakit joululahjaksi. Tässä meillä on jokin esitys menossa, olettaisin :D Ottaen huomioon kuinka paljon meillä oli broidin kanssa näitä tälläisiä teatteriesityksiä pentuna, kumpikaan meistä ei aikuisena hakenut Teatterikorkeaan! Syytä olisi ehkä ollut :D



10. mitä kirjaa suosittelisit?
-Suosittelen mielummin kahta eri sarjaa: Mari Jungstedin Gotlanti-sarja. Aivan loistava ruotsalainen dekkarisarja! Ja Lincoln&Childin Pendergast-sarja. Pendergastista olen kertonut enemmän täällä.

 Rippikuva 1991. On kyllä harras tunnelma.

11. mikä on maailman paras tuoksu?
-Perustuoksuista puhdas pyykki, sitruuna, tuoreen leivän/pullan tuoksu, kesäsade, vastaleikattu nurtsi, puhdas koti....Hajuvesistä Escadan kesätuoksut (etenkin tää uusin Cherry in the Air!!), Burberryn Brit, D&G La Tempérance 14.

 Vanhojen Tanssit 1994. Tuo tukka on aivan jotain käsittämätöntä, eller hur? :D



10 kommenttia:

  1. I come in two non-flattering shades: valkoinen kuin kalkkilaivan kapteeni tai punainen kuin en tiedä mikä. Olen ehkä yhden kerran elämässäni ruskettunut nätisti ja silloin olin reilu kaksi viikkoa Portugalissa, olin syönyt 3kk karoteenia etukäteen ja asteittain vähensin suojakertoimia SPF 50 alaspäin :D Suurin osa itsareistakin näyttää keltaisilta tai oransseilta mun kalpealla iholla.

    Noista nimistä... Kun on viimeiset viisi vuotta toiminut vaalivirkailijana on kyllä tullut nähtyä aikas mielenkiintoisia nimiä! Että miettiiköhän jotkut vanhemmat oikein pitkään ja hartaasti mahdollisimman noloja ja kansainvälisesti hankalia nimiä jälkikasvulleen? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, mä olen kans kerran saanut upean rusketuksen ja nimenomaan Portugalissa! :D Onkohan sen maan auringossa jotain sellaista taikaa, että tälläiset albiinotkin muuttuvat ruskeiksi? ;D

      Jep. Just luin jostain, että eräs pieni poika oli saanut nimekseen Salama Kosto.

      Poista
  2. Tätä oli kiva lukea! :-) Ja hah, voi miten ihana kuvitus!

    VastaaPoista
  3. Ihana postaus ja voi mitä kuvia! :D

    VastaaPoista
  4. Cedric <3
    Omilla lapsillani on ns kansainväliset nimet.Tyttären nimi tosin samalla hyvin perinteinen kotimainenkin.Poikien nimet saaneet hieman sukulaisilta(kin) kummastusta.Mutta olen tuumannut että ne on poikain nimet ja thats it!Kaikkein eniten mummoja ja pappoja hirvittäny että osaavatko lausua oikein,kyllä sieltä ihan hauskoja virityksiä on tullutkin =)
    Mutta toisaalta nimet ovat ihan "oikeita" nimiä,eivät tätä "Salama,Kosto,Ukkeli" jne linjaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tylyn mielestä Cedric olisi ollut aivan loistava nimi! :D Juu, onhan se ihan jees, mutta en usko, että tuota nimeä tullaan meillä käyttämään ikinä, koska sukunimemme on ihan suomenkielinen. Kuulostaisi varsin erikoiselta. Ulkomaiset nimet (jotka teidänkin pojilla on) sopii, koska heillä ei ole suomalainen sukunimi. Ulkomaisissa nimissä voi mennä tosi pahasti pieleen, esim. kaikki nämä Kaunari-fanien lapset kun taitavat olla Brookeja ja Ridgejä? Ja sitten sukunimi on joku perinteinen nen-päätteinen suomalainen nimi. Itse pidän ruotsinkielisistä nimistä todella paljon, esim. Benjamin ja Tobias ovat kauniita nimiä :)

      Poista
    2. Totta,tosta sukunimestä ollut puhetta ja jotkut juurikin sanoneet että ei kalskahda niin pahalle kun sukunimikin on vierasperäinen.

      Mä olen fanittanut nimeä Patrik esikoisen odotuksesta alkaen,mutta eipä tullut sitä nimeä koskaan annettua =)

      Olen käynyt kerran todella värikkään keskustelun ennestään uppooudon daamin kanssa,odotustiloissa paikallisessa hammaslääkärissä.Daami oli suht samanikäinen kanssani.Hän alkoi spontaanisti päivitellä lehteä selailtuaan miten kamalia ulkomaalaisia nimiä nykyään suomalaiset antaa lapsilleen.Hän ei ole koskaan ymmärtänyt että lapsia ristittäisiin esimerkiksi fanituksen perusteella.Kertoi laveasti omien lapsiensa hyvin perinteikkäioden nimien taustoja ja valintakriteerejä.Erehtyi sitten kysymään minun lapsieni nimiä,ne hänelle kerroin ja yhtälailla valintakriteerit..Keskustelu tyrehtyi =)

      Poista
    3. :D tuollaiset hetket on niin huippuja! Ja varsinkin jos itse pääsee napauttamaan!

      Poista

Kiitos kommentistasi :)