maanantai 28. tammikuuta 2013

Epävarmasti lilaa luomeen.

Päätin repäistä ja kääntää uuden lehden silmämeikkien teossa! Ruskean eri sävyt ovat niitä rakkaimpia mulle ja koska silmäni ovat aika siniset, ruskea väri sopii silmieni värin kanssa yhteen ehkä parhaiten.

Vierastan monia kirkkaita sävyjä, etenkin sinisiä, liiloja ja vihreitä. Ajattelin kuitenkin kokeilla vähän rajojani ja tehdä muutaman meikin juurikin näillä minulle vierailla väreillä. Kieltämättä meikatessa tuli sellainen olo, että olen menossa johonkin karnevaaleihin enkä ollut varma kehtaisinko laittaa nokkaani ulos lilat luomissa! Kertoo vissiin jotain meikäläisen kaavoihin kangistumisesta....

Mutta lilalla lähdin nyt ekassa meikissä liikenteeseen ja tässä lopputulos.

Huh! Tälläistä jälkeä sitten! Inspiraatio tähän lilaan tuli ihan siitä, että päälläni sattui olemaan lila paita. Lila on kaunis väri, mutta mulla tulee siitä ainakin omalla kohdalla flashbäkkejä yläasteen aikaisiin luomarikokeiluihin (näytin muuten silloin varmaan aivan turpaan saaneelta liloine silmämeikkeineni....) ja toisekseen mulla on aina sellainen olo lilan kanssa meikatessa, että mun silmät näyttää ihan allergisilta? Näyttääks ne? Vai kuvittelenko vaan?

Muistutan (jos joku ei vielä tästä kuvasta osannut päätellä), että en sitten todellakaan ole mikään ammattimeikkaaja. Ihan totaaliamatööri ja tämä on ainoa "malli" miten osaan luomarit asetella luomiini; vaaleaa sisänurkkaan ja tummaa ulkonurkkaan + luomivakoon. Pitäisi varmaan opetella häivyttämään tuota luomaria hieman laajemmalle alueelle, nyt kun katson tätä kuvaa, luomarit näyttää aivan hölmöiltä :/ Vierastan todella paljon muuten omalla kohdallani tyyliä missä tummaa luomaria suditaan koko luomelle! Hui, ei sovi mulle yhtään! Vai pitäisköhän sitäkin vaan kokeilla useammin?

En tiedä, mutta omasta mielestäni tämä lila ei ole paras väri silmieni värin kanssa? Vai olenko nyt vaan kaavoihin kangistunut ruskean suurkuluttaja? Rakkaat lukijat, saatte kertoa ihan reilusti ja brutaalisen rehellisesti olenko aivan metsässä tämän värin kanssa :D

Ja tässä koko meikki.


Käytin Manlyn palettia ja olen ympyröinyt vihreällä meikkiini käytetyt värit. Sisänurkan vaalea sävy on peräisin Wet n' Wildin Creme Brulee-napista. Tällä paletilla on muuten myös aika rajattomat mahikset tehdä näitä tälläisiä mukavuusalueen ulkopuolisia meikkejä. Tämän avulla ajattelin toteuttaa myös sinisen ja vihreän meikin, jotka kuuluvat tähän epävarmuussektorilleni. Ja saishan noista keltaisistakin vaikka mitä aikaan! Pitää vaan vissiin sitten sukeltaa pää edellä tänne värien maailmaan ja katsoa mitä tulee :)

20 kommenttia:

  1. Hei mä testasin viime viikolla sellaista yhdestä telkkariohjelmasta bongaamaani meikkiä että koko luomelle kuparia (itselläni UD Half Baked) ja sitten tummanliila "rajaus" ulkonurkkaan lilalla (myöskin UD:n). Se oli kiva ja mulle kovin radikaali ja erilainen meikki. Että sellaista voisit joskus kokeilla jos lilalle mielelle satut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa kivalle! Pitääkin koklata joskus! :)

      Poista
  2. Ihanat värit, ei näytä yhtään allergialta. :D Yritän itse aina välillä käyttää tosi punaisia luomivärejä, vaikka niistä mulle tulee aina silmätulehdusviboja, mutta käytän niitä siitä huolimatta. :) Tee lisää värikokeiluja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu punaiset on ihan nounou :D Paitsi sellaisesta oikein shokkipinkistä tykkään :) Kiitos kannustuksesta, varmasti jatkan näiden tekemistä, nää on ihan hauskoja :)

      Poista
  3. Hyvälle toi näyttää.. :) Kateellisena sanon, kun ei noi värit itsellä toimi mitenkään. :D :D Tai ainakaan en ole vielä löytänyt sopivaa sävyä, mikä toimis.

    VastaaPoista
  4. Höp höp, kyllä mun mielestä tuo lila sopii sun silmien väriin hyvin :) Ja varsinkin vikassa kuvassa, kun näkee kokonaisuuden niin on tosi kivan näkönen!

    Rohkeasti vaan kokeilemaan muitakin värejä. Sanoo nimimerkki "käytin värikästä meikkiä viimeksi wappuna"

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mulla tais kans vappuna olla sinistä joten yhtä usein täällä repäistään! :D

      Poista
  5. Sopii tosi hyvin sinulle! Minusta voisit kokeilla luumun ja roosan sävyjä.Ne sopii todella hyvin sinisten silmien kanssa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ne vois olla kyllä kivat värit! Pitääkin koklata! :)

      Poista
  6. Hyvältähän tuo näyttää! :) Mun mielestä ihmiset on ylipäätään (minä mukaanlukien) ihan liian kaavoihinsa kangistuneita, mitä meikkaamiseen tulee. Välillä on jopa suositeltavaa kokeilla jotain uutta, se voi olla hyvinkin piristävää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanos muuta! Aina mäkin kahlaan siellä ruskean eri sävyissä, vaikka omistan näitä värikkäistä paletteja vaikka kuinka :D

      Poista
  7. Mun silmääni sävyt ehkä vähän riitelee, ainakin näissä kuvissa silmiesi sininen on minusta jonkin verran lämpimään kallellaan ja tuo violetti taas on kovasti kylmäsävyinen. Meikissä itsessään ei minusta ole kuitenkaan mitään vikaa!

    Minulle henk.koht. violetti on vaikea väri. Se kyllä sopisi minulle mutta tuppaan aina laappimaan sen silmiini jotenkin niin, että näyttää kuin olisin saanut kunnolla turpaani. Joudun siis keskittymään kovasti jos haluan nätin violetin meikin ja sen takia kai minulla sellainen onkin sitten tosi harvoin.

    Minäkin olen aika lailla kaavoihini kangistunut mitä tulee silmämeikkiin, aina ne luomivärit vaan tuppaa kulkeutumaan samalla kaavalla luomille joka kerta. Tiedä sitten miksi on niin vaikeaa katsoa itseään vähän erilaisessa meikissä. Ihan niin kuin minusta on tuntunut lähes joka kerta, kun joku muu on tehnyt minulle meikin, että näytänpäs kamalalta, ei sovi mulle _yhtään_! Mutta pitäisi kyllä olla vähän ennakkoluulottomampi ja testailla kaikenlaista rohkeasti heittäytymällä. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kieltämättä näissä kuvissa on hurjan kovat värit, vaikka koitin ottaa vähän kontrastia pienemmäksi. Digijärkkäri kuvaa salaman kanssa brutaalin tarkkaan :/ Ja salamaa on pakko käyttää kun luonnonvalo on aivan onneton :(

      Violetti on hankala väri ja siks mä olinkin ihan, että ööööö, sopiiko tää mulle nyt olleska :D

      Värikokeilut jatkuvat! Seuraavaksi ehkä jotain turkoosia? :)

      Poista
  8. Kyllä nyt olet ihan kaavoihin kangistunut, meinaan näyttää todella hyvältä ja värisävykin sopii sekä silmien- että ihonväriisi ! :) Enemmän vaan kokeiluja ja siedätystä. Terveisin entinen ruskean sävyjen suurkuluttuja, nykyään ARKImeikkini muodostuu kermaisesta hennosta vaaleanvihreästä, violetin sävyistä, kermalla pehmitettynä (kuulostaa ehkä hurjalle/jännälle, mut toimii niin hyvin ja toki kun nätisti häivyttää) ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo sinun arkimeikkisi kuulostaa todella kauniille väriyhdistelmälle! Pitääkin joskus kopsata tuo sama kombo omaan meikkiin :)

      Poista
  9. Hyvin liila sulle sopii :) Käytä vaan rohkeemmin värejä jatkossa! Eikä luomareiden asettelu oikeaoppisesti ole mikään helppo homma. Kannattaa itseään varten kuvata meikkejä juuri noin alas katsoen, sillä niistä näkee meikin parhaiten ja huomaa, mitä olisi voinut tehdä toisin. Mulle itselle on ainakin vaikeaa saada silmät todellisuudessa symmetrisiksi, vaikka ne näyttäisivät identtisiltä silmän ollessa normaalisti auki :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :) Pitää vaan sitten uskaltautua kokeilemaan rohkeasti mukavuusalueen ulkopuolelta! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)