perjantai 2. marraskuuta 2012

Smells like...Polkkakarkki!

En muista olenko koskaan tehnyt täällä blogissani tunnustusta, että olen siivoushullu? No se minä olen. En voi sietää pölyä kotimme nurkissa (siitä huolimatta sitä valitettavasti siellä pyörii...) Pyrin pitämään kotimme koko ajan tiptop-kunnossa. Inhoan epäjärjestystä, kaaosta ja sekamelskaa. Vaikka en olisi ehtinyt/pystynyt siivoaamaan pölyjä pois, haluan tavaroiden olevan kunnollisessa järjestyksessä eivätkä hujan hajan.

Koska olen ollut yli vuoden käsivammainen, siivoaminen ei ole ollut enää niin tehokasta ja perinpohjaista kuin ennen, mutta onneksi minulla on mies joka omaa tämän saman intohimon puhtaaseen/siistiin kotiin ja näin ollen auttaa minua suurimmissa siivousurakoissa.

Tämän kaiken pohjustuksen jälkeen haluan esitellä Teille tuotteen joka liittyy siis siivoukseen:

Luin tästä siivoussuihkeesta ensimmäisen kerran ihanan Kissiksen blogista ja innostuin tapani mukaan asiasta heti sata lasissa. Kyseessä on siis ekologinen siivoussuihke nimeltä Mummi ja minä, jota saa ostaa mm. Ruohonjuuresta (josta minä hain tämän omani) sekä useista nettikaupoista jotka myyvät ympäristöystävällisiä tuotteita, esim. täältä voit tilata näitä.

Suihke tuoksuu polkkakarkille tai minun nenääni enemmänkin Mynthonille, mutta anyhow, raikkaalle kuitenkin :) Käytän tätä keittiössä ja kylppärissä ja tämä jättää jälkeensä erittäin raikkaan tuoksun ja tekee näin ollen siivouksesta astetta mukavampaa (jos se puuha sattuu muuten tökkimään...).

Itse käytän tätä keittiön tasojen puhdistuksessa ja joskus välillä kylppärissäkin. Mitään viilutettuja pintoja en lähtisi tällä pyyhkimään, vaikka ainesosat ovatkin hyvin hellävaraisia eivätkä ehkä vahingoita arkojakaan pintoja. Mielestäni tämä vain on enemmän keittiötuote.

Sarjaan kuuluu myös astianpesuaine ja käsisaippua, joita kumpiakin olen miettinyt joulupukin pussiin ostettaviksi. Mielestäni esim. tämä polkkakarkin tuoksuinen käsisaippua olisi aivan ihana lahja esim. äidille tai ystävälle. Ja miksei astianpesuainekin. Onhan tämä nyt aivan eri asia kuin joku perusfairy :) Ja unohtamatta ympäristöystävällisyyttä :)

Mä olen ihan hullaantunut tähän suihkeeseen ja tulen varmasti ostamaan tätä myös jatkossakin. Houkuttaisi kokeilla myös sarjan Mansikkamarenkia tai Sitruunasoodaa.

Eli jos olet suunnittelemassa viikonlopulle siivousurakkaa, kipaise hakemassa tälläinen suihke kaveriksi. Siivouksesta tulee ainakin hyväntuoksuista puuhaa :)

Kaunista viikonloppua kaikille lukijoilleni! :)

14 kommenttia:

  1. Mulla heräs vain yksi kysymys: missä tuollaisia miehiä kasvaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) no tämä yksilö on kasvanut Turussa :D

      Poista
  2. Huoh..mies joka siivoaa kanssasi..onnentyttö =)

    Mansikkamarenki oli mulle pettymys,aika pliisu tuoksu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, hän siivoaa mielellään :) Ollaan joskus naurettukin, että unversumi järkkäsi kaksi maailman siivoushulluinta ihmistiä kyllä yhteen kun meitä katsoo :D

      Okei, no hyvä tietää. Tuoksuuko yhtään edes mansikalle?

      Poista
    2. Mun nenääni se tuoksuu "semisti makealle",en saa kunnon mantsua ainakaan hajunystysiini..Oli pettymys,osotin kunnon tuoksusinfoniaa.
      Tilasin muutaman putelon pari päivää ennenkun Kissis kirjoitteli näistä.
      Aika tyyriitä,ei ihan jatkuvaan käyttöön mun taloudessa kuitenkaan =) Tiskiainettakin kun holaan pullon ihan suitsaitsukkelaan.

      Poista
    3. Joo, kalliitahan nämä ovat :(

      Poista
  3. Mulla on ollut tuon saman sarjan Mansikkamarenki-tiskiainetta, se oli ihanaa! Mutta ihan kamalan kallista :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valitettavan kalliitahan nämä ovat :( Niinkuin kaikki luontoa säästävät asiat.

      Poista
  4. Onko mopsikin siivousintoinen? ;)

    Tykkään siististä kodista, en niinkään siivoamisesta. Tai siis osa siivoushommista on ihan kivoja, osa ei.

    iHerb, tuo luottokorttini hyvä ystävä, tarjoaa myös kivoja ekologisia siivoustuotteita. Mrs. Meyers Clean Day-tuotteet ovat kokemusteni perusteella suositeltavia. Lemon Verbena on toistaiseksi ainoa kokeilemani tuoksu, mutta tykkään siitä tosi paljon! Ja nämä tuotteet löysin alunperin Pienen Nutturapään blogista.

    Hyvää viikonloppua! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ei oo! :D Hän on se meillä eniten sotkeva tyyppi :D

      Pitääkin tutustua tuohon mainitsemaasi sarjaan :) <3

      Poista
    2. http://fortheloveofpug.tumblr.com/post/34169897956

      Poista
  5. Mullaki on tää! En tosin oo kauheen monesti vielä käyttänyt, oon vähän laiska siivoomaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D okei! No mutta sitten kun siivousinto iskee, niin tää on kiva kaveri :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)