torstai 4. lokakuuta 2012

Take a walk down to memory lane.

Ihanainen Tylymuija haasteli minut tälläiseen mukavan oloiseen muisteluhaasteeseen ja minätyttö ilolla otin haasteen vastaan, koska tykkään tehdä tälläisiä jutskia :) Muuntelin hieman alkuperäistä mallia, toivottavasti Tyly et pahastu vaikka näin teinkin...?

(Tekstien välissä vilahtelee vanhoja kuvia jotka ajattelin lisätä tähän haasteeseen mukaan :))


 
 Bandanna-huivityttö 2002

10 VUOTTA SITTEN (26-VUOTIAANA)
1.Olin juuri suorittanut Tietojenkäsittelyn ammattitutkinnon.
2.Jatkoin opiskeluja Media Designeriksi.
3.Olin ollut naimisissa 5 vuotta ja liittoni alkoi olla pahasti kariutumassa.
4.Asuin omakotitalossa ja minulla oli koira & kissa.
5.Minulla oli pitkät punaiset hiukset.

 
 Pöhköilyä 2002 tai 2003.

 Media Designer-opiskelija kuvaussihteerinä 2003.

 Vappu 2002.


Huh, aika hurjan värinen tugga! Aloin vaihtamaan punaisesta vaaleaan. Kuva taitaa olla vuodelta 2003 eli olen tässä 27-vuotias :) Kuva taisi olla joskus muinoin IRC-galleriaan kuuluessani profiilikuvanani. Voi apua :D
 
Kevät 2007.

 Huhtikuu 2007.

5 VUOTTA SITTEN (31-VUOTIAANA)
1.Olin juuri ennen vuodenvaihdetta tavannut Isännän.
2.Muutimme yhteen ja menimme kihloihin.
3.Pelastimme Viipurin koiratarhalta Welsh Gorgin & Bordercollien sekoituksen, pienen ihanan koiratytön. (Valitettavasti hän eli vain ½ vuotta meille tulonsa jälkeen, hänellä oli jo todnäk meille saapuessaan syöpä. Syöpä levisi aivoihin ja meidän oli luovuttava hänestä :( se oli hyvin tuskallista.)
4.Asuimme 44 neliön kokoisessa kaksiossa ja aloimme katselemaan isompaa asuntoa.
5.Oikea käteni leikattiin.

 Emäntä & Isäntä kesäkuu 2009.
 Ruissalon sateenkaari kesä 2009.
Kesäinen Naantali 2009.

3 VUOTTA SITTEN (33-VUOTIAANA)
1.Olin taloustaantuman takia jäänyt työttömäksi.
2.Olimme asuneet vuoden isommassa asunnossa.
3.Minulla oli pitkät lilan mustat hiukset.
4.Aloimme haaveilemaan vauvasta.
5.Vietimme 1-vuotishääpäiväämme.

 Mopo hassuilee.
   Brunon ensimmäinen ilta uudessa kodissaan meillä.

Let's go Leijonat!

1 VUOSI SITTEN (35-VUOTIAANA)
1.Adoptoimme Herra B:n.
2.Loppuvuodesta jouduin jäämään sairaslomalle oikean käteni vuoksi.
3.Sain tietää, että vuonna 2007 tehty käsileikkaus on tehty väärään kohtaa kättäni ja näin ollen käteni toiminta ei enää välttämättä palaudu entiselleen.
4.Aloimme noudattamaan VHH-ruokavaliota Isännän kanssa.
5.Olin kirjoittanut tätä blogia vuoden.

 Woot?
Mamman luona kesällä 2011.

KULUNEENA VUONNA
1.Olen täyttänyt 36 vuotta.
2.Olen ollut koko vuoden sairaslomalla.Kättäni on tutkittu, kuntoutettu, kuvattu, väännelty ja käännelty todella monen terveydenhuollon ammattilaisen toimesta.
3.Olen oppinut ottamaan asiat rennommin ja nauttimaan todella pienistäkin asioista.
4.Olemme haaveilleet uudesta asunnosta ja melkein myyneet tämän hetkisen kotimme. Ja kaiken päätteeksi päättäneet jäädä asumaan vielä pariksi vuodeksi tähän asuntoomme, koska tämä tosiaan on koti.
5.Olen saanut blogini kautta paljon uusia ja ihania tuttavuuksia, (toisia bloggaajia siis), joiden tapaamista livenä odotan innolla :) Blogini on täyttänyt 2 vuotta.




TÄLLÄ VIIKOLLA:
1.Kävin optikolla ja ostin kahdet uudet silmälasit itselleni.
2.Suunnittelin mitä ostan kenellekin läheiselleni joululahjaksi.
3.Ajattelin jälleen kerran kuinka onnellinen olen, kaikista vastoinkäymisistä huolimatta.
4.Kävin kirpputorilla ja löysin ihanan Lacosten hupparin edullisesti.
5.Söin liikaa hiilareita hyvällä omallatunnolla.
6.Katsoin Harrison Fordista kertovan dokkarin digiboksilta ja totesin itsekseni, että Harrison on vaan edelleen aika charmantti mies.
7.Pussailin Isännän kanssa paljon :)
8.Rapsuttelin joka välissä Brunoa joka on toinen tärkeä elämäni mies.
9.Aion kokeilla blogini kautta saamiani meikkejä ja tehdä niistä postauksia.
10.Aion lukea kolmannen Pendergast-kirjasarjan kirjan loppuun ja aloittaa neljättä.
11.Aion Isännän avustuksella sisustaa kirjastohuonettamme uusiksi.
12.Olen myös tällä viikolla tehnyt Isännän kanssa keittiön uudistamissuunnitelmia.
13.Odotan Avon-kuormaa saapuvaksi.
14.Polttelen paljon tuoksukynttilöitä ja juon luomuteetä.
15.Värjään tyvikasvuni piiloon.
16.Olemme Isännän kanssa ihmetelleet ääneen BB-kilpailijoiden edesottamuksia.
17.Olen luopunut kesälipsuttimistani ja siirtynyt koiralenkeillä kumisaappaiden käyttöön.
18.Olen saanut ihanan ja ilostuttavan meilin eräältä vakkarilukijaltani. Siitä meilistä tuli erittäin hyvä mieli :)
19.Olemme ostaneet Brunolle apteekista omega3-öljyä joka toivon mukaan auttaa ukkelin tolkuttomaan karvanlähtöön.
20.Olen tällä viikolla paljon yksin kotona Brunon kanssa koska Isännällä on monta jäkispeliä tuomaroitavana.



Heitän haasteen eteenpäin seuraaville pimuille:
Nina (Black for Blackened-blogi)
Kissaämmä (Kissaämmä!-blogi) (hahaa Kissis, mä tiedän että sä niin "rakastat" näitä haasteita ;D)
Sara (Ps.Rakastan Kirjoja-blogi)
Strawberry (Strawberry Milkshake-blogi)
+ ihan kaikille muillekin ketkä tämän haluaa omassa blogissaan tehdä :)

Ja koska tämän haasteen ansiosta tuli selattua vanhoja kuvia, julkaisen Teidän iloksenne muutaman kuvan pikku-Nonnusta! :D

Tämä kuva on vuodelta 1980 eli olen 4-vuotias. Ruotsissa asuessamme neuvolantäti oli minut nähdessään hihkaissut:
" Vilken pannlugg! "
(kuvaa katsoessa ei kyllä tarvi ihmetellä, että miksi!) :D


Tälläistä hampaatonta hymyä vuodelta -79! Ja paita on aika retro, eller hur? :D

Asuessamme Ruotsissa, isovanhempani kuuluivat paikalliseen Suomiseuraan ja tämä seura järjesti kerran lapsille naamiaiset. Allekirjoittanut löytyy kuvasta keskeltä pukeutuneena pieneksi mummoksi :D Olen kuvassa 3-vuotias ja tämä kyseinen kuva oli paikallislehden etusivulla. Pitää vielä mainita, että meikä voitti naamiaiskilpailun tuolla puvulla :) Jeij!

23 kommenttia:

  1. Kiinnostavaa! Ja mä NIIIIIN pelkäsin, että heität tän mulle! :D On aina superkiva tulla haastetuksi, mutta oon niin laiska toteuttamaan näitä ja tää etenkin on paha, koska murtovarkaan vietyä koneen lisäksi kaikki teinikuvat, voi kuvituksen suhteen olla hiljasempaa... :( MUTTA MUTTA. Ehkäpä kuitenkin innostun! :D Tämmösten kautta bloggaajasta saa mukavasti lukijat jotain irti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D hahaaaa! Ei maar, ei sun pakko tätä ole tehdä :) Mun mielestä näitä on niin kiva lukea toisten blogeista, joten siksi sulle viskasin tämän haasteen :) Teet jos ehdit/jaksat/haluat <3 :) No stress my friend!

      Poista
  2. Hihi mikä pikkumummo! :) Tätä oli hauska lukea.

    VastaaPoista
  3. 19.Olemme ostaneet Brunolle apteekista omega3-öljyä joka toivon mukaan auttaa ukkelin tolkuttomaan karvanlähtöön.

    Tuskin hän sitten on kovin stressaantunut jos on saanut olla sinun seurassasi koko viikon? Parhaan ystäväni pitkäkarvainen collie kärsi pitkään kutinasta ja karvanlähdöstä. Osoittautui mm. vehnäallergiaksi. Eli jos ei omega auta niin laajoihin allergiatesteihin kannattaa mennä. Ruokavalionmuutos (kuivamuonasta raakaruokintaan) on poistanut kaikki ongelmat heillä.

    Pannluggen on kyllä aika mieletön, hyvät hiusgeenit sinulla taitaa olla! :)

    Voisin ehkä kopioida tämän omaan blogiini joka on kyllä tosi keskeneräinen edelleen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei hän stressin takia karvojaan tiputa :D Me annoimme hänelle jossain kohtaa kalaöljyä ja silloin karvanlähtö hellitti, mutta kun öljy loppui alkoi ukkeli taas tiputtaa karvojansa :/ Allergiaa hänellä ei tiettävästi ole, olemme tästä puhuneet eläinlääkärin kanssa ja hän arveli karvanlähdön johtuvan ihan siitä, että kyseessä on vanha koira joka on ollut elämänsä alkutaipaleen huonolla hoidolla :( Nyt hän saa hyvää hoitoa :) <3

      Lapsena mulla oli tosi paksut hiukset, mutta ei oikeastaan enää :( Kyllä mulla vieläkin tätä karvaa riittää päässä, mutta eivät ole enää ihan noin tuuheat :D

      Ilman muuta, kopsaa muruseni ihmeessä :)

      Poista
    2. Niinno jos suurimman osan elämästä on syönyt mitä sattuu niin voi ilmetä outojakin juttuja. Mutta toivottavasti öljy auttaa tälläkin kerralla!

      Miksi oi miksi hiustenkasvu hiljenee aikuisena?!? Terv. entinen tosi paksuhiuksinen

      Poista
    3. Juu, Brunolle oli siellä vanhassa paikassa mm. syötetty mehujäätelöä ja chili con carnea. Aivan järkyttävää! :(

      Sanoppa se! Mulla kyllä kasvaa hiukset, mutta niitä lähtee enemmän kuin saisi :( Kylppärin lattia on aina täynnä mustia hiuksiani. Tympeetä. Ostin nyt kuukausi takaperin biotiinia, katsotaan auttaisko se vähän tähän sulkasatoon :)

      Poista
  4. Olipa kivaa luettavaa ja katseltavaa.

    Ja en kai mä nyt mieltäni ala pahoitella jos vähän muuttelet haasteen toteutusta..täähän vaan parani =)

    Mä tykkään hirmuisesti lukea tän tyylisiä postauksia,on kiva kuulla bloggaajasta "oikeita" asioita..tarkoitan ettei käsitellä vaikkapa vain kempparituotteen käyttöjä ja tehoja.
    Pääsee vähän pintaa syvemmälle ja henkilökuva avautuu.
    Nainen purtelon takaa paljastuu...




    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. <3 Kiva kuulla <3 :)

      Mä niin tykkään myös lukea näitä tämmösiä ja tehdä näitä omaan blogiin! Eli mua saa aina haastaa kun semmosia tulee vastaan :)

      Poista
  5. Voi ku ihania kuvia ja pikkumummo pisti kyllä hymyilyttämään =D Sitten asiasta kukkaruukkuun, taannoin kun oli puhetta siitä HairStoren 'muistavasta monimuotoilijasta' ja kerroit tykkääväsi siitä. Vink vink, sitä on just nyt myynnissä HairStoren verkkokaupassa hintaan 4,90 € =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varsinainen pieni muori olen ollut lapsena :D

      Hei, mahtavaa! Kiitos paljon vinkistä! :)

      Poista
  6. Aww, pikkumummo on niin herttanen! Oletko asunut kauankin Ruotsissa, puhutko ruotsia yhtä hyvin tai jopa paremmin kuin suomea?

    Joudun ehkä tekemään tämän vaikkei mua edes haastettu, tätä oli niin kiva lukea! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen syntynyt Ruotsissa ja muutin Suomeen kun olin hieman päälle 3-vuotias. Mun kaikki isovanhemmat lähtivät joskus 50-luvulla ns.paremman elämän perässä Ruotsiin ja mun molemmat vanhemmat ovat viettäneet nuoruutensa siellä eli meidän perhe on ruotsinsuomalaisia :) Kotikielenä meillä on ollut aina suomi, mutta puhun ruotsia ihan ok, olen vain kauhean ujo puhumaan sitä :D Ymmärrän paremmin kuin uskallan sitä puhua. Vanhempani ja varsinkin äitini puhuu äidinkielentasoisesti ruotsia, koska hän kävi kaikki kouluasteet siellä ja työskentelikin monta vuotta. Jos ja kun puhun ruotsia, puhun aina riikinruotsia, en osaa edes ääntää suomenruotsiksi :D Kouluaikoina oli tosi vaikeaa kun en saanut suomenruotsista kunnolla kiinni ja esim. yo-kuuntelut aikoinaan oli siksi vaikeat :( ujous puhua ruotsia tuli varmaan siitä kun sain kuulla aina kouluaikana opettajilta ja muilta oppilailta naljailua siitä miten äännän ruotsin kieltä. Jotenkin tuli aivan stoppi, en kehdannut puhua sitä kieltä sitten ollenkaan.
      Koen, että Ruotsi on toinen kotimaani vaikka olenkin aivan suomalainen. Mulla on kytkös kumpaakin maahan aika vahvana :)

      Tee ihmeessä! Haastoin tuossa muutaman blogikollegan erikseen, mutta kirjoitin kuitenkin, että kaikki saa tehdä tämän halutessaan :) Eli tee ihmeessä! :) Kiva päästä lukemaan näitä eri blogeista!

      Poista
  7. Oletpas ollut suloinen pikkumummo! Ei ihmekään että voitit :)

    Mulla on ollu joku writer's block viime aikoina, ehkä voisin tän haasteen varastaa omaan blogiin jos sillä tavalla taas innostuisin kirjottamaan enemmän blogiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 :)

      Tee ihmeessä, mä niin tykkään lukea näitä blogikollegoiden blogeista :)

      Poista
    2. http://meppu.blogspot.fi/2012/10/memory-lane.html Tuolta se nyt löytyy :)

      Poista
    3. Kiva! Pitääkin käydä lukasemassa! :)

      Poista
  8. Kiitos haasteesta! Tätä oli tosi kiva lukea. :) Ja voi mahdoton, että oot ollu suloinen ja nauravainen lapsi! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! <3 :) Juu, mä olen ollut muksusta asti tälläinen hymy korvissa-tyttö, melkeinpä aina :D

      Poista
  9. Ihana pikkumummo :D Lapsuuskuvat ovat aarteita..

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)