torstai 25. lokakuuta 2012

Skinfood testissä.

BB-voiteiden invaasio länsimaisille kosmetiikkamarkkinoille on jatkunut nyt jo lähes vuoden kovalla rytinällä. Kirjoittelin viime keväänä Garnierin voiteesta, josta sain näytteen ja joka ei todellakaan vakuuttanut minua. Tilasin siis Aasiasta kaksi aitoa voidetta joista kirjoittelin täällä ja täällä.

Koska Aasiasta keväällä tilaamani voiteet alkavat vetää kohta viimeisiään, päätin tilata pari uutta Beebeetä lisää :)

Tänään jutustelen Teille tästä kaverista:

Skinfoodin Good Afternoon Peach Green Tea SPF20 BB Cream.

Olin lukenut monta ylistävää postausta Skinfoodin BB-voiteista ja niiden perusteella inspiroiduin hankkimaan tämän. Tilasin tämän eBaysta ja muistaakseni tämä maksoi rahtivapaana noin 4 euroa. Sävyn valkkaaminen meni hieman arpapeliksi, koska mitään varsinaista värikarttaa en löytänyt tuotteen myynti-ilmoituksesta. 
Tämä voide on tarkoitettu rasvaiselle/sekaiholle ja tämä antaa mattapinnan sekä hillitsee ihon rasvoittumista. Tämän luvataan pysyvän myös hyvin paikoillaan eikä ns.sulavan ihoon päivän aikana.

Tässä on kiva persikkamainen tuoksu joka on hyvin miellyttävä. Mielestäni myös pakkaus on kiva :) Aika söpö tuubi teekuppeineen ja persikoineen.

Voiteen koostumus oli yllätyksekseni melko löysää eikä tanakkaa kuten aiemmin tilaamani voiteet. Tätä oli siis todella helppo sen puolesta työstää iholle. Sävy on aavistuksen ehkä liian persikka, mutta kun pohjan viimeistelee puuterilla, suurin vaaleanpunaisuus taittuu pois.
Levitin tämän sormin iholleni, mutta yhtälailla voisi käyttää meikkisientä tai -sivellintä. Tätä pystyy myös kivasti kerrostamaan eikä tämä ala rullaantua iholla tai muutenkaan käyttäytyä oudosti.


Tein nopskan arkimeikin tämän kanssa ja pisteitä ropisee kyllä tälle hyvästä pysyvyydestä, mattapintaisuudesta ja siitä, että iho näytti tämän kanssa virkistyneeltä, kuulaalta ja terveeltä :)
Todennäköisesti tulen tilaamaan tätä joskus lisääkin.

Yritin etsiä tälle INCI-listaa netistä (koska tuossa pahvikotelon kyljessä luki pelkkää koreaa....), mutta enpäs vaan löytänytkään sellaista :( Pahoittelut tästä.


Löytyykö lukijoistani Skinfood-faneja? :)

14 kommenttia:

  1. Nevöhöörd :D

    Mäkin olen nyt ottanut ekaa kertaa tuntumaa BB-voiteeseen, kun sain työkaveriltani Lumenen voiteen testiin. Aiemmin oon lähinnä pudistellut päätäni tälle villitykselle :D Mutta mutta, ihastunut olen ainakin näin muutaman päivän kokemuksella. Suattaapi olla että pykään blogiinkin siitä jotain. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tätä Skinfoodia ei saakaan mistään päin Suomea ja mullekin tää on tullut tutuksi Mustaa Kajalia-blogista ja Pieni Nutturapää-blogista :) että ei silleen ihme, vaikka onkin Nevahöödi :D

      Mulla tulee juttua ens viikolla tuosta Lumpun BB:stä. Kumman sävyn sä sait? Mulla oli näyte siitä vaaleammasta sävystä ja se oli kyllä aika ruskea! o.O Mutta muuten ihan kätsypätsy voide! :)

      Poista
    2. Mulla on just se vaaleampi ja se passaa tosi hyvin, vaikka oonkin tällanen kalkkilaivan kapteeni (piti tässä välissä kattoa peiliin ja tsekata että olenko ehkä sittenkin ruskea.. :D).

      Poista
    3. :D mä olen varmaan vielä enemmän kalkkikapteeni, koska mä näytin siltä kuin olisin ollut solariumissa :D siinä on kiva koostumus ja se on aika peittäväkin, mutta sävy on mulle ainakin liian hurja :(

      Poista
  2. Jos länkkäribrändit eka tajuaisivat lanseerata oikeita bb-voiteita eivätkä markkinoisi sävyttäviä kosteusvoiteita bb-voiteina... Tämä ilmiö suoraan sanottuna ärsyttää minua tosi paljon! Voi olla että näistä mukamas-bb-voiteista löytyy helmiä mutta ihan oikeasti!!!!!

    Garnierin ultrakiiltomatovoide pääsi mulla kesällä säärivoiteeksi kun eihän sellaista kakkaa voinut sekaihoinen käyttää kasvoilla! En tiedä mikä hetkellinen järjenmenetys mulla on käynyt kaupassa kun sen menin hankkimaan.

    Sitten kun talouteni taas tasapainottuu olen pohtinut jonkun oikean bb:n hankkimista arkikäyttöön pahimpia naamakatastrofeja lievittämään. Kiireisinä arkiaamuina en aina ehdi suorittaa täydellistä meikkirutiinia. Tämä esittelemäsi tapaus kulostaa muutoin hyvältä mutta mikään vähänkään pinkkiin taittava sävy saa mulla aikaan possuefektin :(

    Ainakin Myyn kirjoitusten perusteella olen kiinnostunut Skin Foodin tuotteista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua riepoo kans tuo, että länkkäribrändit markkinoi sävyt.päivävoiteita BB-voiteina :/

      Se Garnierin voide oli JÄRKKYÄ! Hyi!

      Mulla on ens viikolla tulossa juttua kolmesta BB-voiteesta (Lumene, Lorkku ja Skin79) Viimeksi mainittu on aito aasialainen ja siinä on vissi ero näihin kahteen ekaksi mainittuun.

      Poista
  3. "Jos länkkäribrändit eka tajuaisivat lanseerata oikeita bb-voiteita eivätkä markkinoisi sävyttäviä kosteusvoiteita bb-voiteina... Tämä ilmiö suoraan sanottuna ärsyttää minua tosi paljon! Voi olla että näistä mukamas-bb-voiteista löytyy helmiä mutta ihan oikeasti!!!!!"

    NIIMPÄ! Lorealin on aika jees, mutta ei se peittävyydeltään oo millään tapaa näiden aasialaisten veroinen.

    Skinfoodia fanitan, mutta juuri tätä versioo en oo kokeillu. Just kattelin, että voisin SF:n voiteen ottaa meikkipohjaksi, kun kesän rusketus on poissa. Mulla on siis kans kauheen kalpee iho ja tuo SF on juuri sopivan vaalea.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, Garnierin voide on kyllä kaikista kauhein! :D Mulla tulee juttua ens viikolla siitä Lorkun voiteesta, se oli ihan jees, mutta peittävyys häviää kyllä näille aasialaisille.

      Poista
  4. Täältä yllättäen käsi pystyyn ;)

    Todella kauniin pinnan tuo jättää! En olekaan noihin uudempiin Good Afternoon BB-voiteisiin tutustunut, mutta kiinnostus heräsi heti. Hmm ehkä tuo Honey Black Tea voisi olla mun juttu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D yllättäen! Juu, tällä sai kyllä hyvän ja tasaisen pinnan, tykästyin kyllä, eli kiitosta vaan vinkkauksesta hyvään merkkiin :)

      Poista
    2. Hihi, menin sitten tilaamaan kahta erilaista, kun en osannut päättää. No, eipä noi montaa euroa maksa :)

      Poista
    3. :) jään odotteleen postausta! :)

      Poista
  5. Onpas nätin näköistä jälkeä! Oikein hyvältä näyttää tuo Skinfood, täytynee laittaa korvan taakse!

    Itse olen kokeillut Granierin BB:tä ja Lumenen BB:tä ja nyt posti kantoi mulle juuri viikon alussa kolme aasialaista BB:tä (Missha, Dr. Jart ja joku vähän ekologisempi, jonka annoin jo tyttärelle kun se ilmoitti tarvitsevansa uuden BB-voiteen).

    Garnier oli minusta ihan kiva sävytetyn päivävoiteen oloinen juttu, mutta se vaaleampikin sävy oli aivan liian tumma. Lumenesta olen tykännyt, se on myös superkestävä ja tekee nättiä jälkeä. Mutta, voi surkeuksien surkeus, sekin on liian tumma minulle. Kesällä voisi mennä jos saisi vähän väriä nassuun mutta näin auringottomaan aikaan se on siinä ja siinä ja tietyssä valossa huomaa ihan selkeästi, että se on liian tumma. Jos laitan sen päälle tarpeeksi vaaleaa puuteria niin sitten ehkä... Lumene on myös enemmän noiden "oikeiden" BB-voiteiden kaltainen kuin esim. toi Grnier, joka on minusta ihan selkeästi sävytetty päivävoide.

    Tarttis jossain vaiheessa saada tästäkin aiheesta postaus aikaiseksi...kun nyt saisin edes jonkun postauksen aikaiseksi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Tällä sai kyllä tosi kauniin ja tasaisen pohjan :) Ja sävykin oli hyvä!

      Mulla tulee tosiaan ens viikolla postaukset kolmesta bb-voiteesta, Lumpun, Lorkun ja Skin79:n joka on Aasiasta. Mäkin ihan tykästyin siihen Lumpun voiteeseen, mutta se sävy! Aivan liian ruskea :/ No mutta ens viikolla siis lisää siitä :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)