keskiviikko 10. lokakuuta 2012

Kansainväliset kainalot!

Jokin aika sitten tapahtunut Rokkeri-sekoaminen jatkuu tänään muutaman tuotteen esittelyllä. Päätin etten siitä tilaamastani satsista ala jokaista suihkugeeliä täällä arvioimaan, nostan muutaman tuotteen tilaussaaliistani tarkempaan tarkasteluun ja tänään puhutaan näistä:

Jardins du Monde-sarjan dödöt Provencen Laventeli ja Meksikon Limesitruuna. En ole varmaan koskaan ennen näitä kahta testannut mitään YR:n dödöjä, en ainakaan muista. Jotenkin olen mieltänyt, että näissä ei muuta olekaan kuin alkoholia ja kainalot huutaa hoosiannaa sen jälkeen kirkuvan punaisina. Plus että hiki haisee ja paidassa on kainaloiden kohdalla märät läntit. Aika positiivinen mielikuva mulla on siis tähän asti ollut, vai kuinka?

Kun siis viimeksi tein tilausta, klikkasin myös nämä lähempään tarkisteluun ja tein yllättävän havainnon, että nämähän siis EIVÄT sisällä alkoholia. Hups. Koska olin jo aiemmin ihastunut tuohon Meksikon sitruunan tuoksuun suihkugeelin muodossa, ajattelin että whattahell, otetaan nyt dödökin kokeiluun! Hinta taisi olla jotain 1,70 € kpl joten jos ihan totaalip*skaa olisivat olleet, niin menetys ei olisi taloudellisesti ollut iso. Olin niin hövelillä tuulella, että klikkasin vielä edullisen hinnan vuoksi myös toisen dödön ostoskoriini eli tuon ranskalaisen laventelin. Laventeli on sellainen all-time-suokkarini, joskin nykyisin olen jo hieman alkanut kyllästyä sen tuoksuun...

Dödöt ovat siis holittomia ja ne lupaavat pitää kainalot kuivina/hajuttomina 24 h. Nämä dödöjen pitolupaukset ovat muuten hauskoja; 48 h tunnin pito, 24 h pito... en sitten tiiä muista, mutta mä ainakin käyn joka päivä suihkussa joten mitään 48 h:n pitoa en edes tarvitsisi.
Pullokoko on 50 ml ja pallo on suurehko. Eli lupaavalta vaikuttaa.

Mutta mites in action? Mjooo-o, eivät hullumpia pöllömpiä. Aika märäksi jättävät kainalot eli sellaista tuuletusliikettä saa tehdä ennen kuin alkaa repiä tekstiilejä päällensä. Muuten tulee jänskää dödöraitaa paidan kylkiin.
Pito? Joo-o, ihan ok sekin. Ainakin dödöt tuoksuvat tosi vahvalle kainaloissa, aavistuksen ehkä liiankin vahvalle. Pääasia toki ettei ihminen kuitenkaan hielle haise, mielummin sitten vaikka vahvalle sitruunalle. Tuo laventeli on kyllä sen verran tujakka, että sen käytön olen jättänyt aivan minimiin. Jos möllöilen kotona koko päivän enkä käy ihmisten ilmoilla muutakuin koiralenkkien verran, olen laittanut tätä kainaloihin. Tuoksu on ihan ok laventeli, joskin tosi miehekäs sellainen. Voisin hyvin kuvitella, että Isäntä saattaisi tykätä käyttää tätä? Pitääkin varmaan kysyä häneltä josko hän tämän tahtoisi.

Tilaanko toiste? En välttämättä. Sellaisina hyvinä varadödöinä nämä ovat ok, mutta eivät yllä samaan tasoon kuin Lidlistä löytämäni superdödöt. En nyt oikein osaa näitä hurjasti kehuakaan, mutta toisaalta ei näissä nyt mitään hullua moitittavaakaan ole. Paitsi se, että nämä eivät kuivu kovin nopsaan ja tuoksuvat kohtuu voimakkaasti.

Kaupanpäälle tilauksestani sain valita huulikiillon. Minä joka vierastan yleisesti ottaen huulikiiltoja! No mutta jos ilmaiseksi saa niin olkoon sitten. Valkkasin kolmesta vaihtoehdosta tämän korallinpunaisen kiillon, nimeltä 21 Persikka.


Väri on aika läpikuultava, mutta ihan kiva. Koostumus yllättävän tahmaton, oikeastaan melko lailla miellyttävä. En ole tätä kuitenkaan montaa kertaa käyttänyt, koska huulikiillot pysyvät mun huulissa kovin huonosti. Puhun niin paljon, että ne lähtee about viidessä sekunnissa pois :D Mutta johonkin pikameikkiin tämä on ihan kiva ja pirtsakka väri eli kyllä tämä todnäk käytettyä tulee :)


Onko lukijoissani YR:n dödöjen faneja?


Psst. tänään on vimppa päivä aikaa osallistua I Love Me 2012-messulippujen arvontaan!


12 kommenttia:

  1. Nope, ei ole viimeaikaisia dödökokemuksia mistään muusta kuin Clarinsista. Koska se kestää hyvin käytössä ja esim. hullareilta ja lentokentiltä saa vähän huokeampaan hintaan niin niin. Se on vaan paras deo ever. Siis onhan se ihan sikahintainen verrattuna nyt vaikka näihin, mutta kun se on niin perkeleen hyvä!

    Just tollainen kivan sävyinen tuo huulikiilto :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se Clarins on hyvä, mutta niin auttamattoman kallis :( Toki kannattaa hyödyntää kaikki mahdolliset tax freet mikäli eteen sattuu, mutta maissa sen hinta on niin suolainen, että phyi!

      Poista
    2. Varsinkin kun on jokapäiväisestä kulutustuotteesta kyse...

      Poista
  2. Mulla kun on se aivovamma etten oikein osaa käyttää muuta kuin Rexonaa niin ei ole tullut YR:n dödöjäkään testattua :D

    Mutta herttinen! Olin jo unohtanut ne Lidlin superjutut! Pitää syöksyä sinne heti tänään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli pitkään tuo sama aivovamma :D

      No nih! Nyt riprap Lidliin nainen! :D

      Poista
  3. Mä tilailin muutaman deodorantin myös tossa kesällä YR:ltä ja tykästyin kyllä. :) Ainakin yhen Meksikon Aloe Vera -putelin käytin jo, se oli myös ihanan tuoksusta, todella raikas. :) Kuivumisessa kyllä kesti tovin, mutta mulla dödö piti hyvin ja tuoksui loppuun asti. Muistanko nyt ihan väärin, vai huljahtiko ainetta aina vähän liikaa sieltä purkista...?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, siksi ehkä kainalot jäävätkin märiksi kun sitä dödöä hölähtää sieltä noin lusikallinen liikaa :/ Mutta lime tuoksuu hyvälle :) siitä pisteet!

      Poista
  4. Voi hyi hitsit mä ostin joskus innoissani Lidlistä sen vaaleanpunakorkkisen dödön sun innoittamana, mutta se haisee mun nenään ihan kauheelta! En kuitenkaan lannistunu, sillä se toimii kyllä hyvin hajusta huolimatta ja ostin "kultakorkkisen" dödön ja se tuoksuu huomattavasti paremmalta! :-) Vielä pitää sitä vihreää päästä kokeilemaan, terveisin ikuinen lempparidödön metsästäjä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei :/ Nyt mun uskottavuus hyvien hajujen suosittelijana sai kolauksen ainakin sun kohdalla :D Mutta joo, nämä hajumieltymykset ovat aina niin hlökohtaisia ja yksilöllisiä :) Kiva tosin jos muista väreistä löytyi parempia tuoksuja :) Ootko sitä Lidlin suihkedödöä kans kokeillu jo?

      Poista
    2. Totta toi yksilöllisyys! Ja mä muka haistoin sitä dödöä kaupassa ja totesin sen tuoksuvan hyvältä. Mutta kuinkas kotona kävikään.. :-D En oo kokeillu, koska en tykkää suihkedödöistä. Musta tuntuu ettei ne pidä yhtään. Oon viimeks käyttäny Rexonan suihkutettavaa dödöä yli viis vuotta sitten..

      Poista
  5. Tykkään nuista dödöistä tosi paljon! Ainoa vaan mitä en voi sietää, on tuo laventelin tuoksu, missä muodossa tahansa. Olin viime syksynä YR:lla harjoittelussa ja jalkahoidoissa käytettiin liikkeen laventelin tuoksuisia jalkahoitotuotteita. Jotenkin nykyään yhdistän laventelin välittömästi mielessäni vähintäänkin kynsisieneen, yhh.. :s

    Tuosta 48h pidosta. Olen käsittänyt, että antiperspirantin alumiini jää ihohuokosiin vaikka kävisit päivittäin suihkussa, jolloin se estää hikoilua pidemmän aikaa, esim. tuon 2vrk vaikka et lisäisi sitä enää suihkun jälkeen.. Äh, en osaa selittää, mutta kyllä itse ainakin lisäilen dödöjä aina pesun jälkeen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle laventeli oli jossain kohtaa ihan lempparituoksuja, mutta nyttemin ei oikein enää :/ Jotenkin on tullut yliannostus sitä.

      Ahaa....no niin, nyt maallikkokin ymmärtää :D tuo on kyllä ihan järkeenkäyvää, tosin myös hieman pelottavaa, että jotain varastoituu mun ihoon eikä lähde edes pesemällä pois :O

      Poista

Kiitos kommentistasi :)