lauantai 11. elokuuta 2012

Questions and answers. And random facts.

Nina (B for Blackened-blogista) heitti ilmoille kollektiivisen haasteen jonka ilolla otin vastaan, koska rakastan tehdä tälläisiä listauksia ja tykkään tämmötteistä haasteista :)

So let's go:
1. The person nominated must share 11 facts about themselves.
2. The person nominated must answer the questions the tagger (the person who nominated them) set for them.

3. The person nominated must choose 11 people to tag (nominate) and create 11 questions for them to answer. Then they must go to their pages and let them know they were nominated! There are no tag backs!


(Koska Nina antoi tämän haasteen kaikille, vastailen samoihin kysymyksiin kuin hänkin)

Randomit jutut:

1.Silitän pussilakanat ja tyynyliinat pyykin jälkeen AINA. Silittäminen on kotitöistä se mitä eniten inhoan, mutta petivaatteet on silitettävä. Niitä ei voi tunkea ryppyisinä kaappiin. Ja koska harrastan tälläistä tekstiilihuoltoa, lakanamme ovat moitteettomassa kunnossa. Saumat pysyvät suorempina ja muutenkin tekstiilit kiittävät.

2.Olen kovin rutiineista pitävä ihminen. Minulla on päivässä tietty kaava jota noudatan ja siitä poikkeaminen sotkee kuvioni täysin. Olen kai sen verran kontrollifriikki, että minun täytyy tietää mitä tapahtuu ja mitä on tulossa, jotta osaan asennoitua ja varautua tilanteisiin. Inhoan täysin puun takaa tulevia tilanteita.

3.Olen ehkä maailman kärsimättömin ihminen. Inhoan jonottamista, odottamista, epätietoisuudessa roikkumista. Kaikki-heti-tänne-nyt on valitettavasti todella hallitseva luonteenpiirteeni. En malta odottaa, että asiat tapahtuvat vaan niiden pitäisi tapahtua HETI.

4.Tykkään nukkua päikkäreitä. Unenlahjani ovat muutenkin sitä luokkaa, että moni on niistä kateellinen. Pystyn esim. nukahtamaan autossa jos ajamme jotain pitkää matkaa. Nyt kun olen sairastanut kättäni, yöuneni ovat olleet koetuksella, mutta onneksi minulla on aikaa päivisin kuittailla univelkoja pois. Usein otammekin päikkärit yhdessä Isännän kanssa kun hän tulee kotiin töistä.

5.Haaveilen matkasta New Yorkiin. Olen haaveillut siitä siitä asti kun olen tajunnut maailmamenosta jotain. Eli kyllä alle kouluikäisestä asti olen sinne haikaillut. Jos kaikki menee kuten olemme suunnitelleet, tämä pitkäaikainen haaveeni saattaa toteutua jo ensi vuonna :)

6.Haluaisin ottaa lisää tatuointeja. Minulla on suunnitelmissa ottaa tekstinpätkä jalkapöytäni päälle
(Draconem dormientem nunquam titillandus.) ja oikeaan nilkkaan olen alkanut kaavailemaan lapsuuden sarjakuvaidoleitani (tätä tai tätä). Jompi kumpi pääsee koristamaan nilkkaani jossain kohtaa :)

7.Odotan todella paljon, että asuntomme menisi pian kaupaksi. Haluan muuttaa uuteen kotiimme ja sisustaa sen kauniiksi.

8.En kestä enkä siedä epäoikeudenmukaisuutta. Mikään ei saa minua suuttumaan niin kuin se, että joku toinen ihminen kohtelee toista epäoikeudenmukaisesti ja kohtuuttomasti. En ymmärrä myöskään eläimiin ja lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa ja laiminlyömistä.

9.Ihmistyyppi jonka kanssa en tule toimeen on sellainen joka tietää kaikesta kaiken. Asiasta riippumatta, aina on parempaa tietoa kuin muilla. En myöskään jaksa kuunnella ihmistä joka kääntää kaiken keskustelun aina itseensä, keskeyttää, ei kuuntele muita, on itsekäs. En myöskään pidä ihmisistä jotka leuhkii koko ajan jollain tai harrastaa alvariinsa namedroppingia.  
Arvostan ihmisissä sitä, että otetaan toinen ihminen huomioon. Omataan empatiankykyä, myötäelämisen taitoa, tahdikkuutta. On täysin eri asia olla suorapuheinen kuin tahditon. Moni ei vain näe näiden kahden eroa.

10.Jos voisin, ottaisin lemmikikseni (monen Mopsin lisäksi tietenkin) kissoja, siilejä, saukkoja, pandoja, manaatteja, vompatteja, hylkeitä, karhuja, lumileopardeja, kummituseläimiä ja minipossuja.

11.Kummallista kyllä, vaikka olen täysin kesäihminen, odottelen jo syksyä. Kohta saa sytytellä kynttilöitä ja tunnelmoida Isännän kainalossa :) Ja syksyn jälkeen tulee joulu. Joka on yksi vuoden kohokohdistani :)


 Isännältä saatuja hääpäiväruusuja :)


Ja sitten ne kyssärit:

1. oletko tavoitteellinen ihminen?
-Kyllä mä olen. Asetan itselleni päämääriä ja pyrin niitä kohti ja toteuttamaan ne. Ne ovat melkeinpä aina ihan arkisia juttuja ja tosi pieniäkin juttuja, mutta suunnitelmia kuitenkin.

2. mitä kivaa sinulle on sattunut tänään?
-Posti toi pakettilappusen, että voin hakea postista paketin jossa on yllispyllis, tilaamaani kosmetiikkaa :)

3. salkkarit vai kaunarit?
-Ei kumpikaan! For love of God. Kauheeta tuubaa kummatkin!

4. jos sinulla olisi juuri nyt kädessäsi tennispallo, mitä tekisit sillä?
-Jumppaisin tuota oikeaa kättäni

5. tiedätkö mikä rotvalli on?
-Khyl. Se on sellanen koroke.

6. lapsuutesi suurin idoli?
-Orko, Pink Panther, Michael Jackson (Thrillerin aikoihin, ei juurikaan sen jälkeen), Neumann, Ressu Redford, Ferdinand-härkä (Disney-sadusta). Ja tietty oma äiti :)

7. kuvaile itseäsi yhdellä ainoalla sanalla, joka kertoo sinusta eniten?
-Empaattinenkilttipuheliasluovakosmetiikka/siivoushullu.

8. kuinka angstinen teini olit/olet?
-Aika rauhallinen  teini olin. Äiti sanoo aina, ettei mulla ollut teini-ikää. Eikä uhmaikää.

9. missä olet tällä hetkellä?
-Kotosallahan minä

10. tärkein tekninen laitteesi?
-Tietokone ehottomasti. Mutta myös kamera ja känny ja digiboksi ovat hyvin hyvin tärkeitä. Argh, ei tälläistä saa kysyä :D on kuin joutuisi nimeämään kuka on rakkain omista lapsista :D

11. mitä haluaisit että kysyn sinulta?
-Minulta saa kysyä mitä vaan! :) eli jos lukijoilleni herää kyssäreitä, kysykää rohkeasti, minä vastailen!

Jatkan samaa kollektiivista linjaa ja annan tämän eteenpäin kaikille ketkä näihin haluaa vastailla :)

Loppuun vielä lauantaimoit Mopsilta:

6 kommenttia:

  1. Tässä oli monta hyvää kohtaa, mutta eniten olen samoilla linjoilla tuosta namedroppailusta. Se on raivostuttavaa!

    Onpas mopsukka yrmeän näköinen, oli varmaan tärkeät maailmanvalloitussuunnitelmat kesken kun kamera ilmestyi kuonon eteen ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mopsukka on aina hieman tuollainen tyrpeä :D Ja varsinkin silloin kun mami tulee häärimään kameran kanssa naaman eteen :D

      Poista
  2. Randomien juttujen kohdat 2,3,5,8 ja 9 - kuin minun suustani! :D

    VastaaPoista
  3. Hah, monet jutut tuntuivat kuin itse olisin vastannut =D Tosin, silmiin pisti tuo lakanoiden silittäminen..hrr. Sitäkin olen kuitenkin alkanut miettimään, lakanat eivät taatusti pölyäisi niin paljoa jos ne silittäisi. Mutta herra paratkoon, en tiedä onko minusta siihen! Ja esimerkiksi päikkärit, ne on niiiin mua. Mä en kuitenkaan saa ikinä (oli yö tai päivä) heti unta joten sen vuoksi mun päikkärit ei oo mitään lyhkäisiä, siis jos meinaan oikeasti nukahtaa ;) Tosta uuden tatuoinnin ottamisesta tuli mieleen omat mietteet, monestihan olen miettinyt tatskan ottamista ja nyt isän kuoleman jälkeen on käynyt mielessä josko ottaisi jonkin joka muistuttaisi minua hänestä, esim. jompikumpi entisistä poromerkeistäni olisi sellainen. Saas vaan nähdä toteutuuko tämä aatos, kipukin kun pelottaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tatuoinnin ottaminen mun mielestä ainakaan satu. Tai se on sellaista ihan hyvin siedettävää kipua, enemmänkin ärsyttävän tuntuista kuin kivuliasta. Mulla on tatuoinnit alaselässä, nilkassa ja käsivarressa ja kaksi ekaksi mainittua paikkaa on ne herkimmät, eikä ne mun mielestä sattuneet sen enempää kuin tuo käsivarren tatskakaan :)
      Se kipu on lähinnä sen tuntuista kuin joku raaputtaisi neulalla sun ihon pintaa :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)