perjantai 31. elokuuta 2012

Kasvovesi rakastuminen.

Listasin jokin aika sitten asioita jotka tekevät minusta huonon kosmetiikkabloggaajan. Listasta jäi yksi asia pois:

Olen todella laiska käyttämään kasvovettä!

Nuorempana käytin orjallisesti aina puhdistuksen jälkeen kasvovettä ja mieleeni ei tullut edes ostaa puhd.maitoa ilman, että ostin kasvovettäkin. Jossain vaiheessa kuitenkin laiskistuin kasvoveden suhteen ja viime vuodet olen elänyt täysin ilman sitä.

Jotenkin koin sen käytön turhaksi vaikka, let's face it, viimeisteleehän se puhdistuksen parhaiten. Eli kohdallani kysymys on ollut siis pelkästä laiskuudesta.

Nyt Rocherin tilausta tehdessäni bonggasin tarjouslaarista tämän:

Pure System Clarifying toner. Arvatkaas mikä tässä sai minun tekemään ostopäätöksen? Jos vastasitte pore minimizer, vastasitte oikein. Monet lukijani tietävät, että olen lähes hysteerikko huokosteni suhteen ja kaikki tuotteet jotka lupaavat pienentää huokosia, lähtevät melkein eittämättä testaukseen.

Pitää tässä välissä sanoa, että en ole vuosiin ollut vakuuttunut Rocherin kasvojen hoitotuotteista ja arastellen ostin tämänkin. Jostain syystä naamani alkaa kukkia kuin viimeistä kesää kun olen joitan Yveksen voiteita ja putsareita kokeillut tässä matkan varrella. En tiedä missä syy piilee, olen päässäni syytellyt Yveksen halpatuotantoa ja huikeita kasvisperäisiä ainesosia joita näissä ranskanihmeissä riittää. Jostain syystä nyt kuitenkin uskaltauduin ostamaan tämän. Hintaa oli alle 4 euroa ja jos tämäkin olisi aiheuttanut näppyjä naamani, sittenpähän olisin saanut viimeisen varmistuksen asialle, että Yveksen hoitotuotteet eivät vaan mulle sovi.

Mutta eipä tämä mitään näppyinvaasiota saanut aikaan. Päinvastoin, ne muutamat valmiiksi olleet näppyset naamassani lähtivät kuin se kuuluisa sukupuolitauti Töölöstä! Olen nyt käyttänyt tätä aamuin illoin viimeistelemään puhdistusta ja hyvää kamaa tämä on, pakko myöntää. Mitään huokosten minimalisointia ei ehkä ole tapahtunut siinä määrin mitä odotin, mutta kyllähän iho on napakampi ja tasaisempi. Ja jos innostun nyppimään mustapäitäni, tämän kanssa on hyvä puhdistaa nypitty naama. (Siis minähän en koskaan mustapäitäni oikeasti nypi, se kun nyt heitin, että JOS tälläistä tapahtuisi....gröhöm.)

Koostumus yllätti tämän bloggaajan täysin. Yleensä tälläiset syväpuhdistavat ja supistavat kasvovedet ovat melkeinpä puhdasta alkoholia kaikessa kirkkaudessaan ja nestemäisyydessään, mutta tämäpä vaan ei olekaan. Tämä on paksuhkoa ja hivenen jopa geelimäistä, kuten kuvasta voi todeta. Tämä pitää itseasiassa sormen avulla imeyttää ensin tuohon vanulappuun jotta tämän saa levitettyä kasvoille kätevämmin. Vähän työlästä ehkä pitkässä juoksussa, mutta ei haittaa, on tämä sen verran kiva kasvovesi, että tuon vaivan jaksaa nähdä.


Mitä me tästä siis opimme? Ei pidä näköjään tuomita ennenkuin kokeilee :) Hyvä kasvovesi, halpa hinta. Kaksi asiaa, jotka miellyttävät tätä bloggaajaa.



Kasvovesi -ehdottomasti KYLLÄ vai njääh, en jaksa eli EI?

21 kommenttia:

  1. Mä käytän aika orjallisesti aamuin illoin puhdistuksen jälkeen. En tiedä mikä mun rutiinissa on saanut finnit pysymään poissa, mutta mitään en uskalla jättää poiskaan jos vaikka ne palaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tähän samaan rytmiin olen myös nyt opetellut tässä kasvovesiasiassa :)

      Poista
  2. Khyllä. Talvella pinkkiä Lancomea ja kesällä virkistävää kasvosuihketta. Ja ihan vain koska joskus luin että ihon ph olisi hyvä neutralisoida aina vesipesun jälkeen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo ph:n neutralisointi kuulostaa kyllä erittäin loogiselle syylle käyttää kasvovettä :) eli kasvovesi pysyy tästä eteenpäin ihonhoitorutiineissani :)

      Poista
  3. Ehdottomasti kyllä! Mulla on itse asiassa tuo sama YR:n kasvo"vesi" ja tykkään tosi paljon. Oon käyttäny jo pitkään Clinquen Anti-Blemish -sarjan putsareita ja halusin kokeilla jotain muutakin (siitä palakasvosaippuasta en luovu tosin ikinä). Tämä kyllä toimii, ja tuo paksu koostumus on oikeastaan aika ihana. Siinä missä Clinique jopa vähän kirvelee niin tämä on aika hellä, ollakseen tosiaan syväpuhdistava :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään kans tuosta kun se ei ole sellainen perinteinen kuivattava kasvovesi, vaan tuollainen hellävarainen :) Oon kuullut, että Cliniquen kasvovedet ovat pelkkää alkoholia alusta loppuun, oletko sä niitä käyttänyt? Ne jakaa ihmiset kuulemma aivan kahteen leiriin, niitä joko rakastaa tai sitten kammoaa.

      Poista
    2. Joo oon käyttänyt jo useamman vuoden nimenomaan sitä anti-blemishiä ja tykkään kyllä. Haluaisin kovasti uskoa siihen että ne tuotteet on osasyy mun aknen paranemiseen, tai ainakin piiloutumiseen! (Oikea syy lienevät e-pillerit mutta eivät ne Cliniquet ole ihoa huonontaneetkaan :))

      Poista
    3. Mä en ole koskaan kokeillut Cliniquen kasvovesiä, mutta sen puolesta tekisi mieli kokeilla josko ne auttaisivat mun mustapäihin (joita kukkii naamassa aivan liikaa...)

      Poista
  4. Heh, mulle jää taas jotenkin tosi likainen olo iholle jos en käytä pesun jälkeen kasvovettä! :D On siis ihan must. Melkeen mikä vaan kelpaa, kunhan ei oo liian ärtsyä kamaa eli ei mitään finni-iholle tarkoitettua joka kuivattaa liikaa...Clinique ei mulla oikeen toimi kasvovetenä, niillä on kaikki liian voimakkaita tai sit liian ällön hajusia :( Nyt on käytössä joku töistä saatu täysin tuntematon...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mulle on käynyt nyt vähän samalla lailla kun olen taas löytänyt tuon kasvoveden :D Puhdistus täydentyy sillä aivan täydellisesti! :)

      Poista
  5. kasvovedelle sanon kyllä :D mulla oli Yvesin geelimäinen kasvovesi, mutta sen loputtua ostin Nivean vaaleansinisen kasvoveden ja tykkään paljon :) tuntuu kyllä että kasvovesi ehkäisee näppyjä edes vähäsen :) tossa se Yvesin tuote:

    http://3.bp.blogspot.com/-XavmynnajYU/TzZgd-dpYEI/AAAAAAAACD4/4q1ld1xx-TI/s1600/IMG_4858.JPG

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moni on kehunut noita Nivean kasvovesiä, pitääkin ehkä joskus testata :)

      Poista
  6. Mulle kasvovesi on nykyään ihan ehdoton tuote puhdistukseen. Aamuisin se on tosi kätevä, kun en jaksa puhdistaa ihoa millään kunnon putsareilla, niin pyyhkäsen vaan nopeasti kasvovedellä kostutetulla vanulla naaman. Ja iltaisin puhdistuksen jälkeen viimeistelen pesun kasvovedellä, koska muuten jää jotenkin likainen tunne iholle. Ja yleensä siihen vanulappuun jääkin aika paljon meikkiä, vaikka kasvot ois puhdistettu ihan kunnolla.

    Mulla on tällä hetkellä käytössä Lumenen herkälle iholle tarkotettu kasvovesi, ja se kyllä puhdistaa hyvin ärsyttämättä ihoa. Tuo YR:n kasvovesi vaikuttaa kans mielenkiintoiselta! Täytyy laittaa tuo nimi korvan taakse. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuosta meikkien puhdistuksesta tuli mieleeni, oletko koskaan kokeillut kaksoispuhdistusta? Itse olen käyttänyt sitä nyt jo parin vuoden ajan ja siksi kai tuo kasvovesi-juttukin on kohdallani jäänyt vähän unholaan... :D

      Elikkä kasvot puhdistetaan ensin puhdistusöljyllä ja sen jälkeen puhdistusmaidolla/-geelillä/-saippualla (mikä nyt noista sopii omalle iholle parhaiten), itse käytän puhd.maitoa.
      Öljyjä on saatavilla ainakin apteekin Clinidermillä ja Sensailla (jonka hinta on tosin melko korkea, mutta puteli kestääkin kyllä melko pitkään). Itse olen käyttänyt Lumenen puhd.öljyä jota ei valitettavasti enää valmisteta, mutta säkällä sitä on saanut vielä jostain alelaareista ja esim. Sokoksen 3+1 päiviltä jne. (Mulla on sitä 7 pulloa jemmassa :D)

      Kun tekee tuon kaksoispuhdistuksen noilla tuotteilla meikkiä poistaessa, iholle ei jää mitään meikkivoiteen jäämiä, olen sen nyt huomannut kun olen vielä kasvovedellä käynyt kasvot läpi puhd.jälkeen :)

      Poista
  7. Joskus kun putsasin kasvoni van kerran (eli samalla kun putsasin meikit) niin oli pakko käyttää kasvovetta, jotta sain kaiken pois. Nyt kun harrastan kaksoispuhdistusta olen kokenut kasvoveden aika turhaksi ja yhdeksi ylimääräiseksi vaiheeksi lisätä kemikaaleja iholleni. Ennen tuntui, että kasvojen iho jäi likaiseksi jos ei kasvovedellä vielä pyyhkinyt, mutta nyt kun ensin pesen meikit pois ja sitten pesen kasvot "muuten vaan" niin tuntuu, että puhdasta tulee kyllä ilman kasvovettäkin.

    Joskus harvoin tulee toki kasavovettä vieläkin käytettyä, nyt taitaa kaapissa olla Herbinan ruusukasvovesi ja oliskohan siellä joku laivalta raahattu Clinique (joka sitten osoittautui ihan toiseksi kuin mitä sen luulin olevan, enkä ole juurikin sen alkoholin takia tullut käyttäneeksi). Tällä hetkellä en koe kasvovettä mitenkään tarpeelliseksi itslleni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on vähän sama homma kun käytän kaksoispuhdistusta, mutta jos en ole meikannut, niin silloin tuo kasvovesi on ihan kiva lisä puhdistusrituaaliin :)

      Cliniquen kasvovedet ovat kuulemma aika hurjia alkoholipommeja, toiset rakastaa ja toiset kammoaa, en ole itse koskaan kokeillut, jotenkin mulla on vähän varauksellinen olo niiden suhteen. Tosin haluaisin saada leuassani kukkivat mustapäät pois for good ja olen miettinyt onko Cliniquen alkopommi se ainoa joka voisi räjäyttää ne huituntuuttiin mun leuasta...

      Hei btw, tuliko paketit perille? :)

      Poista
    2. Jees, kyllä kiitos tulivat perille! ;-) Kaikki päätyivät käyttöön saman tein, kaksi huulikiilloista menivät onnelliselle teinittärelle, itse pidin pinkin Lumenen ja Paul Franckin Lip Smackerin, joka on aikas ihanan herkullisen tuoksuinen ja muutenkin kiva. ;-) Tuoksutkin tekivät hyvin kauppansa.

      Poista
  8. Noniin! Nythän mä sitten muistankin, miksi aikoinani lopetin Yvesin tuotteiden käytön. Mulle(kin) tuli niistä aina hirveää nokkosrokkoa, eli punaisia laikkuja lärvi täyteen. Ei kiva. Tosin olin silloin tosi nuorikin, ala-yläasteikäinen. Nyt kun olen pari tilausta sieltä taas tänä kesänä tehnyt, oon ignoorannut ne kasvorasvat myös, mutta ihan tiedostamatta. Jännä etten tätä muistanu ennen tätä postausta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niissä on joku juttu minkä takia naama alkaa kukkimaan! :/ Oriflamen voiteet tekee saman tempun mun naamalle, ei vaan sovi millään :(

      Poista
  9. Käytän sen verran paljon meikkiä, etten enää pärjäisi ilman kasvovettä! Joskus en jaksanut, mutta nyt on vaan PAKKO. Yleensä testailen herkän/kuivan ihon kasvovesiä, koska alkoholi tuntuu ikävältä. Enkä tykkää, jos ei voi laittaa silmien lähellä ja tarvittaessa poistaa myös silmämeikkijämiä.

    Yvesillä on joku voidemainen kasvovesi kuivalle iholle, suosittelen testaamaan talvikäyttöön. Ihanan täyteläinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä, pitääkin joskus testailla kuivan ihon kasvovesikin! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)