keskiviikko 1. elokuuta 2012

Kasvojen hoitotuotteeni.

Olen aina ollut tarkka kasvojeni hoidosta. Muistan miten jo teini-ikäisenäkin pidin kiinni siitä, etten koskaan nukkunut meikit naamassa. Ja tästä kurinalaisuudesta kasvojen suhteen olen saanut olla monesti kiitollinen, minulla ei ole pahemmin koskaan ollut ongelmia ihon kanssa ja vaikka näin itse sanonkin, moni luulee minua ikäistäni nuoremmaksi, koska minulla ei ole niin hurjasti ryppyjä tai pigmenttiläiskiä joita saattaa jo näin melkein neljäkymppisellä olla.

Siispä kerron Teille hieman millä tuotteilla hoidan ihoani:

Näillä tuotteilla hoidan kasvojeni sekä kaulani ihon aamuin illoin:
1. Freemanin jo jonkin näköistä kulttimainetta nauttiva päärynäputsari. Käytän tätä aamuisin puhdistamaan kasvoni ja pidän tässä tuotteessa aivan kaikesta! Tuubin koko on hyvä, kestää pitkään, koska tuotetta ei tarvitse paljoa kerralla. Ihoni suorastaan rakastaa tätä, huokoset näyttävät pienemmiltä ja ihon väri sekä pinta näyttävät ja tuntuvat paremmilta. Tuoksu on mielestäni ihana, raikas päärynä ja aamuisin tämä tuoksu on suorastaan luksusta kun kömmin silmät ristissä kylppäriin huuhtomaan unisia kasvojani. Itkeskelin tuossa taannoin sitä, ettei tätä meinaa löytää (ainakaan täällä Turun seudulla) oikein mistään. Ostin tätä nyt Tuurissa käydessämme ja siellä tämän hinta oli 3,95 €. Toki tätä varmasti löytyy myös täältäkin jostain, mutta esim. lähi-Prismassamme tätä ei ole laisinkaan, vaikka muita Freemanin tuotteita kyllä löytyy.
2. No 7:n Protect&Perfect intense Beauty Serum jonka nimeen vannon todennäköisesti ikuisesti. Kirjoittelin tästä seerumista aiemmin keväällä ja hehkutukseni voi lukea täältä. Edelleenkin olen samaa mieltä ja käytössäni on jo toinen tuubi tätä ihmeainetta. Käytän tätä aamuin sekä illoin ja ihoni todella pitää tästä.
3.Silmänympärysvoiteeseen kai pitäisi jo tämän ikäisenä satsata omaisuuksia, mutta minätyttö käytän näitä halvimmistakin halvimpia. Nyt käytössäni on Lidlin Iseree Eye Contour Cream joka maksaa noin 2 euroa ja hyvää kamaa on. Tämän loputtua otan käyttööni toisen halpiksen, Pirkan Q10-silmänympärysvoiteen joka kuulemma päihittää monet selektiivisetkin merkit.  Tätä käytän myös aamuin illoin.
4.Päivävoiteen virkaa on ajanut pitkään jo laveralta saamani Organic Mint Pore Refining Moisturising fluid josta kirjoittelin täällä. Pumppupullo on ollut todella riittoisa, olen käyttänyt tätä päivittäin jo yli 3 kuukautta ja vielä tämä ei ole loppumassa! Uskon, että ostan tätä lisää jahka tämä joskus loppuu, koska tämä sopii iholleni täydellisesti. Hassuinta tässä on se, että tämä on tarkoitettu melko epäpuhtaalle ongelmaiholle joka ei suoranaisesti ole ihotyyppini, mutta jostain syystä ihoni rakastaa tätä ja voi sen puolesta hyvin.
5.Yövoiteena minulla on käytössä Avonin Anew Clinical-sarjan Dermafull-voide joka on ilmeisesti on poistunut Avonin tuotevalikoimasta? Ostin tämän kyseisen purkin konsulteille tarkoitetusta Outletista ja harmittelin sen jälkeen miksi ostin vain yhden purkin. Tätä ei ole enää näkynyt Avonin kuvastoissa eli mitä ilmeisimmin tämän myynti on loppunut. Todella sääli. Avon markkinoi aikoinaan tätä voidetta kaikkein tehokkaimpana ryppyvoiteenaan ja pitää sanoa, että mainostaminen ei kyllä ollut sen puolesta huuhaata. Voide on hyvin täyteläistä ja ylellistä, mutta imeytyy ihoon erittäin hyvin. Ja itse ainakin olen sitä mieltä, että yövoide saa kasvoilla hieman kiiltääkin. Tämä tosin ei tee sitä. Ihoni on pitänyt erittäin paljon tästä voiteesta, huokoset ovat pienemmät ja ihon pinta tasaisempi. En tosiaan tiedä mitä teen kun tämä purkki tyhjenee joskus, toivon mukaan löydän tilalle jonkin yhtä hyvän ja tehokkaan voiteen. About samalla hinnalla.
6.Kaulavoiteena käytän Doven mature-sarjan dekoltee/kaulaseerumia jonka ostin joskus muinoin jostain alelaarista eurolla! Pakkaus on kooltaan 100 ml eli kestää käytössä pienen ikuisuuden. Olen rasvaillut kaulaani jo monta vuotta, koska en halua että muutaman vuoden päästä kaulaani katsomalla voi kertoa kuinka vanha olen. Monen ikääntyvän naisen kompastuskivi on se, että vaikka naama olisi kuinka rypytön, kaula paljastaa iän. Ja miksi näin? Moni nainen laiminlyö täysin kaulansa rasvaamisen jolloinka lopputuloksena on, että kaulan iho alkaa roikkua ja rypistyä silkasta kosteuden puutteesta. Kaulan ihon hoitamiseen ei välttämättä tarvitse omia tuotteitaan vaan kaulan ihon voi hoitaa esim. sellaisella kasvovoiteella joka ei ole jostain syystä sopinut kasvoille. Olen käyttänyt eräätkin kököt kasvovoiteet kaulavoiteina ja kaulani on tykännyt. Nyt käytössäni on tämä megaleka tätä Dovea ja seuraavaksi kaapissani odottelee Avonin Planet Spa-sarjan oliivi kaulaseerumi.

Koska olen suorastaan hysteerisen tarkka meikinpoiston suhteen, joten olen jo jonkin aikaa käyttänyt kaksoispuhdistusta. Puhdistan ensin kasvoni Lumenen puhdistusöljyllä (jota ei valitettavasti enää valmisteta). Olen hamstrannut tätä milloin mistäkin poistolaareista ja -myynneistä kaappiini ja nyt tätä alkaa olemaan sen verran, että pärjään ehkä seuraavat 3-4 vuotta :D Kehtaanko edes sanoa, että kaapissani 7 kpl näitä pulloja jemmassa.
Öljyputsarin jälkeen käytän jotain puhdistusmaitoa, nyt käytössäni on ollut Sokoksen 3+1 -päiviltä ostettu iso Revlonin 24 hours-puhdistusmaito joka on tosi hyvä. Muita hyviä puhdistusmaitoja on Dermosililla ja Lorkulla.
Tällä kombolla meikki lähtee todella hyvin pois ja iho ei kiristä pätkääkään puhdistuksen jälkeen.

Teen kerran pari viikossa (ja täysin tästä poikkeamatta) kuorinnan jonka jälkeen laitan naamion. Olen toiminut näin jo niin kauan kuin muistan.
Kasvokuorintojen suhteen olen hyvin tarkka ja kuvassa näkyvistä tuotteista (vasemmalla puolella) olen eniten tykästynyt Avonin Anew-mikrokuorintaan. Tätäkään tuotetta ei ole nää myynnissä (pirun Avon, lopettaa kaikki suosikkituotteeni, murrrr!) Kuorinnasta olen höpöttänyt joskus blogini alkuvaiheilla. Järkyttävää muuten katsoa noita vanhoja tekstejä....HYI! Kuvat ovat olleet tosi huonolaatuisia ja muutenkin tulee olo kuin lukisi vanhaa päiväkirjaa :D Onneksi tässä on matkan varrella ehkä jotain kehitystä tapahtunut :)
Mutta joo, tuosta kuvassa olevasta kolmikosta tykkään eniten Avonista. Freemanin greippikuorinta on ihan jees, rakeita on vain makuuni liian vähän ja koostumus on turhan geelimäistä. Nivean mango-kuorinta tuoksuu niin hurjalle, että saan tästä melkein päänsäryn! Ja voitte kuvitella kuinka voimakas tuoksu aiheuttaa minulle sellaisen joka en ole oikeastaan ollenkaan tuoksuherkkä! Niveassa koostumus on melko tiheärakeista, mutta tuoksu vesittää käytännössä katsoen tämän käytön kokonaan.

Naamioissa suosin syväpuhdistavia naamioita ja kuvassa olevat Freemanin sitruuna-minttu ja kaura-avokado-naamiot ovat HG-listalaisiani. Kuvasta puuttuu yksi Freeman-suosikkini, mansikka-suklaa-naamio. Nämä kolme Freemanin naamiota ovat tehoiltaan lähes identtiset, kaikki syväpuhdistavat ja jättävät ihon kauniin tasaiseksi.
Ikäni puolesta olisi varmaan joskus järkevää käyttää myös kostetuttavia naamioita, mutta en ole törmännyt vielä sellaiseen johon olisin ollut tyytyväinen. Jos joku tietää jonkun hyvän kostettavan naamion, saa antaa vinkkiä :)

Tälläistä tänään! Tässä oman ihonhoitoni kulmakivet :)

5 kommenttia:

  1. Mä olin nuorempana erittäin ei-fanaattinen mitä meikkienpuhdistukseen tuli..voi sitä öitten määrää kun pakkelit naamalla könötin..
    Tosin viimeiset (vaivaiset) parikymmentä vuotta olen ollut tarkempi =)
    Tilasin ton Laveran,olet sitä niin voimakkaaasti kehaissut että otettava testiin..
    Ja mulla aikomus testata toi Litukan SY-voide kunhan saan entisiin vajetta,halpa se ainakin on =)
    Lumpun putsariöljyä olen haikaillut joskus kokeilla,muttei vielä ole "ehtinyt",saapi nähdä milloin tiemme kohtaavat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä Tyly, tuo lavera on vaan niin paras, hienoa, että olet tilannut sen! :) Mahtava voide ja hyvin hyvin riittoisa :) Tuoksu on ehkä vähän tömäkkä, sellainen tyypillinen luonnonkosme-tuoksu, hieman yrttinen jne. mutta mua se tuoksu ei häiritse :)

      Jos vaan tuohon Lumpun öljyyn törmäät, osta ihmeessä pois, mulla kestää tuo yks pullo reippaasti yli puoli vuotta käytössä eli sekin on tosi riittoisaa :)

      Poista
  2. Tota Freemanin putsaria saa Myllyn Sokoksesta :)

    VastaaPoista
  3. Hei!
    Tykkään myös Lidlin Iseree Eye Contour Cream silmänympärysvoiteesta. En ole mistään löytänyt yhtä hyvää ja edullista tuotetta. Multa on se kyllä tällä hetkellä loppu. Kävin Lidlin myymäläs täällä Seinäjoella katsomas, että jos sitä löytyisi, mutta sitä ei ole enää valikoimas.
    Mistähän sitä vois saada, jos joltain sattuis löytyyn kaapista ylimääräinen?
    Niin jos joltain sitä löytyis niin kustannan kyllä voiteen hinnan+´postikulut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai se on poistunuy valikoimasta! :( Mulla ei valitettavasti ole sitä ylimääräisenä yhtään! Kirjoittelin maanantaina Nivean perusvoiteesta joka toimii todella hyvänä sy-voiteena, kokeileppa sitä :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)