keskiviikko 13. kesäkuuta 2012

Täydellinen hiusväri.

Tunnustan olevani pihi ja näin ollen värjään itse hiuksiani. Joskus tosin on ihana käydä kampaajallakin, mutta noin 90 %:sesti hoidan värjäämisen täällä kotikampaamossani. Olen itse värjännyt hiuksiani jo teini-iästä asti joten homma sujuu kyllä jo enemmän vähemmän sujuvasti :)
Joskus muutamia vuosia sitten kun minulla oli kaksiväriset hiukset (päältä blondi-alta tumma) värjäsin senkin värikombon itse.

Viime kesänä minulla oli vaaleanruskeat hiukset jossa oli sekä punaisia että vaaleita raitoja ja sen ylläpitäminen vaati joka kerta kampaajaa. Syksyllä pyysinkin kampaajaani värjäämään hiukseni tasaisen yksivärisiksi, jotta pääsen taas itse leikkimään värjääjää kotonani.

Minulla on nyt menossa tumma kausi. Tämä on kestänyt yllättävän pitkään, olen kohta ollut vuoden ajan jo tummana. Ja ei mikään perustumma vaan tämä tummani on kyllästetty liilalla ja käytännössä katsoen on siis melkein musta. Vaikka olen ihon väriltäni varsinainen albiino, tummat hiukset eivät näytä aivan pöllöiltä, päinvastoin saan tämän tästä kuulla miten silmäni näyttävät sinisemmiltä näin tummien hiusten kanssa. Joten siksi olen tässä värissä viihtynyt näinkin pitkään. Ja koska pidennyslisäkkeeni ovat tummat....jos nyt vaalentaisin hiukseni, mun pitäisi ostaa myös vaaleat lisäkkeet.

Mutta koska näissä kotona käytettävissa kaupan hiusväreissä on isojakin eroja, ajattelin hehkuttaa tänne blogiini loistavaa hiusväriä jonka ihan sattumalta löysin Raumalla käydessämme. Raumalla on kiva "halpiskauppa" PicknPay joka myy kaikenmoista tavaraa kosmetiikasta ruokaan.
Siellä käydessäni silmiini osui hävyttömän halpoja hiusvärejä ja paketteja tutkiessani ajattelin, että mäpäs ostan kokeeksi muutaman. Mulla on niin pitkät omatkin hiukset jo, että tarvitsen aina vähintään 2 pakettia väriä kerralla.

Merkki on Cameleo ja hinta oli tosiaan peräti 3,20 € kpl. Ostin sekä 3.0 Dark Brownia ja 3.3 Dark Chocolate Brownia. Väri levittyy hiuksiin todella hyvin ja eikä haise aivan jäätävälle. Ilokseni huomasin, että paketissa ainakin mainitaan värissä olevan matkassa myös Arganöljyä joka on yksi suosikkituotteeni. Värjäyksen lopputulos on tosi tasainen ja väri pysyy hiuksissa erittäin hyvin. Olen käyttänyt jopa syväputsaavaa shampootakin välillä eikä väri ole haalistunut miksikään. Sanoisin, että hinta-laatusuhde on enemmän kuin kohdallaan! Nämä päihittävät esim. Lorkun värit mennen tullen pysyvyydessä ja Lorkun vastaavat maksavat noin 5 kertaa enemmän. Olen muutamaan otteeseen ostanut Lorkun värejä (Feriaa ja Excelencea) ja ne oikeasti haalistuvat ainakin minun hiuksissani jo viikossa :/ Ei kauhean hyvä.

Rakastuin tähän väriin niin tulisesti, että pyysin Isännän Raumalla asuvaa siskoa hakemaan minulle vielä muutaman paketin lisää. Hän kävi ostamassa minulle loput 5 pakettia sieltä pois :D Joku muukin oli ilmeisesti tajunnut tämän hyvän hinta-laatusuhteen ja rohmunnut värejä itselleen.


Tässä hiuksissani nuo kaksi edellä mainittua väriä, laitoin päälliosaan tuota 3.3:sta ja alle 3.0:aa. Mitään suunnatonta sävyeroa niissä ei ole, 3.0 on aavistuksen tummempi kuin 3.3, mutta loppupeleissä kummatkin ovat lähes yhtä mustia. 3.3 on ehkä vähän enemmän kupariin taittava.

Onko joku tutustunut näihin väreihin jo aiemmin? :)

8 kommenttia:

  1. Minä olen myös koittanut näitä värejä, mustana siis, ja siis hinta ei kyllä paljoa kirpaise. Mutta tuntuu, ettei väri pysy päässä sitten millään! Jos menen kosteilla, viikko sitten värjätyillä hiuksilla nukkumaan, on tyyny täynnä jälkiä hiusväristä. Eikä auta, vaikka kuin pesisin tukkaani, väriä irtoaa aina kahdenkin viikon päästä. Onkohan se sitten vain mustassa värissä? Muutenhan nuo olisi ihan mahtavia värejä, kun ei haisekaan pahalta ja tosiaan hintansakin puolesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oh my! :/ Pysyvyyteen vaikuttaa tietenkin myös oma hiuslaatu, mulla on melko huokoinen, luonnonkihara hius joka suorastaan imaisee värin sisäänsä ja näin ollen ei päästä kyllä sitä kauhean helposti uloskaan.
      Onko sulla minkä tyyppinen hiuslaatu?

      Toki voi olla, että pysyvyys on värikohtainenkin, sehän on yleisessä tiedossa, että kaikki punaiset värit irtoaa aina suurin piirtein kolmessa sekunnissa :D oli merkki melkein mikä vaan. Mutta kyllä mustan luulisi pysyvän vähän paremmin :(

      Sun kantsii ehkä koklaa tuota 3.0 Dark Brownia, se on siis käytännössä katsoen musta, josko se pysyisi paremmin? :)

      Poista
  2. Jumazguuggeli ko on halpaa...
    En ole värjännyt pehkoani neljään vuoteen,päätin antaa oman värin puskea esiin "pienen" tauon jälkeen.Ja kun pykäsin noi pari terminaattoriakin maailmaan niin ei täs hiukset ole mitenkään pääosassa ollut viimevuosina..
    Hiuksissa olikin koko ajan väri 13 vuotiaasta asti..elikäs keposat 23 vuotta =)
    Nyt alkanut värit kiinnostamaan.Tsekkailen kaupoissa tarjontaa ja pohdin mikähän ois kiva sävy.Tarvitsen myös kaksi pakettia väriä,joten sellaset kympin kappalehinnat ei kauheasti mieltä lämmitä.

    Valitsemasi väri sopii sulle,olet ihan Lumikki =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikös vaan olekin! Tuolla hinnalla raaskii ostaa muutaman paketin jo jemmaankin :)


      Ihana Tyly <3 :) Tuo oli niin kauniisti sanottu :)

      Poista
  3. Voi kun uskaltaiskin värjätä hiukset itse.
    Mulla on vaaleat hiukset ja meikäläisen tuurilla niistä tulis itse värjättynä vihreet :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaaleat värit ovat kyllä kinkkisiä :/ Silloin kun itse olin blondi mulla tuli aina väristä keltainen (kiitos punapigmenttini) ja jos ostin jotain helmenvaalea, lopputulos oli harmaa.

      Hankalaa!

      Poista
  4. Kappas, täältäki löytys just tätä Cameleoo mitä itekki oon käyttäny :) Sain ex-pinkeist hiuksistani kolmella blondilla melkee platinablondit, ja se hintaki oli vaan 4e, kukkarolle just sopivaa :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) juu! Todella hyvä ja ennen kaikkea edullinen hiusväri! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)