keskiviikko 20. kesäkuuta 2012

Pinkki Macarone.



Kaikki varmasti tietävät ihanan suloiset macarone-leivokset jotka ovat tällä hetkellä todella in. Itse olen vielä ummikko leivosten suhteen enkä ole päässyt niitä missään maistelemaan ja omat leipomistaidot ovat sen verran alkeelliset, että en todellakaan lähde itse moisia värkkäilemään. Niin montaa metriä ei ole olemassakaan hermoja jotka mulle pitäisi kelata käyttöön, että saisin näperrettyä jotain noin pientä ja piiperoista.

Käväisin tuossa taannoin ystävättäreni kanssa laivalla ja kuten perinteisiini kuuluu, laivalta pitää aina ostaa (vähintään yksi) hajuvesi. Olin suunnitellut, että olisin ostanut jonkin Marc Jacobsin Splash-tuoksuista ja hetken aikaa minulla olikin jo yksi pullo ostoskorissani kunnes näin tämän:

DKNY Sweet Delicious Pink Macaroon. En ole koskaan omistanut yhtään DKNY:n tuoksua enkä ole pahemmin niitä missään oikeastaan tuoksutellutkaan, vaikka nämä Sweet Delicious-sarjan tuoksut ovatkin hauskoissa ompun mallisissa pulloissa. Ja tälläinen muotokieli on mieleeni. Tämä hauska pallero veti minua puoleensa kuin magneetti. Ja koska pinkki on melkeinpä tunnusvärini, halusin aivan ehdottomasti tuoksuttaa tätä hajuvettä joka jo pullonsa puolesta näyttää söpöistäkin söpöimmältä. Kuten macarone-leivoskin.
Voin kertoa, että se oli rakkautta ensi nuuhkaisulta. Marc Jacobs siirtyi takaisin hyllyyn ja jäi odottamaan seuraavaa kertaa. Nappasin siis tämän ihanuuden mukaani. Hyvä etten matkalla kassalle alkanut lässyttää tälle pullolle kuin heikkopäinen, olin kertakaikkiaan aivan tämän tuoksun lumoissa. Sarjaan olisi kuulunut vielä keltainen Creamy Meringue ja vihreä Tart Key Lime, mutta en edes hoksannut tuoksuttaa niitä kun olin aivan tästä hullaantuneena.
Ja hyvä niin, siinä olisi kuitenkin käynyt niin,  että olisin rakastunut niihinkin ja sitä myöden olisin joutunut ostamaan kolme hajuvettä....Minulla kun ei tunnetusti ole mitään itsehillintää kun kyse on ihanista kosmetuotteista.

Mutta miltä pinkki macarone-leivos sitten tuoksuu? Tässä rakkauden pallossa se tuoksuu ensin nektariinilta ja kumkvatilta. Sydäntuoksussa tuntuvat pinkki marsipaani (oih!) ja granaattiomena (tupla oih!). Pohjatuoksuna valloittavat meripihka (oih oih oih!) ja tonkapapu.
Minä analysoisin tämän tuoksun karkkimaisen keveäksi. Kesätuoksuksi joka kääntää ohikulkijoiden päät. Ei mikään perustuoksu vaan inasen erikoinen, huumaava, leikkisä, kupliva, makea. Kuin pullotettua hattaraa. Jossain hetkessä tästä voi erottaa vienon vaniljasikarin tuoksun. Ja toisessa hetkessä tämä on kuin sukellus vaaleanpunaisiin vaahtokarkkeihin.

Tämä on juuri Minun tuoksuni. Rakastan :)

Ovatko Sweet Delicious-sarjan tuoksut Sinulle tuttuja? :)

19 kommenttia:

  1. En ole törmännyt ollenkaan noihin Sweet Delicious-tuoksuihin, täytyykin katsastaa ensi kerralla kun eksyn tuoksuhyllylle. :) Vaikuttavat kiinnostavilta ja aika söpöiltäkin, vaikka DKNY:n pulloina en ikinä oikein ole mitenkään söpöinä muuten pitänyt.
    Itselläni on DKNY:n Be Delicious Fresh Blossom Juiced jonka hankin viime kesänä; sen ensituoksussa on vaaleanpunainen greippi, freesia ja passionkukka, sydäntuoksussa liljaa, omenankukkaa ja vaaleanpunaista ruusua ja pohjana vetiverin ja myskin vivahteita. Naisellisen kukkainen tuoksu siis. ;) Erikoinen se ei ole, jäänyt käytössä aika vähälle mutta semmoinen ihan hyvä perus kukkastuoksu kun ei kaipaa mitään sen erikoisempaa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oij, tuo Be Delicious Fresh Blossom kuulostaa aivan ihanalle :) ♥ mä tykkään ihan kivoista perustuoksuistakin, vaikka useimmat tuoksuni ovat tälläisiä astetta jollain muotoa erikoisia :)

      Poista
  2. Heh, mäkin olen luullut ja kuullut, että macaronien vääntäminen on työn ja tuskan takana. Mut nyt kun näin lehdessä ohjeen, niin ei kyllä ainakaan kuulostanut yhtään vaikeelta! :o Mutta joo, tuskinpa itse mitään aion leipoakaan. :D Mutta ovat kyllä älyttömän hyviä. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen kaiketi maailman surkein leipoja joten en lähde kokeilemaan :D Vaikka ohjeessa olisi vain vettä ja sokeria, onnistuisin sössimään senkin varmaan pieleen :D

      Varmasti ovat hyviä ♥ mä haluisin niin maistaa sellaisia macarone-leivoksia kun näin jossain Aura-juustomainoksessa. Niissä oli raparperihilloa ja Auraa. Nomnomnom :)

      Poista
  3. Heh, rupes tekemään mieli marenkeja kun luin tämän :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih :) ei muuta kuin marenkiostoksille!

      Poista
    2. Tai kananmuna+sokeriostoksille ja vatkain kauniiseen käteen :)

      Poista
  4. Näitä ei käsittääkseni saa maista mistään täällä. Ainakaan Stockalla ei ollut. Kai joku limited edition tms. , näin olen ymmärtänyt. Mä haluaisin niin tuota Tart Key Limeä päästä nuuhkimaan. Mulla on ollut aik. pari DKNY:n tuoksua ja tykkäsin kovasti. Täytyy pitää mielessä, jos joku kamu lähtee laivalle, niin vois tuoda ....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ok, hyvä tietää! Itseasiassa nyt kun mietin, niin enpä ole itsekään nähnyt näitä missään...eli varmaan ovat sitten vain tax free-kamaa!

      Poista
  5. Aaah, kuulostaa siltä, että tätä täytyy käydä nuuhkaisemassa. DKNY:tä haistelin tax freessä, mutta minusta siellä ei tätä ollut. Oisin varmasti vaaleanpunaisen huomannut ;)

    Macaronit on muuten suussasulavan ihania. Mutta niin pieniä :D Veljeni yo-juhlissa oli tarjolla, joten uskalsin syyä useammankin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nina tuossa yläpuolella kertoili, että näitä ei saakaan ilmeisesti kuin vain laivalta/lentokentältä :(

      Mä luulen, että jos pääsisin maistelemaan näitä, saattaisi mennä mullakin useampi :D

      Poista
  6. Voi että kun kuulostaa hyvältä!! :D pitää siis käydä laivareissulla... ;)

    VastaaPoista
  7. Oi nyt oon varma mikä hajuvesi mun täytyy saada! Omistan ennestään kaks ihanaa "omppua", joten tämä olisi varmasti mieleinen.

    VastaaPoista
  8. Noi Macarone-leivonnaiset on nyt joka paikassa,oikein hittikamaa.
    En ole ikinä maistanut,se kokemus kenties vielä edessäpäin.

    Hajuvesi kuulosti sille että sitä pitäis vähintäin päästä haistamaan =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama juttu mulla! :) Olen sellainen herkkusuu, että nuo todellakin houkuttaisi maistamaan :)

      Mä olen vähän onneton kuvailemaan hajuvesiä, mutta kiva jos onnistuin kertomaan siitä niin, että sain sen kuulostamaan mielenkiintoiselle :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)