torstai 28. kesäkuuta 2012

Jäätelöä päähän.

Otsikosta voisi päätellä, että sivelen täällä sulannutta vaniljajätskiä päähäni, mutta en sentään. Kyse on näistä.

Sain verkkokauppa Cosmeryasta testiin nämä näytepussit. Kyseessä italialainen Inebrya kampaamotuotesarja josta löytyy valikoima hiustenhoitotuotteita.
Sarja oli minulle sen verran entuudestaan tuttu, että olin muutama vuosi sitten ostanut Ice Cream-sarjan mango-tippoja jotka silottivat hiuksen pintaa ja sulki harottavia kaksihaaraisia latvoja.

Ajattelin ensin, että olisin säästänyt nämä jotain matkaa varten, koska shampoo+hoitoainepullojen rehaaminen reissussa on painavaa puuhaa. Houkutus kokeilla näitä kävi kuitenkin liian suureksi ja eräänä hiustenpesuiltana testasin nämä.

Vaikka minulla on värjätyt hiukset, ostan aniharvoin värjätyille hiuksille tarkoitettuja tuotteita. Tiedän, että olisi järkevää tehdä niin, jotta väri säilyisi mahdollisimman hyvänä, mahdollisimman pitkään. Minulla on käsitys näistä värituotteista, että niiden pesuteho on lähes olematon. Nämä on näitä minun omia harhakäsityksiä ennakkoluuloja, joilla ei ole välttämättä mitään tekemistä asian oikean laidan kanssa :)

Siispä yllätyin hurjasti kun aloin vaahdottamaan shampoota päähäni! Se vaahtosi niin paljon, että suihkunurkassamme olisi voinut pitää vaahtobileet! Tiedän ettei shampoon vaahdon määrällä ole mitään tekemistä pesevyyden kanssa, mutta minulle tässä asiassa on jokin psykologinen koukku. Jos shampoo vaahtoaa hyvin, siitä tulee (ainakin minulle) illuusio puhtaammista hiuksista.
Shampoon tuoksu on muuten karkkimaisen toffeinen. Itseäni tälläiset makeat tuoksut kiehtovat, mutta tiedän että monia tälläinen tuoksu voi ällöttää pahastikin.
Shampoopesun jälkeen hiukset tuntuivat pehmeiltä ja puhtailta, ei onneksi narisevan puhtailta, sitä tunnetta inhoan. Shampoo saa olla pesevä, mutta ei ylipesevä. En halua hiusteni tuntuvan siltä kuin ne olisi pesty mäntysuovalla.

Hoitoaineen kohdalla piti vähän jännittää, koska hoitsikoista ei aina tiedä. Mulla on kohtuu korkeat kriteerit millaisen hyvän hoitoaineen tulisi olla.
Kun pursotin hoitsikkaa pussista kämmenelleni, tunsin heti että siinä on oikeanlainen koostumus. Paksuhko, mutta ei tahnamainen, täyteläinen ja pehmeä. Ja tuoksu oli myös ihana! Hieman kahvimainen, aavistuksella toffeeta/vaniljaa mukanaan.
Hoitoaine ei saa heti imeytyä hiuksen sisään, ns. hävitä hiuksiin. Se on aina suurin pelkoni uusien hoitsikoiden kanssa, että ne tekevät niin. Haluan tuntea miten hoitoaineen voi hieroa hiuksiin ja hieromisen jälkeen hius tuntuu edelleen liukkaalta ja pehmeältä.
Tämä käyttäytyi juurikin niin. Ihanaa! Huuhtelun jälkeen hiukset olivat todella pehmeät, kuohkeat, helposti käsiteltävät ja hyvän tuoksuiset.
Rakastuin näihin sen verran tulisesti, että naputtelin saman tien tilauksen Cosmeryaan  ja tilasin näistä 300 ml:n pullot:

Tykästyin näihin todella paljon! Cosmeryassa näiden hinta on 13,90 € kpl.

Onko Ice cream-sarja Sinulle tuttu? :)

4 kommenttia:

  1. Kuulostavat aikas herkkusilta =)

    Shampoon PITÄÄ vaahdota,ihan sama mitä jotkin pesugurut sanoo..ihan sama kuin hammastahnankin pitää vähän kuohahtaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja ne ovat! :)

      Mä olen aivan samaa mieltä, mä kammoan sellaisia shampota jotka eivät vaahtoa :/ sellaiset tuntuvat yleensä aivan kuin hieroisi purukumia hiuksiin. Yök.

      Poista
    2. Mulla oli aikoinaan työkaveri jonka elämäntehtävä tuntui olevan kaikki mahdollisimman tylsä ja kuivakka elämisenmeininki.Se oli onnesta soikeena kun Oriolalta sai tilata vähän edullisemmin hammastahnaa joka ei vaahdonnut..piti pitkiä puheita miten turhaa pesuaineissa on kaikki vaahto ja kuplat yms...
      Oli muistaakseni ensimmäinen ihminen jonka tiesin pyykkäävän niillä hemmetin pähkinöillä...
      Olen muuten testannut ne pähkinät,ei toiminu lapsiperheen tarpeisiin,ei tod!

      Hänen kanssaan kävimme monia keskusteluja muutenkin kosmetiikasta ja sen käytöstä.Koska me meikkipellet oltiin hänen silmissään ihan karmeita otuksia =)

      Poista
    3. Mä en kestä tuollaisia ihmisiä! :/ Kyllä vaahtoavien tuotteiden pitää vaahdota! :D

      Poista

Kiitos kommentistasi :)