keskiviikko 16. toukokuuta 2012

Terkkuja Herbsulta ja Exzetalta.

Sain tässä taannoin Berneriltä kokeiluun muutamia tuotteita.

XZ:n hiustenhoitotuotteet edustavat minulle markettikosmetiikan aateliaa. Edullisesta hinnasta huolimatta XZ:n tuotteet ovat poikkeuksetta melkein aina hyviä ja palaankin sarjan pariin säännöllisin väliajoin. Berner lähetti minulle nämä sarjan uutuudet, Aito Omena shampoon + hoitsikan. Tuoksu on aivan mieletön! Kunnon Granny Smith vihreä omena, eikä mikään teollinen ja esanssinen. Shampoo + hoito lupaavat antaa kosteutta ja kiiltoa hiuksille. Omat luonnonkiharat hiukseni tykkäsivät näistä hyvin paljon ja jokainen pesuhetki näiden parissa on kuin omenapuun alla olisi :) Todella herkulliset tuotteet, suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Omat hiukseni tulivat hirmuisen pehmeiksi ja helposti käsiteltäviksi vaikka tuotteissa ei silikoneja olekaan. Hoitoaineen annoin muhia hiuksissa ehkä tavallista pidempään, mutta lyhyempikin vaikutusaika riittänee selvittämään pahimmat takkupesäkkeet. Hiukset pysyivät puhtaina yllättävän pitkään ja ihana omenan tuoksu jäi tuoksumaan hiuksiin pesun jälkeenkin.

Kaikille ekotuotteista diggaaville on luvassa herkkua kun Herbinalta tulee myyntin Luomuruusu vartalovoide ja suihkugeeli. Koostumus kummassakin on todella kiva, vartalovoide imeytyy hyvin ja jättää ihon pehmeäksi. Suihkugeeli ei vaahtoa ihan hirmuisesti, mutta iho tuntuu mukavalta pesun jälkeen, ei kiristä eikä pingoita.
Mutta. Itseäni näissä ei muu häirinnyt kuin tuoksun puute. Juu, tiedän että ekotuotteet harvemmin jättävät iholle pysyvää tuoksua ja pullostakin tuoksuteltuna ovat hieman vaisumpia kuin ei-ekot. Mä olen varmaan paha ihminen ja maailma ei pelastu kun en liputa eko vartalotuotteiden puolesta siinä mielessä, että vaadin tuotteiltani tuoksua. Haluan tuoksua hyvältä enkä en miltään. Tai pahimmassa tapauksessa pahalta. No, pahalta nämä eivät tuoksu, koska nämä eivät siis tuoksu miltään. Odotin etenkin vartalovoiteessa olevan hempeä pensasruusun tuoksu, mutta sain sen puolesta pettyä :( Suihkugeelissä on hieman enemmän tuoksua, mutta siinäkin vain etäinen vivahde. Pesun jälkeen iho ei tuoksunut yhtään miltään.
Vartalovoiteen annoin tästä tuoksuttomuudesta johtuen Isännän käyttöön. Hänen ainoa kriteerinsä kun on kosteutus eikä tuoksu, joten tämä sopii hänelle. Hänen ilme oli kyllä melkein kuvaamisen arvoinen kun tyrkytin hänelle tuubia jossa lukee luomuruusu. Siinä kun ei kauhean miehinen kaiku ole :D Kerroin, että tuote on tuoksuton ja sitten Isäntä suostui ottamaan tämän käyttöönsä :D

 Suihkugeelin INCI kiinnostuneille.

Vartalovoiteen INCI kiinnostuneille.


Lisäksi sain Herbinan Marjaspa-sarjan päivävoiteen jota en ole ottanut vielä testiin. Kirjoittelen tästä lisää myöhemmin kun saan arvioitua tämän. Olen aiemmin ihastunut kovin Marjaspan tuotteisiin, joten odotukset tämän kohdalla on korkealla :) Mutta palatkaamme tähän tuonnempana.

11 kommenttia:

  1. Mä tykkään Herbinan tuotteista kun ne tuoksuvat miedolla eivätkä liian voimakkaalle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) tuoksuherkälle ne ovatkin aivan passeleita tuotteita! Mä olen itse tälläinen tuoksufriikki joten mun makuun ne ovat liian kesyjä.

      Poista
  2. Herbina ei oikein iske..liian pliisua =)
    Sitä Ruusuvettä haluaisin kokeilla vaan enpä ole löytänyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä rakastin joskus teini-ikäisenä Herbinan Minttu-shampoota! Vitsit, kun sitä saiskin vielä!

      Ruusuvesi kiinnostaisi muakin, olen Prismassa sitä joskus pyöritellyt :)

      Poista
  3. Jos tuon vartalovoiteen oikean tuoksun sain nenääni Lady Linella kun nopeaa koitin nuuhkia, oli "tuoksu" järkyttävä :O mutta tuo päivävoide on aivan ihana! Vaikka mulla onkin täysin rasvainen iho ja kiiltää mukavasti pitkin päivää, toimii tuo voide meikkivoiteen alla oikeen mainiosti ja kosteuttaa pintakuivaa ihoa ihanasti^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kieltämättä ainakin iholla se "tuoksu" muuttuu kyllä aivan jäätäväksi :/ Testasin tätä toistamiseen ja ei kyllä ollut mun juttu yhtään! Herbsun MarjaSpa sarja on ihana, ei ollenkaan pahan tuoksuinen, mutta se ei olekaan luomu.

      Poista
    2. No huh, jätän kyllä itsekin mielelläni väliin :) LdB: n uudet suihkugeelit ja vartalovoiteet on nyt ollut mun lemppareita, tuoksuvat täydellisiltä ja suihkugeelit vaahtoavatkin ihanasti :) suosittelen! MarjaSpa onneksi tuoksuu ihan hyvältä, vaikkakin se meikinpoistovoide tsydeemi haiskahtaakin ihmeen keinotekoiselta : o

      Poista
  4. Itsellä oli nuo omppushampoo ja hoitoaine käytössä jokin aika sitten ja loppuvaiheessa se omenan tuoksu alkoi ihan oikeasti ällöttämään ja pahasti ): Sinänsä ei harmita kun en huomannut niiden tekevän hiuksilleni oikeastaan mitään. On se vaan jännää miten eri tavalla eri ihmiset kokevat eri tuotteet :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinhän se menee, toinen tykkää yhdestä, toinen toisesta :) Itse tykkään tosi paljon tuosta ompun tuoksusta! :)

      Poista
  5. Omena shampoo ja hoitsikka oli ihan jees, mutta siihen tuoksuun kyllä kyllästyy silloin kun purkki alkaa olla lopuillaan, nyt noiden käyttämisestä on kulunut jo jonkun aikaa, niin voisin kuvitella hankkivani uudestaan :) mutta ei tuota voisi jatkuvasti käyttää, vaikka tuoksu ihana onkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ine tuossa ylempänä sanoi samaa! Mä olen varmaan niin omenahullu, että voisin nuuhkia tuota tuoksua 24/7 :D Mulla kävi kyllästyminen XZ:n Suklaa-vanilja shampoon kanssa. Se on loistava tuote, mutta mua äklöttää se tuoksu nykyään ihan jumalattomasti :P

      Poista

Kiitos kommentistasi :)