perjantai 11. toukokuuta 2012

Kissaämmän tentissä!

Ihanainen Kissämmä, Kissaämmä!-blogista oli heittänyt ilmoille kysymyksiä kanssabloggaajilleen ja tässäpä minun vastaukseni:

1. Säästätkö? Miten ja mihin?
-Haluaisin säästää paljon enemmänkin ja yritänkin aina jostain vähän nipistää, mutta se on melko hankalaa just tällä hetkellä kun olen pitkällä sairaslomalla käden takia. Palkka on aika lailla pienempi kuin normisti. Tyhjästä on siis paha nyhjästä.
Mutta laitamme Isännän kanssa säästöön esim. pullonpalautusrahulit, kirppikseltä ja huutonetistä tulleet rahulit ja jos vaikka jostain rahapelistä tulee joku pikkuvoitto, sekin menee säästöpossuun. Säästörahat menee oman itsensä hemmotteluun, yleensä ostosreissujen muodossa. Että näin syvällinen säästämisen kohde :D

2. Mitä jääkaapistasi ei varmasti koskaan löydy?
-Pinaattikeittoa, kaalia, paprikaa ja anjovista. Kahteen näistä on olemassa ihan oikea allergia, kahteen henkinen allergia.

3. Mihin et ole tyytyväinen juuri nyt? Aiotko tehdä asialle jotain?
-En ole tyytyväinen meidän olkkarin tapettien väriin. Haluaisin valkoiset seinät! Toivon mukaan asialle tehdään jotain. Tuskin minä konkreettisesti teen, mutta mielelläni valvon vieressä työnjohtajana kun joku muu tekee.

4. Paras asento?
-Rento, mukava, sellainen missä ei paikat puudu.


5. Millä perusteella valitset kaupassa hammasharjasi?
-En valitse halvinta vaan jotain halvan ja kalliin väliltä. Merkillä ei sinänsä ole väliä, kunhan harja on pehmeä harjaksinen ja ne harjakset ovat jotenkin vähän edes muotoiltu. Ja väri pitää olla pinkki tai punainen. Mä en mitään sinisiä poikien harjoja käytä!


6. Paras elokuva, jonka olet viimeisen vuoden sisällä nähnyt? Perustele.
-Tälläiset kysymykset ovat oikeesti tosi kamalan vaikeita. Sama melkein kuin kysyttäisiin kuka perheenjäsenistä on rakkain.
Noh, anyway. Tää on tosi haastava kyssäri ja jos tosiaan saa sanoa VAAN yhden, niin homma ei todellakaan helpotu. No mä sanon Drive. Olin kuullut elokuvasta, että se on hyvä ja se oli mun mielestä vielä parempi. Elokuvan dynamiikka ei ole mikään päätä huimaava, mutta se sopii tunnelmaan aivan täydellisesti. Elokuva on samalla kertaa vähäeleinen, mutta vaikuttava. Se sisältää yllättävän raakaa väkivaltaa joka shokeeraa ja järkyttää ja vetää suorastaan sanattomaksi, mutta loppupeleissä sopii leffaan aivan perfect. Tykkäsin vahvasta 80-luvun tunnelmasta ja elokuvan musa on mieletön. Ja tottakai kun pääosassa on jumalainen Ryan Gosling, elokuva nautinto sen kun paranee :)



Rikon sääntöjä sen verran ja mainitsen vielä toisenkin leffan. Tämä ei ole uusi leffa, mutta me katsoimme sen vasta hiljattain. Sanooko ranskalainen leffa Martyrs jollekin jotain? Kuvittelin etukäteen elokuvan jotenkin Saw-leffojen kaltaiseksi splättäilyksi, mutta juoni meni kyllä astetta syvemmälle. Ja sairaammaksi. Elokuva oli kaikessa vaikuttavuudessaan kuvottavinta mitä olen ikinä nähnyt, mutta silti se oli hyvä. Hyvin ristiriitainen olo jäi leffan jälkeen. Jossain kohtaa elokuvan ultraväkivaltaisuus alkoi oksettaa, mutta kun leffa oli loppu, silloin tajusi että se kaikki sairas meno selittyi tosiaan siinä lopussa ja kuului ikään kuin homman juoneen. Juoni oli niin erilainen kuin missään muussa leffassa, että jo siksikin se meni täysin ihon alle. Herkkähermoisten ei kannata katsoa kyseistä leffaa, mutta jos pää kestää katsoa jotain todella extremeä, tämä leffa kannattaa siinä tapauksessa tsekata.

7. Kerro lempifarkuistasi.
-Koska olen kaventunut parinkymmenen kilon verran tässä viimeisimmän vuoden aikana, mulla ei oikeasti ole tällä hetkellä lempifarkkuja. Tai on, mutta ne ovat jääneet isoiksi. Ja mun skinny jeansit on vielä astetta liian pinkeät. Muutama kilo vielä ja sitten ne ovat taas perfect.
Mutta jos kuvailen millaiset lempifarkkujen pitäisi olla ne olisivat kulutetut (ei kuitenkaan mitkään Fiorella-farkut, tyyliin tämä), pehmeät, hyvin istuvat varsinkin persuksesta ja reisistä. Lahkeet saisi olla aavistuksen bootcut. Mulle ei vaan meinaan pillifarkut sovi. Näytän aivan naurettavalta jos laitan pillit jalkaan.

8. Asia, joka miehessäsi ärsyttää?
-Isäntä on joskus uskomattoman hidas nousemaan aamuisin sängystä ylös! Itse olen sellainen kun saan silmäni auki, pomppaan ylös ja alan päivän askareisiin. Mutta meidän Isäntä voi maata pötköttää sängyssä vaikka kuinka kauan heräämisen jälkeen ja pelata iPhonella jotain peliä.
Kamalaa niuhottamista, mutta tää joskus vähän ärsyttää. Onneksi ei ole tämän vakavampia ärsytyksen aiheita.

9. Kerro tilanteesta, jolloin sinua jännitti aivan älyttömästi.
-Kun multa poistettiin viisaudenhammas muutama vuosi sitten. Pelkään hammaslääkäriä niin ettei kukaan käsitä ja ennen viisurin poistoa, jännitin niin että meinasin oikeasti pökertyä sinne odotushuoneeseen.

Onpa kai tuonkin jälkeen jänskännyt monen monta kertaa, mutta tuo kyseinen kerta jäi mieleen kun jännitti niin ettei veri enää kiertänyt.

10. Jos saisit lennot majoituksineen vapaavalintaiseen kohteeseen viikoksi ja lähtö heti huomenna, mihin suuntaisit ja miksi juuri sinne?
- Tämän tentin helpoin kysymys! New Yorkiin! Without a doubt. Sinne on tehnyt mieli lähteä jo pennusta asti. Mä alan olla aika vakuuttunut, että olen ollut entisessä elämässäni amerikkalainen, koska tunnen niin vahvaa kaipuuta siihen maahan ja varsinkin Nykiin. Näen jatkuvalla syötöllä unta, että olen New Yorkissa ja joka kerta ajattelen siinä unessa, että "yes, nyt mä oon oikeesti täällä ja tää ei oo unta!" Ja aina se on unta. Höh!


(kuva)

Kissaämmä tuskin pahastuu jos annan tässä luvan kopsata nämä kyssärit omaan blogiin ja vastailla niihin :) Olisi meinaan kiva lukea muidenkin vastauksia! :)

Hyvää viikonloppua muruset!

6 kommenttia:

  1. Munkaan jääkaapista ei löydy pinaattikeittoa. :D Aivan kamalaa, kouluruoka jätti huonoja makuelämyksiä siitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Loistavaa, että maailmasta löytyy joku toinenkin pinaattikeiton vihaaja! :D Siinä on kyllä niin kuvottava ruoka, että hyi!

      Poista
  2. No en pahastu! :)

    Ja joo, Drive on paras leffa jonka oon vuoden sisällä nähny. :) Ja noista farkuista...grrrr. Postausta on luvassa täällä suunnalla aiheesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jään innolla odotteleen farkkupostausta! :D

      Poista
  3. Täytyykin VeliHentoa vinkata tosta Martyrs-leffasta,vois olla sen mieleen.

    Mä tykkään pinaattikeitosta =) Mut pitää olla sitte kananmunaakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se leffa on jotain aivan käsittämätöntä! Huono se ei missään tapauksessa ole, mutta niin kauhean järkyttävän shokeeraavan vaikuttava etten katso toiste. Ikinä. Se meni liikaa mulla ihon alle.

      Niinkuin valtaosa ihmisistä! Meillä Isäntä tykkäis, mutta jos mä olen kotona, sitä ei meillä syödä. Mä kun en kestä sitä hajuakaan :P

      Poista

Kiitos kommentistasi :)