maanantai 14. toukokuuta 2012

Huono kauneusbloggaaja.

Minna ja Elisa tekivät tässä muutama päivä sitten hauskan postauksen siitä miksi on huono kauneusbloggaaja. Innostuin tästä myös ja aion jakaa nyt Teille omat synkät tunnustukseni.



1. Pureskelen kynsiä
-Todella nolo tapa kauneusbloggajalle! Hävettää edes tunnustaa tätä täällä! Olen pureskellut kynsiäni lapsesta asti, mutta väliin on mahtunut monta ajanjaksoa kun olen malttanut jättää kynnet rauhaan ja saanut ne jopa pitkiksi ja kauniiksi. Pari vuotta sitten päätin, että nyt loppuu tämä kamala touhu ja kasvatin pitkät ja upeat kynnet ja esittelin niitä täällä blogissanikin. Ruokavalion muutoksen myötä viime syksyn aikana kynteni alkoivat mennä yhtäkkiä kamalaan kuntoon ja päätin korjata tilanteen ottamalla rakennekynnet. No kaikki kuttaperkkaan sortuneet tietävät, että oma kynsi ei siitä ainakaan parane, mutta onpahan kynnet siistit ja kauniit. Alkuvuodesta luovuin rakennekynsistäkin ja nyt kynteni ovat taas järsityt ja kamalat. Kuin huomaamattani alan nyppiä kynsiäni ja yhtäkkiä huomaan, että no niin, taas hyvin alkuun lähtenyt kynsi on taas nysä.


2. Parasta ennen päivämäärät
-Tämän suhteen olen vähän suurpiirteinen. En todellakaan heitä tuotetta pois, vaikka se olisi ollut minulla avattuna kauankin. Toki voiteiden kanssa teen poikkeuksen, mutta niitä minulla harvemmin on sellaisia jotka olisivat olleet auki vuositolkulla. Kehtaan ihan ääneen tunnustaa, että minulla on mm.Diorin viisikko vuodelta 1999 ja käytän sitä edelleen. En oikein jaksa uskoa, että luomivärit (ainakaan puuterimaiset/jauhemaiset)  vanhenisi! Toki niissäkin bakteereja elää ja eikai se terveellistä ole käyttää mitään vuosikausia vanhoja meikkejä, mutta silti vaan teen niin. Sama pätee kynsilakkoihin, niitäkin mulla on jotain tooooodella vanhoja.
Olen pitänyt nyrkkisääntönä sitä, että tuotteen koostumuksesta ja tuoksusta näkee jos se on mennyt vanhaksi ja silloin viskon sen roskiin. Jos voiteen pinnalle ilmestyy nestekerros tai sen koostumus muuttuu selkeästi, silloin sille tulee lähtö. Esim. ostan joka vuosi uudet aurinkovoiteet vaikka vanhoja olisi vielä jäljellä. Mutta meikkien suhteen olen hieman anteeksi antavampi. Saatan käyttää samaa ripsariakin yli puoli vuotta, mikäli hylsyssä riittää tavaraa.

3.Käytän samaa kynsilakkaa varpaankynsiin ja sormenkynsiin
- Tämä tapa on kosmetologien mukaan kuulemma todella epähygieeninen ja kamala. Mulla ei todellakaan ole erikseen varpaankynsille lakkoja, vaan käytän surutta samaa lakkaa varpaisiin kuin sormiinkin. Mulla ei ole koskaan ollut kynsisientä tai muitakaan varvasvaivoja, joten tämä nasty habit ei ole kyllä ikinä mitenkään mulle kostautunutkaan.

4.Käyn todella harvoin kosmetologilla
-Olen varmaan viimeksi 10 vuotta sitten ollut jonkin näköisessä ihonpuhdistuksessa. Kyse ei ole siitä, ettenkö haluaisi käydä kosmetologilla hoidattamassa ihoani, vaan ihan puhtaasti siitä, että olen tämän suhteen aika pihi. En jotenkaan raaski laittaa 60-100 euroa oman naaman huoltoon, vaikka eihän se raha hukkaan menisi. Jotenkin aina keksin muita hyviä sijoituskohteita ja siirrän kasvohoitoon menoa johonkin hamaan tulevaisuuteen.

5.En usko selluliittivoiteiden lupauksiin
- Nuorempana ostelin joskus kalliitakin sellarivoiteita siinä lapsenuskossa, että pakkohan niiden on toimia, koska niitä kerran myydäänkin! Eihän tuotetta voi myydä jos se ei toimi.  No eihän ne mitään toimineet. Iho korkeintaan napakoitui voiteen ainesosien ansiosta, mutta muhkurat oli ja pysyi. Paras lääke selluliittiin omasta mielestäni on vesi, liikunta ja oikea ruokavalio. Ja pitää myöntää, että itse olen ainakin sellarieni kanssa täysin sinut. Emmä jaksa oikeasti stressata jos näillä ikävuosilla vähän reisissä on muhkuraa. So what. En mä ole bikinimalli, joten eipä tuo haitanne.
Jotenkin uskon minkä tahansa muun ihonhoitotuotteen huimatkin lupaukset, mutta sellarivoiteiden kohdalla hymähtelen kyynisesti.

6.Leikkaan joskus omia hiuksiani
- Kyllä, luitte oikein. Mulla ei ole hiuksissani mitään tiettyä mallia vaan hiukseni ovat pitkät, näin ollen joskus saksin ihan keittiö-Fiskarseilla latvojani ja joskus olen riehaantunut jopa siinä määrin, että olen saksinut itselleni otsatukankin!

7.Käytän joskus liian tummaa meikkivoidetta
- Jep ja ihan tarkoituksella. Okei, puollustuksekseni sanon, että osaan häivyttää tummankin meikkivoiteen kasvoille/kaulalle niin, ettei siitä jää mitään rajoja. Syy miksi sorrun tälläiseen etikettivirheeseen on se, että olen ihon väriltäni melkoinen albiino. Varsinkin bilemeikissä suosin vähän tummempaa meikkivoidetta ja tietysti kesäisin. Oikea ohjenuora kai meikkivoiteen ostajalle on, että sävyn pitäisi olla jopa yhtä astetta vaaleampi kuin oma ihonsävy. Mun kohdalla en edes usko, että niin valkoista sävyä löytyy joka olisi astetta mun ihoa vaaleampi. Joten siksi sorrun tälläiseen. Huijaan kanssaihmisiäni luulemaan, että ihoni on terveen värinen eikä mikään kalkkilaivan kapteeni :D




EDIT! Meillä on pieniä tietoteknisiä ongelmia, toisin sanoen tietokoneemme otti ja hajosi. Uusi kone on tulossa, mutta siihen asti tämä kommenttien hyväksyminen saattaa kestää normaalia pidempään. Pahoittelut tästä! Palaan normaaliin rytmiin kunhan saamme uuden myllyn hajonneen tilalle.

9 kommenttia:

  1. Ihania tunnustuksia ja varmasti sinullekin vapauttavaa. ;D

    Tuosta meikkivoiteen sävystä. Hyvin moni valitsee tummemman kuin mitä oman ihon sävy on. Itse taas valitsen mielummin vaikka sen astetta vaaleammankin, kuin oma ihon sävy. ;D

    En tuomitse ketään, joka valitsee tummemman mitä oman ihon sävy on, mutta ei sitä vaaleutta tarvitse kenenkään hävetä. :) Vaaleutta voidaan korostaakin ja se näyttää yhtä terveeltä ja hehkuvalta. Itseasiassa luonnollisesti vaalea iho on ruskettunutta ihoa terveempi ja nuoremman näköinen. Vaaleudella saa joissakin tapauksissa nipistettyä vuosia pois ja se saa ihon näyttämään nuorekkaammalta kuin tummempi.

    Älkää siis vaaleat kaunottaret turhaan hävetkö vaaleutta ja parjatko itseänne kalkkilaivan kapteeniksi. Vaaleuden voi kääntää omaksi "voitokseen" korostamalla sitä ja luotua lookiin nuorekasta kuulautta ja hehkua. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, tämän tekeminen oli tosi hauskaa! :D ihanaa tunnustaa tälläisiä syntejä!

      Mä olen aina hävennyt omaa vaaleaa ihonväriäni :( Isäni on todella tummapigmenttinen, mutta olen perinyt äitini vaalean, punapigmenttisen ihon. Mä en ikinä rusketu, palan aina, vaikka suojakertoimet olisi 200. Albiino mikä albiino. Mutta kiitos ihana Minna näistä kannustavista ja kauniista sanoista :) <3

      Poista
  2. Ihanaa..kiitos =)

    Joku muukin saksii itse tukkaansa..
    Mä leikkaan vanhoilla Fiskarsin kynsisaksilla latvuksia ihan sujuvasti..sakset vuosimallia 1995..ollut esikoisen äitiyspakkauksessa =)

    Noissa "parasta ennen"-päiväyksissä on valmistajien fuulaa..heittääkö joku ihan oikesti puuterimaiset/jauhemaiset luomarinsa menemään sen päiväyksen mukaan??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin! :D Meitä kotikampaajia on siis muitakin! :D

      Emmä tiä, itse en tosiaankaan heitä, ymmärrän tosiaan että voiteet voi mennä pilalle tietyssä ajassa ja ehkä hajuvedetkin, mutta jauheet/puuterit? Don't think so.

      Poista
  3. Mullakin on vieläkin jotain 8 vuotta vanhoja meikkejä, varsinkaa luomivärit ei oo menny mikskään. Huulipunista huomaa kyllä kun ne pilaantuu, ne muuttaa väriä. En mä välitä päivämääristä ku on kyse hiustuotteistakaan, mulla on tuolla neljä vuotta vanhaa shampoota jonka unohdin joskus kaappiin ja nyt oon käyttänyt, hyvältä se tuoksuu ja hiukset tulee puhtaiksi, go suomalainen hunaja xD Käytän kanssa samaa kynsiviilaa kaikkiin kynsiin, samaten lakkoja, ei oo kans ollu ikinä mitään ongelmia. Mä oon leikannu hiuksen itse tai kaverin nyrhimänä jo kai öö.. 7 vuotta? Olen liian pihi. Mitäs vielä.. no ona noita varmaan lisääkin, mutta ihan hyvin olen pärjännyt XD P,s kynsien pureskelu on ruma tapa, mun sisko ja mies tekee sitä ,hyiii ku ärsyttävää xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikki missä on rasvaa pilaantuu tottakai herkemmin, huulipunista mäkin olen luopunut kun ovat alkaneet haiskahtaa oudolle!

      Tiedän! :D Pitäisi taas koittaa olla pureksimatta, tahdonvoima tuntuu taas vaan uupuvan :(

      Poista
    2. Kaikki missä on rasvaa pilaantuu tottakai herkemmin, huulipunista mäkin olen luopunut kun ovat alkaneet haiskahtaa oudolle!

      Tiedän! :D Pitäisi taas koittaa olla pureksimatta, tahdonvoima tuntuu taas vaan uupuvan :(

      Poista
  4. Täältähän löytyi monia juttuja joissa oon samoilla linjoilla =) Minäkin oon monet kerrat saksinut etuhiuksiani (tosin mulla on äidiltä lainassa semmoset kampaamolaatuiset sakset, tosin oon minä varmaan normisaksillakin joskus hiuksia napsinut) ja herregyydes, pitäskö varpaankynsille olla muka oma lakka, nevö hööd ja ei tuu tapahtumaan =D Ja tosiaankin, kyllä ne omat aistit kertoo milloin joku tuote on pilalla. Tässä taannoin huomasin Pirkan silmämeikinpoistoaineen muuttaneen väriä vaikkei se kovin vanha ole. Sen kyllä taidan heittää menemään, ei tuo värin muuttuminen vaikuta kovin hyvältä... Niin ja mä oon käyny kosmetologilla elämäni aikana ehkä kerran tai kaksi, on vaan liian tyyristä hommaa. Kynsien pureskelun sentään sain lopetettua joskus about 18-kesäisenä, ihan taisin silkalla tahdonvoimalla sen tehdä. Muistan kun lapsuusaikoina mun kynsille sudittiin Kynneliä ja eihän se litku tosipureskelijaan tehoa... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin mulle on kerrottu, että varpaankynsiin ei saisi käyttää samaa lakkaa kuin sormiin :/ Mä en kyllä tätä ole tosiaankaan noudattanut!

      Mä en ole koskaan edes koittanut Kynneliä, mutta tuskin se olisi mulle tehonnut :D

      Poista

Kiitos kommentistasi :)