sunnuntai 1. huhtikuuta 2012

Palautteen purkua + arvonnan voittajat!

Kevätarvonta on nyt päättynyt ja olen nyt käynyt läpi Teidän antamia kommentteja blogini suhteen. Teen pienen yhteenvedon keskeisimmistä toiveista/kehitysideoista/huomioista/mielipiteistä joita annoitte minulle. Iso kiitos siis kaikille osallistuneille, oli todella mukavaa saada monipuolista palautetta. Siispä annan Teille näin virtuaalisesti kiitokseksi ryhmähalin! :) Oli todella arvokasta huomata, että olitte ajatuksella kommentoineet ja sydäntäni lämmittivät monet kehut joita pieni blogini sai.

MOPSI
-Mopsin puolesta puhujia oli selkeästi enemmistö kommentin/meilin jättäneistä. Tämä lämmittää mieltäni valtavan paljon, koska kyseessä on kuitenkin minulle hyvin rakas otus. Voin jakaa tälläisen melko henkilökohtaisen asian nyt kanssanne kertomalla, että olemme Isännän kanssa lapsettomia ja yrityksistä huolimatta emme ole toivomaamme vauvaa saaneet. Kerron tämän tässä yhteydessä siksi, että Herra B on meille kuin lapsi ja siksi meille niin kovin rakas. Huomasin ajan myötä, että Herra B:stä tehdyt postaukset ovat yksi suosituimmista postauksistani ja siksi olen jatkanut niiden tekemistä. Olen kovin iloinen, että enemmistö lukijoistani pitää meidän Mopsi Möpsyläisestä kertovia juttuja hyvinä ja hellyyttävinä, joten jatkan niiden tekemistä jatkossakin. Miellän, että Herra B on vähän niinkuin blogini virallinen maskotti joka tuottaa hyvää mieltä lukijoilleni.

ULKOASU
-Blogini uusi ulkoasu herätti kommentteja sekä puolesta että hieman vastaankin. Suurin osa vastanneista oli kuitenkin sitä mieltä, ulkoasu on juuri näin hyvä, selkeä ja siisti. Kieltämättä olen itsekin samaa mieltä. Kun tein tämän uuden ulkoasun, hihkuin sisäisesti jeejeetä, että nyt onnistuin vihdoin löytämään itseni näköisen tyylin tänne! Bannerissa voisi kieltämättä olla jokin kuva tai hieman enemmän ns. elämää, mutta nyt pitää tunnustaa, että kyllä siinä olisikin, jos vain osaisin tehdä siihen kuvan tms. Yritin laittaa kuvaa siihen muokatessani tätä ulkoasua nykyiseen malliinsa, mutta jostain syystä en saanut sitä istumaan siihen mitenkään järkevästi :/ Eli tämä puute on täysin minun taidottomuudestani kiinni. Siksi "tyydyin" bannerin osalta noinkin simppeliin ratkaisuun.

KIRPPIS
-Kirppistä toivottiin etenkin meileissä hyvin monelta taholta ja nyt sellaisen siis järjestinkin. Vielä on paljon kosmetiikkaa vailla uutta kotia eli saa tulla tekemään ostoksia ja ostamaan loputkin minulle tarpeettomat tuotteet pois :) Syy miksi en ole useimmin järjestänyt kosmekirppistä täällä on se, että eka kerralla kun sellaisen järkkäsin, tuotteita ei juurikaan mennyt kaupaksi ja koin, että siinä on isompi vaiva kuin hyöty. Nyt lukijoita on tuplasti enemmän joten päätin laittaa kirppikset pystyyn josko tavarat liikahtaisivat paremmin liikkeelle.
Kiinnostaako Teitä muuten jatkossa jos kirppistelen täällä myös muiden tavaroiden kanssa kuin kosmetiikan? Minulla on nimittäin myynnissä tämän tästä elokuvia, kirjoja, käsilaukkuja ja kenkiä. Jos tämä saa kannatusta, voin hyvin ottaa tuotteista kuvat ja myydä em.mainitut tuotteet myös tätäkin kautta :)

SELEKTIIVINEN vs. EDULLINEN KOSMETIIKKA
-Enemmistö piti siitä asiasta, että käsittelen blogissani enemmän edullista kosmetiikkaa kuin selektiivistä. Tämä on mielestäni hyvä juttu! Syy miksi täällä ei usein näe selektiivisen puolen tuotteita on yksinkertaisesti se, että en osta kovinkaan usein niitä. En väitä ettenkö pitäisi ylellisistä tuotteista, kukapa niistä nyt ei pitäisi, mutta olen todella käytännöllinen joidenkin asioiden suhteen ja sillä tavalla "jalat maassa", että jos hyvän ja toimivan tuotteen saa edullisesti, tottakai ostan sen enkä sitä joka maksaa 5 kertaa enemmän mutta on statukseltaan glamöörimpi. On totta, että kaikki halpistuotteet eivät ole hyviä, mutta pitkä empiirinen tutkimukseni tällä saralla on osoittanut, että kyllä sieltä halpispuoleltakin niitä helmiä löytyy. Ja minulla ei ole tuon taivaallisen väliä sillä asialla mitä mainetta tuote nauttii, jos se kerran toimii hyvin. Realismi on kuitenkin se, että aika harvalla ja varsinkaan kovin nuorella ihmisellä ei oikeasti ole varaa jatkuvalla syötöllä käyttää pelkästään selektiivistä kosmetiikkaa.
Raha ratkaisee aika monta asiaa ja tunnustan, että ei minulla aina olisi edes varaa ostaa kalliita voiteita tms. Siksi suosin paljon Dermon, Avonin, apteekin ja ihan markettikosmetiikan tuotteita, koska niihin minulla on varaa. Vaikka tulotasomme Isännän kanssa on ehkä normaalia keskitasoa korkeampi, meillä on kuitenkin asuntolainaa joka nielee kuukaudessa ison osan budjetista. Ja koska rahaa pitää jäädä elämiseenkin, silloin pitää ostaa tuotteita sen mukaan mihin on varaa. Voisin jatkaa tästä aiheesta pidempäänkin, mutta mielestäni Karkkipäivän Sanni kirjoitti aiheesta hyvin tässä hiljattain ja yhdyn hänen mielipiteeseensä sekä tunnustan olevani aika ajoin samalla lailla "köyhä" kuin hänkin.

LOPPUNEET TUOTTEET
-Kirjoitin todella pitkään loppuneista tuotteista, mutta koska ne eivät saaneet oikeastaan koskaan mitään palautetta, lopetin ne postaukset siinä uskossa, että ne eivät kiinnosta ketään. Nyt sain kuitenkin lukijoiltani kuulla, että niitä hieman kaivattaisiin takaisin! Tämä kyllä onnistuu, en ehkä ala jokaikistä suihkugeeliä enää analysoimaan sen loputtua, mutta voiteet, meikit, hiustenhoitotuotteet, vartalonhoitotuotteet olisi ehkä mielenkiintoista luettavaa? Miltä kuulostaa? Minulle ehdotettiin myös Kuukauden yllättäjä ja Kuukauden Floppi-tuotteiden nimeämistä ja se ehdotus kuulosti tosi hyvältä. Erityiskiitos tästä kehitysideasta! Tämän todennäköisesti otan käyttöön blogissani tässä tulevaisuudessa :)

AVON, ORIFLAME JA YVES ROCHER
-Sain palautetta myös Avon-postauksistani, niitä tuli sekä puolesta että vastaan. Avaan Teille sen verran tätä asiaa, että olen puuhastellut Avonin parissa reilu 4 vuotta. Mukaan lähdin ainoastaan siksi, että halusin vaivattomasti tilata tuotteita itselleni. Noh, eipä aikaakaan kun myyntini alkoi nousta ja yhtäkkiä olin yksi Suomen huippumyyjistä. Se yllätti minut itsenikin, koska en ole ikinä ollut mikään myyjätyyppi, inhoan itse yli kaiken väkisin tuputtamista ja päätin, että sellaista en todellakaan ala harrastaa. Jaoin vain kuvastoja ystäville ja tutuille ja siitä se homma pikkuhiljaa kasvoi kasvamistaan. Olen hyvin realisti Avonin tuotteiden suhteen, en koe olevani sellainen konsultti joka kehuu tuotetta kuin tuotetta vain siksi, että se menisi kaupaksi. Kerron tuotteista sekä täällä että asiakkailleni ihan IRL rehellisesti sen mitä mieltä itse olen tuotteesta. Avonin tuotteissa on todella monta hyvää ja toimivaa tuotetta, mutta myös hyvin monta jotka ei vaan toimi yhtään. Tämä sama luultavasti pätee mihin tahansa tuotemerkkiin.
Nykyään touhuan aika vähän enää Avonin parissa, myyn sitä toki edelleen, mutta enää en ole Suomen huippumyyjiä eikä se haittaa minua yhtään. En ole alunperinkään tehnyt tätä hommaa hullun kiilto silmissä vaan ihan vain harrastuksena. Syy miksi tuotteita täällä vilahtaa tämän tästä on se, että saan jonkin verran edelleen kannustimia ja tilaan itsekin uutuuksia kokeiluun. Tiedän, että lukijoissani on myös Avonin tuotteista pitäviä ihmisiä joten Avon-postaukset ovat suunnattu etenkin heille. Ja toki myös niille, ketkä eivät ole koskaan kokeilleet, mutta ehkä haluaisivat kokeilla. En siis koe mainostavani Avonia mitenkään erityisesti vaan kirjoitan niistä samalla tavalla kuin mistä tahansa muunkin merkin tuotteista.
Yves Rocher-postauksia minulla on tullut tasan yksi sekä Orfilamen tuotteista ehkä noin kolme postausta. Kummastakaan näistä en kirjoittele mitenkään säännöllisesti enkä usein, koska en kummankaan merkin tuotteita käytä kuin hyvin satunnaisesti.


KOSMETIIKKAVARASTONI
-Todella moni toivoi, että esittelisin kosmetiikkavarastoni täällä. Guess what my darlings, toiveenne on kuultu ja tässä jo muutaman viikon sisällä on tulossa postausta hajuvesistäni, meikkipussini sisällöstä, vartalovoiteistani, hiustuotteistani ja niistä kosmetiikoista joita käytän päivittäin :) Varastot ovat siis kuvattu ja postaukset odottavat vain julkaisuaan.

VIDEOPOSTAUKSET
-Näitä toivottiin myös. Kuulkaa HUI,sanon minä! :D Lupaan, että saatte jossain kohtaa videon Herra B:stä, mutta niitä videoita missä minä höpöttelen jotain diipadaapaa saatte ehkä vielä odottaa hetken. Olen meinaan maailman vaivaantunein jos mun pitää alkaa puhumaan kameralle. Mikä sinänsä on aika paradoksaalista, koska olen muuten todella kova höpöttämään ja älyttömän sosiaalinen. Isäntä sanoo myös, että minulla on aika kantava ääni enkä ole sieltä ujoimmasta päästä, mutta jos mun pitää ihan varta vasten alkaa höpisemään niin, että se nauhoitetaan, mä jäädyn ihan täysin. En nyt täystyrmää tätä toivetta, mutta harkitsen melko pitkään ennen kuin toteutan tämän :)

SISUSTAMINEN &KOTI
-Koska rrrakastan sisustamista ja kodin kauniiksi laittamista, haluan jakaa juttuja siitä täällä Teidän kanssanne. Tämä olikin saanut kannatusta todella monelta ja muutama ihan jopa toivoi näitä postauksia lisää. Kiva kiva! :) This makes me happy! Piakkoin on tulossa juttua kotimme uusista sisustusjutuista sekä mm. parvekkeemme kevätilmeestä. Meidän kirjastohuoneessamme on menossa ns.sisustusremontti ja kun se on valmis, esittelen Teille uusiutuneen kirjastomme ilmeen :)

RUOKA
-Muutama toivoi lisää jälkkäriohjeita ja herkuttelureseptejä. Niitäkin on tulossa, mutta koska noudatan 98 %:sesti VHH-ruokavaliota, ohjeet ovat enimmäkseen suunnattu siihen ruokavalioon. Niitä voi toki syödä ihan kaikki ihmiset, ei tarvitse olla hiilarikammoinen tehdäkseen niitä ruokia :) Kyllä sen 2 %:ia puputtelen joskus myös hiilareita ja varmasti myös siltä saralta irtoaa tänne joskus reseptiä tai vinkkejä :) Kiva kuulla, että myös tämä osasto kiinnostaa Teitä!

MEIKKIKUVAT + TUTORIALIT
-Näitä toivottiin tosi paljon. Mä ihan kamalan mielelläni jakaisin Teille useimminkin meikkikuvia, mutta koen olevani niin amatööri meikkaamisessa, että en oikeasti oikein kehtaa laittaa mitään mun silmämeikkirävellyksiäni näytille. Olen toki niitä tänne joskus postannutkin ja nekin kuvat ovat aivan hullun noloja. Ja kaiken lisäksi  teen aika usein silmämeikin ruskean eri sävyillä eli BOOOOORING. Ei niitä jaksa kukaan katsoa :P Vai jaksaako muka? Välillä oikeasti suunnittelen, että nyt teen värikkäitä silmämeikkejä ihan vain blogia varten ja otan kuvat, mutta sitten en vain saa aikaiseksi tai en kehtaa laittaa kuvia niistä tänne. Mussa on vähän sellaista pinkoperfektionistin vikaa, että en esittele väkerryksiäni (olivatpa ne mitä tahansa) jos en ole niihin itse täysin tyytyväinen. Hölmöä ehkä, mutta minkäs teet kun tälläinen ajatusmalli on kerran istutettu päähän.
Tutorialeja koskee hieman sama juttu kuin noita meikkikuviakin. Koska koen, että olen ihan kökkö meikkaaja, en missään nimessä ala sellaisesta tekemään mitään opetusmatskua kellekään! Apua! :D Jätän tutorialit ammattilaisille, kuten Minnalle tai niille keillä on luonnonlahja silmämeikkien tekoon kuten esim. Nekulla ja Heidillä.
En tietenkään tyrmää täysin ideaa tutorialien tekemisestä, mutta sitä ennen mun pitää kehittyä meikkaajana muutaman valovuoden verran :)

POSTAUSTAHTI
-Tästä sain myös palautetta. Kuten jokainen bloggaaja tietää, aina ei vain ole aikaa eikä resursseja päivittää blogia niin usein kuin tahtoisi. Itselläni on alusta asti ollut mielestäni melko selkeä postaustahti, jos ehdin postaamaan, postauksia tulee aina ma-pe, viikonloput olen hiljaa. Välillä on ollut pidempiä blogihiljaisuuksia, mutta se on johtunut täysin siitä, että muussa elämässäni on ollut jotain mikä on estänyt kirjoittelun. Blogini on minulle erittäin, erittäin rakas ja pyrin päivittämään tänne niin usein kuin vain pystyn. Koen tietynlaista velvollisuutta lukijoitani kohtaan ja tottakai haluan tarjota heille mahdollisimman säännöllisesti luettavaa. Otan sen isona kohteliaisuutena, että tekstejäni odotetaan ja niitä luetaan mielellään.
Eli jatkossa postaustahti pysynee samana, ma-pe, viikonloput vapaana. Hiljaisempia viikkoja voi tulla, mutta pyritään välttämään :)

KUVAT
-Kuvien koko sai kiitosta ja ketään ei ainkaan tuntunut häiritsevän se, että postaan kuvat aina erittäin suurina. Itse tykkään katsoa blogeissa isoja ja selkeitä kuvia, enemmin kuin pieniä ja piiperoisia. Kuvien laatu sai hieman pyyhkeitä ja pahoittelen tätä. Olen omistanut digijärkkärin vasta noin vuoden ja blogin alkutaipaleella kuvat on otettu vanhalla ja kämäisellä digipokkarillani. Rakastan valokuvaamista ja ennen järkkäriä, intoa ja taitoa olisi kyllä löytynyt, mutta tekniikkaa ei. Nyt on tekniikkapuoli kunnossa ja toivon, että kuvani ei nyt enää kovin huonolaatuisia olisi? Pyrin välttämään heilataneita ja suttuisia kuvia, itse en myöskään tykkää sellaisia katsoa muidenkaan blogeissa niin en myöskään omassani.


OTSIKKO JA SEN PERÄSSÄ PISTE
-Mun on ihan pakko tähän lopuksi kommentoida tähän asiaan :) Lukijani hienovaraisesti kommentoi, että otsikon perässä ei kuulu olla pistettä. Juu ei tosiaan kuulukaan. Kyse on enemmänkin minun omasta "tavaramerkistäni" jota olen käyttänyt jo vuosikaudet, jopa vanhan blogini parissa jota kirjoitin toisella blogisaitilla vuosia sitten. Jotkut käyttävät pistettä sekä otsikon edessä että perässä, minä käytän pelkästään perässä. Mielestäni se näyttää kivalta ja antaa otsikolle jotenkin persoonallisen lookin. Se on ikäänkuin pieni lause, vaikka siinä olisi vain yksi sana. Okei, tämä persoonallisuus voi olla täysin mun silmässäni, mutta kyse ei ole siitä ettenkö taitaisi oikeaoppista kirjoitusasua vaan siitä, että olen välillä tälläinen tekotaiteellinen hörhö :D


Nyt varmaan osallistuneita ainakin kiinnostaa kuka voitti pääpalkinnon? :) Voittajaksi valikoitui:


IITU

Toisen palkintosetin voittajaksi random.org arpoi:

neitikameleontti

Paljon onnea voittajille ja iso kiitos vielä kaikille osallistuneille! 
Voittajille on lähtenyt sähköpostia!

2 kommenttia:

Kiitos kommentistasi :)