torstai 16. helmikuuta 2012

Hyvä ja halpa.

Sanotaan, että jos haluaa ostaa hyvän ja halvan, pitää ostaa kaksi. Tämä ei tosin aina pidä ihan paikkaansa. Vaikka kosmetiikkavarastoni pursuilevat yli äyreidensä jos jonkinmoista pulloa ja purnukkaa, on olemassa yksi tuote jota mulla ei koskaan ole varastossa yhtään ylimääräistä purkkia.

Ja se tuote on kasvovoide. Käytössä on aina päivä- ja yövoide, mutta varastossa ei ole kumpaakaan laatua ylimääräisiä kappaleita.

Koska minulla on tässä alkuvuotena ollut budjetti hieman kireämmällä, pähkäilin mistä ostaisin hyvän ja edullisen päivävoiteen. Käytössäni ollut mattapintaistava voide ei oikein soveltunut käytettäväksi paukkupakkasien aikaan, tuntui kuin ihoni olisi kiristynyt muutamalla asteella liian kireäksi. Ja älkää ymmärtäkö väärin, tässä iässä naama alkaa jo sen verran roikkua, että pieni kiristys ei tekisi pahaa, mutta tämä kiristäminen ei ollut ihan siihen suuntaan. Tämä tuntui siltä kuin ihoni olisi halkeillut. Eli ei kiva.

Kaivattiin siis jotain kosteuttavaa päivävoidetta. Ihan peruskauppareissulla Lidlissä tämä tuli sitten vastaan:

Cienin Aqua Moisturising Cream, hinta alle 3 euroa. Muistelin, että Karkkipäivän Sanni kirjoitteli joskus näistä Lidlin kasvovoiteista hyvin myönteiseen sävyyn ja annan Sannin arvioille kyllä arvoa. Koska hinta oli näinkin huokea, ajattelin että jos tämä nyt ihan p*skaa on, eipä se paljon maksanut ja voin hieroa tämän vaikka kaulaani tai kantapäihin.

Voide on vaaleansinistä, melko miedosti tuoksuvaa (kiva, raikas, hieman "merellinen" tuoksu) ja erittäin kivan tuntuista. Voide kosteuttaa ihon heti, imeytyy hyvin ja jättää ihon sileäksi ja pehmeäksi. Toimii meikin alla perfect! Enpä olisi ihan äkkiä uskonut, että tästä voiteesta tulisi suosikkini näin lyhyessä ajassa! Purkki on hieman halvan näköinen, mutta who cares, eihän tätä kukaan kylppärini peilikaapin oven läpi näe (jos ei siis uteliaisuuttaan kurkkaa mitä kaapissa on). Purkissa tavaraa on 50 ml.

Se vähä mitä INCI-listoista ymmärrän, tämä näyttää silmääni hyvälle. Joku ketä näistä ymmärtää enemmän, voi tästä tsekkailla mitä voide pitää sisällään. Mielestäni alle 3 euron kasvovoiteeksi aika pätevä INCI.

Taas tuli todistettua se seikka, että ei hinta ja merkin nauttima status asema ratkaise kaikkea. Miksi ostaa hirmu kallista kun näin edullisestikin voi löytää jotain toimivaa :) Nauttiihan Pirkan silmänympärysvoidekin jo lähes kulttimainetta ja sen hinta liikkuu about samoissa tämän kanssa.
Suosittelen tätä kaikille ketkä haluavat ostaa laadukkaan, edullisen peruspäivävoiteen joka toimii todella hyvin!

6 kommenttia:

  1. Mulla taitaa olla tämä sama, mutta mä en tykännyt sitten yhtään : / ihan liian äkkiä imeytyi eikä iho tuntunut yhtään kosteutetulta sen jälkeen, koitin pistää monta kerrosta ja vieläkin ihan sama fiilis.. Harmi :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Catti: No höh :( Mun mielestä tämä taas jättää ihon tosi tosi kosteutetuksi, mutta mulla on kyllä sekaiho, joka ei ihan rutikuiva olekaan. Harmi jos tämä ei toiminut sulle :(

      Poista
  2. Mä oon ite ostanu Lidlistä muutaman euron silmänympärysvoiteen ja oon ollu tosi tyytyväinen! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jetta: :) sieltä kyllä löytää joskus tälläisiä helmiä! Ainoat tuotteet josta en ole pitänyt, on ne silloin tällöin myynnissä olleet Suhada-kosmetiikat. Mutta nämä Cienit tuntuvat toimivan :)

      Poista
  3. Kävin just eilen hakemassa tän kun luin mielipiteesi tästä. Oon niin pihi etten raaski mahottomia laittaa kasvorasvaan. :D Yövoiteen asemaakin mulla toimittaa Pirkan lastenvoide. Kirjottelen tästä varmaan jonkin verran kunhan olen ehtinyt kunnolla testaamaan. :)

    VastaaPoista
  4. Mansikka: :) kiva! Toivottavasti toimii sulla yhtä hyvin kuin mullakin! Mielestäni tuon hintaluokan voiteeksi melko pätevä :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)