torstai 15. syyskuuta 2011

Pieniä sisustusjuttuja.

Olen intohimoinen sisustaja. Kotimme ei ole mikään huippudesignia sisältävä Avotakan sivuilta repäisty edustuskoti, vaan se on meidän näköinen, kodikas ja lämmin. Rakastan vanhoja esineitä ja yhdistelen uutta ja vanhaa sujuvasti sekaisin.

Suunnittelen lähestulkoon jatkuvasti uusia sisustusjuttuja ja pieniä remontteja kotiimme. Isäntä väsyy monesti jo pelkästä ajatuksestakin kun alan selittämään hänelle kädet viuhtoen, että "tämän voisi siirtää tähän ja tämän voisi maalata" :D

Laitan muutaman uusimman sisustusjuttuni nyt tänne esille, ideoita saa vapaasti kopioida omaan käyttöön :)


Olohuoneemma ruokapöytää koristavat vanhat Riihimäen keittiötölkit jotka olen ottanut tälläiseen käyttöön. Kahteen pienempään äitini virkkasi ihanat sydämet koristeiksi ja isoon tölkkiin olen laittanut ikikukkia. Oikeasti inhoan silkkikukkia, mutta jos ne näyttävät kauniilta (eli suht aidoilta) voin laittaa niitä tällä tavalla esille. Luonnottoman väriset valmiskimput tai yksittäiset kukat eivät ikinä pääse kotiimme. Kuvassa olevat silkkikukat olen muistaakseni ostanut Ikeasta. Haaveenani olisi saada suht aidon näköiset valkoiset pionit, mutta toistaiseksi en ole löytänyt sopivia.

Purkkiteema jatkuu olkkarimme vanhalla pyöreällä sohvapöydällä joka toimii lähinnä apupöytänä sohvan ja nojatuolin välissä. Äiti on luvannut virkata näihin myös sydämet (tai tähdet, tähti on lempikuvioni).
Jos innostuit tästä ideasta, vanhoja keittiöpurkkeja löytyy kirppiksiltä. Niissä on tosin hinta pompsahtanut nykyisellään aivan tähtitieteellisiin summiin :( Kuvassa näkyvä isompi purkki saattaa maksaa jopa 20 euroa, mutta toki näitä voi löytyä myös hyvin huokeallakin hintaa. Omat purkkini olen haalinut appivanhempieni kesämökiltä ja isoäitini kätköistä.


Tästä piti myös laittaa kuva tänne. Äitini toi meille ihanan pajusta (?) tehdyn sydämen kesälomareissultaan ja se löysi paikkansa makkarin ikkunasta. Sydän sopii hyvin makkarin tunnelmaan, eikö nimenomaan makuuhuoneessa ole hyvä olla rakkautta ja sydämiä :)

Löysin vanhempieni luota äitini vanhat nallet. Nämä aarteet ovat peräisin 1950-luvulta. Äiti säilytti näitä komerossa ja oli tyyliin antamassa nämä jollekin kylässä olevalle lapselle leikittäväksi. APUA, sanon minä. Sanoin äidille, että mä pelastan nämä meidän olkkariin ja kyläileville muksuille voi antaa vähän vähemmän arvokkaita leluja riepoteltavaksi.
Nämä arvokkaat karhut löysivät siis kotinsa meidän olohuoneesta :)

Sisustatko sinä mielelläsi? Mikä on mieleinen tyylisi? :)

4 kommenttia:

  1. Ihania sisustujuttuja! Itse olen kanssa intohimoinen sisustaja, mutta nyt viime aikoina en ole vain ehtinyt. En ole ehtinyt vielä suunnittelemaan edes syksyistä ilmettä kotiimme. Tosin mielessäni pyörittelen jo, että minkä värinen joulu meillä olisi tänä vuonna? ;D

    Meidän kodin tyyli on moderni ja pelkistetty, koska se sopii taloomme parhaiten. Lisämausteena on runsaita, näyttäviä ja koristeellisia esineitä, asetelmia jne. Kynttilät kuuluvat aina osaksi sisustamista ja minulla on suuria Partyliten kynttiläsomisteita.

    Meillä on sellaiset perusvärit, eli sohva vaalea, kalusteet wengen värisiä, seinät vaaleat ja matto neutraali. Kun minulla mieli vaihtuu, niin vaihdan tyynynpäällisiä, verhoja, keittiönpöydän tapletteja ja keittiöpyyhkeen väriä. Samalla kynttilöiden värit vaihtuvat ja otan ko. värimaailmaan toimivat somisteeni ja sellaiset esiin.

    Tästä tuli sellainen luomisentuska taas, että kiitos vaan postauksestasi! :D Jos viikonloppuna ehtisi ja jaksaisi siivota kunnolla ja vaihtaa sisustusta toisenlaiseksi. Varmasti taas piristäisi ja antaisi lisäpotkua syksyn pimeyteen ja väsyttävyyteen. :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos ihana Minna :)

    Partylitet on ihania, mutta aivan kamalan kalliita :( Mä en ole tilannut muita somisteita sieltä kuin Nuorekkuus-kynttiläpurkit, koska sain ne puoleen hintaan ja silti ne maksoi ihan hulluna. Olen keskittynyt niihin kynttilöihin, lähinnä Tuikkiviin ja Votiiveihin :)

    Oleppa hyvä :D luomisentuska on IHANAAAA! :D

    VastaaPoista
  3. Opiskelen sisustusta ja se on miekäläisenkin intohimo. Moderni ja lämmin sisustus iskee mustan, valkosen ja limenvihreen väreissä, mums.

    VastaaPoista
  4. Joo, Partylitet on kalliita. Siksi mä olenkin ostannu somisteet kun ovat olleet (hyvässä) tarjouksessa tai emännän etuna tmv. Eli normihintaisena en ole tainnu ostaa yhtää.

    Mulla on kanssa ne Nuorekkuus somisteet. Niistä maksoin 28 ja risat. ;) Ne on ihan mielettömän upeat ja käytännölliset! Sisälle vaihtelee koristeita, niin aina on uuden näköinen somiste. :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)