tiistai 16. elokuuta 2011

Sekalaista seurakuntaa.

Ajattelin tehdä postauksen jossa on muutamia yksittäisiä kosmetiikkajuttuja joita on tullut hankittua tässä pitkin kesää.

Täytin vuosia heinäkuun lopussa ja sain isännältä lahjaksi mm. tämän Christina Aquileran Royal Desire-suihkugeelin. Isäntä oli tämän aivan omin päin ostanut, tykkään kun hän ostaa minulle kosmetiikkaa, mielestäni se on hyvin arvostettavaa, että mies tekee semmoista ihan omasta aloitteestaan :) Suihkugeeli on melko voimakkaan tuoksuinen ja pienikin määrä jättää iholle ihanan tuoksun. Minulla ei ennen tätä ollut aavistustakaan miltä CA:n tuoksut tuoksuvat, mutta tämä kyseinen RD vaikuttaa oikein kivalta :)

Hamstrasin Tarjoustalokäynnillä muutaman luomarisiveltimen. Olen tykästynyt näihin nevahööd-merkkisiin siveltimiin toden teolla, mielestäni näillä saa parhaiten levitettyä luomarit luomelle. Ostin näitä saman tien nyt reilusti varastoon ja näiden lisäksi vielä paketin vaihtopäitä. Siveltimet kestävät hyvin pesua ja kun eivät enää kestä, tosiaan myynnissä on vaihtopää-pakkaus jossa on muistaakseni 6 kpl vaihtureita. Siveltimet maksavat alle 2 euroa kappale.

Tykkään säilyttää siveltimiäni (ainakin niitä joita eniten käytän) kätevästi purkissa. Tämä kyseinen kiva retrohenkinen purkki osui silmääni kun kiertelin kierrätyskeskuksessa eräänä kesälomapäivänä. Purkki sattui vielä kaiken kukkuraksi olemaan hyllyssä jossa oli iso lappu:
SAA OTTAA ILMAISEKSI
Eli tämä ihanuus ei maksanut edes mitään :)

TBS:stä löytyi teiniaikojeni ikisuokkari, Passionhedelmä-putsari joka tuoksullaan vie minut vuoteen 1993. Ostin tämän aamupuhdistusta varten TBS:n alesta viidellä eurolla. Tämän jälkeen olenkin laittanut erään kotikaupunkini TBS:n boikottiin, koska sain siellä aivan pöyristyttävää palvelua. Olin kauppakeskuksessa ostoksilla ja kello oli 19.55, TBS sulki klo 20. Juoksin liikkeen ovelle ja huomasin, että myyjä oli laskenut oven eteen tulevaa kalteriovea hieman jo alemmas. Huikkasin myyjälle ovelta, että vieläkö ehtii tehdä nopsasti pari ostosta. Myyjätyttö katsoi minua todella tyrpeästi ja vastasi ihan pokkana:
Ajattelin juuri alkaa laskea kassaa, joten tuleppa joku toinen päivä tekemään ostoksesi.
Olin aika äimistynyt moisesta, tiesin kyllä että olin ihan viime minuuteilla liikkeellä, mutta ymmärtääkseni myyjien tulisi palvella siihen asti kun liike sulkeutuu ja jos asiakas on vielä kaupassa siihen aikaan, ei sitä sieltä pois ajeta. Ymmärrän, että viime minuuteilla liikkeeseen tulleet asiakkaat eivät saa myyjiä hakkaamaan riemusta kiljuen käsiä yhteen, olen itsekin joskus aikoinaan toiminut asiakaspalvelutyössä. 
Päätin tehdä asiasta reklamaation johon kertasin nämä tapahtumat. Ensin sain vastauksen jostain Helsingin pään konttorista missä pahoiteltiin tapahtunutta ja kerrottiin, että tieto tästä on mennyt kyseisen liikkeen myymäläpäällikölle. Muutaman päivän kuluttua sain varsin erikoisen vastauksen juuri tämän liikkeen myymäläpäälliköltä. Mun on aivan pakko copypasteta se tänne, koska haluan kuulla teidän mielipiteitänne onko tämä viesti teidän mielestänne kovin uskottava. Kannattaa kiinnittää huomiota jo otsikkoonkin:

REKLAMAATIO THE BOSY SHOP  18.7.2011

Hei,Kiitos reklamaatiostasi!!!

Olen todela pahoillani, että olet saanut huonoa asiakaspalvelua The Body Shopssa 18.7.2011!!! Olemme keskustelleet asiasta henkilökunnan kanssa ja tällainen palvelu ei kuulu toimitapaamme! !! 

Toivomme asiakassuhteemme jatkuvan ja saat seuraavaks parempaa palvelua :):) :)

Että näin. Päätin olla tiukkapipoinen asiakas ja laittaa liikkeen boikottiin. Ihan kiva, että he vastasivat, mutta jotenkin tämä "pahoittelu" ei nyt ihan vakuuttanut. Tiedän todellakin ettei minun hiljainen yhden ihmisen protesti mitään heidän liikkeensä puolesta muuta, mutta ilmaisempahan ainakin kantani heidän toimintaansa kohtaan. 


Tarjoustalon alelaarista löysin näppäriä Nivean vedenkestävänkin silmämeikin poistavia lappusia kolmella eurolla ja kahdella eurolla todella raikkaan ja ihoa piristävän kasvoveden :) Lappuset ovat kätsyjä työreissuilla ja kasvovesi tuli muuten vain tarpeeseen kun edellinen veteli jo viimeisiään.

17 kommenttia:

  1. No huh, vastaus kuulostaaa kyllä ennemminkin jonkun teinin kynäilyltä kuin oletettavasti aikuisen myymäläpäällikön vastaukselta. Pistäisin itsekin boikottiin tuollaisen liikkeen, ihan jo vaikka senkin takia, että asiakkaalle kirjoitetaan noin järkkyä kieltä! :D

    VastaaPoista
  2. Sohvi: Niimpä! Kun luin eka kerran tuon, ajattelin että onkohan tämä ihan tosissaan kirjoitettu? Kyllä se valitettavasti taisi olla.

    VastaaPoista
  3. Ja ihan varmuudeksi laitettu vielä kolme hymiötä, että vastauksen lämminhenkinen ja ystävällinen sävy käy varmasti ilmi. Tai siltä varalta, jos yhdeksän huutomerkkiä vaikuttavat hyökkääviltä. :) :) :)

    VastaaPoista
  4. .Nekku.: Totta :D Ilman noita hymiöitä olisi tullut selkeästi sellainen tunne, että tämä kirjoittaja huutaa minulle :D Hyvä, että ymmärsi laittaa hymiöt. Koska nehän tunnetusti kuuluvat asialliseen ja viralliseen sähköpostiin.

    VastaaPoista
  5. Offtopiccia ehkä vähän, mutta tuli tosta viestistä mieleen mutkan kautta, miten kirjoitustyyli vaikuttaa ensivaikutelmaan. Tuo ei ole myymäläpäälliköltä edellytettävää kielenkäyttöä, mutta ensimmäinen varsinainen työpaikkani aikoinaan irtosi hakemuksella, jonka päätin kirjoittaa puhekielellä. :) Kyseessä tosin oli rock-henkinen yökerho... Muualle olin lykännyt mukaan cv:tä aiemmin tekemistäni pikkuhommista ja muistanut aina lykätä vielä mukaan ylioppilaskirjoituksien arvosanat, mutta eipä irronnut töitä edes Filmtownista. :D Ekalla puhekielisellä hakemuksella sitten irtosi.

    VastaaPoista
  6. Olipa aika... mielenkiintoinen vastaus. Juuri tämän takia koen, että yhä useampi sähköpostin kanssa tekemisissä oleva toimihenkilö tarvitsisi jonkinlaista sähköpostiasioinnin kurssia. Tai oikolukua.

    Voisit vastata:
    "KIITOS VIESTISTÄSI!! olin todella loukkaantuintut mut nyt kaikki on ok !!! terkuin Nonnu (:(:(;"

    VastaaPoista
  7. Sonia: Olen myös sitä mieltä, että puhekielelle on paikkansa, se vain vaatii tilannetajua. Olin laatinut reklamaationi asiallisella kielellä enkä itse käyttänyt hymiöitä tms. joten en odottanut ihan moista vastaustyyliä.
    Olen itsekin laatinut joskus työhakemuksia hieman vapaammalla tyylillä, riippuen mikä paikka on ollut kyseessä. Tässä "Bosy shopin" tapauksessa kirjoittaja ei varmaan osaa muuta tyyliä? Tai luuliko hän minun olevan teini-ikäinen jolle voi kirjoittaa nuorekkaammin :D Tiedä sitten miten oli.

    Elisa: Juurikin näin. Oikolukemisesta tuon kirjoittaja ei ollut varmaan koskaan kuullutkaan, ottaen huomioon että heti otsikosta lähtien oli pieniä kirotusvireitä. Nolointa ei ole varmaan edes tuo hymiöiden määrä, vaan että myymäläpäällikkö kirjoittaa heti otsikossa jo liikkeensä nimen väärin...

    VastaaPoista
  8. Köh kirjotusvirheitä virallisessa pahottelukirjeessa ja miljoona huutomerkkiä? Ei kyllä kovin vakuuttavaa. Enkä kyllä ymmärrä miksi ne on lähettäneet sähköpostia xD On kyllä törkeä myyjä, useimmat ei tajua että se vaikuttaa koko liikkeen imagoon, jos on huono asiakaspalvelu. Olen itsekin ollut asiakaspalvelussa ja hymyilin aina vaikka vituttikin jotkut mummelit..

    VastaaPoista
  9. Leena: Sanoppa muuta! Mä en tiennyt olisinko itkenyt vai nauranut kun luin tuota heidän vastausta.

    Sama homma, olen tehnyt aikoinani monta vuotta asiakaspalvelutyötä ja vaikka kuinka olisi v*tuttanut joku asiakas, ei sille voinut alkaa mullitteleen. Se olisi tietänyt vaan itselle hankaluuksia.

    VastaaPoista
  10. Haha, voi ei. :D Onko siellä joku 15-vuotias myymäläpäällikkö vai mitä ihmettä? Minä olisin varmaan lähettänyt tuon vastauksen eteenpäin jonnekin pääkonttorille, otsikolla "Ei näin".

    VastaaPoista
  11. Myy: Mielessä kävi :D Ihmettelen suuresti jos tuon on kirjoittanut joku aikuinen ihminen. Tuli sellainen olo, että kohta mulle tulee meili, että you are in candid camera :D

    VastaaPoista
  12. Ohhoh, onpas aikamoista tekstiä myymäläpäälliköltä! Miten kukaan teini-iän ylittänyt voi/kehtaa kirjoittaa noin :D

    VastaaPoista
  13. Melli: Tätä minäkin ihmettelen! Aloin miettimään, että koska oikea etunimeni on "nuorekkaan" oloinen, meinasiko tämä myymäläpäällikkö, että olen itsekin joku teini ja päätti lähestyä mua teinikielellä? :D Kirjoitin kyllä mielestäni hyvin asiallisen reklamaation (ilman hymiöitä ja huutomerkkejä!!1) joten tiedä sitten mistä moinen vastaustyyli.

    Oikolukeminen olisi kyllä vallan hieno asia, ennen kuin painaa sitä SEND-nappulaa :D

    VastaaPoista
  14. Inhoan ihmisiä, jotka eivät osaa kirjoittaa asiallisia ja työnsä puolesta sopivia sähköposteja tai viestejä. Oikeasti. Jopa boikotoin liikkeitä, joissa ei osata kirjoittaa edes yhdyssanoja, ja niin hassulta kuin se kuulostaakin, niin se vain ottaa päähän. En lainkaan ihmettele syytäsi kyseisen TBS:n boikottiin.

    Olisiko tuo myymäläpäällikkö mahdollisesti se samainen henkilö, joka niin töykeästi sinulle huikkasi? Jos piilovittuilua yritti

    VastaaPoista
  15. Stormayhlegi: Sama vika! Myönnän, että itsellekin sattuu joskus blogia kirjoittaessa kirotusvireitä oikolukemisesta huolimatta, mutta luonteeltani olen aikamoinen kielioppinatsi ja muakin v*tuttaa ihmiset jotka kirjoittavat ihan miten sattuu. Tässä tapauksessa eri toten, koska kyseessä olisi pitänyt olla hyvin asiallinen vastaus.

    Tiedä vaikka näin olisi! Oli kyllä niin happaman oloinen torttu se kuka mua ei suostunut palvelemaan, etten ihmettelisi jos tosiaan asia olisi juuri näin.

    VastaaPoista
  16. Ihana viesti tuo :D Ei oikein oo uskottava. Tulee semmonen olo, et on v*ttuillessa kirjoitettu.

    Oon ite aspalveluhommissa ja vaikka kuinka ärsyttää viime hetkellä tulevat asiakkaat, paikka on auki siihen asti kun on ilmoitettu. Ei meillä tosin edes lasketa sulkemisaikaan kassoja, vaan joskus, en tiedä milloin, joten ei oo tollasia hommia. Ja asiakkaat palvellaan, vaikka hampaita kiristellen, ei ajeta pois. Mutta plussaa aina, jos kysytään, saako vielä tulla, eikä olla kuin ei tiedettäisi, että pulju menee kiinni.

    Ostin tuon saman putsarin muuten viikko sitten. Aika kivanoloinen, ei kalliskaan normihintaisena :)

    VastaaPoista
  17. asetonihuuruja: Sama olo tuli mullekin! Jos tuo on kirjoitettu vilpittömästi pahoillaan, aika metsään mennään tuolla tyylillä :D

    Aivan näin! TBS:n kannattaisi ilmoittaa aukioloajoissaan, että "sulkemisajan lähestyessä, emme enää palvele. Käännytämme asiakkaat ovelta" :D Näin me mattimyöhäset ymmärrettäisiin pysyä poissa :D

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)