keskiviikko 11. toukokuuta 2011

On kabukeja ja Kabukeja.

Vaikka olen käyttänyt mineraalipohjaa jo parisen vuotta meikissäni, en ilmeisesti ole ymmärtänyt miten tärkeä hyvä kabuki on pohjan tekemisessä. Ensimmäinen kabukini ei ollut suinkaan kabuki vaan mikä-lie-suti joka tuli Maybelinen mineraalipuuterin mukana. Suti oli yhtä iso kuin sormustin ja sen avulla pohjan levittäminen oli melko lailla työtä, tuskaa, verta, hikeä ja kyyneliä.

Seuraava kabukini eksyi minulle Avonin valikoimasta. Nyt oli jo vähän kokoakin enemmän ja puuterin pyörittely nassulle sujui astetta jouhevammin. Käytin Avonin sutia kuitenkin melko pitkään vaikka koko ajan tuntui, että se ei ollut se Oikea minulle. Tuntui kuin harjakset olisivat vähän raapineet kasvojani ja silloin tällöin muutama karvakin irtoili puuteria pyöritellessä.

Sitten ostin tämän.

VIRHE! Okei, olisihan se pitänyt jotenkin päätellä, että jos kabuki maksaa 4,95 € voiko se olla hyvä? Ikuisena optimistina ja edullisen kosmetiikan puolesta puhujana halusin uskoa tähän aivan täysin. Pelon sekaisin tuntein otin sudin käyttöön vaan huomatakseni, että pelkoni oli todellakin aiheellinen.


Harjakset olivat pehmeämmät kuin Avonin vastaavassa, mutta siihen ne positiiviset puolet sitten loppuivatkin. Suti haisi kamalalle teollisuusliimalle ( tai siis sellaiselle mille kuvittelen teollisuusliiman haisevan ) ja vaikka pesin sudin, haju pysyi. Kun aloin eka kerran pyörittämään mineraalia nassuuni tämän avulla, meinasin alkaa huutamaan pelkästä pettymyksestä ja turhautumisesta. Sudista irtoili karvoja kuin menossa olisi ollut maailman loppu. Niitä irtoili vaikka miten hellästi koitin sutia pyörittää iholla. Päätin, että nyt tämä  pelleily näiden perhanan sutien kanssa saa piisata ja marssin kauppaan.

Jostain muistini syövereistä kaivoin esiin, että joku oli kehunut Bodyshopin kabukia. Marssin suoraa päätä liikkeeseen ja kerroin kabuki-traumoistani myyjälle. Hän näytti minulle tätä ja tajusin olleeni täyspimennossa kabukien suhteen. Nyt pitelin kädessäni Kabukia, THE Kabukia. Karvat ovat silkinpehmeät, niitä on tiuhassa ja ne eivät IRTOILE! Kärsin tästä pikkasen päälle 20 euroa, mutta toisaalta hyvät sudit kestääkin vähän paremmin kulutusta kuin alle kympin rimpulat. Tämä on aarteeni kallehin, voisin pyöritellä tätä naamaani vasten ihan ilman puuteriakin :D Niin mukavalta tämä tuntuu iholla. Kyllä panostaminen jossain asioissa kannattaa pihistämisen sijaan :) Tämä on yksi niistä asioista.

Jollain muulla kamalia kabuki-traumoja?

8 kommenttia:

  1. Ei oo kabukia, joten ei ole kabuki-traumojakaan, mutta halusin sanoa, että hauskasti kirjoitit tuon tekstin ja osasin samaistua tilanteeseen. Minulla on vaan saattanut olla jokin muu tuote kyseessä... nyt en muista omia tarinoita, mutta onhan niitä. Se kun "halvalla yrittää selvitä ja loppujen lopuksi se tulee kalliimmaksi". ;D

    VastaaPoista
  2. Minun on kyllä pakko sanoa, että itse ostin Ranskasta Miss Helen-nimisen merkin halpiskabukin, ja senkään hinta ei tainnut olla hirveästi tuota viittä euroa kalliimpi. Siitäkin huolimatta kabuki on mukava käytössä, ei haise pahalta eikä sen harjakset irtoile. Toisaalta en käytä mineraalipohjaa vaan levittelen kabukilla ainoastaan puuterin ja poskipunan, joten en tiedä soveltuuko tuo tapaus edes mineraaleille. Pointtini kuitenkin oli, että eivät ne halvat kabukit aina ole ihan susia, vaikka yleisesti ottaen allekirjoitankin sen että meikkisudeissa siihen laatuun kannattaa satsata :)

    VastaaPoista
  3. Mulla on juuri tuo TBS:n kabuki, ostin Karkkipäivän suosituksesta. Oli ensimmäisenä, ja tuskin on tarvetta parempaan.

    VastaaPoista
  4. Oon aina Body Shopiin mentäessä käyny hiplailemassa noita siveltimiä, ne on niin superpehmeitä! Mulla onkin niiden meikkivoides. mutten enää sen muotoista käytä niin se lojuu yksinäisenä tuolla.. Suosittelen kovasti Sigman siveltimiä, niitä kehutaan ympäri maailmaa ja mäkin omistan F80 siveltimen ja se on ihanin koskaan, ei mitään verrattuna esim. ELF: in Studio powder siveltimeen, jonka ensin luulin olevan maailman paras :'D

    VastaaPoista
  5. Niin ja usein Sigmallakin on niitä tarjous koodeja mitä lieneekään, niin saa vähän edullisemmin sitten, vaikkei niin hyvät siveltimet muutenkaan oo kalliit : )

    VastaaPoista
  6. Mua häiritsee, kun monet siveltimet on kaupassa pakattu, eikä niitä pääse hiplailemaan. Joutuu sitten ostamaan sian säkissä.
    Mulla on pari sivellintä, mm. kabuki, H&M:ltä, ne on kyllä hintaansa nähden ihan hyviä. Jonkun verran lähtee kabukista karvoja, mutta minimaalisen vähän, ja olen jo moneen kertaan sen pessyt. Toki se vois pehmeämpikin olla, mutta saa kelvata kunnes saan aikaiseksi ostaa paremman. Ajattelin Ecotoolsia..

    VastaaPoista
  7. Minna: Kiitos, tuo oli kiva kuulla :) <3 Joskus sanonta "köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa" pätee :D

    Kara0kara: Poikkeus vahvistaa säännön, itselläkin on tosiaan yksi iänkaiken vanha suti, jonka olen ostanut joskus jostain muutamalla markalla (eli tosiaan kyseessä on VANHA suti) ja se on loistava :)

    Sonia: Sanniltahan se tosiaan taisi se idea tullakin! :)

    catti: Kiitoksia vinkistä! Pitääkin kokeilla jossain kohtaa :)

    hellin: Mulla on kans muutama H&M:n suti ja ne toimii ja ne kyllä toimii yllättävän hyvin :)

    VastaaPoista
  8. Todella outoa, täällä oli tänään ilmeisesti jokin mittava huoltokatkos joka söi mun eilen kirjoittaman vastauksen tähän....nice.

    Otetaas siis uusiksi!

    Minna: Kiitos <3 :) kommentistasi tuli hyvä mieli!

    Kara0kara: Kyllä edullisestikin voi tosiaan löytää hyvää :) Minä olen edullisen kosmetiikan puolesta puhuja, nyt vaan omat edulliset kabuki-ostokset menivät todella metsään...Tosin itsellä on joskus 200 vuotta sitten ostettu poskipunasuti joka ei maksanut montaakaan markkaa (jep, vanha suti siis on kyseessä) ja se on toiminut aivan loistavasti :)

    Sonia: No Sanniltahan mä sen idean sitten olinkin saanut :)

    catti: Kiitos vinkistä :) Pitääkin jossain vaiheessa perehtyä :)

    hellin: H&M:n sudit ovat kyllä hintaansa nähden hyviä, mulla taitaa olla pari häivytyssutia ja hyvin toimivat :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)