maanantai 11. lokakuuta 2010

Teemaviikko: Saksa.

No niin, täällä taas ollaan :) Olin tosiaan edellisviikolla pienellä reissulla Saksassa parhaan ystäväni kanssa. Mä en ollut aiemmin Saksassa käynytkään ja pitää sanoa, että mun käsitys siitä maasta muuttui kokonaan! Olen aina ajattellut, että Saksa on maa jonne voi mennä kun kaikki muut mielenkiintoiset maat on nähty :D Olinpa väärässä! Saksahan on oikein loisto maa, edullista ostettavaa löytyy vaikka millä mitalla ja ruoka on halpaa :) Kauniita rakennuksia ja ihmiset ovat ystävällisiä. Täytyy sanoa, että musta tuli nyt Saksa-fani! Suunnitellaan jo uutta reissua ens vuodelle.... :)

Oltiin siis pari päivää Bremenissä jonne pääsee suoralla pari tuntia kestävällä lennolla Tampereelta. Matkaan lähdettiin torstai-aamuna ja takaisin tulimme la-aamuna, pari päivää vain siis, mutta siinä ajassa ehti nähdä vaikka kuinka ja tehdä PALJON ostoksia :)

Tämän blogiviikon teema on siis Saksa. Ensin laitan kuvia reissusta, loppuviikkona tulee juttua tekemistäni ostoksista (jotka yllättäen oli melko kosmetiikkapainotteiset...). Olen ehtinyt testailla suurimman osan jo tuotteista joten tuote-arviot tulee samalla tehtyä.

Mutta nyt kuvia:

Perillä Saksassa!


St.Petrin Tuomiokirkko Bremenin Raatihuoneentorin lähistöllä. Kirkko on 1200-luvulta.



Raatihuoneen torilla oleva Roland-patsas joka on yksi 26:sta Roland-patsaasta Saksassa. Roland edustaa vapautta ja reilua kaupankäyntiä ja sitä kutsutaankin Bremenin Vapaudenpatsaaksi. Patsas on osa UNESCON maailmanperintöä.





Bremenin tunnus on Grimmin veljesten sadun Bremenin Soittoniekat.





I love Möpse <3



Bremenissä on ihana vanha kaupunginosa, Schnoor jonka talot ovat aivan kiinni toisissaan muodostaen helminauhan :) Schnoorissa on aivan ihania pieniä putiikkeja, ravintoloita, taidegallerioita jne.









Vähän erilaisempia hääkakun koristeita ;)




Mietittiin, että pitäiskö ostaa tuliaiset tästä Rolex-kaupasta... ;D


Bremenin erään kävelykadun päässä on pronssiset possupatsaat, jotka oli niin ihanat!

Osuimme juuri Bremeniin kun Saksojen yhdistymisestä tuli kuluneeksi 20 vuotta. Juhlallisuuksia oli pe-iltana joka puolella :)

4 kommenttia:

  1. Saksa on aivan ihana paikka! <3 Itse oli melkein kaksi viikkoa Stuttgartin liepeillä ja rakastuin. Ne ihanat pienet kylät jotka ympäröivät isompia kaupunkeja--NIIN idyllistä. Ihmiset ystävällisiä ja maisemat upeita. Kivoja kuvia,kiitos niistä.Tuo mopsipöytä oli ihana! Itse ranskanbulldogin omistajana lämpeän nuille ihanille toisille ruttunaamoille myös <3

    VastaaPoista
  2. Anur: Kyllä! Mä todella yllätyin, koska mulla oli tämmönen joku aivan kummallinen ennakkokäsitys, joka kyllä osoittautui siis niin vääräksi että!

    Ai sulla on Ranskis! <3 me haaveillaan mun miehen kanssa joko Mopsista tai Ranskiksesta. Ruttunaamoissa on vaan jotain niin ihanaa <3 :)

    VastaaPoista
  3. Niin on! Suosittelen lämpimästi ko. rotuja.Kannattaa alkaa katselemaan hyvissä ajoin, sillä varsinkin ranskiksia on todella vaikea saada, koska rodun suosio kasvaa koko ajan.Eikä ole kumma, sillä niin mukava ja suht helppo rotu kyseessä.

    VastaaPoista
  4. Anur: Mä olen ollut muutaman mopsikasvattajan kanssa yhteydessä. Mä luulen, että päädymme ottamaan Mopsin, vaikka Ranskiksetkin ovat niin laav <3 Mopsista ollaan puhuttu pidempään ja se on mun miehen pitkäaikainen haave saada Mopsi itselle :) Ja mun myös <3 Ruttunaamat ovat kyllä niin suloisia ja sympaattisia <3

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)