maanantai 23. elokuuta 2010

Täydellisen ripsarin ikuinen metsästys.


Olen etsinyt Täydellistä Ripsiväriä jo monta vuotta. Silloin tällöin olen mainoksen uhri ja ostan telkkarissa pyörivien mainosten perusteella uutuusripsarin (useimmiten Lorkku tai Maybeline) ja joka kerta toivon saavani samanlaiset hohdokkaat glamour-ripset kuin sillä mallilla oli siinä mainoksessa.

Luulisi, että jossain vaiheessa ihminen oppisi, että ne piikkisuorat, alaspäin sojottavat nysät jotka allekirjoittaneella on silmäluomissaan kiinni, eivät muutu pitkiksi ja kaartuviksi tuosta noin vain. En ymmärrä kenen ripset olen perinyt, koska mielestäni kenelläkään meidän suvun naisella ei ole yhtä rumia ripsiä kuin minulla. Olen jo kauan harkinnut ripsienpidennystä tai ripsipermanenttia, mutta toistaiseksi se on jäänyt harkinnan tasolle.

Olen löytänyt elämäni aikana tasan 2 ripsaria joilla saan edes jonkinmoiset ripset itselleni. Toinen on L'orealin Lash Architect ja toinen on YSL:n False Lash Effect.



 (kuvat: Googlen syöverit)

Kumpikin toimii hyvin, tosin tuo YSL:n on paljon paljon kalliimpi kuin Lorkku ja kaiken lisäksi, ajan myötä vaikka harjaa pesee ja muutenkin säilyttää hylsyä kauniisti, ripsari muuttuu mössöiseksi ja sillä on mahdotonta saada kaunista jälkeä aikaan. Silti aina ostan näitä kahta, koska parempiakaan en ole löytänyt. Ripsarini tulee olla hieman "kuivaa", märällä ripsarilla ripseni sojottavat kahta sitkeämmin alaspäin vaikka niitä vääntäisi kihartimella rystyset valkeina.

Käväisin eräs päivä Tarjoustalossa ja siellä silmiini osui Eveline-sarjan ripsarit jotka olivat alessa 5 euroa kappale. Olen joskus ostanut joitain ns. halpisripsareita ja ne ovat olleet, noh sanotaanko, vähemmän päteviä. Jostain kumman syystä nappasin koriini kuitenkin tämän:


Ajattelin, että jos se on ihan totaalikakkaa, ei se ollut kallis. Kotiin päästyäni ripsari poltteli minua meikkipussista käsin ja päätin, että testaanpa sitä piruuttani ajankuluksi. Tietääpähän heti sitten onko se hyvä vai ei.

Harja näytti suht lupaavalta ja melko samanlaiselta kuin esim. Lorkun Lash Architectin harja.

Yllätys oli melkoinen kun taivutettuani ripset taivuttimella ja maalattuani ensimmäiset vedot tällä ripsarilla, ripset sojottivat edelleen ylöspäin! Jeij! Koostumus on minun makuuni sopivan kuivakkaa ja tuntui, että tämä edes varise. Hylsyn kyljessä luvataan kestoa 16 h, se jää sitten nähtäväksi kuinka se lupaus pitää kutinsa....

Mutta hyvältä tuntui ja luulen, että haen toisenkin tätä kun se on vielä tarjouksessa :) Nappasin pari kuvaa miltä ripseni näyttivät tämän ripsarin laitoin jälkeen.

Tämä on jo huippupituus minun tynkäripsilleni.





Ei pöllömpää ei pöllömpää :) Joskus halpismerkitkin voivat olla positiivisia yllätyksiä!

Oletko sinä kokeillut Evelinen meikkejä? Ja mikä on sinun suosikkiripsarisi? :)

10 kommenttia:

  1. Oletko kokeillut Sensain 38, tuuheuttavaa tai pidentävää? Olin yllättynyt kuinka hyvä tulos niillä loppujen lopuksi jäi! Olen koukussa ja en usko että innostun vaihtamaan kovinkaan pian. Lähteekin helposti ja ainakin muiden kokemukset ovat kertoneet että pitää taivutuksen?

    VastaaPoista
  2. Huomenta! Täytyypä testata tuo Evelinen ripsari itsekin. Mun kestosuosikki on ollut useamman vuoden ajan MF: 2000 Caloria, ja nyt kesän aikana yllättäen myös MF: False Lash Effect. Jälkimmäisen testasin keväällä ollessani viimeisillään raskaana, ja annoin sille kiertotuomion vähän liian jyrkästi. Superturvotusten vuoksi MIKÄÄN ripsari ei näyttänyt miltään, koska ripset hukkuivat turpeiden luomien sekaan. Onneksi testasin sitä uudemman kerran.

    VastaaPoista
  3. Liisa: Mä en ole koskaan kokeillut noita kolmekaseja, mutta mieli kyllä tekisi! :) Taidan ostaa sellaisen ja testata miten se toimii mun olemattomissa poronripsissä.
    Mä olen ymmärtänyt, että noi 38:t ei ole mitenkään kauhean hintaisiakaan, vaikka muuten Sensain tuotteet maksaa aivan hunajaa ja mansikoita.

    VastaaPoista
  4. Pirpana: Kannattaa, ei meinaan ollut ollenkaan huonoa, vaikka mulla on ollut vähän ennakkoluuloja noita halpahallisarjoja kohtaan, varsinkin meikeissä.
    Tuota MF:n FAlse Lash Effectiä on kyllä kehuttu monessa blogissa ja olen kuullut sen olevan aivan mahtava. Sekin olisi hankintalistalla kohdassa "pitää testata" :)

    VastaaPoista
  5. Mulla on todella hennot,myöskin alaspäin sojottavat ripset. Tiedän mistä puhut.

    Olen testaillut jos jonkinlaisia ripsareita ja todennut että mikään muu kuin vedenkestävä ei edes tule kysymykseen. Aikoinaan tykkäsin kovasti No.7-vedenkestävästä,kunnes sitä ei enää saanut. Sitten Lorealin se pidentävä (mitä ei mylskään enää saa =/) ja paaaaaljon muita testattu.

    Sensain ripsarien massa on turhan jytyä minulle,vaivalla taivutetut ripset lässähtävät heti.

    Paras,mihin aina palaan uudelleen syrjähyppyjen jälkeen on kuitenkin Lumenen Blueberry Curl wp. Taivutukset pysyy,pidentää ja kehystää kauniisti.Tosin tuuheutta tällä ei saa,pituutta ja erottelevuutta kyllä. Suosittelen kokeilemaan ellet jo ole kokeillut =)

    VastaaPoista
  6. Testaa ihmeessä FLE:tä! Jos tykkäät YSL faux cilsin tekemästä lopputuloksesta, niin uskoisin että pidät myös FLE:stä - ehkä jopa enemmän. Mun mielestä FLE on käyttöiältään paljooon pidempi kuin faux cils, massaa riittää ja harja pysyy kunnossa.

    VastaaPoista
  7. Olen käyttänyt pitkään juuri Sensain perus 38-mascaraa. Mullahan ripset ovat tosi tiheät joten etsin ripsiväristä lähinnä erottelevuutta ja pituutta. Ja sitä että ne pitävät taivutukset.

    Kaikka volymising- mascarat ovat ehdottomasti pannassa sillä ne saavat ripseni vain liimautumaan toisiinsa ja luovat hämähäkki efektin.

    VastaaPoista
  8. Läpi Lasien: Mulla on vähän huonoja kokemuksia Lumenen ripsareista, mutta olen kuullut, että tuo Blueberry-versio ois toimiva. Kiitos vinkistä :)

    Anonyymi: Olen ajatellut, että ostaisin FLE:n seuraavaksi ja tosiaan jossain kohtaa tuon 38:n. Niitä molempia on kehuttu niin paljon ettei niin moni voi olla väärässä :D

    Eiko: Mulla on vähän sama juttu noiden tuuheuttavien kanssa, pakkaa tulemaan hirmu sotkua vaan ja ripset ovat yhdessä klimpissä =/ Pidentävyyttä ja erottelevuutta mäkin kaipaan :)

    VastaaPoista
  9. Tuo kuvassa oleva lorkku minulla on joskus ollut, ja se oli jopa ihan ok. Tuote oli tosin hopeisen sijasta mustassa hylsyssä, ehkä joku vanhempi versio tai sitten toinen on vedenkestävä ja toinen ei? Lancômen nimeen vannon silti ripsiväreissä(kin).

    VastaaPoista
  10. Sonia: Mustassa hylsyssä oleva on se mustaakin mustempi versio, tuo hopeinen on se perusversio ja vedenkestävä on turkoosin värisessä hylsyssä :) Lancômellakin on hyviä ripsareita, eräs ystäväni oli joskus Lancômen hoitolassa töissä ja sain häneltä ripsareita käytettäväksi silloin tällöin.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)