maanantai 12. heinäkuuta 2010

Kynsipoliittista.

Tänä kesänä olen tosiaan onnistunut kasvattamaan KYNNET. Olen ollut lähes koko elämäni kynsienpureskelija, mutta aika ajoin saan herätyksen olla purematta niitä.
Nyt olen saanut kynsiini pituutta jonkin verran (minulle itselle tämä pituus on jo ennätyksellistä) ja olen innostunut hoitamaan kynsiäni kerran viikossa oliiviöljy-kylvyssä ja olen ostellut jos jonkinmoista lakkaa, viilaa, kynnenkovettajaa.

Mavala tunnetusti valmistaa laadukkaita, mutta suht edullisia kynsienhoitotuotteita. Ostin kokeeksi tämän kovettajan joka lupaa "timantinkovat kynnet". Olen nyt käyttänyt tätä noin kaksi viikkoa ja osassa kynsistä tämä tuntuu toimivan, mutta esim. vasemman käden keskisormen kynsi on edelleen outo lerppu joka taipuu kuin olisi kumia! Liekö sitten kynteni saanut jonkun pysyvän damagen kun olen sen kerran loukannut. Nyt se on sitten aina ja ikuisesti lerppuva kumikynsi vaikka kaataisin siihen pullollisen tätä tavaraa.


Mä luulen, että mulla taitaa mennä tämä pullo tohon 1-2 kertaa viikossa käyttämiseen. Vielä en ole ainakaan saavuttanut haluttua lujuutta jotta voisin siirtyä kahteen kolmeen kertaan / kk.

Toinen hurja kynsiin liittyvä ostokseni oli tämä Taikaviila. Terhen Sensaisti-blogista kirjoitteli vastaavasta viilasta. Ostin tämän Trindin version Sokoksen alepöydästä ja testailinkin jo tätä ihmeviilaa, jonka kanssa en kylläkään saanut niin kiiltävää tulosta aikaiseksi kuin Terhen omalla bufferillaan. Onko sitten viilassa vai viilaajassa vika :D Ihan kiva viila kummiskin ja kyllä mä tätä tulen käyttämään :)

Ohjeistusta vielä miten toimia.

Tässä ranskis jonka tekaisin yks ehtoo. Kynteni ovat siis omassa mittapuussani huikeat kotkankynnet, mutta jonkun muun silmissä varmasti onnettomat töpöt. Kynteni malli voisi myös olla vähemmän lapiomaisempi, mutta se tietysti hoituisi oikeaoppisella viilauksella. Pääasia kuitenkin mielestäni on, että kädet on kauniisti hoidetut ja kynsissä on siistit lakat, eikai sillä kynnen mallilla ja pituudella niin väliä sitten olekaan :)

Loppuun vielä kuva Seppälästä löydetyistä ihanista metallilakoista jotka olivat vaan euron kipale :)

2 kommenttia:

  1. Voi tsiisus, kun saisikin noin pitkät kynnet!
    Itse olen myös pureskelija ja kynsien laatukin kuulostaa olevan samallainen kuin sinulla. Itse aloin keväällä käyttää Piimaxia ja kynnet kasvoivat yhtäkkiä hurjan pitkiksi, olivat aika kovatkin, mutta mä kun tykkään tuolla puutarhassa kaapia, niin ne menivät kaikki lopusa poikki ja takasiin ei ole kasvaneet, eli talvella jos sitten aloittaisi ihan operaation niiden kasvattimseen;)

    VastaaPoista
  2. Mua ärsyttää kun mulla on niin "pienet" kynnet, eikä ne edes kasva kovin paljoa. Siis noi on jotenkin tosi kapeet ja pikkuruiset. Siis kun joillakin voi olla jo tosi ison näköset kynnet vaikka ne ei ois kasvanut yhtään ja voi tehdä esim. Konadilla juttuja. Omiin kynsiini ei oikein taida mitään semmosia mahtua.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)