lauantai 3. huhtikuuta 2010

Välttämättömyyksiä osa 2.

Sarja "Välttämättömyyteni" jatkuu. Olen aiemmin jo kertonut miten hankalat hiukseni ovat siinä mielessä, että ne ovat luonnonkiharat ja näin ollen ne ovat aina kuivahkot ja karkeat. Olen taistellut tätä "ongelmaa" vastaan jo monta vuotta ja yksi välttämättömyyteni liittyykin juuri hiuksiin. Tätä asiaa voisi kuvailla jopa sanalla riippuvuus :D

Nimittäin olen koukussa hiusten selvittelysuihkeisiin. Kuvassa oleva suihke on uusin ostokseni Elvitalin Total Repair-suihke ja on tällä hetkellä käytössä, mutta vuosien varrella olen käyttänyt ziljoonaa muutakin selvitys/elvytyssuihketta. Vaikka pesen hiukseni aina hoitavilla tuotteilla, suihkin ennen harjaamista märkiin hiuksiin vielä suihketta, koska en kestä sitä, että hiukseni ovat solmussa ja harja ei mene niistä läpi. Nyt varsinkin kun hiukseni ovat puoleen selkään asti pitkät, näiden suihkeiden merkitys korostuu entisestään.

Suihkin näitä joskus kuiviinkin hiuksiin jos oikein latvat sattuvat pörröttämään ja sojottamaan joka ilmansuuntaan. Mutta pääasiallisesti käytän näitä märkiin hiuksiin. Mitään suurempaa merkkiuskollisuutta en suihkeissa tunnusta, pääasia on, että suihke selvittää ja pehmentää. Ennen tätä Lorkun suihketta mulla oli käytössä ystäväni kampaamosta ostettu Nature for Futuren Vanilla-hiussuihke jota olen käyttänyt monta pulloa aikaisemminkin jo. Se on ihana! Nyt ostin tätä Lorkun suihketta, koska muistin kaupassa ollessani yhtäkkiä että apua, selvityssuihke on melkein finito. Lorkku valmistaa ihan päteviä hiustuotteita ja jos ostan marketista shampoon/hoitoaineen, ostan melkeinpä Elvitalin tuotteita. Kerran ostin myös Wellaa, jonka kuvittelin olevan nimen perusteella laadukasta, mutta tuotteissa oli niin kauhean voimakas tuoksu ja koostumus oli jotenkin hirmu jytyä, että päänahkani huusi hoosiannaa jo ensimmäisen pesun jälkeen! Ei hyvä. Jos ymmärtäisi inceistä jotain, olisi ehkä ollut aihetta tutkia se pullon kyljestä ennen kuin osti tuotteen, mutta kun en ole mikään incien asiantuntija niin kävi sitten näin. Toistamiseen en Wellaa marketista osta.

Nyt mä harhauduin aiheesta ihan täysin tai ainakin melkein.

Käytätkö sinä hiusten selvityssuihketta ja mitä suosittelisit tälläiselle addiktille kokeiltavaksi? :)

8 kommenttia:

  1. Mää käytän kans paljon noita hiuksiin jätettäviä, suihkutettavia hoitoaineita ym. Mun suosikkeja on olleet viime aikoina Avonin Advance Techniquesin Mirror Shine -kiiltosuihke ja XZ:n Suklaa & Vanilja -hoitosuihke (ihana tuoksu ja tuote hoitaa samalla myös päänahkaa). Sitä XZ:n suihketta suosittelen, sitä sääkin voisit kokeilla!

    VastaaPoista
  2. Sarppa: Mulla on tainnut ollakin sitä XZ:n suklaa-vaniljasuihketta joskus :) Se on ihanaa!

    VastaaPoista
  3. Mulla on ikävä ihanan tuoksuisia shampoita ja hoitoaineita, nykyisin käytän vain Linnaa tai mikäs se toinen on, Hieno suomalainen shampoo tai joku yhtä vakuuttava nimi. No sitä just mitä on kesämökeillä. :D Mulla on ollut noin 1½v rastat, niin näihin ei saa laittaa mitään hienompia. En käyttänyt aiemminkaan mitään kalliita tuotteita, yleensä en yli 3e maksanut aineista, useimmiten ostin SunSilkiä. Halpojen tuotteiden tuoksuista suosikkini oli XZn vanilja-suklaa.

    VastaaPoista
  4. Mörri: Emmä tiennytkään, että sulla on rastat! :) Anteeksi tulee ehkä maailman tyhmin kyssäri, mutta mulla ei ole mitään kokemusta rastoista enkä tiedä niiden hoidoista mitään eli pestäänkö ne kuitenkin ihan normaalisti shampoolla ja annetaan kuivua? Kuinka usein ne pestään? Kysyy nimimerkillä rastoista tietämätön.

    Toi XZ:n vanilja-suklaa on monen suokkari :) Ja hyviä tuotteitahan XZ:t on, niissä ei ole silikonia ollenkaan :) ja ovat kotimaisiakin.

    VastaaPoista
  5. Minäkin takkutukkana oon yrittänyt etsiä täydellistä pelastajaa mun hiuksille pitkän aikaa ja kokemusta on kertynyt aika monesta eri tökötistä.
    Tällä hetkellä mulla on käytössä Bonacuren Moisture Kick, jota hehkutettiin hyvin monessa paikassa ja näiden perusteella sitten ostinkin tän. Tää on ollu mun kokeiluista ehdottomasti parhain, mutta ei vielä siltikään täytä mun ehkä mahdottomiakin toiveita, että harja vaa helähtäis läpi tukasta aineen jälkee :D
    Seuraavaks kokeiluun lähtee Tigin S factorin papaya leave in moisture spray, jota on myöskin kehuttu paljon, joten saas nähä miten käy.
    Ootko kokeillu sitä Avonin lasten hiusten selvityssuihketta? Yks mun takkutukkainen kaveri tilas sitä ja rakastu siihen ikihyväks. :) Ite en oo vielä sitä kokeillu.
    XZ muumisuihkettakin oon aikoinani käyttäny, mutta se ei ainakaan mun tukkaan toiminu, vaikkakin tuoksu ihanalta.
    Mutta tällä hetkellä suosittelen tuota Moisture Kick:ä, vaikkakin se tyyris on, mutta ulkomailta tilattuna saa huomattavasti halvemmalla :)

    VastaaPoista
  6. Yks hyvä on muuten Schwartzkopfin Bonacure -värinsuojasuihke! Ennen tutustumistani Avonin hiustuotteisiin käytin ihan vallan tätä! Siinä on ihana tuoksu ja se tekee hiukset ihanan tuntuisiksi samalla kun auttaa väriä kestämään pidempään. Suosittelen! :)

    VastaaPoista
  7. Pesen nämä noin kerran viikossa, kun päänahka alkaa kutista. Harvemminkin voi, joskus oon 2vk saanut pidettyä, mut mun pää on kuitenkin rasvoittuvaa sorttia. Aiemmin pesin noin joka toinen päivä, kun sen jälkeen olivat ihan spagettia. Kestää aika kauan kuivua, niin pitää ainakin talvella taktikoida ett onko menoa samana päivänä.

    VastaaPoista
  8. Heedi: Itseasiassa mulla on se Avonin lasten hiustenselvityssuihke tuolla kaapissa :D Se on ihan ok, mutta ei riitä kosteuttamaan mun takkuja. Pitääkin laittaa tuo nimi muistiin ja kokeilla joskus! Ja ah, Tigit on vaan niin ihania! :)

    Sarppa: Bonacuret on kyllä tosi hyviä, niitäkin on ollut, mutta nyt ei pitkään aikaan, pitääkin ehkä taas ostaa :)

    Mörri: Kiitos infosta :) Joo, ehkä ei kannata talviaamuna kun on -25 astetta pakkasta pestä rastoja ja sitten mennä ulos hillumaan :D Saattais olla aika rapsakat rastat sen jälkeen :D

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)